Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11103
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 12:09

Heel veel sterkte voor jullie allemaal!

Prairy
Berichten: 9076
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 13:23

Veel sterkte Karuna, hopelijk knapt paps snel weer op.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 13:43

De twee cliniclowns waren een goed idee, hij lag in een deuk. :)) *\o/*

Voor nu lijkt de extra ellende gestopt maar onderzoek moet verder uitwijzen. Ik ga zo vertrekken na het middag eten

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 13:58

:(:) Beterschap voor je vader!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:03

Hopelijk doet de kracht van de lach ook wat voor die ouwe baas +:)+

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:42

Ach Karuna wat maak je toch allemaal mee! Veel sterkte en beterschap voor je vader.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 20:46

Het is weer een neer en op hoor. En geloof ik leven 8 verbruikt. De horrornacht lijkt gewoon nooit gebeurd. Bij de controles van alles was er geen spoor meer te ontdekken van al het drama dat zich de uren afgelopen nacht heeft afgespeeld. :? 8)7 tot de grote verbijstering van iedereen die erbij was.

Bizar gewoon. Op een lichte afwijking die wordt aangevuld nog en wat bijtrekken is hij eigenlijk weer ok bevonden. :oo Gewoon onbegrijpelijk dit maar gelukkig ook *\o/* maar het bewijst wel hoe kwetsbaar snel alles ontregeld is. -O-

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:26

Gelukkig weer bijgetrokken! Zou ook wel erg cru zijn als je net in zijn laatste 3 weken op deze aardkloot weg was geweest.... :(:)

Mja...wat moet je er nou mee...? Zorgt hij wel goed voor zichzelf verder, dat hij stabiel gezond eet, genoeg drinkt en beweegt of komt daar een beetje de klad in en dat zijn lijf er heftig op reageert...?

Paardenfann4
Berichten: 1343
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 00:06

Wat een toestand met je vader en wat gek dat het opeens allemaal weer beter is, erg wonderlijk en net nu jij weg was. Ik wilde hetzelfde vragen als pmarena, misschien moet je het daarin zoeken? Wel fijn dat het nu weer een stuk beter gaat!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 07:05

Mijn papa zorgt goed voor zichzelf. Kookt iedere dag vers en gezond. Hij sport en zijn conditie wordt door de fysio gecontroleerd en is heel goed bevonden. Hij houdt het zolang vol en is nog heel actief omdat hij goed bezig is.

De oorzaak is steeds tot nu toe onverklaarbare ernstige diarree aanvallen die binnen 24 uur alles ontregelen. Hij kan daar niets aan voorkomen zolang de oorzaak niet bekend is. Het extra wat er nog bij kwam kan iedereen krijgen ongeacht leeftijd geslacht of gezondheid. Maar helaas best vaak dodelijk (zeker bij niet in de buurt van medische hulp) en bij onderzoek vinden ze dan normaal een veroorzaker. Maar nu dus gewoon niks gevonden. Het ontstond werd heel erg heftig en was ook net zo snel weer verdwenen zonder een spoor achter te laten behalve een verzwakte papa. Nadeel daarvan is dat het elk moment weer kan gebeuren en dat is best een eng idee.

Het deed mij denken aan een hond die we hebben gehad. Deze had naast nog meer potentiële dodelijke kwalen. Opgegeven en weer opgekrabbeld en uiteindelijk ruim 16'5 geworden. Hij had een niet opereerbare tumor op zijn poot. Die zat verweven in pezen aderen en op een rotplek. Als die zou opebarsten was inslapen de enige optie. Dat ding klapte open ver van huis. Een dierenarts gevonden daar in de buurt crematorium gewaarschuwd. Tumor nog bekeken voor de zekerheid. Nee hij is echt niet te verwijderen . Hond was volledig overstuur en zijn poot liep leeg door het bloeden.Slaapmedicatie was al net ingespoten en de euthanasie medicatie al in de spuit klaar gelegd.

We horen een raar soppig geluid ik zie wat wegstuiteren. Hond niet meer in paniek en de niet opereerbare tumor ligt bloedvrij op de grond en de poot had alleen nog wat open huid die bijna bloedvrij was. Na verbijstering van iedereen. Euthanasie middel aan de kant. Hechtmateriaal gepakt. Poot dichtgemaakt tumor in een potje formaldehyde meegekregen crematorium en eigen dierenarts gebeld met het verhaal. daar hebben heel wat dierenartsen hun hoofd over gebroken later inclusief utrecht hoe een niet opereerbare tumor zichzelf kan losmaken van en hondenpoot en een bloedbad binnen en minuut verdwenen is.

Vandaag horen we meer of ze nog doorzoeken naar de veroorzaker op een andere plek. Hij heeft in ieder geval leven 8 opgemaakt nu.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:03

Weet paps nog een beetje wat hij gegeten / gedronken / gedaan had beide keren voordat de diarree toe sloeg? Hopelijk kan je dan toch iets gaan ontdekken dat hij beter kan vermijden. Liever niet nog een keer zo'n aanval natuurlijk, maar als je een beetje de omstandigheden bijhoudt dan kan het wel helpen om de mogelijke oorzaak te vinden. Maargoed dat zal je zelf ook wel weten :) Eng idee inderdaad....

Nou van die tumor dat is echt een verhaal waarvan mensen vragen of je niet teveel gedronken had :=

Zou wel super tof zijn als je bij mens en dier een manier kon vinden om met 1 of ander middeltje tumoren het lijf uit te jagen op zo'n manier.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 11:14

Die tumor toen. De reden dat we die meekregen in en potje formaldehyde en hij jaren in de vitrine kast heeft gestaan en ik het nog heel duidelijk zie gebeuren en het soppige geluid hoor is omdat het zo raar en ongeloofwaardig was. Maar ja de levende hond en de tumor in het potje waren toch bewijs van werkelijkheid. Maar dat was net zo vreemd

Ik heb echt uren gepraat met mijn papa over wat hij gegeten gedronken gedaan heeft . Toen en nu. De enige vage mogelijkheid is varkensvlees maar dan met minimaal een dag vertraagde reactie dat is wat laat maar kan nog. Ik heb zijn koelkast nagekeken en de afwas met de maaltijd erop gedaan. Die stond nog. Niks rook bedorven of zag er raar uit. De vorige keer heb ik dat ook gedaan en toen ook niks raars gevonden

Met mijn voedselallergie en regelmatig darmstelsel overstuur daardoor toch door stiekem verstopte ingrediënten ben ik redelijk ervaren in achterhalen wat een voedselreactie kan zijn. Dit lijkt daar wel een beetje op maar dan iets dat zelden gebeurd maar dan extreem heftig en vertraagd met meteen ook ernstige gevolgen. Maar ja diarree is een gemene sloper voor kwetsbaren en is mijn oude dametje ook fataal geworden |(

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 12:30

Hoe kom jij eigenlijk aan al die intoleranties...? Zou daar ook een erfelijke link te vinden kunnen zijn die zich bij je vader nu pas gaat uiten zeg maar...?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 13:22

Ik had een heel verhaal getyped maar een telefoontje van mijn papa kwam tussendoor. Voor nu ben ik even -O- sjips. Wel wat gevonden toch niets groots maar wel de veroorzaker van de extra complicatie waar niks aan te doen valt en wat gestabiliseerd was is weer aan het terugkomen. Gelukkig lang niet zo heftig als die nacht maar toch. Dit kan ook weer vanzelf stoppen en wegblijven. Maar ook doorzetten.

Een enorme hoeveelheid artsen en disciplines waren op bezoek. En verwachtten deels een doodzieke van de wereld oude man aan te treffen en zien dan mijn vader. Een van de artsen die hem niet kende meldde, ik ken u niet, ik lees uw dossieer maar verwacht dan zeker niet u zo aan te treffen in deze conditie. Kortom ze schrijven hem niet af vanwege zijn leeftijd gelukkig maar langzaam staan ook zij met de rug tegen de muur in wat ze nog kunnen doen. -O-

Maar ik ben even stil voor nu. Ik weet gewoon even niet wat te doen, hoe te handelen of wat mijn gedachtes nu doen. |( je weet er komt een keer dat moment. Maar wat mij betreft veel en veel te vroeg

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 14:36

Nog wat fotos van afgelopen vrijdag de vloer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:19

zo das een strak vloertje straks ziet er mooi uit

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:46

karuna schreef:
Die tumor toen. De reden dat we die meekregen in en potje formaldehyde en hij jaren in de vitrine kast heeft gestaan en ik het nog heel duidelijk zie gebeuren en het soppige geluid hoor is omdat het zo raar en ongeloofwaardig was. Maar ja de levende hond en de tumor in het potje waren toch bewijs van werkelijkheid. Maar dat was net zo vreemd

Ik heb echt uren gepraat met mijn papa over wat hij gegeten gedronken gedaan heeft . Toen en nu. De enige vage mogelijkheid is varkensvlees maar dan met minimaal een dag vertraagde reactie dat is wat laat maar kan nog. Ik heb zijn koelkast nagekeken en de afwas met de maaltijd erop gedaan. Die stond nog. Niks rook bedorven of zag er raar uit. De vorige keer heb ik dat ook gedaan en toen ook niks raars gevonden

Met mijn voedselallergie en regelmatig darmstelsel overstuur daardoor toch door stiekem verstopte ingrediënten ben ik redelijk ervaren in achterhalen wat een voedselreactie kan zijn. Dit lijkt daar wel een beetje op maar dan iets dat zelden gebeurd maar dan extreem heftig en vertraagd met meteen ook ernstige gevolgen. Maar ja diarree is een gemene sloper voor kwetsbaren en is mijn oude dametje ook fataal geworden |(


Ik zou voedselvergiftiging nog niet helemaal uitvlakken hoor, het kan soms wel tot 3 dagen duren voordat de klachten beginnen: https://www.gezondheidenwetenschap.be/r ... rgiftiging. .
En heel veel sterkte voor jou en je vader met dat extra, balen dat ze daar niets aan kunnen doen! Dikke knuffel van me hoor!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 14:04

Dat was het zeker niet, onmogelijk ook maar dit was een vreemde complicatie die er was of niet was en weer wel en weer niet. Onderzoek na onderzoek en de normaal toch zichtbare oorzaak liet zich niet zien omdat toen juist de complicatie steeds weg was en die mogelijk stiekem al heel lang op de achtergrond aanwezig is maar steeds niet echt lekker opgemerkt is.

Vandaag na dagen van echte wanhoop en angst, hoop en weer angst en weer hoop en weer angst. En heel weinig slaap en veel kilometers en heel veel tranen en gelach en goede waardevolle gesprekken waarin echt alles is besproken wat er maar te bespreken viel.

Hadden de artsen voor vandaag eigenlijk een allerlaatste alles of niks onderzoek ingepland in een poging de bloody basterd te vinden anders was het gewoon einde verhaal. Dat is de boodschap waar we al dagen mee hebben moeten leven. De kans op iets vinden was echt heel erg klein maar die heel kleine kans wilden ze toch graag proberen.

En nu liet op het laatste moment van het onderzoek de bloody basterd zich zien. En hebben ze het voor nu lijkt het kunnen verhelpen. Geen garantie voor de toekomst maar voor nu ziet het er naar uit dat mijn vader zijn verjaardag toch kan gaan vieren volgende week. En misschien nog thuis ook :oo

Pffff wat een bericht toen we dat hoorden, ik helaas op afstand via de telefoon meeluisteren terwijl ik in de auto zat op de terugweg van de twee jaarlijkste pletterij (au #) ik kreeg gisteravond laat toen we in het ziekenhuis waren een schop onder mijn achterste van mijn papa. Je gaat gewoon naar huis en daar morgen heen, dat is belangrijker voor jou toekomst die langer is dan de mijne) maar :oo *\o/* mijn vader hoorde ik instorten ook. Van opluchting want zo doormodderen was echt geen optie meer ;( :n

Nu dus voorzichtig vooruit kijken, heeft hij leven 8 en mogelijk leven 9 erachteraan verbruikt voor nu. Maar wat een rollercoaster

mytgard

Berichten: 185
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 05:06

Ai ai wat een rollercoaster :(:)
Beterschap voor je pappa en hopelijk een leuke verjaardag van hem volgende week _/-\o_
Vloertje gelegd *\o/*
Wanneer staat er weer een rit naar Frankrijk gepland?

:wave:

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 09:01

Mijn papa is gisteravond ook verhuisd van afdeling en op een meerpersoons kamer gelegd. Een goed teken lijkt me.

Het voorzichtige plan. Naar "huis" maar dan in een kleine omgeving met toezicht. Oftewel ons oude plan, we ontvoeren hem een weekend met de camper voor zijn verjaardag is goedgekeurd ook door de doktoren :j en mijn papa heeft er zin in ook. Nu nog op zoek naar wat bloembol velden die al bloeien. Of andere kleurrijke locaties.

Als mijn papa ok blijft vertrekken we dinsdagmiddag of woensdag ochtend met een propvolle bus. Tweede paasdag weer terug en de twee dagen erop wordt ik bezig gehouden in het ziekenhuis.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:06

Hier (omgeving Noordwijk) staan alle narcissen velden in bloei.

Fijn dat het weer beter gaat met je vader. Het geeft wel een hoop zorgen zo.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 09:10

Ja echt veel zorgen. Maar daar kun je toch niks tegen doen -O-

Noordwijk, wel een eind weg maar ik houd het in gedachte. Nog een bepaalde plek? Eerst zien hoeveel er over blijft van de praatjes buiten het ziekenhuis bed :+

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:18

Niet echt een bepaalde plek, maar ik vermoed dat het hier in de duin en Bollenstreek wel aardig gelijk op loopt. Wat er in bloei staat is geel.
Misschien dat er ook hyacinten bloeien, die zijn volgens mij ook altijd wel redelijk vroeg. Maar daar kom ik niet langs als ik naar stal ga :D

Maar de tulpen velden staan nog niet in bloei, dus die velden met verschillende kleuren bloemen zijn er nog niet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 11:22

Ok maar voor nu -O- even gaat hij helemaal nergens heen. Weer een grrrrrr stom terug ding, minder heftig en minimaal maar terug en dat had niet gemogen. _-:(

Het helemaal westen is vrees ik kwa energie hoe dan ook te ver weg. Nop is een uurtje rijden dat is nog wel te doen als maximum. Maar voor nunweer nagelknagen en duimen. Dit is echt vreselijk zo. Hoop, verdriet hoop verdriet heel veel hoop en weer -O-

In afwachting van de arts voor overleg voor hem, gewoon heel erg veel heel lelijke woorden ;(

BigOne
Berichten: 38264
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:25

Wat hebben ze bij je pa gevonden wat die diarree veroorzaakt?