Waarheen huwelijksreis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladyson

Berichten: 3225
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 02:21

Niet helemaal je vraag, sorry. Ik zou als tip willen meegeven om wel direct na je bruiloft op reis te gaan. Best veel stellen die het best afbreuk vonden doen aan het mooie gevoel van de bruiloft doordat ze daarna weer direct gewoon aan het werk gingen en pas later hun reis hadden.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 03:21

Ik raad Zanzibar ook aan! Was er zelf tijdens laagseizoen (Pasen), maar de regen viel ontzettend mee. Viel vooral s nachts en net voor de kust waardoor je vanaf het strand de onweer mooi kon zien.
Mooie afstand voor een korte huwelijksreis, genoeg te doen aan activiteiten (of juist niet), en luxe ook goed te vinden!

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 06:34

Ik ben met mijn man in Kenia geweest (niet als huwelijksreis). Een aantal dagen een all inclusive hotel, en een aantal dagen safari! Hele gave reis geweest! Nadeel van het all incl was dat er op het strand continu gasten liepen te bedelen, dat deed wel echt een beetje afbreuk.

Maar je zou wel de combi Tanzania - Zanzibar kunnen doen! Zelf geen persoonlijke ervaring, maar in Kenia meerdere stellen tegengekomen die dat al eens hebben gedaan en die waren zeer enthousiast.

Ik zou Frans-Polynesïe zonde vliegen vinden voor een korte reisperiode..... Dat is echt meer dan een hele dag onderweg... Wij zouden er ook heen gaan, als combi na 5 weken trekken door Nieuw-Zeeland. Daarvandaan is het namelijk "maar" 6u vliegen. Echter heeft corona ervoor gezorgd dat we de reis niet hebben kunnen maken en is er nu een baby.

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 09:52

Suzanne F. schreef:
Je weet dat je naar Bora Bora 2 dagen onderweg bent? 31 uur reistijd.


:j
Dat weten we. Het is nu eenmaal zo, sneller komen we er niet helaas. Hopelijk is het het waard.


Earth schreef:
Bora Bora wil ik ook graag heen in combi met Tahiti. Maar idd, het is echt heel lang reizen en heel duur. En als je rechtstreeks gaat via LA dan ben je inderdaad 30 uur onderweg en je betaald bijna €2000.- per ticket per persoon.
Ik wacht nog wel even tot ik daar genoeg geld voor heb _O-
Oh Tahiti is maar 22 uur, maar wel €1700.- pp vliegen. Maar valt me nog mee.
*gaat op ons lijstje <3

[ Afbeelding ]


Bora Bora en Moorea of BB en Tahiti lijkt ons erg mooi. We hebben een paar reizen gevonden (van 1 organisatie) die zoiets aanbieden als pakket. Ja, het is duur en de prijzen verschillen toch nog weer heel erg. Sommige reizen vallen dan toch nog enigzins mee. :)
Die afbeelding... <3


moonsparkle schreef:
Suzanne F. schreef:
Je weet dat je naar Bora Bora 2 dagen onderweg bent? 31 uur reistijd.


Volgens mij is Fiji ook zoiets qua reistijd


Ja, dit soort bestemmingen zijn heel erg lang reizen helaas.


Ladyson schreef:
Niet helemaal je vraag, sorry. Ik zou als tip willen meegeven om wel direct na je bruiloft op reis te gaan. Best veel stellen die het best afbreuk vonden doen aan het mooie gevoel van de bruiloft doordat ze daarna weer direct gewoon aan het werk gingen en pas later hun reis hadden.


Hele goede tip! Mijn verloofde zei precies hetzelfde, hij wil ook graag kort erna gaan. Even een paar dagen thuis nagenieten, e.e.a. voorbereiden en inpakken en gaan. :D Gaat het plan dus ook maar worden geloof ik. :))


Tutti_Frutti schreef:
Ik raad Zanzibar ook aan! Was er zelf tijdens laagseizoen (Pasen), maar de regen viel ontzettend mee. Viel vooral s nachts en net voor de kust waardoor je vanaf het strand de onweer mooi kon zien.
Mooie afstand voor een korte huwelijksreis, genoeg te doen aan activiteiten (of juist niet), en luxe ook goed te vinden!


Zanzibar lijkt me ook wel heel mooi. Toch nog maar even een keer naar kijken nog.


iirrssjjee schreef:
Ik ben met mijn man in Kenia geweest (niet als huwelijksreis). Een aantal dagen een all inclusive hotel, en een aantal dagen safari! Hele gave reis geweest! Nadeel van het all incl was dat er op het strand continu gasten liepen te bedelen, dat deed wel echt een beetje afbreuk.

Maar je zou wel de combi Tanzania - Zanzibar kunnen doen! Zelf geen persoonlijke ervaring, maar in Kenia meerdere stellen tegengekomen die dat al eens hebben gedaan en die waren zeer enthousiast.

Ik zou Frans-Polynesïe zonde vliegen vinden voor een korte reisperiode..... Dat is echt meer dan een hele dag onderweg... Wij zouden er ook heen gaan, als combi na 5 weken trekken door Nieuw-Zeeland. Daarvandaan is het namelijk "maar" 6u vliegen. Echter heeft corona ervoor gezorgd dat we de reis niet hebben kunnen maken en is er nu een baby.


Mijn verloofde is al eerder in Afrika geweest en heeft ook reeds een safari gedaan. Dat valt voor ons af.

Wat jammer dat jullie reis toen niet door kon gaan!
Eventueel met baby/kind alsnog naar FP als hij/zij wat groter is?

Het is voor ons onze huwelijksreis en daarom willen we graag iets speciaals. Meeste vakanties die aangeboden worden op FP bestaan uit eilandhoppen of korte periode op 1 van de eilanden.

Wij hebben bewust de keuze gemaakt om geen maanden weg te willen (en kan ook niet vanwege de dieren). Wel kunnen we nu luxer/verder weg en die kans willen we graag grijpen. Wie weet wat de toekomst brengt.

Slmt9

Berichten: 4818
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 09:57

Wij zijn naar de Malediven gegaan. Vrijdag getrouwd, maandag vertrokken.
Hebben het meest luxe geboekt, in het kader van: als we er zijn, doen we het goed.
Dat kan ik alleen maar aanbevelen.

Wij hadden het geluk dat we heen business class konden vliegen. Terug vond ik echt een stuk minder.
Ik vond de reis sowieso wel lang. Ook omdat we een tussenstop maakten in de Verenigde Emiraten (Dubai meen ik).
Ook kan ik het aanbevelen om vanaf Male met een vliegtuigje naar je eiland te gaan en niet met een boot.

Los van de reis is het echt wel onze fijnste vakantie ooit geweest.

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:51

Ladyson schreef:
Niet helemaal je vraag, sorry. Ik zou als tip willen meegeven om wel direct na je bruiloft op reis te gaan. Best veel stellen die het best afbreuk vonden doen aan het mooie gevoel van de bruiloft doordat ze daarna weer direct gewoon aan het werk gingen en pas later hun reis hadden.

Vond ik juist totaal niet, had er niet aan moeten denken om naast de bruiloft ook nog meteen een huwelijksreis te moeten plannen (en betalen) :+ Ik vond het fijn om nog zoiets te hebben om naar uit te kijken een paar maanden na de bruiloft! Maar ik plan voor een vakantie ook echt alles zelf dus dat had ik echt heel veel werk en stress gevonden denk ik, als dat allemaal tegelijk had gemoeten. Dat zal misschien anders zijn als je een pakketreis oid boekt.

Wij hebben overigens wel een minimoon van 4 nachten gedaan, direct na de bruiloft, zoiets zou ik dan wel doen.

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 11:03

Slmt9 schreef:
Wij zijn naar de Malediven gegaan. Vrijdag getrouwd, maandag vertrokken.
Hebben het meest luxe geboekt, in het kader van: als we er zijn, doen we het goed.
Dat kan ik alleen maar aanbevelen.

Wij hadden het geluk dat we heen business class konden vliegen. Terug vond ik echt een stuk minder.
Ik vond de reis sowieso wel lang. Ook omdat we een tussenstop maakten in de Verenigde Emiraten (Dubai meen ik).
Ook kan ik het aanbevelen om vanaf Male met een vliegtuigje naar je eiland te gaan en niet met een boot.

Los van de reis is het echt wel onze fijnste vakantie ooit geweest.


Wat leuk! Fijn om ook zo'n ervaring te lezen.
Wij hebben dat ook inderdaad; het is onze huwelijksreis, dan doen we het liever goed. :D


Eulogy schreef:
Ladyson schreef:
Niet helemaal je vraag, sorry. Ik zou als tip willen meegeven om wel direct na je bruiloft op reis te gaan. Best veel stellen die het best afbreuk vonden doen aan het mooie gevoel van de bruiloft doordat ze daarna weer direct gewoon aan het werk gingen en pas later hun reis hadden.

Vond ik juist totaal niet, had er niet aan moeten denken om naast de bruiloft ook nog meteen een huwelijksreis te moeten plannen (en betalen) :+ Ik vond het fijn om nog zoiets te hebben om naar uit te kijken een paar maanden na de bruiloft! Maar ik plan voor een vakantie ook echt alles zelf dus dat had ik echt heel veel werk en stress gevonden denk ik, als dat allemaal tegelijk had gemoeten. Dat zal misschien anders zijn als je een pakketreis oid boekt.

Wij hebben overigens wel een minimoon van 4 nachten gedaan, direct na de bruiloft, zoiets zou ik dan wel doen.



Haha, ook hier verschillende meningen over dus.
We willen graag een weekje thuis zijn en dan toch vertrekken.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:47

Zanzibar is ook heel gaaf! Paar keer geweest, echt een aanrader.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:36

Malediven en Zanzibar zijn ook plekken waar je buiten je huwelijksreis heen kunt.
Ik hoor TS al praten over hele exclusieve plekken :P

TS, met de serie Below Deck zijn ze momenteel rond Tahiti aan het varen, en wauw het is zooooo mooi. Zoveel waterdieren, dolfijnen, stingray's, rifhaaien, echt heel gaaf!! <3 Je kunt via LA naar Tahiti vliegen maar dat zou ik niet in een keer doen, want het is eerst 11 uur vliegen naar LA en daarna nog 8 uur naar Tahiti, dus dan zou ik een dag in LA doorbrengen.

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:19

Myfairytale schreef:
iirrssjjee schreef:
Ik ben met mijn man in Kenia geweest (niet als huwelijksreis). Een aantal dagen een all inclusive hotel, en een aantal dagen safari! Hele gave reis geweest! Nadeel van het all incl was dat er op het strand continu gasten liepen te bedelen, dat deed wel echt een beetje afbreuk.

Maar je zou wel de combi Tanzania - Zanzibar kunnen doen! Zelf geen persoonlijke ervaring, maar in Kenia meerdere stellen tegengekomen die dat al eens hebben gedaan en die waren zeer enthousiast.

Ik zou Frans-Polynesïe zonde vliegen vinden voor een korte reisperiode..... Dat is echt meer dan een hele dag onderweg... Wij zouden er ook heen gaan, als combi na 5 weken trekken door Nieuw-Zeeland. Daarvandaan is het namelijk "maar" 6u vliegen. Echter heeft corona ervoor gezorgd dat we de reis niet hebben kunnen maken en is er nu een baby.


Mijn verloofde is al eerder in Afrika geweest en heeft ook reeds een safari gedaan. Dat valt voor ons af.

Wat jammer dat jullie reis toen niet door kon gaan!
Eventueel met baby/kind alsnog naar FP als hij/zij wat groter is?

Het is voor ons onze huwelijksreis en daarom willen we graag iets speciaals. Meeste vakanties die aangeboden worden op FP bestaan uit eilandhoppen of korte periode op 1 van de eilanden.

Wij hebben bewust de keuze gemaakt om geen maanden weg te willen (en kan ook niet vanwege de dieren). Wel kunnen we nu luxer/verder weg en die kans willen we graag grijpen. Wie weet wat de toekomst brengt.


Helaas hebben we een groot deel van het budget ervan opgemaakt aan een reis naar Lapland. We willen ooit alsnog dezelfde reis maken, maar dat is pas over een jaar of 20 denk ik :+

Wij zijn trouwens op een donderdag getrouwd. Ik was vanaf maandag al vrij om alles te regelen. Op woensdag auto en boeket gehaald. Donderdag dus getrouwd en zijn op zondag op huwelijksreis vertrokken (Curaçao). Wij vonden het wel fijn om nog even te acclimatiseren. Achteraf had ik misschien de reis wel wat later willen doen of een niet zo bijzondere bestemming gekozen (gewoon all inclusive Turkije ofzo), want nu vroeg eigenlijk iedereen naar de bruiloft en hoe dat voelde en nieg zozeer naar de reis. Zelf was ik ook zo onder de indruk van de bruiloft dat ik de reis een beetje op de achtergrond heb geplaatst.

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 20:06

Earth schreef:
Malediven en Zanzibar zijn ook plekken waar je buiten je huwelijksreis heen kunt.
Ik hoor TS al praten over hele exclusieve plekken :P

TS, met de serie Below Deck zijn ze momenteel rond Tahiti aan het varen, en wauw het is zooooo mooi. Zoveel waterdieren, dolfijnen, stingray's, rifhaaien, echt heel gaaf!! <3 Je kunt via LA naar Tahiti vliegen maar dat zou ik niet in een keer doen, want het is eerst 11 uur vliegen naar LA en daarna nog 8 uur naar Tahiti, dus dan zou ik een dag in LA doorbrengen.


Jij begrijpt het. ;) Het zijn stuk voor stuk allemaal hele mooie bestemmingen, maar omdat het om onze huwelijksreis gaat, willen we eens gek doen en echt wat exclusiever gaan (tenminste, wat nog te betalen is natuurlijk).

Goede tip van de serie! +:)+ Die gaan we opzoeken en kijken!

We twijfelen of we via LA willen en daar nog een paar dagen doorbrengen inderdaad om de reis te onderbreken of dat we via NZ gaan en daar even te verblijven. Uiteraard veel tekort om alles te kunnen zien, maar omdat we nu toch via die kant kunnen, is het een idee om dat gelijk "mee te pakken" en te eindigen op een van de prachtige eilanden.


iirrssjjee schreef:
Myfairytale schreef:
Mijn verloofde is al eerder in Afrika geweest en heeft ook reeds een safari gedaan. Dat valt voor ons af.

Wat jammer dat jullie reis toen niet door kon gaan!
Eventueel met baby/kind alsnog naar FP als hij/zij wat groter is?

Het is voor ons onze huwelijksreis en daarom willen we graag iets speciaals. Meeste vakanties die aangeboden worden op FP bestaan uit eilandhoppen of korte periode op 1 van de eilanden.

Wij hebben bewust de keuze gemaakt om geen maanden weg te willen (en kan ook niet vanwege de dieren). Wel kunnen we nu luxer/verder weg en die kans willen we graag grijpen. Wie weet wat de toekomst brengt.


Helaas hebben we een groot deel van het budget ervan opgemaakt aan een reis naar Lapland. We willen ooit alsnog dezelfde reis maken, maar dat is pas over een jaar of 20 denk ik :+

Wij zijn trouwens op een donderdag getrouwd. Ik was vanaf maandag al vrij om alles te regelen. Op woensdag auto en boeket gehaald. Donderdag dus getrouwd en zijn op zondag op huwelijksreis vertrokken (Curaçao). Wij vonden het wel fijn om nog even te acclimatiseren. Achteraf had ik misschien de reis wel wat later willen doen of een niet zo bijzondere bestemming gekozen (gewoon all inclusive Turkije ofzo), want nu vroeg eigenlijk iedereen naar de bruiloft en hoe dat voelde en nieg zozeer naar de reis. Zelf was ik ook zo onder de indruk van de bruiloft dat ik de reis een beetje op de achtergrond heb geplaatst.



Ik ben dus bang dat als wij nu deze kans niet grijpen, het bij ons ook pas over 20 jaar zal zijn en wij zijn niet piepjong meer. :Y)
Van uitstel komt te vaak afstel merken we.
Maar jullie hebben al hele mooie reizen gemaakt!! :D

Wij hebben ook nog eens een destination wedding, dus ik neem ook een paar dagen vantevoren al vrij.

Jullie vertrokken dan al wel heel snel! Wij willen wel graag een weekje ongeveer thuis zijn, even acclimatiseren inderdaad, zoals jij ook al zegt. Maar we willen wel graag in de "huwelijksflow" nog op huwelijksreis gaan zeg maar. Haha lekker tegenstrijdig. :))

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:21

Ik denk dat je beter via LA kunt reizen, want via NZ is ook al heel vermoeiend. Wel een stuk mooier denk ik, maar NZ is op zich ook alweer een dag reizen, dan wordt het wel heel veel vliegen :P Ik zou NZ alleen doen als je daar ook 2 of 3 weken wil blijven. En dan nog een week de eilanden Bora en Tahiti etc.
Overigens zijn die wel makkelijker aan te vliegen dan bijv Fiji want dan vlieg je via de andere kant van de wereld en dan duurt het zo'n 34 uur met 2 overstap.
Daarnaast zou ik Tahiti en Bora bora kunnen combineren, je kunt vanaf daar niet rechtstreeks op Fiji vliegen. Vliegen tussen Bora bora en Tahiti kost ong €380 euro voor 50 min vliegen :P

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:50

Net terug uit Madgagskar en ons laatste hotel was ook echt een top plek voor een huwelijksreis. Op een klein eiland met warm (25-30 graden!!) zeewater, in een luxe lodge met ontbijt en diner, lunchen in het naastgelegen dorpje op 10 min lopen over het strand. Een eiland zonder massa tourisme (wel afhankelijk van tourisme), geen wegen en gewoon echt super mooi. In het hotel werd je echt verwend, elke dag heerlijk eten met liefde klaargemaakt & geserveerd en elke dag wat anders. Het eten wordt geserveerd aan een lange tafel waar je met alle gasten (max 4 kamers & kindvrij) samen eet, je moet dus wel wat sociaal contact wensen, maar dit hoeft zeker niet de hele dag.
Qua kosten ook zeer betaalbaar en div. excursies te doen op en rond het eiland.
https://www.293onkomba.com/

We hebben onze reis van 3 weken met Matoke tours geboekt en hebben een rondreis gemaakt door Madagaskar, ook echt super aan te raden en heel goed geregeld. Wel een actieve vakantie (op die laatste paar dagen na), heb niet helemaal de indruk dat dat is wat je zoekt, maar zo wel dan is dit dus 1 vd voorbeelden qua hotels waar ze je inplannen, en de rest was zeker vergelijkbaar. Het land is echt fantastisch!

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:09

Wij gaan in augustus naar Frans-Polynesië. Oorspronkelijk was deze reis al in 2019 geboekt voor de zomer van 2020, echter gooide corona roet in het eten. Mega erg balen want we zouden onze trouwceremonie daar op het strand houden. Reis verplaatst naar 2021, toen was het nog steeds niet mogelijk om te gaan. Reisbureau ging failliet en we moesten wachten op ons geld terug van de verzekering. 2022 werd te kort dag om opnieuw te boeken, dus als het goed is, is 2023 eindelijk het jaar dat het doorgaat :D

Wij vliegen via San Francisco en hebben een overnachting daar op de heenweg. Anders kom je echt kapot aan. Ik vond SF sowieso al lang vliegen (2018 geweest).

We bezoeken Tahiti, Moorea, Taha en uiteraard Bora Bora.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:45

Oh wat gaaf zeg!! Ik ben zooo benieuwd naar hoe jullie het gaan hebben. Slim dat jullie een overnachting doen, want het is echt een takke-eind.
Gaan jullie evengoed een symbolische huwelijksceremonie doen? Lijkt me zo gaaf op zo'n plek :D

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-23 15:30

Queijo schreef:
Wij gaan in augustus naar Frans-Polynesië. Oorspronkelijk was deze reis al in 2019 geboekt voor de zomer van 2020, echter gooide corona roet in het eten. Mega erg balen want we zouden onze trouwceremonie daar op het strand houden. Reis verplaatst naar 2021, toen was het nog steeds niet mogelijk om te gaan. Reisbureau ging failliet en we moesten wachten op ons geld terug van de verzekering. 2022 werd te kort dag om opnieuw te boeken, dus als het goed is, is 2023 eindelijk het jaar dat het doorgaat :D

Wij vliegen via San Francisco en hebben een overnachting daar op de heenweg. Anders kom je echt kapot aan. Ik vond SF sowieso al lang vliegen (2018 geweest).

We bezoeken Tahiti, Moorea, Taha en uiteraard Bora Bora.



Wat gaaf! Helaas kun je niet van tevoren met ons delen hoe het was. Wij zijn er ook rond die tijd of iets eerder waarschijnlijk. :')

Geniet ervan!

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:04

@ Earth; nee geen ceremonie meer. De tickets en hotels zijn inmiddels ook duurder geworden + de ceremonie is ook niet goedkoop. Inmiddels zijn we dus al bijna 3 jaar getrouwd voor de wet dus het voelt een beetje als mosterd na de maaltijd :=

We gaan gewoon zo genieten van deze super vakantie <3

@Myfairytale; zijn jullie er zeker weten uit en welke eilanden willen jullie aandoen? De vluchten en hotels worden wel steeds beperkter dus zou snel boeken :):)

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:39

Haha jammer maar dat snap ik wel :j

Ik heb nog zoveel op het lijstje staan, mar ik wil hier zo graag heen :')

Steefz

Berichten: 2082
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:41

Wat fijn dat je er uit bent, TS! Of twijfel je nog tussen andere bestemmingen?
Frans-Polynesië staat hier ook hoog op de lijst, maar dan als gewone vakantie.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:17

@ topicstarter; ben je al geweest of ga je bijna?