De rust opzoeken - Bed & breakfast/klein hotel in de natuur, waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaby
Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 23:47

Iedereen, bedankt voor alle tips! Ik deel hieronder de aantekeningen die ik voor mezelf heb gemaakt; ik dacht dat er vast Bokkers zijn die het handig vinden om alle handige informatie bij elkaar te zien staan. Ik claim niet dat deze aantekeningen 100% volledig/juist zijn. Als ik dacht dat iets interessant was voor Bokkers (bv. info over paarden die mee mogen), dan heb ik er meer over geschreven.

Ik heb een reservering uitstaan bij de Blauwververij in maart, en Rose Garden in juni. Bedankt! :)

Bed&Breakfast ‘Rose garden’ in Elburg

Bed and Breakfast Rose Garden
Henk en Jose van Dam
Kamperweg 1
8081 HN, Elburg
info@rose-garden.nl
0525 – 685849
06 – 21680431
06 – 53991169
Pagina op Bedenbreakfast.nl

Hoeveel personen tegelijkertijd: twee (1 tweepersoonsbed)
Goed bereikbaar met OV: Ja, vanaf bushalte Centrum 8 minuten lopen

Eigen badkamer? Ja
Daarnaast moeite van het vermelden waard: eigen ingang, eigen parkeerplaats, eigen terras, volledig ingerichte keuken met koelkast

Tarief, inclusief ontbijt en toeristenbelasting:
1 nacht met 2 personen €90,00
2 of meer nachten met 2 personen €85,00 per nacht
1 nacht, 1 persoon €70,00
2 of meer nachten €65,00 per nacht indien je alleen komt

Steden nabijgelegen: Elburg, of omringende stadjes Harderwijk, Hattem, Zwolle, Kampen en Urk.
Natuur: Bossen, hei, Veluwe. Diverse fietsroutes uitgezet. Strand.

Tijden voor inchecken, en uitchecken onduidelijk.

Bed&Breakfast ‘Bennekomse Bos’ in Bennekom

Hertogweg 7
6721 MJ Bennekom
tel.: 0031 (0)318415222
E-mail.: marcokorff@hotmail.com
Pagina op Booking.com

Let op! Steile trap naar slaapkamer. Geschikt voor ruiters en menners met directe uitrijmogelijkheden.

• Bed & Breakfast voor 2 personen € 130,– per nacht (incl. 2 ontbijten)
• Bed & Breakfast voor één persoon € 120,– per nacht (incl. 1 ontbijt)
• Stalhuur per dag € 25,– (incl. voer) per paard ook voor de vertrekdatum (2 paardenstallen, poetsplaats, zadelkamer, paddock, geen weiland)
• Toeristenbelasting € 1,50 per persoon per nacht
Er is ok een huisje beschikbaar voor 2 personen

Bereikbaar met OV: Ja, 10 minuten lopen vanaf halte Panoramahoeve.

Natuur: Veluwse bossen.
’s Zomers gebruik van privé zwembad
Fietsen staan ter beschikking
Diverse musea dichtbij

Nabijgelegen is restaurant het Koetshuis, geopend van woensdag t/m zondag 18.00-22.00. In Bennekom zelf zijn ook andere restaurants.
Let op: restaurant werkt met tasting menu’s. Vanaf 5 gangen voor €95. Niet goedkoop dus. Edit: Heeft Michelin-ster.
Ga bij de buren eten als het iets goedkoper moet: De panorama-hoeve

Inchecken vanaf 14.30, uitchecken voor 10.30 (gevonden via booking.com).

B&B ‘De Meidoornhof’ in Ruinen, Drenthe

Westerstraat 55
Ruinen
+31522305324
Email – zie bedenbreakfast.nl

Heeft pagina op bedenbreakfast.nl

2 kamers, elk voor 2 personen. (Kinderledikanten aanwezig, in 1 kamer kan 1 kind in een bedestede, inde andere kamer kan eventueel een bed worden bijgeplaatst)

Verblijf van minimaal twee nachten:
€ 119,00 per nacht per kamer voor 2 personen.
€ 109,00 per nacht per kamer voor 1 persoon.
Prijzen inclusief ontbijt, exclusief toeristenbelasting

Eigen badkamer? Ja
Geen eigen keuken

Wandelen, fietsen (fietsen elders te huur), Giethoorn op 20 km afstand. Assen, Hoogeveen, Meppel en Zwolle zijn dichtbij.

Bereikbaar met OV? Ja, 2 minuten lopen vanaf bushalte De Stobbe

Aankomst tussen 16.00-18.00, vertrek voor 10.30.

Bed&Breakfast ‘De Blauwververij’ in Blitterswijck, Limburg

Kortestraat 1
Blitterswijck
+31639035371

Heeft pagina op bedenbreakfast.nl
E-mail – zie website bedenbreakfast.nl

5 kamers, elk met eigen badkamer
Eigen parkeerplaats, afgesloten fietsenstalling.

€75 voor 1 persoon per nacht, inclusief ontbijt. Lunch kan gemaakt worden.
€85 voor 2 personen per nacht, inclusief ontbijt

Inchecken vanaf 15.00, uitchecken voor 11.00

Bereikbaar met OV? Ja, bushalte op 250 meter afstand

Restaurant dichtbij gelegen: Tante Jet op ongeveer 1 kilometer afstand

Wandelen en fietsen (fietsen bij Blauwververij te huur). Gelegen aan de Maas.
Steden: Venlo, Venray en Roermond

Herberg Sellingen in Sellingen, Groningen Vanaf 9 maart weer geopend (nu wintersluiting)

Dorpsstraat 37
9551 AC Sellingen
E info@herbergsellingen.nl
T 0599-322285
website

5 kamers, allen tweepersoons, goedkoopste kamer is €97,50 per nacht (inclusief ontbijt, exclusief een toeslag voor lokale heffingen van € 2,50 p.p.p.n.).

Dineren in het bijhorende restaurant is mogelijk, maar hier moet je wel apart voor reserveren. Schappelijke prijzen, duurste hoofdgerecht €27. Vegetarische hoofdgerechten staan daar terplekke op een krijtbord, in overleg is het en ander mogelijk.

Bereikbaar met OV? Ja, 2 minuten lopen vanaf bushalte Hassebergerweg

Natuur: bossen, Westerwolde is uitloper van de Hondsrug. Meest bosrijke stuk van Groningen.

Bed&Breakfast ‘Dy Donia &Co ‘ in Feisum, Friesland

Holdingawei 59
Finkum
+31640856868
Heeft pagina op bedenbreakfast.nl
E- mail – sturen via bedenbreakfast.nl

2 kamers (waarvan 1 kamer op de begane grond), elk voor 2 personen.
€85 voor 1 persoon per nacht, inclusief ontbijt (lunchpakket mogelijk)
€105 voor 2 personen per nacht, inclusief ontbijt

Bereikbaar met OV? Ja, 8 minuten lopen vanaf bushalte Feinsum

Prive badkamer? Ja
Eigen entree
Geen eigen keuken, wel koelkast op kamer
Ligbedden en hangmatten in tuin beschikbaar
Parkeren op eigen terrein, afsluitbare fietsenstalling

Fitesen, wandelen, suppen, kanovaren
Steden: Dokkum, Harlingen, Franeker, Leeuwarden,

Inchecken 15.30-18,00, uitchecken 08.00-11.00, ontbijt 08.00-11.00

Hoeve 202 in Noordwolde, Friesland

Oostvierdeparten 25
8391 XR Noordwolde
Telefoon: +31 561 475 250
Mail: info@hoeve202.com.
Whatsapp:+31654703235
Pagina op bedenbreakfast.nl

Paarden en honden welkom!
5 stallen beschikbaar, plus weiland, spoelplaats met solarium, zadelkamer en zelfs een rijbaan! Gastheer Jaap is NCSAH instructeur en geeft Lange teugelles. Prijzen voor verblijf paard niet direct te achterhalen. Menners welkom.

2 kamers, elk met tweepersoonsbed. €65 voor 1 persoon per nacht, €120 voor 2 personen, inclusief ontbijt en toeristenbelasting. Kamers bereikbaar via trap.
Leefruimte aanwezig, met grote leestafel (waaraan ’s morgens ontbijt wordt geserveerd). Buiten staat een picknicktafel, en een schommelbank. Gewone fietsen en een tandem te leen.

Eigen badkamer? Ja
Eigen opgang

Bereikbaar met het OV? Slecht, vanaf bushalte 20 minuten lopen. In overleg gratis ophalen mogelijk.

Inchecken 09.00-21.00, uitchecken 09.00-17.00 (aldus bedenbreakfast.nl)

Algemene tips

* Vlieland – kent veel hotels, pensions, B&B’s en restaurantjes en weinig prikkels

* De Wadden

Buitenland

* bewerleyhallfarm.co.uk - bezit auto noodzakelijk - Overtocht boek je direct bij de maatschappij (DFDS of P&O) en opletten op de dagprijzen en aanbiedingen.

* Boomhut in de Ardennen

Geen B&B of hotel, mogelijk wel geschikt voor diverse Bokkers

* ljeppershiemvakantiepark - 3 Tiny Houses (2 geschikt voor 2 personen, 1 voor 3 personen), in Westergeest (Friesland), verhuur vanaf 3 nachten, €99 tot 119 per nacht (incl. bedlinnen, btw, en schoonmaakkosten)

* Paard & Bed ‘Onder de Kastanje’ in Kootwijk

Met pagina op bedenbreakfast.nl

Kerkendelweg 33
3775 KM Kootwijk

Keuze uit 3 appartementen, elk geschikt voor 4 personen. 1 huisje beschikt over airconditioning.

Boeken minimaal 2 nachten
€120 voor 1 persoon per nacht, €145 voor 2 personen per nacht, €155 voor 3 personen per nacht, €165 voor 4 personen per nacht

Stalovernachting voor paarden mogelijk
Weidegang mogelijk
Wifi aanwezig
Geschikt voor menners
Geen ontbijt!
Eigen badkamer? Ja
Daarnaast de moeite van het vermelden waard: eigen keuken, eigen terras, privé tuin.

* Een huisje vinden via natuurhuisje.nl

Valt af:

* Hotel Gaia, Diepenveen, reden: aanwezigheid familiekamers

* Hotel Kruller in Otterlo, reden: heeft 17 hotelkamers

*Hotel De Lochemse berg, Lochem, reden: boven budget (let op, voor ontbijt betaal je €13,50 of 18,50 bij)

* Hotel Bon Aparte, Lochem, reden: aanwezigheid familieappartement

* Strandhotel Duinheuvel te Domburg, reden: 35 kamers. Let op: voor de liefhebber die komt aanwaaien voor een strandwandeling; er is elke dag om 08.00-11.00 ontbijtbuffet, voor niet-hotelgasten is dit €19,50.

* Vakantiehuisjes ‘inde7e hemel’ in Grashoek, Limburg, reden: boven budget. Vanaf 67 per nacht, maar exclusief ontbijt (minimaal voor 2 personen, en dan €37). Prijzen exclusief eindschoonmaak van €50 en toeristenbelasting van €1 per persoon per nacht. Bij langer verblijf extra kosten voor verschonen beddengoed, keukenlinnen en bad-textiel.

* Bed&Breakfast ‘Ons Buitenleven’ in Erp, Noord-Brabant, reden: slecht bereikbaar met OV. Vanaf bushalte 37 minuten lopen.
Laatst bijgewerkt door Gaby op 24-01-23 00:21, in het totaal 5 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 00:03

Gaby schreef:
Iedereen, bedankt voor alle tips! Ik deel hieronder de aantekeningen die ik voor mezelf heb gemaakt; ik dacht dat er vast Bokkers zijn die het handig vinden om alle handige informatie bij elkaar te zien staan. Ik claim niet dat deze aantekeningen 100% volledig/juist zijn. Als ik dacht dat iets interessant was voor Bokkers (bv. info over paarden die mee mogen), dan heb ik er meer over geschreven.

I

Bed&Breakfast ‘Bennekomse Bos’ in Bennekom

Hertogweg 7
6721 MJ Bennekom
tel.: 0031 (0)318415222
E-mail.: marcokorff@hotmail.com
Pagina op Booking.com

Let op! Steile trap naar slaapkamer. Geschikt voor ruiters en menners met directe uitrijmogelijkheden.

• Bed & Breakfast voor 2 personen € 130,– per nacht (incl. 2 ontbijten)
• Bed & Breakfast voor één persoon € 120,– per nacht (incl. 1 ontbijt)
• Stalhuur per dag € 25,– (incl. voer) per paard ook voor de vertrekdatum (2 paardenstallen, poetsplaats, zadelkamer, paddock, geen weiland)
• Toeristenbelasting € 1,50 per persoon per nacht
Er is ok een huisje beschikbaar voor 2 personen

Bereikbaar met OV: Ja, 10 minuten lopen vanaf halte Panoramahoeve.

Natuur: Veluwse bossen.
’s Zomers gebruik van privé zwembad
Fietsen staan ter beschikking
Diverse musea dichtbij

Nabijgelegen is restaurant het Koetshuis, geopend van woensdag t/m zondag 18.00-22.00. In Bennekom zelf zijn ook andere restaurants.
Let op: restaurant werkt met tasting menu’s. Vanaf 5 gangen voor €95. Niet goedkoop dus.

Inchecken vanaf 14.30, uitchecken voor 10.30 (gevonden via booking.com).

Ehm, het Koetshuis heeft een Michelin ster. Ik vind het dus eigenlijk wel meevallen.

Maar als je het eenvoudiger wil houden, ga je naar de buren: https://www.panorama-hoeve.nl/
Ja, dat is een andere markt en daarom kunnen ze prima naast elkaar bestaan :j


Doet Onder de Kastanje geen ontbijt meer? Weet je dat zeker?
ok, het is van voor Corona dat we er met de NVVR geweest zijn maar toen was er ontbijt bij.

Voor de rest een mooie opsomming.
Wat voor jou een reden is om niet te gaan, hoeft voor een ander inderdaad geen beletsel te zijn.

Gaby
Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 00:08

ikke schreef:
Gaby schreef:
Iedereen, bedankt voor alle tips! Ik deel hieronder de aantekeningen die ik voor mezelf heb gemaakt; ik dacht dat er vast Bokkers zijn die het handig vinden om alle handige informatie bij elkaar te zien staan. Ik claim niet dat deze aantekeningen 100% volledig/juist zijn. Als ik dacht dat iets interessant was voor Bokkers (bv. info over paarden die mee mogen), dan heb ik er meer over geschreven.

I

Bed&Breakfast ‘Bennekomse Bos’ in Bennekom

Hertogweg 7
6721 MJ Bennekom
tel.: 0031 (0)318415222
E-mail.: marcokorff@hotmail.com
Pagina op Booking.com

Let op! Steile trap naar slaapkamer. Geschikt voor ruiters en menners met directe uitrijmogelijkheden.

• Bed & Breakfast voor 2 personen € 130,– per nacht (incl. 2 ontbijten)
• Bed & Breakfast voor één persoon € 120,– per nacht (incl. 1 ontbijt)
• Stalhuur per dag € 25,– (incl. voer) per paard ook voor de vertrekdatum (2 paardenstallen, poetsplaats, zadelkamer, paddock, geen weiland)
• Toeristenbelasting € 1,50 per persoon per nacht
Er is ok een huisje beschikbaar voor 2 personen

Bereikbaar met OV: Ja, 10 minuten lopen vanaf halte Panoramahoeve.

Natuur: Veluwse bossen.
’s Zomers gebruik van privé zwembad
Fietsen staan ter beschikking
Diverse musea dichtbij

Nabijgelegen is restaurant het Koetshuis, geopend van woensdag t/m zondag 18.00-22.00. In Bennekom zelf zijn ook andere restaurants.
Let op: restaurant werkt met tasting menu’s. Vanaf 5 gangen voor €95. Niet goedkoop dus.

Inchecken vanaf 14.30, uitchecken voor 10.30 (gevonden via booking.com).

Ehm, het Koetshuis heeft een Michelin ster. Ik vind het dus eigenlijk wel meevallen.

Maar als je het eenvoudiger wil houden, ga je naar de buren: https://www.panorama-hoeve.nl/
Ja, dat is een andere markt en daarom kunnen ze prima naast elkaar bestaan :j


Doet Onder de Kastanje geen ontbijt meer? Weet je dat zeker?
ok, het is van voor Corona dat we er met de NVVR geweest zijn maar toen was er ontbijt bij.

Voor de rest een mooie opsomming.
Wat voor jou een reden is om niet te gaan, hoeft voor een ander inderdaad geen beletsel te zijn.


Goede van die Michelinster, dat zal ik er even bij zetten.

Onder de Kastanje ... tsja, op de website van henzelf staat dat ze wel ontbijt doen, op bedenbreakfast.nl staat dat ze geen ontbijt doen -O- .

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 00:13

Gaby schreef:
Onder de Kastanje ... tsja, op de website van henzelf staat dat ze wel ontbijt doen, op bedenbreakfast.nl staat dat ze geen ontbijt doen -O- .

Oh, ja, dat is lekker duidelijk, not.

Voor wie er heen wil: gewoon bellen :D ik schat in dat het wel goed komt.

Gaby
Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 00:16

Dat denk ik ook! Ik wilde er op zich ook best naar toe, maar ik heb nu al 7 leuke adresjes :) (misschien 8 met Onder de Kastanje erbij? of 9, als ik nog eens in een tiny house wil verblijven)

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 00:21

Gaby schreef:
Dat denk ik ook! Ik wilde er op zich ook best naar toe, maar ik heb nu al 7 leuke adresjes :) (misschien 8 met Onder de Kastje erbij? of 9, als ik nog eens in een tiny house wil verblijven)

Je hebt nooit te veel adresjes. Je gaat vast nog wel een keer en dan is het leuk om alternatieven te hebben.

Ik weet nog wel een leuke in die hoek maar die past echt niet binnen jouw eisen (OV is een dingetje op die plek, evenals "rust") maar voor de mee-lezers:
https://www.boerderij-mossel.nl/pipowagen/

Enkele jaren met de NVVR daar de groepsaccommodatie gehad met Hemelvaartweekend. Hele leuke plek, maar op zulke dagen moet je niet voor je rust in de pipowagen gaan zitten :D
In de groepsacco heb je daar overigens geen last van, die hebben een eigen terras aan de achterkant, met uitzicht op je paarden, als je die mee brengt.

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 00:26

Ik heb deze als een enorm rustige vakantieplek ervaren :)

https://veldenbosch.nl/

Tiny house in Leusden (Utrechtse Heuvelrug), midden in het bos met allerlei wandelpaden, je bent ook zo op de hei. Echt een prachtig natuurgebied <3 Maar tegelijkertijd op loopafstand van enkele betaalbare restaurants. Heel kleinschalig en ontspannen, en de eigenaren zijn onwijs aardige mensen :)

Alleen niet de beste OV locatie, dichtsbijzijnde bushalte is 25 minuten lopen ofzo, en volgens mij ook een tikje boven je budget.

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 00:29

Ik verhuur momenteel even niet. Maar denk dat er best wel van zulke plekjes op airbnb te vinden zijn. Mijn huis zou aan alles voldoen (staat af en toe ook op airbnb)
Vrijstaand pand ingericht als volledig woonhuis voor jezelf, dus inclusief woonkamer, keuken, luxe badkamer, aparte slaapkamer, ligt in een rustig dorp, direct aan de Veluwe Posbank (privilege dat ik daar woon, wat mij betreft een van de mooiste natuurgebieden van NL)
Restaurants op loopafstand even als supermarkt etc. Ontbijt inbegrepen indien gewenst en fiets gratis te leen, evt elektrische fiets en scooters te huur in de buurt.
En onder de €120 per nacht.
Als ik bij mij in de buurt kijk zijn er wel meer mensen die vergelijkbare plekjes aanbieden :j

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: De rust opzoeken - Bed & breakfast/klein hotel in de natuur, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 08:23

Ik wilde nog klooster nieuwkerk in Goirle aanbevelen. Te lopen vanaf de bus, heerlijk rustig, er is een gezamenlijke tuin waarin je heerlijk met je boekje en koffie kunt zitten en ze hebben een lekker ontbijtje en je kunt ook lunchen en dineren. Ze hebben bovendien ook eenpersoons kamers die best te betalen zijn. Hoewel ze ook vrij toegankelijke horeca hebben, is die apart van het hotel en daar hoef je dus geen last van te hebben.

mika11

Berichten: 11109
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 17:49

Hoe vond je Rose Garden en Elburg?

Gaby
Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-06-01

Re: De rust opzoeken - Bed & breakfast/klein hotel in de natuur, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 19:17

Door omstandigheden heb ik nog niet kunnen gaan. Misschien ga ik later dit jaar nog, maar ik heb nu een partner. En dan maak je toch andere beslissingen op het gebied van geld, vakantiedagen en waar je op vakantie gaat.