Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:03

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

Ann

Berichten: 13285
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 15:05

Gefeliciteerd met je verjaardag!

prompter

Berichten: 11122
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 16:02

Ook hier vandaan gefeliciteerd, lekker zo in je eigen huis!

Dorien66

Berichten: 1653
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:46

karuna schreef:
In Giethoorn zagen we een kolibrivlinder tot onze grote verbazing, veel te vroeg en vreemd noordelijk.

Gefeliciteerd!
Over kolibrivlinders gesproken; ik zie ze sinds een paar jaar ook hier wel (niet zo vroeg). Je weet waar ik woon, daar waar jij de laatste paar jaar ook hebt gewoond :D Oké, Giethoorn is noordelijker, maar niet zo heel veel.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 23:02

Dank voor alle felicitaties.

Ik was verrast over de vlinder. In Frankrijk zitten ze standaard in enorme aantallen maar deze zat op het terras van een restaurant. Hoewel ik in mijn tuin daar veel vlinders had, deze niet. De eerste in het wild zag ik bij een bezichtiging van een ander huis in het veld in de buurt waar ik nu aan de klus ben

Een mooie route gehad vandaag mooie pauzeplek ook
Heel kort verder bedtijd nu. Vanavond bij een wandeling langs de Moezel tussen alle extreem toeristische eenheids vettig voer zat een sushi restaurant weggedrukt in een bijna onzichtbaar hoekje met heel goede recensies. Wat was het lekker l. nu pitten in de bus met helaas een einde verderop seizoens openingstijden van een rivierbar. Pokkeherrie maar harde bas

Iets minder ver dan gewenst maar ver genoeg voor vandaag dit was de meest dichtbije optie maar voor gv is het 3.5 uur morgen voor mij iets langer
Onderweg

Afbeelding

Afbeelding


Pauze plek

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 15:19

Ik ben weer terug en gv bijna ook weer thuis. Maar poe wat een wapper hier. Het kasje staat zelfs met meer westenwind dan anders aardig beschut. Een hoekje pakt iets wind mee maar het valt mee.

Onderweg boodschappen gedaan en deze winkel had ook groente plantjes aarde en bakken. 5 30 l bakken voor 18 euro. Augurk komkommer paprika voor gv en verschillende soorten tomaten. Die kunnen mooi in twee kassen dadelijk

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 18:21

Het was wel even raar stil gister na een paar dagen zonder gv, als ik alleen aankom geen probleem maar ik merk als hij er is geweest of mijn papa dat het daarna wel even wennen is. -O-

Vanmorgen na het ontbijt ongegeneerd uitgeslapen. Het was toch prutweer. :+

Ik ben vanmiddag zoet bezig geweest. Binnen met witte taaie vulsmurrie en deels tussen de buien door of veilig droog buiten met plantjes in het kasje

Een dikke hagelbui gezien vanuit de kas :P

Wat bakken al gevuld met binnenblijf of uiteindelijk naar buiten plantjes en het opkomende groente spul maar even veilig binnen neergezet voor ze verzopen. Verschillende tomaten paprika komkommer augurk en aubergine (een witte) eens zien of die wel gaat zonder kleurstof
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Binnen spelen met dikke witte smurrie. Een muur is alles gevuld. De andere ben ik nog wel even bezig. Daar ga ik iets goedkopers voor gebruiken, dikke tegellijm. Een enorme beschadiging opvullen, maar alles wat los zat is nu weg en voorgestreken.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De twee grote bakken buiten zag ik al aardappels opkomen in de ene bak en de andere doen de drie buiten tomaten het goed en de aardbeien bloeien. Ik heb daar ook wat kruiden ingezet. De twee lavassen zijn nog even achter gebleven bij gv. Die waren opgeknabbeld zowat {:)-:(


Morgen een tussendag. komen de schilders om een kleur te bepalen of te schilderen of niet? Ik wacht weer tot na het ontbijt. Ik wil eigenlijk morgen verder met de mozaik in de keuken en daarna eens testen of de tegellijm maar dan dikker gebruikt kan worden om dat enorme stuk muur te vullen. En benieuwd of als ik s morgens getegeld heb ik s middags al kan gaan voegen of dat donderdag ochtend doe. Die middag heb ik twee afspraken wn hopelijk daarna glasvezel internet.

Vandaag aan de worstel geweest met de nieuwe bankrekening, ik kom ingelogd en kan kijken, overboeken kan nog niet -O- daarvoor moet er weer eerst iets geactiveerd worden jawel op het filiaal zelf _O- ik kan dus vrijdag weer die kant op in de ochtend _O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 20:13

Gebruik gemaakt van een iets langere droge periode om een wandeling te maken. Een weg ingeslagen waarvan ik dacht dat deze doodliep. Maar nee, leuk rondje, mooi uitzicht en halverwege een schoolbus halte waar ik kan zitten om te rusten.

En ik zag een werkende wasplaats met water (deze had ik nog niet eerder gezien), een graanmaler? Schaapjes, een huis met aparte torentjes, een oude lege schuur en mooie wolken. <3

Dit rondje houd ik erin denk ik. Een echt rondje ipv heen en weer en het steilste stuk gaat geleidelijker omhoog dan ook.

Nu zit mijn avond hap in de oven, stokbrood met tomaat en vegan feta. Geen idee hoe dat gaat smaken het is voor het eerst :Y)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14731
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 20:31

Enne, smaakte het?

De omgeving is zo mooi

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 20:34

Heerlijk. Zeker voor herhaling vatbaar. De feta smaakt ook echt als feta (tenminste wat ik herinner, dat is meer dan 20 jaar geleden of zo voor het laatst als het niet langer is) En chocomousse van cocos toe, ik ben echt gek op de winkels hier. Gewoon zoveel keuze in melk en soja vrij waar ook geen wortelkleurstof of zo inzit.

De omgeving is gewoon rustgevend. Weilanden en bossen en bosjes. Je kunt ver doorkijken, niet hoog en steil maar gemoedelijk. :j en maar liefst 1 auto tegengekomen :))

Telpeva

Berichten: 14731
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 20:41

Wat fijn dat je ook gewoon lekkere dingen kan vinden die je veilig kunt eten, daar had ik eerder geen moment bij stil gestaan dat dat misschien ook best een ding had kunnen zijn als het een slaperig dorp zou zijn geweest met alleen een basis assortiment in de winkels.

Feta is ook zo lekker in salade!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 21:00

Dit slaperige dorp heeft geen enkele winkel of iets anders :P de kleine supermarkt verder op wel wat beperkt geschikt aan "kant en klare" dingen. De grote supermarkt stukje verderop heeft het wel. Ik heb dit keer gister boodschappen gedaan een stuk terug onderweg bij dezelfde keten. Een nog veel grotere dan waar ik normaal kom. Die is al groot maar die past denk ik 3 tot 4 keer in die van gister. Dat was een hypermarche. Met ook een enorme doe het zelf afdeling. Dierenvoeding afdeling zo groot als een gemiddelde supermarkt in nederland. En alleen aan toetjes waren het vier stellingen van denk ik bijna 50 m lang :')

In nederland waar ik boodschappen doe is het echt kansloos kwa voedsel -O- . Ik mag bv geen enkel brood hebben van de ah, lidl, aldi of coop. :n Broodbeleg is er een kipfilet van de deka die ik mag hebben. De rest heeft melk wortel of andere meuk erin zitten. Toetjes heel beperkt yoghurt want het meeste is soja of wortelkleurstof. Sprite is met stevia hier gewoon met suiker. Ook de goedkopere vergelijkbare dranken zijn zonder zoetstoffen. En veel veel fruitsappen ook. En keuze in ranja ipv alleen de citroen ranja van karvan cevitam.

En zelfs cake of taartjes zonder mij ziekmakende ingredienten. In Duitland heb ik ook veel meer keuze dan in Nederland :j

Telpeva

Berichten: 14731
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:29

Fijn man, het is je gegund!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 21:46

Dat is ook een van de redenen om al langer over de grens te neuzen. Ik voel me zoveel beter. Veel minder last van mijn darmen, minder hooikoorts, longen beter, meer energie ook en minder overprikkeld ivm minder mensen, minder autos minder geluid en s nachts donker. Het had nog beter kunnen zijn. Maar hoger in de bergen of verder van huizen af of bij zee is duurder of niet praktisch in mijn eentje. Dit is een goede tussenoplossing. Ver genoeg van anderen af om niet teveel geluid ervan te hebben maar niet verlaten. Niet te drukke weg en s nachts stil. Geen gebrom van aircos of warmtepompen. Daardoor slaap ik beter, overdag minder continue geluid en een betere gezondheid. Dan kan ik er in nl beter tegen ook.

Gv viel het pas ook op na een paar dagen hier. We kwamen thuis en hij jemig wat is hier veel geluid continue terwijl hij best rustig woont op af en toe stampfeestjes na

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 10:06

ik ben ook beetje bij beetje de oude moestuin aan het aanpakken trouwens. Gewoon spitten wil niet door het taaie gras. Daar tussen planten wil niet want het gras groeit te snel -O-
Afbeelding

Iedere keer afdekken, wachten en twee stukken moestuin vanmorgen eindelijk kunnen omspitten. Niet te nat, niet te droog en even geen regen. Het afdekken helpt duidelijk. Nu kan het platregenen zodat ik op een stuk boontjes kan leggen en dan het tunnelkasje er weer overheen zetten.

De stukjes lijken klein maar zijn het niet. Rechts is 2,5 bij 1 meter. Het stuk ervoor is 2 bij 1,5 meter.

Het karton rechts en worteldoek in het midden zijn de volgende stukken die ik ga doen. Onder het worteldoek is bijna zover. Het karton ligt pas net, de doos van de kas :+

Langzaam hobbel ik daardoorheen. De rabarber staat gruwelijk in de weg wel -O- nog denk ik nu 50 m2 te gaan of zo :') ik zie dat de meeste dingen van meer bomen nu het gehaald hebben. Twee framboos sprietjes doen nog niks en twee hulstjes lijken bruin te worden helaas -O- de rest loopt uit *\o/*

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 10:27

Het is nog vroeg en raar weer.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 13:03

Hier loopt het wel ietsje voor. Maar de klei is of keihard of veel te nat. Alleen ertussen in kun je er iets mee. De boontjes die ik heb mogen in april beschut gepoot worden. Vandaar dat ik het tunnelkasje er overheen trek. Overal hier staat al een en ander in de volle grond en in de kassen en kasjes. Daar kijk ik ook een beetje naar. De buurman met een zeer succesvolle moestuin heeft gister en eergister gespit en tomaten en komkommers in zijn kas gezet. Idem de achterbuurman.

Net in turbo stand in 10 minuten wat gras gekortwiekt weer, gewoon ruim 10 cm gegroeid in een week tijd. :+
Nu in afwachting van de verplaatste internet afspraak. Ergens tussen 1300 en 1700 uur. Binnenblijven dus. :P

mytgard

Berichten: 185
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:20

Je huis ziet er al mooi uit zeg! *\o/*
Nog gefeliciteerd Y;(
Hihi bietje laat maar dat mag toch?

:wave:

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 09:39

Ja hoor geen probleem felicitaties zijn altijd welkom :j

Hier frustratie alom en gister eind van de middag zat ik er even helemaal doorheen. Na een hele middag met stralend weer voor Jan ..... zitten wachten op Orange voor het aanzetten van de wifi. Paar keer een auto van ze voorbij zien rijden maar geen telefoontje geen monteur. :n

Met veel gedoe en geklooi hun helpdesk nummer kunnen vinden (account moeten aanmaken, heel erg zoeken ruzie met een chatbot die niet de opties gaf die ik zocht een mens aan de lijn gekregen). Man man man kpn kan er een zooi van maken zij ook. Er staat een factuur klaar die nergens op slaat :n ik zou hoe dan ook geen factuur krijgen tot het werkt. Er zou een mail gestuurd zijn naar een mail adres waarvan ik geen weet heb. En niet naar het mail adres dat ik heb opgegeven. Kennelijk krijg je automatisch een orange mailadres. Maar dat is pas te lezen als je wifi hebt. 8)7 echt logisch en ik wil het niet eens.

Maar pfffffff ja ja geen idee nee nee ik weet ook niet waarom er niemand is geweest. Vergeten? Verplaatst is het niet of toch wel? We mailen wel een nieuwe afspraak. Neeeeeeee dat kan niet want ik kan die mail niet lezen dit is mijn mail adres maar ik moet zelf die afspraak maken wanneer ik er ben zo ging dat ongeveer 5 keer heen en weer -:(- mijn kookpunt was al aardig bereikt toen. Ik zou theoretisch op mijn franse mobiel gebeld worden voor een nieuwe afspraak. En waar die factuur vandaan kwam wist hij ook niet. :o?

Ik ga morgen wel na de bank (waar ik het over kunnen boeken moet laten aanzetten -O- )door naar hun en dan naar huis. Ik heb geen zin om 25 km heen en dan ook weer terug om daar iemand de huid vol te schelden. :n Want ook andere dingen lijken helemaal verkeerd ingevuld te zijn of afgesloten. Mijn inmiddels per post ontvangen contract geeft een verkeerd huisnummer ook. Dat bestaat niet ik heb een bis als achtervoegsel. Dat die mevrouw ook meerdere keren uitgelegd dat hoewel de vorige eigenaar 4 had dat is gewijzigd naar 4bis en nummer 4 aan deze straat is er niet meer. Heeft ze dus toch grrrr 4 ingevuld _-:(

Afspraak nummer twee heeft zich nog steeds niet gemeld hier en vanmiddag zou afspraak nummer drie zijn. Ik ben benieuwd of die wel op komen dagen.

Maar zo frustrerend, -:(- ik zit de hele middag met mooi weer binnen te wachten. Mosaik afmaken kon niet want daar zit de wifi aansluiting ook en natte tegellijm leek me geen goed idee. :n Maaien buiten kon niet want ja dan zit ik uit zicht van de voordeur. En ervaringen uit het verleden uit nederland is dat briefjes op de deur ik ben achter ookgeen enkele zin hebben. En toen de afspraak tijd afgelopen was begon het weer te stortregenen -O-

Kortom mijn humeur was nou niet bepaald top en ik voelde me even knap ellendig en alleen. Nog steeds ben ik wat broeierig en gefrustreerd merk ik. En komt er nu niet veel uit mijn handen. Mezelf zo even een schop onder de billen geven en mijn bus ander inrichten met wc en matras zodat ik wat fatsoenlijker kan slapen mocht dat nodig zijn. Het is nu even droog buiten

Maar als vanmiddag ook niet op komt dagen dan zit ik hier dus speciaal voor mensen die niet zijn gekomen. |o Terwijl ik in voorbereiding voor de afspraak komende woensdag in nederland nog best wat te doen heb.

O ja mijn vermiste afstandsbediening van de tv gisteravond op een heel vreemde plek terug gevonden in een door gemarkeerd met keuken waar geen keuken dingen inzaten. :o? Met lege batterijen en uitgerekend die maat heb ik niet meer liggen :')

Affijn adem in adem uit. Adem in adem uit zennnnnnnnnn :x

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 11:18

Hehe een frustratie minder *\o/* , de nog niet opgedoken afspraak 2 had mijn eerdere sms niet goed gelezen blijkt en was er maandag toen ik er juist niet was en dacht dat ik er helemaal niet zou zijn deze week :+ mijn sms met gaat het deze week nog lukken was erg effectief. Binnen 15 minuten stond hij voor de deur. Was in de buurt aan het werk en na nalezen van mijn eerdere sms was het aahhh ja nu zie ik wat er wel stond :)* . zij kunnen aan de slag, ze weten wat ze moeten weten en hebben mij er niet voor nodig. In hun verloren uren gaan ze hier bezig. :j

De bus is ietwat heringericht en klaar voor vertrek waardoor ik praktischer overal bij kan en makkelijker kan slapen en de toilet nu goed bereikbaar blijft en niet kan omkantelen. Die was zondag onderweg in een bocht gaan rollen %) goddank geen vloeistof verloren. Het is een oudje maar duidelijk goed waterdicht. Deze staat al denk ik 15 jaar in meerdere voertuigen en nog nooit is dit gebeurd. Nu kan het ook niet meer }> hoog en laag vastgezet aan de voorbank.

Nu duimen dat de afspraak vanmiddag op komt dagen. Ik ga aan de slag met de mosaiktegels in de keuken denk ik.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 15:21

Al wachtende nu maar wel aan het mozaïken begonnen. Het weer is op zich ok maar buiten valt niet veel te doen nu en langzaam aan klaar maken voor vertrek. Geen grote dingen meer. Vanmorgen wat schoongemaakt ook overal nog.

Met venijnig licht erop om te janken zo erg. -O- Maar geen vlakke muur eronder. Uitstulpingen die niet weg te halen waren helaas. Zonder het werklicht valt het gelukkig nog wel mee. :') En na voegen zal het er ook wel minder erg uitzien hoop ik.

Maar ja ik kan niet toveren tenzij ik de hele muur omhak en opnieuw opbouw, maar dat ga ik niet doen :n

Nog wat twijfel wat te doen met het stukje rechts en boven het stopcontact. Zo laten of eromheen mozaiken?

Met het alles tonende werklicht ;(

Afbeelding

En met het normale licht

Afbeelding

Ik ben wel benieuwd of afspraak 3 nog komt opdagen vanmiddag, ze hebben nog een kleine 2 uur.

Maar orange -:(- of ik mijn adres op google maps kan bevestigen binnen 48 uur door de sms terug te beantwoorden en melden of ik een huis heb of een appartement of iets anders en hoe groot. En dat sturen ze met een niet te beantwoorden sms 8)7. Nu moet ik er zeker morgen heen wat ik toch al van plan was. Echt :roll:

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 15:47

Ik zou de bovenlijn vd mozaïek doortrekken over het gehele stuk waar je de mozaïek plaatst, dus (ook) om het stopcontact heen.
Of alles tot de lijn onder het stopcontact gelijk gehouden hebben, maar dat wordt nu wat lastig gok ik. :P

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 16:10

Dat was weer te laag als spatscherm. -O- En ivm de muur structuur zit daar het stopcontact ook lager dan aan de linker kant. Dat was met aanleggen al gemeld. Er zit bij het rechter stopcontact een enorme bonk steen dat zich niet liet inhakken. En daar kwamen ze pas achter tijdens het hakken. Vandaar dus een andere hoogte

Prairy
Berichten: 9088
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 16:16

Ik zou ook eromheen doen :)

prompter

Berichten: 11122
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 16:45

Ik ook! Want het ziet er verder leuk uit :). Ben je wel weer op tijd terug om alles in de kas water te geven?