Vuurwerkvrij hotel of zo iets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Vuurwerkvrij hotel of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 12:43

Ik zoek iets van 28 of 29 december tot 31 december, we komen dan laat in de middag terug. Onze Roemeen is echt zo bang dat ik een paar dagen weg wil. Ik heb meer dieren dus ik kom eindejaarsavond weer terug. Dan heeft hij er maar kort last van.
Ik zoek bv een hotel in het bos op de Veluwe als het maar vuurwerkvrij is. Maar iets anders is ook goed, heel veel zou vuurwerkvrij zijn maar dan zijn er toch nog knallen te horen.

Autumnn

Berichten: 8045
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Vuurwerkvrij hotel of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:45

Hoe zie je vuurwerkvrij voor je? Er geldt geen vuurwerkverbod dus vuurwerk/knallen zal je denk ik overal houden. Garanties zal geen 1 hotel je kunnen geven

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15114
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:46

Voor eind dit jaar neem ik aan? :))

Veluwe zul je echt buiten de dorpen moeten zoeken, want in de dorpen zelf schieten ze nog steeds veel af, ook carbid...
Bijv. Fletcher in Hoenderloo, die zit echt midden in de bossen dus kans is klein dat er daar (veel) vuurwerk wordt afgeschoten. Echter is er op afstand wel het een en ander te horen denk ik, dat ga je niet voorkomen..

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 12:50

Ja voor 2023 bedoel ik.

Sabbientje

Berichten: 4710
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Vuurwerkvrij hotel of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:12

Denk dat het grootste probleem is dat geluid ver draagt.
Dus dat je al heel snel wel knallen hoort, ook al mag er in de buurt niets afgestoken worden.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Vuurwerkvrij hotel of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:19

Ik denk dat je het eerder in een vakantiepark moet gaan zoeken dan een hotel. Of je moet een hotel in the middle of nowhere vinden.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Vuurwerkvrij hotel of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:21


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:24

De grens over gaan (duitsland, frankrijk, luxemburg daar heb ik eigenlijk nog niet voor 0.00 vuurwerk horen afsteken massaal, of uberhaupt horen afsteken) is misschien wel het verstandigste, maar ja dan zit je met terugrijden op de dag dat er vol op wordt afgestoken. -O-

Anders een vakantiepark zoeken waar je terecht kan?

Misschien is dit hotel iets, dat ligt redelijk buiten de woonpplaatsen, maar of die vuurwerkvrij ligt geen idee. Carbid risico is er zeker wel vermoed ik.
https://www.ehzerwold.nl/

Of wat ik op een gegeven moment heb gedaan toen ik niet de grens over kon is de twee angsthazen naar een redelijk knalvrij pension brengen tot na oud en nieuw, niet leuk voor ons en hun maar het was een betere optie dan dagen enorme stress, niet meer buiten willen, niet mee eten, alles laten lopen en grote stress van het geknal. :knuffel:
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-01-23 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:27

Als je hond er zo bang voor is, dan zou ik juist met het allerergste geknal (de jaarwisseling) weg blijven en niet daarvoor al terugkomen..
Ergens bij een krantenwebsite was een fijnstofkaart langsgekomen, daar kun je redelijk op zien waar niet zo veel werd afgestoken.

emr

Berichten: 1482
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:29

Ik zag op TikTok dat mensen in het buitenland in een hotel zaten, welke geluidswerend was. In dit geval was dit een hotel naast het vliegveld. Dan hadden ze de knallen niet, alleen het licht. Wellicht dat zoiets ook in Nederland mogelijk is.

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:31

Onze hond gaat naar een pension.
Ergens boven Groningen in the middle of nowhere.

Is ook een Roemeense hond. Als de dood voor vuurwerk. Hij springt gewoon dwars door de ruit heen.
Die van ons is echt zo bang en al ouder, dat gewenning ook niet meer helpt. Zo gauw hij in de verte maar iets denkt te horen is hij blind van de paniek.
Ik weet niet hoe oud jouw hond is, maar wellicht kun jij nog wel wat bereiken met training?
Je hebt nu weer een heel jaar.

Als dat allemaal geen optie is, dan een huisje boeken in Duitsland ofzo?

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Vuurwerkvrij hotel of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:45

Als je op 31ste terug komt heb je toch het ergste geknal nog voor je?

Onze oom/tante gaan altijd naar een van de waddeneilanden. Is wel wat geknal want daar ontkom je niet aan, maar bijna niets.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:23

Idd naar de Wadden en dan ee huisje een eind van het dorp/1 van de dorpen. Ik heb jarenlang oud en nieuw gevierd op Vlieland, geen geknal. Wel veel herrie van de motoren en brommers waarmee ze het eiland over gaan (traditie) maar als je op Duinkersoord of Ankerplaats een huisje huurt ( of als je echt rust wil, ga naar het Posthuys al weet ik niet of honden zijn toegestaan) heb je daar geen last van. Die brommers rijden alleen door de Dorpsstraat heen en weer.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 15:40

Een pension is uitgesloten, hij heeft 9 jaar in Roemeniƫ gezeten, een pension zonder ons is erger dan vuurwerk weten we uit ervaring.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vuurwerkvrij hotel of zo iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:11

een huisje op de wadden. Vlieland, Ameland en Schiermonnikoog zijn rustig met oud en nieuw. Drenthe/Friesland/Groningen kan je ook nog in the middle of nowhere zitten. Of gewoon lekker op een berg in zwitserland of oostenrijk, daar wordt ook nauwelijks geknald en dan kan je nog lekker wandelen overdag ook.

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:21

marleen_usar schreef:
Een pension is uitgesloten, hij heeft 9 jaar in Roemeniƫ gezeten, een pension zonder ons is erger dan vuurwerk weten we uit ervaring.

Die van ons komt ook uit een dodenasiel.
Maar je hebt ook pensions met een soort mini huiskamers. (Kleinschalig)

Dus geen kennels en dat soort dingen.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 16:23

Klinkt goed waar is dat pension?