Waarheen huwelijksreis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:11

Saint Lucia is prachtig, St. Maarten (het Nederlandse deel) is echt lelijk.
Britse Maagdeneilanden zijn prachtig, Amerikaanse niet.
Maar het Caribisch gebied is lang zo mooi niet als de Seychellen :D

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:33

De Perenthian islands in Maleisie zijn ook heel erg mooi.
Je zit wel afgelegen, dus alles is met water taxi enzo. Maar mooie resorts met prachtige stranden, snorkelen, kayakken.. en het was niet druk.
Wij hebben een hele dag strandjes bezocht waar we helemaal alleen waren.

Ook goed betaalbaar en dan zou ik ook nog even op Langkawi stoppen.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:23

Ik zou juist de Cariben overslaan omdat het in verhouding tot Azië echt bijna dubbel zo duur is voor wat je er krijgt. :P
En ik zou La Reunion ook overslaan, want daar kun je niet eens in de zee zwemmen ivm haaiaanvallen. Brrr ik zou daar nooit heen gaan := :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:41

Earth schreef:
Ik zou juist de Cariben overslaan omdat het in verhouding tot Azië echt bijna dubbel zo duur is voor wat je er krijgt. :P
En ik zou La Reunion ook overslaan, want daar kun je niet eens in de zee zwemmen ivm haaiaanvallen. Brrr ik zou daar nooit heen gaan := :')
"As of late 2018 there have been 27 fatal attacks and 56 total attacks since 1913."

Jij stapt ook niet in de auto? :')

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:44

Mkango schreef:
Earth schreef:
Ik zou juist de Cariben overslaan omdat het in verhouding tot Azië echt bijna dubbel zo duur is voor wat je er krijgt. :P
En ik zou La Reunion ook overslaan, want daar kun je niet eens in de zee zwemmen ivm haaiaanvallen. Brrr ik zou daar nooit heen gaan := :')
"As of late 2018 there have been 27 fatal attacks and 56 total attacks since 1913."

Jij stapt ook niet in de auto? :')


Jawel, maar ik ben echt als de dood voor witte Haaien :')
Maar zonder dollen, je mag op sommige stranden daar de zee niet in vanwege haaien.

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:53

Zwitserland.

Heerlijk rustig boven op een berg.

Ik heb heerlijke herinneringen aan een klein dorpje boven het meer van Genève.

Rust en luxe geen probleem.
(En op een huwelijksreis 'hoor' je niet per se veel uitstapjes te maken.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:59

Earth schreef:
Jawel, maar ik ben echt als de dood voor witte Haaien :')
Maar zonder dollen, je mag op sommige stranden daar de zee niet in vanwege haaien.
Haaien zijn de bom. <3 Maar ik zwem er liever tussen dan boven, ja. :))

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:03

Mkango schreef:
Earth schreef:
Jawel, maar ik ben echt als de dood voor witte Haaien :')
Maar zonder dollen, je mag op sommige stranden daar de zee niet in vanwege haaien.
Haaien zijn de bom. <3 Maar ik zwem er liever tussen dan boven, ja. :))


Haaien zijn zeker de bom, vooral de rifhaaien. De great white hoef ik niet zo nodig tegen te komen, evenals de stierhaai.
Maar wij hebben bij Koh Tao gewoon in de baaien met haaien gezwommen. Zonder begeleiding, gewoon zelf snorkelen vanaf het strand en tadaaa, daar waren ze. Babyhaaien op het strand, een juve iets dieper en op 80 meter van het strand moederhaai van 1,60 mtr. Was echt een van de meest bijzondere ontmoetingen die ik ooit heb gehad <3

DWitzel

Berichten: 378
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:25

Wij zijn op huwelijksreis naar IJsland en Groenland geweest, in de zomer gegarandeerd zon op Groenland. Met een 4x4 rondgereden over IJsland, prachtige natuur. En natuurlijk een dagtocht gemaakt op een IJslands paard, terwijl mijn man zich in Reykjavik vermaakte ;-)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:49

Ik zie zoveel leuke suggesties voorbij komen, laat je nog weten wat het geworden is ?

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 23:42

ClauH schreef:
Al eens gedacht aan Hong Kong?

Lekker eten, veel te zien, paardenraces, gokken op Macau, er is een Hong Kong Disney, het is een hele andere cultuur maar iedereen spreekt Engels, en er zijn prachtige eilanden omheen voor een aanvullend weekje strand:
[ [url=m/s7J16v.jpg]Afbeelding[/url] ]


HongKong zijn we "bekend" mee, is helaas niet echt iets voor ons.
Maar bedankt voor het meedenken!


Needje schreef:
Iets heel anders, Peru met uitstap naar de Galapagos eilanden.


Lijkt mij prachtig!! Ik geloof dat verloofde niet zo warm liep voor Peru maar ga het nog eens aankaarten. :j


ClauH schreef:
Of safari in Kenia met de prachtige stranden van Zanzibar!


Safari heeft mijn verloofde al eens eerder gedaan. Zanzibar lijkt ons wel heel mooi! :)


Shenavallie schreef:
Ik ben zelf helaas nog nooit buiten Europa op vakantie geweest, maar hoor regelmatig mooie verhalen van mijn collega. Zij is onlangs naar Thailand geweest en vond het de mooiste, rustgevende vakantie ooit. Misschien wat voor jullie, TS? Mijn huwelijksreis was in Schotland, omdat we daar 23 jaar geleden getrouwd waren. Was ook geweldig mooi!


Thailand horen we veel goeds over inderdaad.

Schotland staat sowieso nog op ons lijstje (alleen niet voor onze huwelijksreis). Lijkt ons wel heel erg mooi daar. :j


tjakka123 schreef:
Net terug van St Maarten & Anguilla. Absoluut een aanrader.
Ook eerder op Mauritius geweest; ook een aanrader, maar ik vond Anguilla echt geweldig.

Wij hebben dan wel geen huwelijksreis gedaan, maar wel ge-eiland-hopt. Rond deze antillen kun je (dagelijks) heel makkelijk met de ferry/vliegtuig naar diverse eilanden. Directe verbinding KLM van Amsterdam naar St Maarten en vanaf daar eventueel verder.

Ik weet niet wat je leuk vindt om te doen, maar je kunt dus prachtig duiken/snorkelen/hiken op Saba, Anguilla heeft prachtige stranden en heerlijke restaurants, St Maarten idem en is ook wat meer 'te doen', St Barths zit op een half uurtje varen waar je de meest luxe hotels en restaurants kunt vinden. En zo zijn natuurlijk ook nog heel makkelijk Saint Kitts and Nevis, Antigua en Barbuda en bijvoorbeeld Guadeloupe te bereiken. Op het laatst genoemde eiland is ook gewoon echt veel te doen en echt prachtig.


Dank je wel! Gaan we naar kijken, klinkt goed! :D


DiantaM schreef:
Ik zou ook eens naar de Caribische eilanden kijken. En dan niet de Nederlandse Antillen, maar een van de andere eilanden.

Wel duur, maar echt paradijselijk. Grenada, Tobago, Saint Lucia.

Op YouTube moet je eens zoeken op Wout of the world. Hij reist heel de wereld over en is gek op mooie eilanden. Dus je kan allerlei afleveringen bekijken.


St. Lucia staat al op ons lijstje om naar te kijken. :D
Nederlandse Antillen slaan we over inderdaad. Nog wel even naar gekeken nav een tip van een bokker.
Ik ga naar die afleveringen kijken dank je wel!


Eulogy schreef:
Wij zijn naar Costa Rica en New York geweest, we vonden het echt fantastisch. Ook erg mooie stranden maar wij hebben welgeteld 1 dag aan het strand gelegen en vooral heel veel gedaan, klinkt alsof dat niet helemaal is wat jullie zoeken? Je kunt er trouwens vast ook elke dag aan het strand liggen hoor, prachtige kust en strand genoeg maar misschien wel een beetje zonde (imo was namelijk een groot pluspunt dat er zoveel te doen en te zien was).



Gave trip ook! Maar we willen niet heel lang weg en inderdaad niet heel veel doen. We hoeven ook niet alleen maar aan het strand te liggen hoor maar beetje rust zou wel erg fijn zijn. In dagelijks leven beiden ondernemer en hele hoop dieren, dus altijd erg druk. :')


Kinke schreef:
Saint Lucia is prachtig, St. Maarten (het Nederlandse deel) is echt lelijk.
Britse Maagdeneilanden zijn prachtig, Amerikaanse niet.
Maar het Caribisch gebied is lang zo mooi niet als de Seychellen :D


Haha, dank je voor de tips! Seychellen staan heel hoog op ons lijstje momenteel. :j


Nagini schreef:
De Perenthian islands in Maleisie zijn ook heel erg mooi.
Je zit wel afgelegen, dus alles is met water taxi enzo. Maar mooie resorts met prachtige stranden, snorkelen, kayakken.. en het was niet druk.
Wij hebben een hele dag strandjes bezocht waar we helemaal alleen waren.

Ook goed betaalbaar en dan zou ik ook nog even op Langkawi stoppen.


Dank je voor de tip! :)
Earth schreef:
Ik zou juist de Cariben overslaan omdat het in verhouding tot Azië echt bijna dubbel zo duur is voor wat je er krijgt. :P
En ik zou La Reunion ook overslaan, want daar kun je niet eens in de zee zwemmen ivm haaiaanvallen. Brrr ik zou daar nooit heen gaan := :')


Haha, zal een hoop geld schelen inderdaad, maar we gaan echt kijken nu naar wat ons het meest aanspreekt. Ben zelf ook nog wel benieuwd waar we uitkomen. :')

Ben wel doodsbang voor haaien trouwens... vind ze echt prachtig, maar doodeng. :=


Janneke2 schreef:
Zwitserland.

Heerlijk rustig boven op een berg.

Ik heb heerlijke herinneringen aan een klein dorpje boven het meer van Genève.

Rust en luxe geen probleem.
(En op een huwelijksreis 'hoor' je niet per se veel uitstapjes te maken.)


Die regio hebben mijn ouders een vakantiewoning gehad en ben ik verschillende jaren op vakantie geweest. Het is er absoluut prachtig, maar slaan we over voor onze huwelijksreis. Wel tof dat je meedenkt. :)


DWitzel schreef:
Wij zijn op huwelijksreis naar IJsland en Groenland geweest, in de zomer gegarandeerd zon op Groenland. Met een 4x4 rondgereden over IJsland, prachtige natuur. En natuurlijk een dagtocht gemaakt op een IJslands paard, terwijl mijn man zich in Reykjavik vermaakte ;-)


Verloofde krijg ik niet mee naar het noorden helaas.
Lijkt me wel een gave ervaring, maar als huwelijksreis net niet helemaal voor ons. :o


ClauH schreef:
Ik zie zoveel leuke suggesties voorbij komen, laat je nog weten wat het geworden is ?


Ben ook echt heel blij verrast met hoeveel bokkers er reageren! Heel erg leuk. :D

Deze week nog een hele drukke week en hopelijk kunnen we volgende week eens even samen er goed voor gaan zitten. :list:

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:05

Wij zijn naar IJsland geweest voor onze huwelijksreis. Wel zelf gereden en in cottages verbleven, we vonden het fantastisch, heerlijk rustig en heel mooi!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:38

Wij zijn naar Barbados, St. Lucia en Grenada geweest. Hoewel de eerste trip na de bruiloft een weekendje Vlieland was. :))
Wij zijn juist van de actieve vakanties en wilden eigenlijk een rondreis Columbia doen, maar gelukkig nog niet geboekt. Vlak na de bruiloft ging mijn man zijn knie in puin met als gevolg 2 operaties en lange revalidatie. Dus voor minder actieve vakantie gekozen en absoluut geen spijt, het was relaxed maar ook mooi. Op ieder eiland een auto gehuurd en wat rond getoerd.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:17

Nagini schreef:
De Perenthian islands in Maleisie zijn ook heel erg mooi.
Je zit wel afgelegen, dus alles is met water taxi enzo. Maar mooie resorts met prachtige stranden, snorkelen, kayakken.. en het was niet druk.
Wij hebben een hele dag strandjes bezocht waar we helemaal alleen waren.

Ook goed betaalbaar en dan zou ik ook nog even op Langkawi stoppen.

Ja Perhentian!

En (zuidelijk) Afrika? Safari in zuid Afrika of Zimbabwe en strand in Mozambique?

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 00:19

Ik ga binnenkort een cruise maken met stops op St. Lucia, Barbados, Guadeloupe, Antigua en Tortola (British Virgin Islands). Is dat nog een idee? Dan kun je al die eilanden in 1 trip doen.
En ik sluit af met een paar dagen op de Dominicaanse.

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 23:30

Century schreef:
Wij zijn naar IJsland geweest voor onze huwelijksreis. Wel zelf gereden en in cottages verbleven, we vonden het fantastisch, heerlijk rustig en heel mooi!


Het lijkt me heel indrukwekkend, maar verloofde krijg ik sowieso niet mee naar kou. :')


Neonlight schreef:
Wij zijn naar Barbados, St. Lucia en Grenada geweest. Hoewel de eerste trip na de bruiloft een weekendje Vlieland was. :))
Wij zijn juist van de actieve vakanties en wilden eigenlijk een rondreis Columbia doen, maar gelukkig nog niet geboekt. Vlak na de bruiloft ging mijn man zijn knie in puin met als gevolg 2 operaties en lange revalidatie. Dus voor minder actieve vakantie gekozen en absoluut geen spijt, het was relaxed maar ook mooi. Op ieder eiland een auto gehuurd en wat rond getoerd.


Dit lijkt mij ook wel wat en denk verloofde ook wel! Rondtoeren is actief genoeg. :)) We zijn normaal gesproken ontzettend druk, dus voornamelijk relaxen en af en toe wat doen is helemaal wat we zoeken.


Lielle schreef:
Nagini schreef:
De Perenthian islands in Maleisie zijn ook heel erg mooi.
Je zit wel afgelegen, dus alles is met water taxi enzo. Maar mooie resorts met prachtige stranden, snorkelen, kayakken.. en het was niet druk.
Wij hebben een hele dag strandjes bezocht waar we helemaal alleen waren.

Ook goed betaalbaar en dan zou ik ook nog even op Langkawi stoppen.

Ja Perhentian!

En (zuidelijk) Afrika? Safari in zuid Afrika of Zimbabwe en strand in Mozambique?


Verloofde is eerder al eens op safari geweest, ik nog niet, maar om een if andere reden trekt het mij nog niet heel erg. :o


Fitzroy schreef:
Ik ga binnenkort een cruise maken met stops op St. Lucia, Barbados, Guadeloupe, Antigua en Tortola (British Virgin Islands). Is dat nog een idee? Dan kun je al die eilanden in 1 trip doen.
En ik sluit af met een paar dagen op de Dominicaanse.


De eilanden lijken ons heel gaaf, alleen een cruise is niets voor ons. :o

Wel dank voor alle meedenken en tips, etc!

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:01

Ik zoek dus wel vaker vakanties uit voor anderen, vrienden noemen me al het reisbureau, :') en voor vrienden heb ik een huwelijksreis ontworpen die naar Bali en de Komodo eilanden gaat. Echt een gave reis voor ongeveer €3000.- totaal. En de Komodo eilanden zijn echt een paradijs op aarde <3

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 14:49


Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:15


Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:17

Ik ben net terug uit Costa Rica. Wat een parel is dat! :) Als je met de auto over de weg rijdt, zie je zo apen in de bomen langs de kant van de weg. Sowieso veel wildlife gezien, mooie stranden, heerlijk weer, lieve mensen en veilig land.

Jamaica is trouwens ook prachtig en leuk.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:38

Ik heb er misschien overheen gelezen maar welke periode ga je?

Ik ben destijds in september geweest en toen viel er best wel wat af vanwege hurricane season. Uiteindelijk ben ik 18 dagen naar Mauritius geweest en dat was echt een bizar gave vakantie. Er is van alles te doen maar ook te chillen, heerlijk weer en afgrijselijk goed eten. Wij hadden een wat kleiner hotel maar daar was de service dus echt absurd goed. Alles werd vers bereid, superschoon, niets was teveel gevraagd. We hebben de hele vakantie een prive taxi chauffeur gehad. Het is dat het best een eind vliegen is anders zou ik er zo weer heen gaan!

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-23 23:07

Needje schreef:
Of naar Sumba
https://nihi.com/?utm_medium=social&utm ... C+nihi.com
(Voor een hele dikke portemonnee :D , maar dan wel paarden om mee te zwemmen enzo)


Heel mooi, maar toch houden we op dit moment vast aan onze eerder genoemde bestemmingen. :o


Ingrid_92 schreef:
Ik ben net terug uit Costa Rica. Wat een parel is dat! :) Als je met de auto over de weg rijdt, zie je zo apen in de bomen langs de kant van de weg. Sowieso veel wildlife gezien, mooie stranden, heerlijk weer, lieve mensen en veilig land.

Jamaica is trouwens ook prachtig en leuk.


Costa Rica lijkt mij heel mooi, maar verloofde wil niet. Hij wil echt naar een van de eilanden.
Jamaica trekt ons beiden niet zo. :o


daffodil schreef:
Ik heb er misschien overheen gelezen maar welke periode ga je?

Ik ben destijds in september geweest en toen viel er best wel wat af vanwege hurricane season. Uiteindelijk ben ik 18 dagen naar Mauritius geweest en dat was echt een bizar gave vakantie. Er is van alles te doen maar ook te chillen, heerlijk weer en afgrijselijk goed eten. Wij hadden een wat kleiner hotel maar daar was de service dus echt absurd goed. Alles werd vers bereid, superschoon, niets was teveel gevraagd. We hebben de hele vakantie een prive taxi chauffeur gehad. Het is dat het best een eind vliegen is anders zou ik er zo weer heen gaan!


We willen graag in juli/augustus, maar is geen must. We willen ons aanpassen aan de bestemming. :)

Focus ligt nu op Bora Bora, Moorea, (Frans Polynesië), Fiji of de Seychellen.
Samoa staat er ook nog bij. :)

We hebben een idee, maar er is zó veel moois! <3

Suzanne F.

Berichten: 49263
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:12

Je weet dat je naar Bora Bora 2 dagen onderweg bent? 31 uur reistijd.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:16

Bora Bora wil ik ook graag heen in combi met Tahiti. Maar idd, het is echt heel lang reizen en heel duur. En als je rechtstreeks gaat via LA dan ben je inderdaad 30 uur onderweg en je betaald bijna €2000.- per ticket per persoon.
Ik wacht nog wel even tot ik daar genoeg geld voor heb _O-
Oh Tahiti is maar 22 uur, maar wel €1700.- pp vliegen. Maar valt me nog mee.
*gaat op ons lijstje <3

Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 00:09

Suzanne F. schreef:
Je weet dat je naar Bora Bora 2 dagen onderweg bent? 31 uur reistijd.


Volgens mij is Fiji ook zoiets qua reistijd