Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36840
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 13:13

Helaas hoop kringlopen zitten behoorlijk vol en nemen op het moment alleen spullen aan die vaak voor hun interessant zijn om snel te verkopen.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 13:38

Als je Googled op 'opkoper inboedel' komt er wel het e.e.a. naar boven. Misschien zit daar wat tussen?

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 13:48

Marcella schreef:
Helaas hoop kringlopen zitten behoorlijk vol en nemen op het moment alleen spullen aan die vaak voor hun interessant zijn om snel te verkopen.


Klopt, toen mijn moeder overleden was stonden er allemaal notenhouten meubelen/slaapkamer en een Chesterfield bankstel maar er moest echt geld bij eer ze het meenamen.

Kimddddd

Berichten: 466
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:18

en gratis ophalen? en marktplaats? Oekrainers of Blijf van mijn lijf huizen?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 14:34

Kwa goed spul is het niet zo heel veel. Vooral wat klein grut waarmensen kennelijk hun neus nu voor optrekken -O- . Het gaat vooral om de rest wat niet mee kan maar ook niet best genoeg meer om weg te geven. Kringloop winkels willen het idd meest goede spul ook niet echt hebben. Geprobeerd te verkopen voor echt heel weinig. daarna gratis weggeven, kringloop maar nope :n geen speelgoed, geen knuffels, geen heel goede kasten, beker, glaswerk, lampen, sneeuwkettingen ongebruikt gewoon eigenlijk niks. :n zelfs met geld bij blieven ze het niet want geen plek het zit propvol. Er gaat weinig weg bij ze want die mensen hebben er geen geld meer voor. En die wel geld hebben willen geen gebruikt spul hebben.

Omdat het op zolder ligt is het steeds twee trappen af en weer op. Bus vol, 8 km rijden, daar op een nogal onhandige stort wegen, uitstappen, aanmelden, instappen, honderd bakken af of zo voor je alles kwijt bent. Waarvan je bij sommigen een steile trap op moet met het spul weer, 8 km weer terug enz. En zelfs wat gratis weg kan wordt meegewogen en je betaald voor het gewicht dat is achtergelaten. Ik heb al best vaak moeten betalen daardoor voor bv hardplastic of dingen meteen stekker. Een uitwijk mogelijkheid zit 20 km van huis wat het er niet beter op maakt of zo.

ik red dat nu fysiek lastig. Traplopen is nu eenmaal niet mijn sterkste punt en na twee keer heen en weer is mijn knie er wel klaar mee. %) En het kost een enorme bak tijd ook. Als ik een bedrijf kan vinden die het voor me wil doen graag. Dan houd ik energie over voor andere dingen die ook moeten gebeuren. Anders moet ik het toch zelf doen. In een straal van 75 km zit er niks :n

Ik heb dus hoop op het bedrijf dat me woensdag of donderdag belt. En nog een aanvraag staan. Anders is het toch echt zelf aan de slag. Jammer dan maar het moet toch gebeuren. Nu eerst verder concentreren op het ophaal klaar maken. Is dat achter de rug ga ik me wel druk maken over de volgende stap.

Prairy
Berichten: 9170
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:43

En als je de makelaar eens vraagt of de kopers er, tegen een korting, akkoord mee gaan dat het huis niet leeg opgeleverd wordt, dat zij het leeg halen? Misschien een poging waard.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 14:53

Er is geen makelaar gebruikt. De kopers nemen al eea aan kasten, tafel met stoelen en meer over. Dat scheelt al aardig wat ook.

Maar de rest moet ik zelf toch echt doen. Jammer maar helaas, gewoon hopen dat een bedrijf het wil gaan doen en zo niet tsja handen uit de mouwen, een stevige portie extra pijnstillers, adem in adem uit. Maar daar ga ik me vanaf nu druk over maken vanaf half woensdag of zo.

speurneusc

Berichten: 5421
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:38

karuna schreef:
Ik doe mijn best (hoewel het geld kost wat ik eigenlijk niet kan missen) een bedrijf of instantie te vinden die als de opslag spullen weg zijn het tweedehands winkel en naar de stort spul voor me kan inladen, meenemen en afvoeren. Dat valt nog best tegen. Genoeg bedrijven maar weinig tot geen die kunnen, willen of zo duur zijn dat het echt te veel is. Hopelijk vind ik er nog een. Dat zou me fysiek in ieder geval helpen. Anders moet ik het echt zelf doen met mijn bestelbusje en een extra handje hulp. -O-


qua hulp, miss een studenteclubje of de schouting in de buurt, de oudere jongens doen wel eens klusjes voor kleine bijdrage (nog altijd veel goedkoper dan prof werklui) bij mijn tante toen was er in de buurt een opvang centrum voor wat oudere jongeren, die waren blij met dat klusje.

tengeltje11
Berichten: 7165
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:35

Is het veel spul? Je kan ook een container huren waar echt alles gewoon in kan. Leveren ze, jij gooit alle zooi er ik en ze halen terug op. Is ook wel per kilo betalen, maar veel minder gedoe.

prompter

Berichten: 11250
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:59


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 19:01

Dat was ook mijn eerste plan. Alleen ik had al getypt hierboven de kleinste container die ze aan partikulieren leveren kan hier niet in de straat geplaatst worden wegens te breed. dan kunnen er geen hulpvoertuigen meer door en de kleinere maten die wel zouden passen leveren ze vreemd genoeg niet aan partikulieren helaas. Ik heb daarin nee gehoord van meerdere bedrijven. Zij mogen dan ook niet plaatsen. Anders had ik het probleem ook niet :n

prompter

Berichten: 11250
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 19:03

Vreemd, het bedrijf waar ik werk levert ook containers en gewoon ook aan particulieren. Maar ja, te ver weg voor jou (schiedam)

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 19:05

Wij hebben zo‘n kleine 3m3 staan (groter past niet) en hoewel daar nog best veel in past (bouwpuin) zijn dingen als meubels al snel te groot. Tevens vind ik de container efficient vullen nog best wat werk. Wat dat betreft zou een klein vrachtwagentje vullen fysiek makkelijker zijn.
Ik kan me haast niet voorstellen dat je niet een verhuizer vind die niet tevens een tripje grofvuil doet. De meeste bieden dat eigenlijk wel aan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 19:21

Ik heb zoiets bij de vorige verhuizing ook gehad. Hup op de oprit en vullen maar. Vervolgens lag er ook veel meuk van anderen in trouwens de dag erop -:(- maar dezen zijn net te breed (en mogen dus niet geplaatst worden) en kan ik dan alleen vanaf een hoge zijkant vullen.

De een slag kleiner zou ideaal zijn maar ja die mogen alleen met een maandabbonement naar bedrijven. -O-

Het was al een beste klus om een verhuizer te vinden, deze hoek is niet echt dikgezaaid met verhuisbedrijven die ook internationaal doen en opslag hebben. Die ik nu heb komt van een kleine 100 km verderop zelfs maar is wel veel in deze hoek te vinden,

dichterbij was niet te vinden op een na wiens offertes steeds duurder werden voor minder werk wat ze zouden doen. 8)7 De eerste die ze gaven was ook met alles inpakken terwijl ik daar niet om gevraagd had. De uiteindelijke offerte waarin ik alles zou inpakken met dozen was toen 2500 euro hoger dan de oorspronkelijke offerte. En de communicatie liep daar zo moeizaam mee :roll: dat gaf geen vertrouwen zullen we maar zeggen.

Het zal vast wel goedkomen, eerst woensdag overleven en daarna ga ik wel verder erover nadenken en wachten op telefoontjes. Als ik me daar nu te druk over ga maken slaap ik helemaal niet meer. Beter opzij zetten even. :)

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:21

Tja dan is de enige optie een bedrijf inhuren die het leegtrekken en afvoeren?

Of een oproepje op FB dat iemand het wil doen tegen vergoeding?

prompter

Berichten: 11250
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:32

Containers van 3-4 kuub zijn niet breder dan een gewone personenauto, die moeten gewoon passen in een straat waar ook auto's geparkeerd mogen worden?

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:38

prompter schreef:
Containers van 3-4 kuub zijn niet breder dan een gewone personenauto, die moeten gewoon passen in een straat waar ook auto's geparkeerd mogen worden?


Dat lijkt mij ook, en als je in de buurt aangeeft dat het voor de verhuizing is zal dat niet zo'n probleem zijn.
Hier kun je ze per dag huren, komen ze hem in de ochtend brengen en in de avond weer ophalen.

tengeltje11
Berichten: 7165
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:39

In België kan je zelfs verboden te parkeren borden aanvragen voor zo’n dag, zodat hij echt vlakbij staat en niet veel verder moet omdat er een auto geparkeerd staat….

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:25

En een bigbag dan? Die hebben ze hier in de straat gebruikt, kan verdraaid veel in

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 19:46

%) wat een meer dan propvolle dag vandaag. Ik ben gesloopt, kan niet echt meer lopen maar het is redelijk gelukt wat moest. Helaas morgen maar een halve dag oppas voor de oude dame. Maar ja het is niet anders.

Wel goed nieuws. Het bedrijf dat mogelijk zou komen voor de spullen komt zoals het er uitziet donderdag tegen 8.30/9.00. *\o/*

Morgen vroeg om 7.30 staan de verhuizers op de stoep. De wekker gaat heel erg vroeg.

Nu pootjes hoog en nog even een avond tv kijken. Het is wel best voor vandaag weer.n :Z
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30260
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:18

Goed bezig!

prompter

Berichten: 11250
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:19

Verhuischaos :D. Sterkte de komende dagen!

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:34

Gaat goed. +:)+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 10:35

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het schiet best wel op. Wel koud in huis nu brrrrr

Een komische mix van verhuisdozen. :')

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:38

Och och, ik krijg een flashback naar vorig jaar toen we gingen verhuizen :wave:

Veel succes Karuna, straks lekker genieten!