Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 22:26

Gefeliciteerd, Karuna!

Ik wens je het allerbeste daar. Stoer van je.

Kun je goed tegen het alleen zijn? In de winter kan dat denk ik best heftig zijn.

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 22:31

Nederlanders zitten overal dus wie weet ontmoet je er wel een stel bij jou in de buurt. Inderdaad wel fijn om wat mensen te kennen tegen het alleen zijn

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 09:45

200 euro aan vaste lasten..wow..ik snap je verhuizing heel goed. Hoe is het klimaat daar?

Vind het leuk om te volgen, had vroeger ook altijd de droom om naar Frankrijk te emigreren ooit maar met de huidige warme zomers is die droom een beetje vervlogen. Dat lijkt me afzien.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 09:58

Het klimaat, hetzelfde als hier. Hooguit iets natter en een fractie kouder. Ik zit niet te wachten op heter dan hier. Kouder had nog gekund maar het is vergelijkbaar. Daarin verandert niet veel. Ook geen enorme dikke pakken sneeuw. Hoewel ik daar gek op ben is het niet praktisch en wilde ik dat ook niet opzoeken. Vandaar de keuze voor de net niks regio ook. Wat gematigder in alles. Misschien geen spectaculaire dingen maar wel betere bereikbaarheid met een aanrijdroute die als een van de eerste gestrooid wordt en geen steile hellingen genomen hoeven worden. Soms is verstand gebruiken wel nodig.

Al was het er bij de eerste bezichtiging knap warm 35 graden of zo.

Alleen red ik me vrij aardig. Ik heb nu ook periodes dat ik weinig mensen zie. Dat heb ik ook nodig. En aangezien ik heen en weer zal rijden voorlopig zal het dan afwisselend op iemands lip zitten zijn of alleen. En het is geen afgelegen locatie ook dat is bewust. De bus stopt bijna voor de deur. Buren rondom en ook thuiszorg is daar weet ik. En als ik echt wanhopig zou zijn. De bakker komt iedere dag (behalve maandag dan zijn ze dicht :P )dan heb ik toch een vast gezicht :))

De meeste buren heb ik al gesproken. De achterburen hebben zelfs me/ons op de koffie uitgenodigd al. Daar hebben we best wat uren mee zitten praten. Sappige roddels gehoord, meer uitleg over het perceel en het waarom het zo is zoals het is.
Laatst bijgewerkt door karuna op 23-11-22 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 10:00

In zo'n netniks regio krijg je waarschijnlijk ook meer huis voor je geld. Goed om te horen dat het klimaat ongeveer hetzelfde is. Een gematigd klimaat is wel zo prettig.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 10:07

Klopt, maar ook hier stijgen de prijzen en trekt de regio wat aan

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 10:10

Is dat officieel nog Vogezen? Het is daar inderdaad een mooi stabiel klimaat. Het valt me wel vaak op dat het rond die regio langs Epinal soms flink stevig waait. Is dat aan de andere kant ook, of valt dat mee?

Dat stuk is verder inderdaad goed aan te rijden naar Nederland, zowel via Frankrijk als Duitsland.

Ik duim hard met je mee de komende 6 weken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 10:13

:D Het is net de rand vogezen, maar wel de nattere kant westkant :j en soort van kleigrond schijnt. Gelukkig heb ik daar ervaring mee. Dikke zeeklei in lelystad. Wind, de laatste keer was er voorspeld en het wapperde wat meer maar ik begreep van de buren dat het wel meevalt kwa heftige stormen.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:59

Gefeliciteerd Karuna! Ik vind het er binnen zo gezellig uitzien met het hout en de balken in het plafond. Ik ben blij voor je dat het toch na al die jaren is gelukt.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:13

Gefeliciteerd en heel veel geluk gewenst.

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:17

Gefeliciteerd en wat ziet dat huis er gezellig uit :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 12:47

Dank jullie wel. Ik moet nog wel wachten. Aan de ene kant kan het me niet snel genoeg gaan aan de andere kant mag het nog wel even duren. Ik heb nu een mix van iieeeks help %) en joepie *\o/* . Dat is best lastig, vooral omdat ik echt in het diepe ga springen en ik geen idee heb of ik goed genoeg kan zwemmen.

Wortel ja jullie huisje was de eerste in de tweede zoektocht. Dat had toch alles wat ik zocht. -O- Maar ja aan de andere kant goed dat dat toen niet gelukt is. Deze hele periode heb ik gewoon nodig gehad om mijn leven weer soort van fatsoenlijk op de rit te krijgen. En hoewel het nu uitermate ongelukkig uitkomt is dit kennelijk wel het juiste moment om te gaan. :')

venga

Berichten: 1748
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:59

Wat een gaaf avontuur! Gefeliciteerd!

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 13:06

Dat is prima toch. Voor ons beide moest het toen niet zijn. Ik heb inmiddels mijn plek gevonden en hopelijk gaat het bij jou nu ook voorspoedig.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 13:07

Lijkt me ook heel dubbel, de ene kant oliebol wat heb ik gedaan en de andere kant Yesssss *\%/*
_O-
Ik vind het wel knap van je hoor!

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 13:39

Leuk dat je een topic gestart hebt. Eindelijk, na al die jaren!! Het is je zo gegund!
Ik vind het een leuk huis. Lekker de ruimte, geen 13 in dozijn huis en genoeg om je bezig te houden. Ik ga duimen dat het allemaal doorgaat.

Ik ben ervan overtuigd dat je prima kunt zwemmen hoor :P
En dat heen en weer geslingerd worden tussen “Whaa, ik heb meer tijd nodig” en “ik wil nu weg” gaat over als deadlines dichterbij komen :')
Weet nog dat ik heel slecht kon inpakken tot de datum dat onze container vertrok, heel dichtbij kwam. Toen zat alles zo in een doos :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 13:54

Dat inpakken gaat nog best ok. Ik heb bewust de dozen ruim van te voren aangevraagd en afgelopen vrijdag hebben ze nog wat grotere dozen gebracht. Daarin zou het bij wijze van dit weekend al kunnen.

Grootste probleem nu waar laat ik alles zonder dat het niet meer leefbaar wordt. Inpakken maar vooral opslaan van de ingepakte met een hoogbejaard hondje dat soms de weg kwijt is die ik niet tegen dozen wil laten lopen. Wat ik beneden inpak moet beneden blijven ook. Ik krijg de volle dozen niet meer omhoog de trap op.

Het is lastig pakken ook vooral omdat ik niet weet wanneer mijn huisraad overkan komen, en ik ook geen datum heb voor een sleutel nog . En daarna moet de woonkamer leeg, goed schoon (katten hebben er geleefd en ik ben enorm allergisch voor katten), en voorzien worden van voorlopig zeil. Wat ik voor die tijd al nodig heb (gereedschap, slaapspullen, enz) moet ik kwijt zien in het toch wel minihuisje zonder de huidige bewoner gillend te laten wegrennen van de zooi :(:) of in mijn bus bewaren. En als de verhuizers zijn geweest pas dan kan ik daar echt opbergruimte maken. Er moet een loodzware werktafel hier weg en daar een smalle trap omhoog. Dat ga ik niet nog een keer zelf doen. :n Daar kan ik op en onder wel wat kwijt aan bakken. Ook gaan er twee smalle kasten tijdelijk mee die kan ik gelukkig in mijn bus wel kwijt.

Dan gaat er spul van daar mee de opslag in, en bij overhuizen pikken ze daar mijn planten in pot ook weer op.

Maar tussen spul weg en oplevering gaat voor mij de denk ik zwaarste opgave komen. Huis oplever klaar maken maar ook nog ergens even rust pakken en misschien een korte vakantie zodat ik daarna goed aan de gang kan. De oplevering is ook een pittige dag. Ik moet om 12 uur een heel eind verderop bij de notaris zijn maar voor die tijd moet er ook een huisinspectie zijn. De kopers hebben een voor mij en hun flink ver weg notaris gekozen. Mijn huis is eind dit jaar niet meer van mij.

En tussendoor proberen fit te blijven, al is dat nu niet gelukt helaas al een paar dagen alleen maar bankhangen. Hopelijk ben ik er nu voorlopig weer even van bespaard.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:22

Wat onhandig dat de kopers een notaris hebben gekozen die zo ver zit. Wonen zij daar nu in de buurt? Of willen ze zoveel mogelijk onafhankelijkheid? Want zij moeten natuurlijk ook bij de inspectie zijn die ochtend, dus voor henzelf ook erg onhandig lijkt me.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 17:27

Nee zij moeten eerst 140 km naar mijn huidige huis. En daarna moeten ruim 95 km richting notaris en moeten zij daarna weer zowat 100 km naar hun huis. En ik weer terug naar het zuiden een kleine 90 km. -O- er moest iets snel gebeuren geloof ik en deze notaris had daar tijd voor. Grappige is dat ik bij dit notaris kantoor al eens heb getekend. :') de tijd stond eerst op 11 uur, gelukkig is dat opgeschoven naar 12 uur. Maar het wordt zeker voor de kopers een heel vroeg vertrek in deels een fijn filegevoelig traject :P

Zou ik de notaris machtigen om te tekenen kost het me nog een best pak geld ook. Meer dan de dieselkosten heen en weer in ieder geval. Gelukkig zijn ze zo netjes om die brandstofkosten te vergoeden.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:16

Oh dat is wel heel netjes geregeld dan!

pien_2010

Berichten: 43312
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:18

JudithO schreef:
Oh dat is wel heel netjes geregeld dan!


De koper bepaalt de notaris en niet de verkoper. Wij hebben indertijd onze kopers een notaris vlakbij aangeraden en dat was akkoord. Zij hadden anders mogen bepalen.
Karuna is de koper, dus terecht dat ze is vrijgesteld van benzine kosten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 18:20

Nee in dit geval ben ik verkoper. :) De notaris in frankrijk zit op 5 km.

pien_2010

Berichten: 43312
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:24

karuna schreef:
Nee in dit geval ben ik verkoper. :) De notaris in frankrijk zit op 5 km.


O pardon het gaat om je huis in Nl. Dat had ik even niet door. Sorry. Dan is het keurig!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 18:29

Ik ben er ook blij mee :j, het verzacht een beetje de prutafstand.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 21:02

Zo gelukkig had welkoop 20% korting. Toch fijn en de meest sexy outfit is besteld nu. Nog wel passen voor de zekerheid bij ophalen. De broekmaat is wat raar misschien.

Zaagbroek en zaaghelm. De fotos van andere sites gepakt maar welkoop site is nog steeds wat ziekjes

Afbeelding
Afbeelding

Voor bij mijn nieuwe speeltjes :)) die ik de dag van inboedel ophalen ook kan ophalen.

Grasmaaier, bosstrimmer en schattig kleine kettingzaag op accu. Het tuinspul dat er ligt en achterblijft is leuk voor grote sterke zware kerels. Niet voor kleine ietwat gammele dwergjes. :+

Ik moet nog op handschoen en laars jacht en eventueel mouwen of een jas zodat ik tenminste heel blijf en geen lichaamsdelen eraf zaag. Dan kan ik tenminste zelf heel kalm aan de stammetjes klein genoeg maken.