Camping tips gezocht, Oost Frankrijk/Noord Italie met baby

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Camping tips gezocht, Oost Frankrijk/Noord Italie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 19:42

Hi!
Wie kent er een gouden paraltje qua campingplaatsen in Frankrijk/Italië? Ik kom alleen maar gigantische campings tegen met drie zwembaden, daar zitten we echt niet op te wachten :')
We hebben een kleine van 1 jaar en we willen in twee dagen gaan rijden met 1 overnachting. Tenminste dat is het doel, we zien het wel tzt.

Waar zoeken we naar?
- max 1200 km rijden vanaf Friesland. Het liefst naar een plekje aan het water zoals bijvoorbeeld Gardameer. Vorig jaar zijn we al naar Como en Iseo meer geweest.
Als ik kijk naar Frankrijk dan vinden we Nice en Marseille echt te ver rijden. De Ardeche lijkt ons mooi maar we gaan begin augustus en ik ben echt bang daar het daar veel te heet is
- Staanplaats + elektriciteit voor tent
- Pierenbadje voor de baby
- Loopafstand naar een dorpje met een bakker/koffietentje

Het is voor ons prima om in een toeristische omgeving te zitten maar lieft wel een kleinschaligere camping (en niet het gevoel dat je in een Nederlands dorp zit :') )

Vorig jaar hebben we een pareltje ontdekt bij het Como; kleinschalig, in een dorpje en voornamelijk Italianen. Hopelijk dit jaar weer!

thequeensmum
Berichten: 3534
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Camping tips gezocht, Oost Frankrijk/Noord Italie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:53

Als je met een kleintje van 1 jaar reist en je hebt vorig jaar een pareltje ontdekt, waarom gewoon daar niet nog een keer heen?
Je weet wat je krijgt en dat is met zo’n jong kindje toch wel heel fijn?
En dan gelijk eens in de omgeving rondkijken voor volgend jaar?
Maar goed, misschien is zoiets niets voor jullie.

Jannuhh
Berichten: 87
Geregistreerd: 27-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:28

Savines le lac is een leuk meer waar verschillende campings langs zitten. 1 nadeel is dat ze het water in het stuwmeer gebruiken bij extreme droogte. Afgelopen zomer was die daardoor 12 meter gezakt en zijn wij er om die reden niet geweest

Urona447
Berichten: 2804
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:12

Ik zou persoonlijk een camping afraden met een klein kindje, vooral in Italië kan het bloedheet zijn en als de kleine weigert te slapen door de hitte ga je als ouders echt geen leuke vakantie hebben. Wij hebben ook jonge kinderen en hebben daarom dit jaar voor een huisje met airco op een camping gekozen.

Ik wil je wel alvast veel plezier wensen!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:32