IJsland 2023

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:28

DieL_Zor schreef:
@Daphne, we hebben gisteren de tour gedaan met Katlatrack en hebben een fantastische ochtend gehad! De rit er naartoe is al een avontuur op zich en had mijn dag al gemaakt :D Was goed geregeld allemaal, leuke tourguide die ook veel vertelde en we hadden rustig de tijd. Voordeel van de kleine groepjes :) we kwamen later andere groepen tegen met iets van 30 man, dan wordt het toch een stuk ingewikkelder. M’n vader en broertje zijn ‘‘s middags ook geweest (hun sneeuwscooter avontuur werd gecanceld) en die hadden ook een fijne guide. Helaas hadden zij dikke pech met de auto maar dat is ook allemaal goed opgelost en in de tussentijd goed voor ze gezorgd :)

En wat is het prachtig hier allemaal <3 we vertrekken zo naar Jokulsarlon *\o/*

[ [url=m/3sSmws.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh dit klinkt heel goed! Wat fijn dat het een toffe ervaring was.
Wij twijfelen nog wel of we bij Katlatrack een tour doen of toch een tour bij de gletsjer. Oh en ik kwam ook nog een tour tegen waar je naar poolvossen gaat kijken. Er zijn teveel tours. :+

Hoe is het weer momenteel?
Veel dikke lagen kleding aan of niet meer zo nodig?

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:52

Het is een prachtig land <3 en inderdaad veel te veel te zien en te kiezen :')

Het is eigenlijk vrij warm momenteel. Wel wat regen regelmatig en wind, maar het valt echt alles mee. Komende dagen komt de zon ook als het goed is weer :) We lopen geloof ik allemaal in een (thermo)shirt lange mouwen en iets van een trui erover. Wandelbroek (ik met merino eronder, maar das vooral omdat het lekker zit :Y) ) en soms een regenbroek eroverheen buiten. Skibroek als volledige broek zou ook kunnen, maar is niet perse nodig. Goede jas, sjaal/bandana en muts op. Handschoenen heb ik amper aan eigenlijk.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:17

Wowie hele mooie foto dieL_Zor

Als echte toerist zijn wij afgelopen week trouwens nog even wezen kijken bij wat over is van de meest recente vulkaanuitbarsting.

Dit is een deel waar de scheur loopt, de rooklijn is waar natuurlijk de uitbarsting heeft plaatsgevonden. Stuk van de weg was ook overstroom met lava, daar kon je heel dicht bij komen (ofwel overheen lopen, wat natuurlijk niet mag, maar er blijven altijd idioten die dat toch nodig vinden :roll: )

Weg naar de blue lagoon is ook mega snel hersteld/opnieuw aangelegd, daarmee ga je over de lavastroom heen..


Afbeelding


Het is hier ook al bijna definitief dat we in November weer naar IJsland gaan, en m'n vriendin die de reizen organiseert, heeft gevraagd of ik het leuk zou vinden om samen te verlengen na de tour en verder af te reizen naar het noord/westen met z'n 2. Natuurlijk ja op gezegd. Dit stuk komen veel minder toeristen.
Heb ook een goede drone aangeschaft, om betere opnames te kunnen maken straks (ik maak meerdere reizen per jaar, maar denk dat dit ook heel gaaf is voor IJsland straks weer)

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 15:22

Leuk om bij de vulkaan te kijken! En fijn een vooruitzicht in november om weer heen te gaan.
Onze trip komt steeds dichterbij nog 2 weken wachten.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 11:53

Zojuist het hele topic doorgelezen voor tips en voorpret mbt onze ijsland reis. Ik ga eind september naar Ijsland voor een 5 daagse paardrij tour met afsluitend de roundup van de paarden. Heb er superveel zin in. Wel grappig om de link van Elisa hier voorbij te zien komen want via haar hebben we deze reis geboekt.

Verder hebben we nog een middag 'vrij' en nav jullie verhalen denk ik dat we die gaan gebruiken voor een tripje naar gullfos met op de terugweg nog de mogelijkheid om te stoppen bij kerid.

Mocht Ijsland goed bevallen dan zie ik dat er nog genoeg mogelijkheden zijn voor een rondreis met mijn vriend, die heel graag met mij meegewild had maar helaas geen ervaren ruiter is.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:39

Wij zijn inmiddels alweer terug van een zeer geslaagde trip naar IJsland. Het was echt super!

We hadden geluk met het weer, eerste paar dagen heerlijk zonnig. Daarna zelfs nog een sneeuwstorm meegemaakt, dat was nog best spannend rijden in de auto. :+

We hebben een rondje vanuit Reykjavík richting Höfn gedaan en weer terug. Was echt prima voor een week. Veel gezien en gedaan. Ijsgrot bij Vik was wel echt een hoogtepunt, net als de vulkaan zien vanuit het vliegtuig.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 09:58

Ooooo mooi <3

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 11:10

Inderdaad heel mooie foto's!

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 14:19

Ooh jij had wel veel beter weer dan toen ik er was. Echt zo koud … en heel veel sneeuwresten. die ice grot bij Vik heb ik ook gedaan, was toch wel 1 van de mooiste dingen die ik heb gedaan!

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 19:48

Ja, wij hadden echt mooi weer! Echt genoten van het land. Zulke bijzondere natuur.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op deze foto zie je ook nog de rookwolken van de vulkaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 12:12

Wauw Daphne wat een prachtige foto’s en reis!