Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11124
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:53

Dat was dan een duur dagje :))

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 20:05

Ja nogal -O- geld vliegt eruit. Maar ik heb nu alles wat ik nodig heb. Nog een zonnelamp met een extra lang snoer voor de kelder en een achter buitenlamp met naderingsschakelaar. Enop termijn nog wat potgrond. maar ja wat moet dat moet. De wasmachine staat al braaf even leeg te werken. Door de compacte maat past hij een stuk vlakker, en staat zowaar aardig waterpas. En ik kan hier een geisoleerd hokje omheen bouwen voor van de winter. Een klein stalletje :D

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 12:07

Verwarmde wc eindelijk. Een nieuwe deurhendel zodat ik de schuurdeur normaal kan opendoen en vol aan het witten voorstrijken enz.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 14:47

Ik kan niet verder helaas. Gv gaat ijverig rond met de witkwast. Ik ga zo de bescherming weghalen en kan het keukenblok weer terug. Dan is het schoonmaken opruimen en klaar maken voor vertrek morgen naar Nederland.

Die alkoof is rottig plakken. Net niet doorlopende voeg helaas. Ik ga hier nu tegenaan kijken. Mogelijk krijgt de hele alkoof mozaïek matjes. Niet de gemakkelijkste klus maar ik denk voor dat scheve kreng optisch de beste keuze.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 20:12

Afbeelding

Afbeelding
De stand voor vanvond. Beiden zijn gesloopt. Maar keukenblok staat weer soort van op zijn plek. En ik kan de buffetkast weer gebruiken. Deurtje open, een pan pakken en die gebruiken, in plaats van keuze uit 1 pan en de rest uit een vuilniszak graaien. De kachel in de keuken hangt met wat gewurm en nieuwe gaatjes. De gordijnen in de keuken hangen ook weer.

Alleen morgen of vanavond nog de droger uitruimen en vouwen. En nog eten.

Verder kunnen we niet. Ze moeten er nog door met tegelen en eventueel schilderen, maar voor nu is het weer een stapje verder

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 02:11

Ziet er gezellig huiselijk uit +:)+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 15:47

Nog steeds half over de kop maar weer een beetje meer bruikbaar.

Gisteravond 2030 waren we terug. Vanmorgen 8.50 alweer in het ziekenhuis,waar ik alsnog toch de test moest ondergaan fietsend, dat was niet het geval werd me eerder gezegd. Maar dus wel. Au knie %) maar glansrijk doorstaan *\o/* morgen nog een keer terug voor een volgend onderzoek. 8)7 En dezelfde ......parkeerchaos ondergaan. 45 minuten om weg te komen -:(- omdat een parkeermedewerker een slagboom stug gesloten houdt. De aankomende voertuigen nergens heenkunnen waardoor de kiss en ride ook onbereikbaar blijft. en gv uiteindelijk ruim 1 km met de rolstoel heeft moeten lopen om me te kunnen oppikken en weer terug. En dat morgen weer -O-

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 15:51

Wat een ellende joh -O-

Maar dag 1 heb je iig overleefd. Hopelijk word je morgen niet al te veel leeggetrokken...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 15:55

Mwa dat is alleen maar een ct scan die "onmogelijk" vandaag kon. 8)7
Ruim 60 km rijden met de nodige omleidingen, verkeerschaos voor pakweg 10/15 minuten. Echt heel erg niet handig dus. :n

Maar wat komisch was. Door de hooikoorts en de paasvuren zijn mijn longen niet bepaald optimaal. Ik hoest en pruttel best wat. Ademmasker op, de schonere provocatie gassen inademen en hop gehoest over, ipv een astmaaanval dus vrijer en beter kunnen ademhalen :') . Overduidelijk geen inspanningsastma maar allergische astma en vervuilde lucht last :P

Het fietsen is kwa conditie en kracht wel te doen. Beetje trappen en niet tot het maximale maar hartslag rond de 150 alleen mijn beenspieren en knie waren niet echt blij.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 12:16

Afbeelding

Paar weken vertraagd maar op naar de bollen *\o/*

Prairy
Berichten: 9088
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 13:32

Met Paps onderweg? Veel plezier!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 13:44

Met zijn drieën richting de bloembollen voor twee dagen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 14:52

Afbeelding
Afbeelding

:D

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 15:09

Leuk! Er staat nu ook meer in bloei. De tulpen velden beginnen ook te bloeien nu.
Veel plezier!

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 15:49

Wat fijn en bijzonder voor jullie! *\o/*

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30236
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 15:55

Prachtig! Geniet ervan :)

Siers83

Berichten: 7354
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 16:58

Wat heerlijk! Een paar dagen met paps op pad. Geniet ervan

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 19:08

+:)+ Fijn weer met zijn koninklijke billetjes in de camper!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 16:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
:D
Heerlijk rustig weinig toeristen. Helaas weinig plekken waar we konden stoppen voor de "normale" velden. Toen besloten tweede deel van de route te wisselen voor Giethoorn en er was nog ruim plaats voor een rondvaart. Hoewel mijn vader er vaak was geweest. Nooit gevaren. Dus dat werd tijd

mytgard

Berichten: 185
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 05:31

Hé wat gaaf naar de bollenvelden kijken! Allereerst nog gefeliciteerd met je Paps ;) Doe hem de groeten.
En flink gewerkt in jouw Franse thuis,wat ziet alles er al goed uit +:)+

:wave:

thequeensmum
Berichten: 3534
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 09:50

https://tulpenrouteflevoland.nl/

Ik heb geen idee waar je woont en of dit ‘in de buurt’ is, maar is zeker een aanrader.
Wie weet kan je nog eens gaan met je vader binnenkort?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 10:20

De flevoland route ken ik inderdaad ook. Heb een beste tijd in Lelystad gewoond toen langzaam aan de bollenvelden ontstonden. Die heeft alleen een paar nadelen ten opzichte van de nop route. Hij kost geld en is minder geschikt om met camper te rijden ook. En ligt net iets verder weg. We kunnen anders via Elburg of Kampen aan komen rijden al is via Nijkerk/zeewolde ook wel een optie.

Geen idee of we nog een keer die kant op gaan kwa tijd. Komende weken heb ik het razend druk. Komend weekend weer richting Frankrijk met een propvolle bus en twee personen voor nog wat twee persoons klussen, dan gaat gv met de motor terug en ik tot halverwege ook. Daarna gaat hij verder en de motor voor onderhoud en nieuwe banden en ik weer retour voor wat afspraken die staan op oa 17 april.

Daarna moet ik 24 april in nederland zijn voor een drukke middag. En vanaf dan is het tot half juni rommelig. Ik ga vandaag of morgen de vloermeneer even berichten of de plavuizen gelukt zijn. Dan weten we ook wat we eventueel kunnen doen kwa schilderwerk. Helaas offerte van de schilder komt maar niet dan beginnen we zelf wel als het kan kwa vloer.

Tinka

Berichten: 3763
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:46

Ik zit nu bij mijn broer in Wijdenes, in de buurt van Hoorn en Enkhuizen. Daar zijn ook mooie bollenvelden. En hij heeft een mooie camping.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 21:02

Ah in nederland nu. Hoe lang blijven jullie?

Mijn papa heeft zich vermaakt :j vandaag bloeduitslagen, zijn waardes waren op een na goed op orde, maar ja die ene waren de pillen van op. Foutje van de apotheek. Gelukkig een niet zo heel erge verhoging maat toch. Goed nieuws *\o/*

en een deel van de tulpen heb ik vanavond bij mijn vrijwilligerswerk samen met een mevrouw in de vaas gezet (en losse steeltjes zonder bloem en losse bladeren :') :(:) ) goh wat is ze trots op haar vaasje tulpjes. Alles helemaal zelf afgesneden met wat aanwijzingen en een beetje sturen. ik pas zo af en toe op een dementerende dame als ik in nederland ben als haar man even ergens heen moet en de vaste groep niet kan. Ik wist al dat ik vanavond er een uurtje moest zijn en had extra tulpen geplukt gister met mijn papa. Een leuke bezigheid om te doen in een uurtje. :j en ach wat maakt het uit dat er meer in de vaas zit dan gebruikelijk is. Haar man was ook heel blij en trots op de gevulde vaas. *\o/*

En offerte vande muren in de woonkamer binnengekregen, het wordt een half halfje. :+ De nieuwe muur doen zij, de oude gaan we zelf komend weekend aanpakken als de vloer het toelaat, anders wordt het te duur.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 22:24

Even korte snelle update. Bedtijd na een omrit ivm enorme file. De volledige Duitsland route en een hapje eten voor de laatste drukte. 2140 waren we er. Veel bandensporen stof en emmer afdrukken en een getegelde en gevoegde vloer en vensterbank nog zonder kachel. Echt mooi geworden. Alleen ook hier een keuze gemaakt omdat ik er niet was. Hebben ze veel werk gehad voor een klein randje muur dat ik toch ga weghalen. :(:) Zonde van werk en tijd voor ze. Er moet toch een bredere plint komen waarvoor dat randje eraf moet

Maar de kleur is echt zo mooi warm en licht

Afbeelding