Schietbaan uitje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Schietbaan uitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 15:32

Hoihoi,

Al jaren doen wij als gezin met sinterklaas een uitje. Vaak is dit een escape room maar een schietbaan lijkt mij echt vet :D

Dit jaar heb ik in Zuid Afrika m'n papieren gehaald (PFTC als dat hier iets is en nog iets) en mag ik met een .475 rifle schieten.
Ultieme goal om m'n vader daar mee te laten schieten maargoed, ik denk niet dat dat een optie is :')
Maar om met een kleiner jachtgeweer te schieten is natuurlijk ook vet!
Kleiduif schieten lijkt ons dan weer niet zo leuk.

We zitten in de omgeving van Tilburg, als het in de buurt is is dat extra fijn natuurlijk.

Heeft iemand tips over waar we zoiets kunnen boeken?
Waar evt een optie is om (voor mij) een zwaarder kaliber te pakken?

Ik heb géén idee hoe het zit met de regelgeving. Misschien is alleen kleiduif schieten met een .22 toe gestaan en stel ik nu gekke vragen maargoed.

Alvast bedankt :)

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Schietbaan uitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:49


loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:53


Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:01

loulou schreef:
Wij zijn een aantal jaren terug met personeelsuitje op de wildenberg wezen kleiduifschieten. Iedereen vond dit verassen leuk. Je kan er ook met klein kaliber schieten

https://www.schietbaandewildenberg.nl/v ... en-jagers/

Dacht ik ook direct toen ik de titel las. Aanrader!

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:32

Ik vond de Wildenberg ook erg leuk.

Een klein tikkie verder :+ maar mijn man heeft in Budapest op een schietbaan gestaan en werkelijk met van alles en nog wat geschoten. Van gewoon pistool tot AK47 of mega groot geweer waar ik de naam niet van onthouden heb. We zijn er eigenlijk gewoon naar binnen gelopen en hij kon vrij snel of de dag erna geloof ik mee doen met een groep.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Schietbaan uitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 18:50

Bedankt voor de suggesties!
Dorhout mees is wel heel ver helaas, die andere ziet er wel leuk uit :D

Budapest is wel iets uit de richt ja :')

M'n vader zou eigenlijk gaan schieten in Zuid Afrika maar dat is helaas niet door gegaan. Daar balen we allebei heel erg van :(
De .458 is om een olifant neer te leggen dus nogal machtig / intens om daar mee te schieten en wou zo graag dat m'n vader dat gevoel ervaarde!
Maargoed, het is dus niet zo gek dat er in NL niks is wat in de buurt komt daarvan haha.
Met een luchtbuks of .22 kun je alles al in Nederland (vanuit een jagers perspectief).

Maar zo'n jachtgeweer idee is wel extra vet. Dat zie ik nu vooral voorbij komen bij kleiduif schieten.

(Ff sidenote voor mensen dadelijk heel gek denken: ik jaag niet op olifanten :') was deel van een opleiding voor safari gids te voet en dan moet je met een geweer lopen voor het geval je een boze leeuw of olifant tegen komt)