Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43434
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:24

Prachtige foto's. En ik ga mee in de beverrat polonaise (rangondin in het Frans). Ook mooi, maar wordt hier inderdaad als ongedierte beschouwd vanwege de gaten die hun nesten veroorzaken in de oevers. Daardoor verzakkingen en ander ongemak voor de mens /boer.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37269
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 09:24

Die beverrat en de slak is door het bezoek op de foto gezet. Die zwemmer zwom soort van onder de weg door. En een goede camera helpt ook, niet een eenvoudige telefoon die ik gebruik. Ik heb in dat watertje nog niets gezien aan beestjes

Vandaag eens nadenken wat te doen.

Tinka

Berichten: 3771
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:46

Afbeelding
Dit is een dode beverrat, was gevangen door een hond.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37269
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 13:53

Die is wel dood ja, gevangen door een van jullie kruimels? :oo

Hier toch maar wat gedaan vanmorgen. Voor gras gemaaid met mijn stokoude grasmaaimachine die het er zwaar mee had. :(:) En ik ook. Ik was moeier van dat kleine stukje voor zelf duwen dan met een accu leegmaaien achter :') . Achter de rest wat nog gedaan moest worden ook weer klaar min een strook en alles rond voor en achter gestrimd waar nodig.

Zoverder met een netflixfilm afkijken wat zowaar lukt met mijn wifi kastje. Kpn app blijfr haperen soms jammer genoeg.

Fijn om te merken dat mijn oude dame langzaam maar zeker ook meer rust begint te krijgen. Met buiten helpen gaat ze op een gegeven moment vanzelf via het loopplankje naar binnen om daar in haar mandje te gaan liggen. Als ik naar het toilet ga kijkt ze even bij de deur en scharrelt dan rustig weer terug van ik kom wel terug. En ook het eten gaat steeds beter en pakt ze de rust er weer voor. Ik maakte me daar toch zorgen over maar dat lijkt gelukkig ook langzaam maar zeker de goede kant op te gaan. +:)+

Vandaag kalm aan doen denk ik. Vanmiddag nog een stukje verder wandelen misschien.

lukka63
Berichten: 1411
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:55

Prachtige omgeving is dit de Vogezen?
We zijn verleden jaar met de camper door bijna verlaten dorpjes gereden dat geeft een onprettig gevoel,is dat waar jij zit ook?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37269
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 15:30

Ik zit aan de rand van de vogezen :j sommige dorpen lopen ok, anderen best aardig veel leeg met dan opeens nieuwe huizen daartussen. Maar dat is op veel plekken in frankrijk wel het geval

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37269
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 20:01

]Mijn uitzicht nu, en oude dame heeft mijn hand ingepikt, ze keek even verstoord toen ik de foto maakte :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gewoon een zinloze avond dus na nog wat uitpak/opruim/inricht werk na het eten. Mijn bus heeft ook weer zijn inrichting terug inclusief matras

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:15

Ach wat een goed plaatje :+:

pien_2010

Berichten: 43434
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:16

Voor dat plaatje doe je het....

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37269
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 11:57

Ik moet eigenlijk wat doen na gister een dag rondrijden boodschappen doen omgeving en mensen leren kennen.
Maar ja de pauze duurt zo wel erg lang <3 . Ik zie nu wel dat er een mussen gemaakt wordt onder de dakgoot van de schuur *\o/*



Afbeelding
Afbeelding

Wat fotos van gister een apart park ontdekt een combinatie van bos, kinderboerderij kromsnavels, kattenopvang, houtbewerking gratis fitness speeltuin en meer


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37269
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 12:54

En een franse lunch van oud stokbrook. :Y)

Afbeelding

De aardappelen zijn gepoot nu. *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37269
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 18:19

Het eind resultaat voor vandaag.

Een rozenboog gezet en beplant met de klimplanten die in potten stonden te wachten. Clematis kamperfoelie en een passiebloem. Een druifje aan de andere kant.

Aardappelen en de boontjes gepoot en alvast even het gevonden mini tunnelkasje neergezet zodat ik daar morgen navet en pastinaak onder kan zetten zodat het iets minder opgegeten wordt hopelijk.

Verder huishoudelijke taken, voor de rest grasgemaaid en daar wat gefatsoeneerd waardoor het er ietsje beter uitziet. Maar helaas nog steeds geen waterdichte wasmachine aansluiting, ik heb nu wel de goede tussenstukken eindelijk *\o/* maar het kreng weigert te stoppen met lekken. -O- Ook de slang van de wasmachine lijkt niet meer waterdicht te zijn. Daar maar even rustig over nadenken.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pasta saus zit nu in de slowcooker en oude dametje ligt tegen me aan te slapen op de bank. Zij heeft goed meegeholpen vandaag met alles en goed gegeten *\o/* zo nog even onder de douche springen en ik denk dat ik een film ga kijken vanavond. Of buiten voor genieten van de zonsondergang. :j


Afbeelding


Morgen nog een dag met slaaphuisje schoonmaken en wat kleding verder inruimen. Hopelijk nog wat zaad zaaien en planten in de grond en alles goed windstevig vastzetten. En alles goed afsluiten zodat ik vrijdag na de bakker en de vuilnisauto meteen kan aanrijden. Ik moet het dit keer in een dag doen ivm een afspraak zaterdag waar ik graag heenga. En uiteraard stilstaan bij dodenherdenking om 2000. :j ;(

Mijn schutting staat vastgeknoopt aan de zware hangmat standaard. Daar moet iets mee, een van de palen staat niet stevig merkte ik met de wind.

prompter

Berichten: 11146
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:28

Nou, toch weer lekker opgeschoten zo! Was het fijn om nu wat langer te kunnen blijven :) ?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37269
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 18:30

Ja, maar al eerder week/1,5 week hier geweest maar toen continue bezig met meer mensen. Nu is er meer rust geweest, heerlijk, ik voel me echt geestelijk en lichamelijk weer opgefrist. :j maar ook lekker om weer terug te kunnen. Daar ben ik nu ook wel weer aan toe. Maar ivm de kliko kan ik pas vrijdag ochtend weg.

lukka63
Berichten: 1411
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:40

karuna schreef:
Ja, maar al eerder week/1,5 week hier geweest maar toen continue bezig met meer mensen. Nu is er meer rust geweest, heerlijk, ik voel me echt geestelijk en lichamelijk weer opgefrist. :j maar ook lekker om weer terug te kunnen. Daar ben ik nu ook wel weer aan toe. Maar ivm de kliko kan ik pas vrijdag ochtend weg.


Lekker opgeschoten weer,leuk hoor.
Kunnen de buren de kliko niet terug zetten voor je?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37269
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 18:44

Kan misschien wel maar geen probleem het zelf te doen. Ze legen hem rond 4,30/5.00 in de ochtend. Bakker is er voor 8.00 dan ontbijten en dan kan ik rond 9.00 wegrijden. :j

YvonneV
Berichten: 8790
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:11

karuna schreef:
Verder huishoudelijke taken, voor de rest grasgemaaid en daar wat gefatsoeneerd waardoor het er ietsje beter uitziet. Maar helaas nog steeds geen waterdichte wasmachine aansluiting, ik heb nu wel de goede tussenstukken eindelijk *\o/* maar het kreng weigert te stoppen met lekken. -O- Ook de slang van de wasmachine lijkt niet meer waterdicht te zijn. Daar maar even rustig over nadenken.


teflon tape?

karuna schreef:
En uiteraard stilstaan bij dodenherdenking om 2000. :j ;(


dat is donderdag

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37269
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 19:12

Klopt morgen avond.

Teflon in dikke lagen helpt niks. Ik heb al van dat touw met spul erbij geprobeerd bij de vorige niet lekker zittende tussenstuk. Ik ga dat dan maar bij deze proberen maar niet meer deze keer :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 20:01

Rond 4:30 al de kliko legen :wow: Dat zijn nog eens tijden!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37269
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 20:04

Ja erg he. :(:) Ze vertrekken om 4.00 vanaf depot en hebben hun rondje klaar voor de openingstijd van het afvalstation. En ik zit redelijk vooraan in de route

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37269
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 10:00

Zo, ik kreeg het vanmorgen even heel erg warm en slik :oo %) jakkes.
Maar goddank ik heb contact gekregen. Ik moest namelijk het laatste dakbedrijf contacten over de lekke dakgoot en de druppels in de schuur bij dooi. En gisteravond had ik een wtf is dit nu weer :? 8)7 :oo en hoe heb ik dit niet eerder gezien? En waarom heeft de vorige eigenaar dit niet gezien, niet bij de keuring of wat is er fout gegaan :o? en waar is het dan?

Met de wandeling gisteravond om van de zonsondergang te genieten draaide ik op een punt om waar ik nooit omdraai en liep tegen de "draad" in terug. Op de hoek stond ik stil om daar eens over te steken, kijk naar mijn huis, kijk naar het dak en :wow: :o? %) nou dat dus.

Er mist gewoon een hoekje dakmateriaal. En ik keek recht op een hoekje dakfolie. -O- Wat geen dakpannen zijn maar metaalplaten met dakpan relief. Achteraf gezien verklaard dat waarom ik er steeds ietwat vreemd naar keek. Het oogde anders dan een dakpan maar ook weer niet. Wel begrijpelijk want dit is een lichtere constructie en de dakbalken kunnen dan blijven zitten. Maar petje af voor hoe het eruit ziet. :j Mooi spul wel, mits goed aangebracht dan. En dan is het gedruppel ook logischer, dat kruipt langs de schroeven en gaat dan druppelen. Al mag dat niet gebeuren.

Geen idee of dat nooit is gemonteerd, het weggeschoven is naar geen idee waarheen. Het ligt niet op de grond of steekt uit een dakgoot. Maar het valt alleen op als je op precies deze plek gaat staan en naar boven kijkt.

Dus vanmorgen, koopcontract opgedoken, naar de dakfactuur in de veronderstelling met als de eerste een normale factuur aan te treffen met bedrijfsnaam en zo. Nope. Een neutrale factuur met naam van iemand en een adres. Dat opgezocht, ah een website. Oh nee geen website. Pagina doet het niet meer. Mijn grootste nachtmerrie %) wat als de bedrijven er niet meer zijn en je een garantie claim wil doen. -O- Help.

Zoeken op internet op naam dan, en ik kom deze naam in meer woonplaatsen tegen onder kvk. Wel soort van de regio maar ook net weer niet. Maar alleen adressen, geen bedrijfsiets, geen telefoonnummers :n . ;( Slik :x

Toen maar ok ik probeer het mobile nummer op de factuur wel. En er werd met een allo? Opgenomen. Geen naam enz. Affijn na een ietwat lastig te verstaan gesprek werd ik teruggebeld met een mailadres waar ik met klachtenmail heen kon sturen. Zo aan de telefoon was het meer ok dan moet ik langskomen. Maar ja eerst maar reactie terug krijgen op mijn mail met duidelijke fotos.

En nu is meteen mijn hoofd op gang, wat is dan de weg als het hiermee niet gaat lopen? De notaris? De makelaar? Eerst duimen dat het opgelost wordt gewoon. :j


Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43434
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 11:05

Ik verwacht dat je de gebruikelijke alinea hebt ondertekent waarin staat dat de verkoper naar eer en geweten alles verteld heeft en overgedragen, dat jij als koper het huis in orde hebt bevonden en dat de toekomstige gebreken jouw eigen verantwoordelijkheid zijn.
Tevens kun je de factuur bekijken als het gaat om de datum, maar als er weinig omschreven is, dan heb je ook weinig verhaal. Als het om een klein hoekje gaat verwacht ik niet dat dit DE onkosten zijn en zou ik blij zijn als die mijnheer langskomt en het gewoon repareert voor een schappelijke prijs en dan heb je in de toekomst ook een goed aanspreekpunt voor je klusjes.
Oftewel, het is Nederland niet maar Frankrijk en als het de heren (in dit geval) niet zint, dan laten ze je vallen als een baksteen en dan heb je in de toekomst hoopjes problemen, daar je niemand naar je huis krijgt bij problemen! Dus ik zou het gewoon vriendelijk bespreken en kijken of deze persoon met je wat wil regelen als het gaat om een fair prijs en het gewoon laten repareren en betalen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37269
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 11:22

De twee daken zijn specifiek benoemd als garantie die overdraagbaar is. Voor alle gebreken die er blijken te zijn of te komen tot over 6 en 7 jaar. Oa lekkage is nog zelfs specifiek neergezet.Daar is ook voor getekend en vermeld in het koopcontract. Met bijgevoegde facturen, deze staan nu ook officieel als van mij gemeld. Anders had ik mogelijk gepast voor dit huis

Lekkage na dooi niet genoemd en ook niet kunnen zien ivm geen vorst. lekke dakgoot idem, geen regen gehad bij de bezichtigen of anders. Makelaar is ook niets gezegd daarover door de verkoper. Dit stuk zie je alleen op een bepaalde plek als de walnoot geen blad heeft. De mega tak die daar zat en zicht belemmerde nog eens extra is pas weggehaald omdat hij op het garage dak schuurde. Ik had dit niet eerder kunnen opmerken.

Ik begin ook netjes zakelijk het valt onder de garantie en als dat netjes wordt opgelost dan is er mogelijk voor het achterdak een klus. de lekkage en dakgoot zijn voor mij ook de belangrijkste punten die opgelost moeten worden. Dit missende stuk, geen idee wat daarmee is gebeurd zat het er wel is het afgewaaid en verdwenen geen idee. Het bedrijf komt ook niet echt uit de buurt, mij een raadsel hoe ze deze hebben opgedoken. Het eerste dak is door een regionaal bedrijf gedaan.

Maar de verkopers zijn niet helemaal medewerkend geweest zullen we maar zeggen. Ik ben meer punten tegen gekomen die ze verdoezeld hebben nooit gemeld aan de makelaar en bij een bezichtiging ook niet zichtbaar. Maar dat heb je overal ook in nl

pien_2010

Berichten: 43434
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:17

Dan is het verhaal duidelijk, lijkt me. Dan zou ik er een bezoekje of belletje bij de notaris aan wagen, met de vraag welke stappen je nu moet ondernemen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37269
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 12:39

Eerst afwachten of ze netjes contact opnemen. :j Ik heb het telefoonnummer dus dat scheelt al iets. Mochten ze niet reageren dan zat ik te twijfelen tussen idd de notaris of de makelaar. Maar dan is de notaris de eerste stap als het niet gaat lopen. Maar de overdraagbare garantie was voor mij echt een eis. Daken zijn peperdure dingen en een 3 en 4 jaar oud dak zouden gewoon goed moeten zijn.

Ondertussen vanmorgen zoet bezig geweest. Oude dame op bed in het slaaphuisje heerlijk liggen slapen. Ik heb daar een hor opgehangen zodat er een stuk minder vlieggespuis naar binnen kan. En de drie dozen met kleding en beddengoed zitten in de kast en aan de kapstok.

Vanmiddag kijken hoeveel planten ik de grond in kan krijgen en nog een extra stukje hor in de woonkamer ophangen. Er is een mini stukje onbedekt hooguit 5 cm maar de krengen komen er gewoon langs. Ik heb nog hor over dus die gaat er voor