Vakantieplannen 2023

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steefz

Berichten: 2082
Geregistreerd: 26-10-13

Vakantieplannen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 22:09

Het jaar is alweer bijna ten einde en dat betekent naast terugblikken op mooie vakanties ook vooruitkijken.
Wat zijn jullie vakantieplannen/bestemmingen voor komend jaar?

L_iek
Berichten: 9714
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Vakantieplannen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:35

Voor ons staat Texel met de hond op de planning. Verder willen we heel graag met Halloween naar Orlando om daar de pretparken te bezoeken.

Sure_lee

Berichten: 10412
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Vakantieplannen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:40

Mijn vriend en ik gaan begin dit jaar een weekendje naar Sevilla. In april gaan we naar de Dominicaanse republiek. Ik denk dat we daar een maand blijven. Mijn schoonvader woont daar en hij gaat trouwen.
Verder nog geen plan. Behalve dan dat ik vanaf april stop met werken om te gaan reizen. Wellicht ons hele leven met een paar maanden per jaar in NL. Dus best een spannend reis jaar voor ons.
Wie weet zijn we het na een paar maanden al zat. :+

Supervixen

Berichten: 12863
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:47

Begin april een lang weekend naar Luxemburg om een lus van het Müllerthal te lopen.
Eind april een week Madeira (nog te boeken).
Begin augustus een lang weekend Brussel ivm een concert van Rammstein.
Misschien in augustus nog een week Oostenrijk om daar te wandelen/trailen.

Dit jaar naar Zuid-Afrika geweest, dus komend jaar iets goedkoper.
In 2024 hopelijk weer een verre reis.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 28-12-22 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:47

In januari naar Curaçao, februari naar Lapland, zomer waarschijnlijk Griekenland en hopelijk het najaar zuid Afrika *\o/*

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Vakantieplannen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:50

Een rondje Noord-Spanje en Portugal in juni, vanuit thuis (Zuid Spanje). En volgende week voor 7 weken naar Nederland. Maar of dat vakantie is of gewoon van huis wisselen?

moonsparkle
Berichten: 21739
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:09

Misschien zijn mensen ook geïnteresseerd in dit topic [BEU] Samen genieten van de vakantievoorpret

Zou leuk zijn als het topic levendig blijft :D

Hier heeft mijn man een vakantie voor een week geboekt, heel spannend want normaal doe ik het :') en nu wil hij niks zeggen tot vlak voor we gaan, helemaal uit mijn comfort zone

Dan misschien nog naar europapark met de tent

Dan nog 3 weken Noorwegen op roadtrip

Steefz

Berichten: 2082
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 23:15

Sure_lee schreef:
Mijn vriend en ik gaan begin dit jaar een weekendje naar Sevilla. In april gaan we naar de Dominicaanse republiek. Ik denk dat we daar een maand blijven. Mijn schoonvader woont daar en hij gaat trouwen.
Verder nog geen plan. Behalve dan dat ik vanaf april stop met werken om te gaan reizen. Wellicht ons hele leven met een paar maanden per jaar in NL. Dus best een spannend reis jaar voor ons.
Wie weet zijn we het na een paar maanden al zat. :+


Superleuk!!
moonsparkle schreef:
Misschien zijn mensen ook geïnteresseerd in dit topic [BEU] Samen genieten van de vakantievoorpret

Zou leuk zijn als het topic levendig blijft :D

Hier heeft mijn man een vakantie voor een week geboekt, heel spannend want normaal doe ik het :') en nu wil hij niks zeggen tot vlak voor we gaan, helemaal uit mijn comfort zone

Dan misschien nog naar europapark met de tent

Dan nog 3 weken Noorwegen op roadtrip


Yes, dat topic volg ik ook. Al wordt daar meer ingezoomd op het hele proces van het plannen zelf. :)

Leuke plannen!!

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Vakantieplannen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:25

In januari naar ons huis op Curaçao, mijn 40e verjaardag vieren.

Ik denk dat we in mei of juni een week een camper gaan huren, kijken hoe we dat vinden en daarmee naar Frankrijk.

In september waarschijnlijk weer een week, maar dit keer met een gehuurde caravan, ter vergelijking met de camper.

En in 2024 een grote reis naar Amerika voor ons 10 jarig jubileum :)

Ladyson

Berichten: 3225
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 00:01

Net Port de Soller geboekt!

Afbeelding

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Vakantieplannen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:56

Ik neig nu naar een korte roadtrip richting Dolomieten en ik zou heel graag een etappe van de Kungsleden lopen. Maar ben best schijterig XD Dus of dat er van komt geen idee.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vakantieplannen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:04

De planning is in september oid richting Denemarken / Zweden / Noorwegen te gaan. In de winter volgend jaar een weekendje naar een leuke stad en ergens dit jaar nog bokker Mkango opzoeken in Engeland.

Maar moet even zien hoe het loopt met m’n scriptie en werken enzo. :=

Steefz

Berichten: 2082
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 19:21

Een hele hoop inspiratie al, leuk!
Scandinavië is ook erg gaaf! Ik heb begin dit jaar een roadtrip gedaan met eigen auto door Denemarken en Zuid-Zweden. <3

Zelf ga ik eind januari een aantal dagen naar Málaga in combinatie met Gibraltar.

In april staat nu een weekje Cyprus (met huurauto) op de planning, maar nog niks geboekt. Ook is het idee om in oktober een groepsreis Nepal te doen.

xxxmh

Berichten: 3495
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Vakantieplannen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:10

In februari op singlereis naar Costa Rica. En vriendin en ik willen in september naar een Grieks eiland zoals zakynthos. En miss nog een stedentripje ofzo

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: Vakantieplannen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:11

In april ga ik drie weken naar Bali en ben ergens nog een weekendje vrij, wil dan graag naar Texel.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:26

Vriendlief en ik denken er serieus over na om in mei een treinreis te maken door de Schotse Hooglanden. We twijfelen alleen hoe we naar Schotland willen reizen. Van IJmuiden naar Newcastle met de ferry en vanaf daar met de trein of toch met het vliegtuig naar Schotland.

Yom
Berichten: 3794
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:46

ergens juni-juli wil ik een weekje naar Frankrijk om brocante markten te bezoeken en jan 2024 wil ik samen met mijn dochters naar Miami, daar een paar dagen verblijven en dan een cruise langs wat caribische eilanden maken

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Vakantieplannen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 00:16

Net een huisje geboekt voor 2 weken in de zomer naar Oostenrijk, in de bergen. Ik en mijn man gingen altijd al naar de bergen, maar dan kamperen. Nu met 2 kleine kinderen toch voor een huisje gekozen, ben erg benieuwd wat de kinderen van de bergen gaan vinden.

paddington

Berichten: 2472
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Vakantieplannen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 06:43

Wij gaan 1 week in September naar de UK.

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 07:01

Wij reizen met Hemelvaart met onze buscamper naar Spanje. We zijn van plan dan o.a. Madrid en Toledo te bezoeken. We zetten de camper de dag na Pinksteren in een overdekte stalling bij Alicante en vliegen dan terug naar Nederland.

Eind juli vliegen we weer naar Alicante en pikken daar de camper weer op voor een vakantie van drie weken door Spanje. Aan het einde van de vakantie rijden we weer naar huis.

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Vakantieplannen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 08:37

Slim Niqui :)

Roihi

Berichten: 2893
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Vakantieplannen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:27

Wij zouden graag met onze camper naar Frankrijk gaan en nadien ook nog terug naar Zweden.
Benieuwd of het ons gaat lukken :)

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:41

Ik heb 2 vakanties staan voor 2023.

Nog een week en ik ga met m'n vader naar Lapland. Zo veel zin om hem daar al het moois te laten zien, zelf vorig jaar ook al geweest.

In mei/juni 3 weken naar Zweden/Noorwegen met een vriendin.
Hiken, wildkamperen, mountenbiken, zwemmen, kanoën. Van alles, zolang het maar zo min mogelijk stad/dorp is.
Route plannen we niet. Wel sla ik op maps al punten op die mogelijk leuk zijn, zodat we dat als inspiratie wat we die dag gaan doen kunnen gebruiken.
Dus mocht er iemand nog leuke tips hebben voor Zuid Zweden en Zuid Noorwegen. Mag van mooie wegen, tot activiteiten tot goede wildkampeer plek. Ik hoor het graag.


Voor het 2de deel van het jaar staat het nog open. Een trektocht te paard in bijvoorbeeld Frankrijk zou ik graag willen doen.
Misschien in december ook nog ergens heen met een groepsreis.
Wie weet heb ik dan wel een partner en gaan we samen op reis.

Voor nu geniet ik nog even van het voordeel dat ik geen lasten heb voor wonen enzo, waardoor reizen makkelijker is. Toch nog van geen betaalbaar huis kunnen vinden

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Re: Vakantieplannen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:19

Mooie plannen allemaal wij willen ook graag nog een keer naar Lapland en Scandinavië voor een vakantie. Lijkt me prachtig.

Dit jaar staat een trip met de camper via Oostenrijk naar Kroatië op de planning. Voor het eerst met beide kinderen (5 en 2) naar het buitenland voor vakantie. Deel van m'n schoonfamilie woont in Kroatië daar gaan we dan ook langs.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:50

Leuk topic! Ieder jaar heb ik als goed voornemen weer dat ik meer wil reizen en ieder jaar komt er weer bijna niks van. Er zijn zelfs jaren geweest waarin ik helemaal niet op vakantie ben gegaan omdat ik:
1 niet iemand had om mee te reizen
2 onzekerheid had qua baan en inkomen
3 corona
4 lastig te plannen i.v.m. mijn deeltijdstudie die ik ook nog volg op zaterdag middag.

Maar dit jaar wordt het echt anders! Ik heb in december al een lang weekend vakantie dagen opgegeven, deze zijn al goedgekeurd en vooraf had ik ook al onderzocht of er in die tijd reizen georganiseerd worden. Dus dillema 1 vormt geen probleem meer. Op Oudjaarsavond en vandaag heb ik berekend hoeveel mijn vakanties gaan kosten, ik wil er zoals het er nu uitziet minimaal twee maken, een lang weekend in maart en een echte zomervakantie. Op basis daarvan heb ik een spaarplan gemaakt en dat meteen maar als automatisch sparen ingesteld. Omdat mijn contract in half april verlengd moet worden heb ik gepland dat ik het bedrag binnen 3,5 maanden bij elkaar gespaard heb, plus een aanvulling op mijn gewone buffer via de nibud tool.
Dat kwam allemaal uit dus dit jaar gaat mijn carriere geen negatieve invloed hebben op mijn reisplannen! Van corona hoop ik dat het nu echt voorbij is maar anders verwacht ik daar in ieder geval voor mijn voorjaasreis geen problemen mee. Dilemma 4 is opgelost doordat mijn voorjaarsreis in de vakantie valt.
De voorjaarsreis zal waarschijnlijk naar Milaan of Barcelona gaan. *\o/*

Sorry voor de lange nieuwjaarspost maar ik ben gewoon erg trots op mezelf en enthousiast dat ik dit allemaal geregeld heb. :o