Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14721
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:35

Ik snap de privacy, het verhaal snap ik daardoor niet 100% maar dat maakt ook niet uit om mee te kunnen leven denk ik. Het was heel spannend met ups en downs, en eigenlijk is het nog steeds spannend en een kwestie van afwachten als ik het goed heb begrepen.
Beterschap voor je vader, en sterkte voor jullie allemaal!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 16:26

Kort gezegd complicatie aanwezig is doodgaan. Complicatie weg is niets aan de hand. Dat heeft zich gisteren extra vaak afgewisseld.

Nu is hij wel emotioneel en heel gepast voorzichtig hoopvol. Net als wij eigenlijk. Eerst dit eens even volhouden

Telpeva

Berichten: 14721
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 16:30

Eng hoor...

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:54

Het is waardeloos als iemand door een ongeluk of iets in 1 keer weg is. Maar zo kwakkelen is ook maar niks....

Hopelijk blijft de complicatie weg / onder controle, daar gaan we voor :j

mytgard

Berichten: 185
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 21:13

:(:)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 13:17

Vers nieuws van de dokters. Voor nu zijn ze heel tevreden en wordt er zelfs al voorzichtig gedacht aan naar huis gaan ergens komende dagen. Maf genoeg is de nierfunctie 1/3 verbeterd ipv stilgevallen door het laatste onderzoek. Hij heeft praatjes genoeg en goede eetlust. Nu college les voor gv over stroom. :+ je kunt het op de gang horen :P

Maar wij zijn lichtelijk gesloopt met wallen waar we over struikelen %)

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 19:33

Wat fijn, een hoopvol bericht! Het is jullie van harte gegund.

mytgard

Berichten: 185
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 02:45

Zowee... verbeterde nierfunctie :j daar mag je blij van worden **\O/**
Hoop dat het ook nog gaat lukken zijn verjaardag thuis te vieren ipv in het ziekenhuis _/-\o_

Groetjes
:wave:

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 07:54

Nou dat is wel een interessante tijd dan die je moet doorlopen om wat nierfunctie terug te krijgen.
Was het dan toch nog ergens goed voor....? Of lees ik het verkeerd en is het uiteindelijk niet beter dan voor paps zijn laatste avontuur?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 09:29

Nou achteraf was dus niet de nierfunctie de veroorzaker van de afgelopen ellende maar de complicatie die geen complicatie bleek maar de enige oorzaak van de sjit figuurlijk en de diarree ook. -O- de nierfunctie was kennelijk aardig stabiel, een lichte dip die bleek te komen door de complicatie die mogelijk al langer stiekem aanwezig was en mogelijk ook de trigger van de vorige klap maar toen begrijpelijkerwijs gemist want minimaal toen dan of alweer tijdelijk weg waardoor hij dan onzichtbaar is voor het oog .

De meeste waardes nu zijn beter dan ze in lang geweest zijn. De nierwaardes bijna op nivo van voor de vorige klap zelfs. Het laatste onderzoek en de kleine ingreep is meest funnest voor nieren als ze slecht zijn. Maar door de aanpassing van het onderzoek hebben ze er niks van geleden en zijn die nu beter dan in tijden.

Maffe is, de complicatie zonder klachten schijnt bij veel mensen aanwezig te zijn zonder dat ze het weten. Meestal braaf rustig zonder al te veel of geen klachten. Maar als deze zich echt meldt is het niet te missen en zeer ernstig en mogelijk dodelijk als hij zich niet laat stoppen.

Een best niet zo leuke gedachte dat dat dus zo maar kan optreden. Maar voor nu alles stabiel en hangt het naar huis gaan af van de bloedwaardes van vandaag. Gister het rijtje gekregen van wat er is ingepompt via infuus om mijn papa in leven te houden. Dat is eeh nogal veel. Ik had wel aardig goed geteld :+ mijn papa had dus niet meegekregen dat het zoveel was.

Wij gaan voorzichtig de bus inpakken, mogelijk de camper ook en vertrekken morgen middag of woensdag morgen. Maandag avond weer terug zodat ik me dinsdag ochtend kan melden voor mijn meest nare longonderzoek van het rijtje. Astma provocatie waar ik niet op mag reageren. Dit keer geen histamine maar een ander stofje omdat ik anders gegarandeerd reageer. Check of het nog steeds een allergische astma is. -O-

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 13:15

Goh jeetje dus een echte elk nadeel heeft zijn voordeel situatie dan.

Dat van jou klinkt niet tof....wat is het voordeel om dat te doen...?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 13:28

Het klopt wel, maar ja achteraf blijkt deze complicatie gewoon stiekum al een tijd aanwezig en daardoor raken langzaam de stoffen in je bloed in onbalans, wat weer gevolgen heeft voor nieren en alles. Dat is nu heel grof en grondig gecorrigeerd en door de ingreep kan het voorlopig tenminste opdeze plekken niet meer optreden. Andere plekken kunnen helaas nog wel ook gaan klooien. Maar door deze grove correctie door er heel veel spullen in te pompen letterlijk is de balans rechtgetrokken waardoor nieren weer wat rust krijgen.

Mijn onderzoek, eens in de zoveel jaren moest kennelijk bepaald worden of mijn astma echt alleen allergische oorzaak is. Daar is het preventie beleid ook op afgesteld. Blijkt er ook een andere vorm aanwezig moet ik iets aan medicatie aanpassen zodat ik stabiel en aanvalsvrij blijf.

Door de enige aanval in heel wat jaren (getriggerd door een illegale dumping in het riool waar debrandweer met perslucht masker naast stond maar ik voorbij kwam met de scootmobiel (iets met oeps vergeten de weg af te zetten) en helaas een volle teug benzeen verbinding binnenkreeg waar mijn longen terecht heftig op reageerde). Dit is al een tijd geleden maar ik blijf wat kucherig helaas. Omdat de jaarlijkse keurig er toch aankwam wordt deze heftige test ook ingepland. -O- de dag erop een ct scan van de longen om zeker te weten dat er geen rottigheid is ontstaan in de longen.

Door enorme wachtlijsten ben ik al maanden in afwachting hiervan. En valt het nu ipv het rustige winterweer vol in de hooikoorts periode waarin mijn longen toch al wat protesteren. En ik grotere kans heb te reageren. En om die reactie te onderdrukken mag ik niet de standaard medicatie hebben (allergisch voor :+ ) moeten ze een ander goedje gebruiken en beland ik mogelijk op de spoedeisende hulp. En moet er verplicht iemand mee ter begeleiding die dan weer niet bij de provocatie aanwezig mag zijn vanwege de gebruikte stof. :') Je reageert altijd wel maar deze mag niet overgaan in een astma aanval -O-

Ik zie er dus heel erg stevig tegen op zeg maar maar is het voor een nuttig doel

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 08:38

We zijn inmiddels via een stop bij het ziekenhuis in Frankrijk aangekomen met een propvolle bus. 2245 gisteravond Helaas nog zonder scooter of kasje. Die pasten er niet meer bij. Nu een hoop planten bakken van mijn papa die wegmoesten omdat ze het dakterras gaan vervangen. Hij wacht zelf op goede bloeduitslagen zodat hij naar huis mag. Alles stabiel genoeg zodat we konden vertrekken

Komende dagen aardig wat twee persoons of bus werkjes. Afval wegbrengen dingen opzetten afbreken of leeghalen

Maar voor nu stortregen en nog meer stortregen. Slaaphuisje is veel droger alweer en de lucht en schimmels zijn sterk verbeterd dat zal droog zon en warmte nodig hebben

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 14:19

Vanmorgen al weer veel nuttigs gedaan en offerte gesprek voor de isolatie mannen die om 8.15 aan de deur stonden. Mijn bus is al leeg en de aanhangwagen nog voller. Nieuwe roosters gelegd en worteldoek. boven een lamp gedaan. Daar is ook alweer het plafond vastgemaakt wat was los gegaan. Een kachel getest die gaat vanmiddag in de keuken op zijn plek. En de koekoeksklok hangt weer even op zijn tijdelijke plek

Vanmiddag op glasvezel jacht boodschappen en potgrond en haalt gv zijn motor op. Luie middag dus.

Voor en achter bloeien de bloembollen goed, komen er al bloemzaadjes op en ook de groentezaadjes kiemen *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:37

Wat leuk die bloemen

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:42

Dat is gezellig thuiskomen <3

mytgard

Berichten: 185
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 06:27

Wan gezellig bloemen karretje <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 21:09

Fotoloze update. Mijn papa mocht gisteren naar huis. Glasvezel half gelukt..er moet een monteur nog een plasje over.doen op 17 april. Motor was gelukt maar ook niet iets met lege accu en nummerbord vergeten. Dat wordt zaterdag ochtend

En een onverwachte stop bij de brico voor voorstrijk en aanmaakblokjes. Ehhh hihi zaterdag terug om gebruik te maken van 10% korting op twee kachels voor de woonkamer. Ik aasde er al op maar die krengen zijn peperduur en zwaar trouwens ook.

Voorjaars uitverkoop op de verwarmingen. En 10% korting extra op zaterdag. Dan heb ik twee kachels voor de prijs van normaal een kachel *\o/* . Kost nog een kwak geld maar iets minder veel. Electrische kachels met steen als warmte opslag. Soort tegel/speksteen kachel maar dan in radiator variant aan de muur. Voor vorstvrij de meest effectieve en zuinige optie. En goed om s nachts bij er slapen het warm genoeg te hebben de laatste twee liggen gereserveerd in het magazijn nu.

Wel meteen meegenomen voor half geld 10 zakken geperst houtblok..die gebruik ik in stukken voor aanmaak en heel als langer aanhouden. De zakken waren kapot en daarom afgeprijsdZaterdag terug voor de duurdere dingen en 10%

flink elders potgrond ingeslagen. Nog niet genoeg helaas dus daar ook zaterdag langs. Lekkere sushi gegeten en een avond wandeling met lift terug naar beneden van buren stukje verderop..vroeg gaan slapen want we waren beiden goed moe.

Vandaag aanhanger volgepropt en tevergeefs naar de stort. Dicht helaas morgen nieuwe kans. In de schuur etage opgeruimd en uitgezocht. Alle verwijderde hout is weg. Bout gekloofd en in de keuken een muur voorgestreken. Die gaat morgen in de verf en kan zaterdag hopelijk mijn keuken blokje op zijn plek. Tegels was de bedoeling jvm de slechte toestand van de muur. Die is mooi strak dus nu latex of witkalk. En nu weer vroeg slapen en duimen dat het weer iets minder onstuimig wordt dan voorspeld vannacht. 80 km per uur verwacht.

Vandaag al af en toe hagel stort regen en windstoten een van mijn voor houten stoelen lag op een gegeven moment 80 m.verderop in de moestuin van de buren

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 09:25

Wat meer bloeiende planten. En de stand van gisteravond
Schuur wat verder ingericht. Nu een echte plek voor mijn tuingereedschap. En het vlakste stuk is nu klaar om de sauna neer te zetten als we er weer bij kunnen. En de wand klaar voor een laag witsel


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn papa heeft gisteren thuis zijn 90e verjaardag gevierd met teveel taart en visite die ook taart had gebakken en hijzelf ook.
Het bezoek kwam van 10/19 binnen vallen dus hij was echt heel moe gister avond

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:11

Gefeliciteerd met je vader's verjaardag! *\o/*

En wat wordt jouw Franse thuis en tuin toch mooi +:)+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 10:18

Het gaat langzaam maar gestaag. Zouden we twee of drie weken samen hebben dan was het een aardig eind klaar. Maar helaas steeds maar kort met zijn tweeën. En juist de twee persoons klussen kosten zoveel tijd.

Goed nieuws trouwens de cement lijkt droog genoeg voor tegelen al. De kachel met ventilator er achter heeft zijn kunstje gedaan. Dinsdag ochtend gaan ze kijken of tegelen al gaat lukken. Als ik kwa longen gemarteld wordt dan zouden zij al aan de gang zijn.

Helaas alleen nog geen offerte binnen. Wel mijn bankpas die oeps een goldcard creditcard lijkt te zijn. Helaas de enige optie voor internet bankieren en wat ik er mee moet kunnen doen. Dan kan ik als het soepel loopt mijn Nederlandse stopzetten.

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 11:42

Stap 1, we moesten wel lachen om het nieuwe nummerbord van de motor van gv :D
Afbeelding

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 12:18

Treffend wel :))

Gefeliciteerd met paps! Vond je het niet raar om niet in de buurt te zijn met het naar huis gaan van je vader / vieren van zijn verjaardag...?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 12:36

Ja en nee. Hij wilde zelf dat we gewoon gingen en met beeldbellen paar keer gister toch samen taart gegeten. En we hadden vorig weekend zijn verjaardag al gevierd voor het geval dat

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 17:22

Pffff ik ben gesloopt en gv en zijn motor zowat verzopen.

De inkopen bij de bouwmarkt gingen helemaal mis wat resulteerde in 2 uur moeten wachten waardoor gv in de stromende regen terug moest rijden naar huis.

Maar ik heb een frans mobiel nummer voor sms. Maar het activeren van de simkaart zorgde er dus voor datde bouwmarkt aankopen misgingen. Om de middag sluiting van beide bedrijven voor te zijn had ik gv met lijstje naarde bouwmarkt gestuurd en zelf doorgereden naar de provider. En precies bij de hulpvraag van gv was mijn telefoon buiten gebruik ivm installeren van de tweede simkaart. :+

Het gevolg een waardeloze aankoop die terug moest, betaling van de verkeerde rekening en korting die fout gegaan was. En dat moest na de middag sluiting opgelost worden. -O-

Twee uur wachten bij de supermarkt. Gelukkig moesten we nog tomatenplantjes kopen voor de vader van gv. Dan maar lunch ook gekocht en die in mijn bus opgegeten. En en passant een nieuwe wasmachine gekocht. :') Nu kon hij mee in de bus en met 100 euro korting. Een compacte zuinige bovenlader. Ik was bang dat mijne toch definitief enorm zou gaan lekken (hij verliest nu beetjes water soort van incontinent zeg maar :(:) ) als ik alleen hier was en met de camper waar geen wasmachine inpast,

Dan weer terug naar de bouwmarkt, de foute aankoop terug gebracht en de laatste restjes aankopen gedaan. En toen in de stromende regen met watervalletjes over de weg teruggereden met een uiteindelijk best kortbare en zware lading. :evaw: geld.

Een bult potgrond, plantjes voor de vader van gv en wat geraniums voor mij. Drie zakken fijn grind om voor aan te vullen. 10 stapstenen voor de modder voor naar de kliko en compostbak. Een zak grover grind om bij de zijpoort fijner te maken. twee loodzware kachels. Witkalk, keukenblad poten, voegsel, deurhengsel en wat kleiner grut nog. En de wasmachine :P en een portie motorschoonmaak spullen,

Nu wachten tot het iets minder stortregent om de bus leeg te pakken