Waarheen huwelijksreis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 23:23

Volgend jaar gaan mijn verloofde en ik trouwen en daar hoort natuurlijk een huwelijksreis bij! <3

We zijn ons nu aan het oriënteren op de Seychellen, Fiji, Malediven, Bora Bora, Tahiti etc.

Wij willen liever niet heel lang weg (dus hoeft geen bestemming te zijn waar enorm veel te doen is), maar wel rust, prachtige omgeving
en luxe.

Budget is natuurlijk niet onbeperkt, maar wel redelijk ruim denk ik.

Mijn vragen zijn eigenlijk nu;

- Wat is de mooiste plek?
- Wat is jullie droombestemming?
- Ervaringen met een van deze/soortgelijke bestemmingen?

Ik ben erg benieuwd en hopelijk helpt dit onze keuze te vergemakkelijken (door ideeënof tips op te doen). :list:

Sure_lee

Berichten: 10405
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 23:36

Ik ben fan van curaçao.
Heb hier zelf nooit geslapen maar als we er zijn gaan we hier wel 1 avond eten.
Prachtig!

Geen idee of dit binnen jullie budget valt.
https://baoase.com/accommodations/

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 23:37

Bora Bora, Fiji en Tahiti is wel heel ver reizen, dus of dat zo geschikt is als je niet zo lang weg wilt is het onderzoeken waard.
Seychellen is ongelooflijk mooi en ook te doen voor een kortere reis. Het is rustig, geen hoogbouw en geen drommen toeristen.

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 23:45

Gefeliciteerd! wij zijn op de Malediven geweest een paar jaar geleden :) wat wil je weten?

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 23:54

Sure_lee schreef:
Ik ben fan van curaçao.
Heb hier zelf nooit geslapen maar als we er zijn gaan we hier wel 1 avond eten.
Prachtig!

Geen idee of dit binnen jullie budget valt.
https://baoase.com/accommodations/


Ziet er goed uit zo op het eerste gezicht, ik zet hem erbij op het lijstje om verder naar te kijken. Budget is te doen voor zover ik zo snel kan zien. Dank je voor de tip!


Kinke schreef:
Bora Bora, Fiji en Tahiti is wel heel ver reizen, dus of dat zo geschikt is als je niet zo lang weg wilt is het onderzoeken waard.
Seychellen is ongelooflijk mooi en ook te doen voor een kortere reis. Het is rustig, geen hoogbouw en geen drommen toeristen.


Klopt, met de langere reistijd hebben we rekening gehouden hoor. :j
Maar lezen en horen vaak dat bepaalde bestemmingen niet zo leuk zijn voor een lang verblijf, omdat er weinig te doen is bijvoorbeeld. In dit geval maakt dat dus voor ons niet uit. Zo bedoelde ik het meer. ;)

Seychellen staan hoog op ons lijstje in ieder geval.


Autumnn schreef:
Gefeliciteerd! wij zijn op de Malediven geweest een paar jaar geleden :) wat wil je weten?


Dank je wel!
Wat was jouw ervaring? Wat vond je ervan? Is het echt zo mooi als op de foto's en video's? Aanrader? Afrader? Kortom, alle info is welkom. :D

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 23:55

Ik ben (niet voor een huwelijksreis maar gewoon) 2x op de Malediven en 1x op de Seychellen geweest. Qua resort op de Malediven kan ik zeker Centara Ras Fushi aanraden :j Andere resorts welke ik ben geweest zijn Oblu Xperience en Adaaran Prestige Vadoo, ook mooi maar de gastvrijheid en service van Centara is fantastisch!

Ik vind persoonlijk wel de Seychellen een mooiere bestemming dan de Malediven in het algemeen (voornamelijk La Digue), de stranden met de rotsen maken het erg mooi :j

Wat ik ook een mooie bestemming vond, maar dat is wel echt ver, Hawaï (specifiek Kauai).

Curaçao vind ik leuk maar minder exclusief voor een huwelijksreis, net zoals Aruba en de Bahama’s (al is een cruise wel heerlijk).

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 23:56

Kinke schreef:
Bora Bora, Fiji en Tahiti is wel heel ver reizen, dus of dat zo geschikt is als je niet zo lang weg wilt is het onderzoeken waard.
Seychellen is ongelooflijk mooi en ook te doen voor een kortere reis. Het is rustig, geen hoogbouw en geen drommen toeristen.


Hier sluit ik me bij aan als je niet zo lang weg wilt. Wat ik ook een prachtige bestemming vond is Madeira, niet ver maar zoveel mooie natuur. Het wordt soms wel het Hawaii van Europa genoemd vanwege onder andere de groene bergen, watervallen en kliffen. Maar het is niet zo tropisch als jouw bestemmingen.

Ik ben ook op Hawaii geweest maar dat is ook flink wat uren vliegen, wel prachtig en hele gave dingen te doen maar dan zou ik wel meerdere eilanden aanraden en ik weet niet of je dat zou willen in de tijd die je misschien hebt.

herr_balou
Berichten: 1462
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 00:26


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 02:02

Qua omgeving zijn de Seychellen of Malediven wel een stuk mooier dan Curaçao. Curaçao is vrij dor en droog, en ook niet per se het eerste waar ik aan denk als ik denk aan een rustige bestemming; ik zou dan eerder kijken naar eilanden in de Leeward of Windward Islands in de Antillen, als je die richting ook op wilt.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 07:17

Ik vond de Seychellen tegenvallen. Ja, het is prachtig, alleen ook mega toeristisch en schrikbarend duur. Zelfs met een flink budget viel dat toch een beetje tegen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 07:56

Absoluut eilandhoppen op de Seychellen. Het hoofdeiland vond ik niet bijzonder, maar Praslin en La Digue vonden we prachtig.

Welke periode ga je?

Persoonlijk vond ik het mooier dan Curaçao, Mauritius en Hawai.

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 08:08

Fiji is ver weg, maar wel ontzettend mooi!
Wij hebben, toen we als "arme backpackers" in Nieuw-Zeeland zaten een reis naar Fiji gemaakt en dus daar low budget aan eiland hoppen gedaan.
Super mooie sterrenhemels 's nachts en overdag genieten van geweldig mooie eilanden en snorkelen met o.a. giant manta rays <3 !

Het is niet naast de deur, maar een absolute aanrader!!

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 10:10

Nessie schreef:
Ik ben (niet voor een huwelijksreis maar gewoon) 2x op de Malediven en 1x op de Seychellen geweest. Qua resort op de Malediven kan ik zeker Centara Ras Fushi aanraden :j Andere resorts welke ik ben geweest zijn Oblu Xperience en Adaaran Prestige Vadoo, ook mooi maar de gastvrijheid en service van Centara is fantastisch!

Ik vind persoonlijk wel de Seychellen een mooiere bestemming dan de Malediven in het algemeen (voornamelijk La Digue), de stranden met de rotsen maken het erg mooi :j

Wat ik ook een mooie bestemming vond, maar dat is wel echt ver, Hawaï (specifiek Kauai).

Curaçao vind ik leuk maar minder exclusief voor een huwelijksreis, net zoals Aruba en de Bahama’s (al is een cruise wel heerlijk).



Vind je Hawaii mooier nog dan de Seychellen? Hawaii staat ook nog op ons optielijstje, alleen wisten we niet of dat inmiddels al te toeristisch zou zijn?

We hadden de ABC-eilanden ook niet op ons lijstje staan, eerlijk gezegd, maar we willen de opties toch allemaal bekijken. :)


moonsparkle schreef:
Kinke schreef:
Bora Bora, Fiji en Tahiti is wel heel ver reizen, dus of dat zo geschikt is als je niet zo lang weg wilt is het onderzoeken waard.
Seychellen is ongelooflijk mooi en ook te doen voor een kortere reis. Het is rustig, geen hoogbouw en geen drommen toeristen.


Hier sluit ik me bij aan als je niet zo lang weg wilt. Wat ik ook een prachtige bestemming vond is Madeira, niet ver maar zoveel mooie natuur. Het wordt soms wel het Hawaii van Europa genoemd vanwege onder andere de groene bergen, watervallen en kliffen. Maar het is niet zo tropisch als jouw bestemmingen.

Ik ben ook op Hawaii geweest maar dat is ook flink wat uren vliegen, wel prachtig en hele gave dingen te doen maar dan zou ik wel meerdere eilanden aanraden en ik weet niet of je dat zou willen in de tijd die je misschien hebt.


We zijn ons er zeer zeker van bewust hoe lang het vliegen is. Dat hebben we er voor over. :j
Ons doel is niet om bijvoorbeeld 4 weken ergens te verblijven, maar hoeft ook geen 4 dagen te zijn. ;)
Er staat nog niets vast momenteel.

Madeira hebben we inderdaad ook over gelezen, moet prachtig zijn en wellicht zullen we dat in de toekomst ook nog eens bezoeken. Maar voor onze huwelijksreis slaan we nu even over. We willen dan liever een soort once in a lifetime droombestemming opzoeken zeg maar.


herr_balou schreef:
Doe eens gek en ga naar Hotel van der Werff op Schiermonnikoog ipv zo'n afgezaagde reis maar verweggistan....
Of het Metropol Hotel in Brussel en in elk geval een keer lunchen bij Le Pré Salé.



Leuk voor zo een keer op vakantie (zal erbij zetten voor een weekendje weg), maar niet voor onze huwelijksreis. Dan gaan we liever op zo'n "afgezaagde" trip naar een of andere droombestemming.



Mkango schreef:
Qua omgeving zijn de Seychellen of Malediven wel een stuk mooier dan Curaçao. Curaçao is vrij dor en droog, en ook niet per se het eerste waar ik aan denk als ik denk aan een rustige bestemming; ik zou dan eerder kijken naar eilanden in de Leeward of Windward Islands in de Antillen, als je die richting ook op wilt.



Mijn partner is ook al eens op Curaçao geweest en we zoeken eigenlijk ook een wat exclusievere bestemming. Maar Sure_lee noemde het en we gaan het even bekijken in ieder geval. :)

Leeward en Windward Islands gaan op de lijst! :)


Maanlicht schreef:
Ik vond de Seychellen tegenvallen. Ja, het is prachtig, alleen ook mega toeristisch en schrikbarend duur. Zelfs met een flink budget viel dat toch een beetje tegen.


Eens een ander geluid. Wat vind jij echt een prachtige bestemming? Wat zou passen bij onze wensen?


Sakura789 schreef:
Absoluut eilandhoppen op de Seychellen. Het hoofdeiland vond ik niet bijzonder, maar Praslin en La Digue vonden we prachtig.

Welke periode ga je?

Persoonlijk vond ik het mooier dan Curaçao, Mauritius en Hawai.



We hebben nog niets vastgelegd. Verloofde wil graag direct/kort na onze bruiloft, ik vind iets later ook niet erg. Pas me graag op de bestemming aan.
De Seychellen mooier dan Mauritius en Hawaii? Ben ik natuurlijk ook even benieuwd waarom? :) Vanwege het landschap?


ImkeTarek schreef:
Fiji is ver weg, maar wel ontzettend mooi!
Wij hebben, toen we als "arme backpackers" in Nieuw-Zeeland zaten een reis naar Fiji gemaakt en dus daar low budget aan eiland hoppen gedaan.
Super mooie sterrenhemels 's nachts en overdag genieten van geweldig mooie eilanden en snorkelen met o.a. giant manta rays <3 !

Het is niet naast de deur, maar een absolute aanrader!!


Dank je wel! Low budget/ arme backpackers of niet, jullie zijn daar wél geweest en hebben die ervaring opgedaan! :D
Het lijkt ons daar ook prachtig!

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:16

Madagaskar misschien?

Renee

Berichten: 3124
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Overal & Nergens

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:28

Wij zijn voor onze huwelijksreis uiteindelijk het helemaal anders gaan doen :) in eerste instantie gekeken naar welvaart en luxe maar toen toch besloten om onze tent in te pakken spullen in te pakken en naar Scandinavië te rijden. Daar hebben we volledig ons eigen plan kunnen trekken afwisselend in hotels en (wild) kamperend. We hebben samen een prachtige reis gehad en van alles samen kunnen ontdekken.

Mocht een eiland geen eis zijn landen die ik ook als heel mooi heb ervaren zijn Mexico en Laos. Zeker Laos heb ik hele mooie herinneringen aan. Misschien niet direct een zon, zee en strand locatie. Maar wel een hele fijne cultuur, een bijzondere keuken (met oa Franse invloeden) en prachtige natuur.

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 10:42

Maanlicht schreef:
Madagaskar misschien?


Ben jij daar ook geweest?
Lijkt me inderdaad erg mooi daar, gaat erbij om uit te zoeken. :j


Renee schreef:
Wij zijn voor onze huwelijksreis uiteindelijk het helemaal anders gaan doen :) in eerste instantie gekeken naar welvaart en luxe maar toen toch besloten om onze tent in te pakken spullen in te pakken en naar Scandinavië te rijden. Daar hebben we volledig ons eigen plan kunnen trekken afwisselend in hotels en (wild) kamperend. We hebben samen een prachtige reis gehad en van alles samen kunnen ontdekken.

Mocht een eiland geen eis zijn landen die ik ook als heel mooi heb ervaren zijn Mexico en Laos. Zeker Laos heb ik hele mooie herinneringen aan. Misschien niet direct een zon, zee en strand locatie. Maar wel een hele fijne cultuur, een bijzondere keuken (met oa Franse invloeden) en prachtige natuur.


Tent en Scandinavië zijn 2 absolute no go's voor ons, sorry. Wil zeker geen afbreuk doen aan jullie huwelijksreis! Maar beiden trekt ons Scandinavië iets minder (partner is er al eens geweest) en met een tent al helemaal niet (om meerdere redenen, zo ben ik bijvoorbeeld een zeer slechte slaper). Beiden vroeger gekampeerd en wellicht in de toekomst nog eens in de zomer ergens, maar voor als huwelijksreis geen optie. :o Wel bedankt voor de andere blik in ieder geval.

Eiland is geen eis, fijn klimaat en iets meer luxe wel. Mexico wil ik wel graag heen maar verloofde is nog niet overtuigd helaas. Laos ga ik voorleggen. :)

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 11:01

Myfairytale schreef:
Maanlicht schreef:
Madagaskar misschien?


Ben jij daar ook geweest?
Lijkt me inderdaad erg mooi daar, gaat erbij om uit te zoeken. :j


Nee nog niet, maar staat wel heel hoog op het lijstje.

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 11:03

Ik was in juni/juli op de Seychellen en vond het helemaal niet zo toeristisch. Als je op de beroemde stranden ietsje doorloopt is er nauwelijks iemand te vinden. De stranden van de Seychellen vind ik mooier dan Hawaï, maar de Napali kustlijn was fantastisch om te zien / te wandelen.

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 11:43

Nessie schreef:
Ik was in juni/juli op de Seychellen en vond het helemaal niet zo toeristisch. Als je op de beroemde stranden ietsje doorloopt is er nauwelijks iemand te vinden. De stranden van de Seychellen vind ik mooier dan Hawaï, maar de Napali kustlijn was fantastisch om te zien / te wandelen.


Ben je ook op Hawaii geweest Nessie?
Ik dacht ook dat de Seychellen minder toeristisch zijn dan Hawaii? Maar gaan we ons verder in verdiepen!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 11:55

Wij zouden op honeymoon naar Mauritius https://www.tui.nl/tropical-attitude-509522151/

Door corona ging het helaas niet door, dus ik kan je niet vertellen hoe het er is, maar wellicht is het wel een bestemming om te overwegen. En als je niet al te lang wilt gaan, dan scheelt een tijdverschil van drie uurtjes ook nog in de jetlag.

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 12:13

Noeps schreef:
Wij zouden op honeymoon naar Mauritius https://www.tui.nl/tropical-attitude-509522151/

Door corona ging het helaas niet door, dus ik kan je niet vertellen hoe het er is, maar wellicht is het wel een bestemming om te overwegen. En als je niet al te lang wilt gaan, dan scheelt een tijdverschil van drie uurtjes ook nog in de jetlag.

De link klopt niet

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 12:16

Ik ben er nog niet geweest, maar misschien zijn de Azoren iets voor jullie? Nieuw Zeeland van Europa, dus niet zo ver vliegen. Madeira staat ook nog hoog op mijn lijst om te bekijken.

Bloemetje75
Berichten: 1989
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 12:19

Ik vond Mauritius mooier dan de Bahama’s…. We hebben vooral heel veel gezien en nauwelijks op het strand gelegen.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 12:25

Wij zijn op huwelijksreis naar Lombok en de Komodo eilanden geweest. Vooral Komodo ia echt een waar paradijs. Je reist er dan rond met een boot. Het is zo mooi daar, echt onwaarschijnlijk.

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:00

Ik ben op Hawaï (Kauai en Oahu) geweest inderdaad :j Oahu vond ik minder dan Kauai maar eilandhoppen is bij zo’n bestemming eigenlijk sowieso wel een aanrader. Wij hadden het toen gecombineerd met de Westkust van Amerika, inclusief Las Vegas, Los Angeles, Grand Canyon, San Francisco etc. Maar dat is niet voor een kort tripje.