Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:06

Je komt er wellicht wel langs onderweg naar het zuiden, maar dat soort spullen koop ik bij Van Cranenbroek. Zijn meerdere vestigingen in Brabant en Limburg.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 21:11

Cranenbroek ken ik wel maar geen idee of ik er langs kom ook. Broek en helm nu in ieder geval alvast dit weekend.

pien_2010

Berichten: 43312
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:20

Accu apparaten zijn wij niet zo blij mee. Te zwak voor het echte werk. Ze zijn lichter, maar je kunt er niet zoveel mee. Hopelijk valt het mee voor je. Cranenbroek is allemaal B merk. Wij zijn met accu's en B merken begonnen (goedkoop) en inmiddels is alles Stihl op benzine }> en dat blijft maar gaan. Het kost wat, maar je hebt dan ook wat.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 21:24

Dit is geen licht spul maar bedoeld voor proffesionals als vervanging van benzine spullen :j dikke accus voor langdurig gebruik ook. Kost ook wat maar dan heb je ook wat. Ellende van die brandstof dingen is dat ik er domweg te klein voor ben. En het te zwaar te lomp en te groot is voor kleine smurfjes :')

https://egopowerplus.nl/producten/ketti ... ettingzaag

En van dit merk ook de bosstrimmer en maaier zodat de accus uitwisselbaar zijn

https://egopowerplus.nl/producten/grast ... er/stx3800

https://egopowerplus.nl/producten/grasm ... grasmaaier
Laatst bijgewerkt door karuna op 23-11-22 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:29

Pien, ik bedoelde vooral voor helm, zaagbroek etc. Niet zozeer voor het gereedschap zelf :)

pien_2010

Berichten: 43312
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:47

karuna schreef:
Dit is geen licht spul maar bedoeld voor proffesionals als vervanging van benzine spullen :j dikke accus voor langdurig gebruik ook. Kost ook wat maar dan heb je ook wat. Ellende van die brandstof dingen is dat ik er domweg te klein voor ben. En het te zwaar te lomp en te groot is voor kleine smurfjes :')

https://egopowerplus.nl/producten/ketti ... ettingzaag

En van dit merk ook de bosstrimmer en maaier zodat de accus uitwisselbaar zijn

https://egopowerplus.nl/producten/grast ... er/stx3800

https://egopowerplus.nl/producten/grasm ... grasmaaier


Ziet er goed uit. Dit is inderdaad niet het goedkope flut spul. Doe je goed.

Hilary ach so. Duidelijk. En mee eens, die spùllen halen wij ook bij Cranenbroek.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 21:53

Hoewel ik graag geld uitspaar heb ik wel geleerd. Bespaar nooit op gereedschap :n . Dat geeft alleen maar ergernis en ellende. Vooral met toch mijn kleine gammele handen en verder niet bepaald rijzig postuur is het al gauw te groot te zwaar of niet goed te bedienen.

Een simpele staafmixer heeft me al eens aardig wat zoekwerk opgeleverd voor ik de juiste had. Idem boormachine schuurspul enz. Het moet goed passen.

De meeste grasmaaiers was nope te zwaar, nope te hoog. Te zwaar en te hoog. Of wel de goede hoogte maar de knoppen niet te bedienen. Of de hoogteverstelling kon ik niet baas. Of ikmkreeg niet gestart, of de accus niet verwisseld. Deze heeft een combi mes en kan mulchen, maaien in de opvangbak of aan de zijkant eruit gooien en kan overweg met heuveltjes en hobbels.
Ik ben een paar keer teruggeweest om steeds weer te testen of het gaat. Zo ook de bosmaaier. Deze kan ook zo versteld worden dat hij volledig in balans hangt en daardoor licht te bedienen. Ook vanwege dat harnas. En datzelfde harnas kan ook de kettingzaag aan voor de accu. :j

Dat is het voordeel van in een agrarische omgeving wonen. Dit was het kleinste spul dat ze hadden. :') En het kan bij hun in onderhoud mocht het nodig zijn, en de verlengde 5 jaar garantie is wel fijn. Ook op de accus :)

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:05

Ik heb nu echt iemand van 1 meter hoog met armpjes van 30cm in gedachten :')

Maar inderdaad, op gereedschap niet besparen. Of ja, in ieder geval goede kwaliteit nemen passende bij waarvoor je het gaat gebruiken.

pien_2010

Berichten: 43312
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:10

Citaat:
Maar inderdaad, op gereedschap niet besparen. Of ja, in ieder geval goede kwaliteit nemen passende bij waarvoor je het gaat gebruiken.


Precies Prairy, doen wij ook niet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 22:12

Prairy schreef:
Ik heb nu echt iemand van 1 meter hoog met armpjes van 30cm in gedachten :')

Maar inderdaad, op gereedschap niet besparen. Of ja, in ieder geval goede kwaliteit nemen passende bij waarvoor je het gaat gebruiken.


Ik ben maar 1,60 m met naar verhouding ook nog korte armen en benen en heel korte vingers die door artrose ook niet echt helemaal meewerken soms. En het meeste gereedschap is gemaakt voor de gemiddelde man van 1,80 m en normaal maat handen. :P

De grasmaaier die er staat hadden ze bij deze winkel ook. De man schoot echt in de lach en zei nee dat wordt hem niet geloof ik. :)) Mijn handen boven schouder hoogte. Dat duwt gewoon niet echt tof. En ik kreeg die maaier niet eens opgewipt aan de voorkant. Laat staan naar buiten en gedraaid. :evaw:

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:24

_O- _O-

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:36

Ik moet ineens denken aan zo’n tuinkabouter met zo’n grasmaaier _O-
Is dolle natuurlijk maar heb respect voor je dat je het toch maar doet +:)+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 22:45

_O- :)) zoiets ja alleen de puntmuts en baard missen =:) {:)

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:53

Zo leuk!!! Proficiat!
Hoe vaak denk je over en weer te rijden? Want dat zou voor mij toch echt een no-Go zijn….. er zijn bitter weinig mensen die zo’n afstanden blijven rijden ‘voor het plezier’(daarmee bedoel ik dat het niet betaald, als job is)….

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:59

Ik lees ook mee.
Ben benieuwd hoe vaak je heen en weer gaat rijden, want dat kost toch ook een hoop geld.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 10:10

Klopt dat heen en weer reizen geld kost, maar veel minder dan mijn hypotheek was. En gelukkig ben ik gek op autorijden en is het niet de meest enorme afstand. 3 stops en ik ben er. En met mooi weer kan ik er desnoods twee dagen over doen en halfweg mijn bus neerplanten. En zijn het mini vakanties. Ik rijd nu ook best veel km omdat alles ver van huis zit kwa dingen en familie en relatie.

Ik heb voor ik fysiek instortte ook besteld schiphol vervoer gedaan vanuit de regio tot onder groesbeek/hilversum en alles daar tussen. Daar draaide ik soms diensten van 1200/1400 km en soms meerdere keren heen en weer vanuit het zuidelijkste puntje naar schiphol per dienst. Dat red ik niet meer maar deze afstand is goed haalbaar nog. Dat heb ik al met meer routes getest, de ene met meer succes dan de ander dat wel :')

Niet heen en weer rijden is geen optie. Ik schrijf niet voor niets dat het niet echt lekker uitkomt. :') Maar daar vind ik mijn draai ook wel in wat het fijnste heen en weer schema wordt.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 11:27

Eigenlijk ben ik wel jaloers. Maar Frankrijk trek mij absoluut niet betreffende land en taal (vooral het laatste). :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 11:51

De taal is te leren :j de rest is soms kwestie van veel geluk hebben, de gelegenheid zien en dan maar doen. Je hebt er niet echt veel geld voor nodig om een beetje huis te vinden waar je niet vanaf 0 hoeft te beginnen. En ik heb echt heel erg veel geluk gehad met huis kunnen vinden in de nog niet populaire tijd (deze plaats liep van geen meter met huizenverkoop) en dan de covid waardoor het wel populair werd en er in best korte tijd flinke overwaarde ontstond. Anders was het me ook niet meer gelukt :n

Hier nu hard aan het werk ondanks dat ik nog slapjes ben en draaierig, veilig virus proef dat wel. Mijn vader is boven bezig en ik beneden. Hij wilde toch komen werken, dus bijna 90 km in de auto gezeten, dus as we speak staat die bijna 89 jarige man op een ladder gordijnen te verwijderen en begint daarna aan de lampen voor zover het al kan. Rotklussen die veel tijd kosten en hij is net een fractie langer dan ik. 1,65 m :)) maar langere armen. Hoezo taai en koppig.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:05

Als hij maar niet valt....
Dat kan van vervelend tot fatale gevolgen hebben.

Succes met het werk :)

pien_2010

Berichten: 43312
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:10

Je vader vond ik jaren geleden al een oude wat fragiele man. Dus op een trap staan hou ik niet zo van. Zeker niet voor een 89 jarige.
Zijn er geen veiliger klusjes voor hem?

Succes met alles!

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:11

Heb 1 jaar brugklas Frans gehad, maar dit is een taal wat ik gewoon niet ga leren hoe goed ik mijn best zou doen. Enige waar ik wel weer goed in was het vertalen van Frans naar Nederlands en daar zelfs ooit een 9 voor gehaald. Voor de rest was ik al blij als ik een 3 of 4 haalde. _O-

Succes met klussen en hopelijk snel positief bericht betreffende woning in Frankrijk dat je daar kan gaan starten. *\o/*

Geef maar aan wanneer ik wat moet snoeien van de hazelaar en hoeveel groen en hoeveel rood. ;)

Die man ga je echt niet tegenhouden met die klussen. :')

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:19

Goh jeetje joh, wat leuk voor je dat je nu toch een uitweg hebt gevonden en dan ook nog iets dat je al jaren trok zeg maar. Het lijkt me wel vervelend om zo ver van je vader af te wonen als er grotere gezondheidsproblemen komen. Maarja goed behapbare woonlasten zijn ook wel belangrijk natuurlijk....

Hopelijk gaat het allemaal uitwerken zoals je in gedachten hebt, en zit je er daar de komende jaren warmpjes bij :j

Wellicht zou je sta-plekken kunnen verhuren op basis van volledige zelf-voorziening?
Dat mensen weten dat ze een plekje kunnen huren maar er verder niks is aan voorzieningen?

Alles dat je dan wèl aanbiedt is dan mooi meegenomen voor die gasten, maar ze verwachten in ieder geval niets en hebben ook geen reden om bij je aan te kloppen dat er iets kapot is ofzo :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 12:42

Mijn paps, tsja ik kan hem niet tegenhouden. Iets met oud en eigenwijs en hij mag nog steeds over zijn eigen leven en lichaam beslissen. Hij biedt het ook zelf aan :+ . Gelukkig is hij wel stabiel genoeg om het te doen en ik houd een oogje half in het zeil. En hij is er ook duidelijk in. Hij sterft liever in het "harnas" al klussend dan op de bank wegkwijnend. En dat heb ik ook te respecteren. Dan laat ik hem liever zelf kiezen wat hij wil doen. En ja hij is zich wel heel bewust van de risicos overigens. Het is dan vooral ellendig voor mij als ik hem moet oprapen. -O-

Maar hij is wel stabieler en fitter dan destijds gek genoeg.

Pmarena als er iets gebeurd is het inderdaad zoiets, ik krijg jeuk van het "gezellig samen ontbijten, eten en "wijnen" " zoals je veel ziet op tv, dat is echt niet aan mij besteed voor nu in ieder geval. :P

Zo pauze gehad, wat dingen doorgenomen en weer door.

Mijn paps gaat toch mee met de survey en krijgt als "werktaak" inventariseer de stroom hoe die nu zit. Veilig klusje en nuttig tijdrovend ook. Dan kan ik me bezighouden met de survey mensen,

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 14:24

Zo mijn papa is nog heel en weer richting huis. Kalm aan gedaan. Vanmiddag de planten overhuizen

pien_2010

Berichten: 43312
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:36

Gelukkig maar. _O-