Transfer Van Milano Malpensa

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Transfer Van Milano Malpensa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 18:01

Binnenkort ga ik met mijn man en een vriend naar de F1 van Monza. We vliegen dan op Milano Malpensa en zitten in het plaatsje Nova Milanese (of is dat een wijk?).
Nu ben ik aan het kijken hoe we het beste van en naar het vliegveld kunnen gaan. Een taxi is een van de duurste opties, dat is standaard €90.-. Nu ben ik de beroerdste niet om met de trein te gaan, maar ik hoor van een Italiaanse vriend dat het trein- en busverkeer niet echt top is in Italië. Nou hebben we beide dagen wel de tijd hoor, daar niet van, maar ik heb geen zin in uren vertraging :P
Wie reist er wel eens in deze omgeving?

Phonix
Berichten: 1124
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Transfer Van Milano Malpensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:27

De train is prima daar hoor. Ik heb de train vanaf daar naar Zwitserland genomen en wij hadden geen problemen en het waren vrij moderne trainen. Misschien kunt je de train naar Milan centraal nemen en vanaf daar de taxi?

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Transfer Van Milano Malpensa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 19:13

Goed om te horen. Ik moet even kijken of een taxi dan de moeite is, want een taxirit is dan ook vrij duur ben ik bang.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15938
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:19

Je moet eerst met de trein naar Porta Garibaldi en van daar neem je de bus naar Nova Milanese. Ik vind de treinen prima in Italie maar de bus is wel echt zoeken vaak. Je moet er ongeveer 1,5 uur voor rekenen. Mits de aansluitingen kloppen natuurlijk. Als je met zn 3en bent is een huurauto niet zoveel duurder eigenlijk. Het goedkoopste reserveer je die via easyterra.nl. Als je dat wilt doen let er dan op dat je “worry free” aanklikt want dan zijn de verzekeringen afgekocht (ze nemen nog wel een borg op je CC ter plaatse) en dat je aanklikt “op de luchthaven” anders rijden ze je een eerst naar 1 of ander achteraf buurtje. Veel plezier!

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Transfer Van Milano Malpensa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 19:22

Een huurauto leek me niet echt een optie, omdat we die dan alleen zouden gebruiken voor aankomst en vertrek :P Maar ik ga even kijken wat dat in verhouding zou kosten. Het heeft namelijk geen zin om met de auto naar het circuit te gaan, want dan parkeer je vaak ook erg ver. We waren van plan om of met de bus naar het circuit te gaan, maar onze voorkeur ging uit naar fietsen huren :P

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15938
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:24

Earth schreef:
Een huurauto leek me niet echt een optie, omdat we die dan alleen zouden gebruiken voor aankomst en vertrek :P Maar ik ga even kijken wat dat in verhouding zou kosten. Het heeft namelijk geen zin om met de auto naar het circuit te gaan, want dan parkeer je vaak ook erg ver. We waren van plan om of met de bus naar het circuit te gaan, maar onze voorkeur ging uit naar fietsen huren :P

Voor een taxi moet je ongeveer 100 euro rekenen, dan is de huurauto waarschijnlijk al goedkoper. Want je moet ook nog een keertje terug.

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 19:28

janderegelaa schreef:
Earth schreef:
Een huurauto leek me niet echt een optie, omdat we die dan alleen zouden gebruiken voor aankomst en vertrek :P Maar ik ga even kijken wat dat in verhouding zou kosten. Het heeft namelijk geen zin om met de auto naar het circuit te gaan, want dan parkeer je vaak ook erg ver. We waren van plan om of met de bus naar het circuit te gaan, maar onze voorkeur ging uit naar fietsen huren :P

Voor een taxi moet je ongeveer 100 euro rekenen, dan is de huurauto waarschijnlijk al goedkoper. Want je moet ook nog een keertje terug.


Ja als ik het met de taxi vergelijk, is het sowieso een betere optie haha. Voor de trein+bus zouden we 20 euro pp kwijt zijn, keer 3 en dan nog terug. Dus dan is een huurauto misschien evengoed nog handiger :P

Edit. Met worry free is de goedkoopste auto €230.- voor 5 dagen, dat is wel weer heftig _O-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15938
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Transfer Van Milano Malpensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:57

€ 76,65 de neus. Voor 5 dagen kunnen rijden waar je maar heen wilt. Ik vind het een koopje. Openbaar vervoer als met bussen vind ik niet zo best in Italie. Nova Milanese is maar een klein dorpje. Naar het circuit is denk al een km of 10 fietsen. En Italie is niet plat zoals hier en heeft ook niet echt fietspaden. Ech niet eigenlijk. Maar goed, kan niet in jullie portemonnee kijken natuurlijk.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Transfer Van Milano Malpensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:00

230 voor 5 dagen all in is niks.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15938
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:03

poes schreef:
230 voor 5 dagen all in is niks.

Wel exclusief brandstof maar dat is vol mee en vol inleveren.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:04

janderegelaa schreef:
poes schreef:
230 voor 5 dagen all in is niks.

Wel exclusief brandstof maar dat is vol mee en vol inleveren.


Ik ben bekend met het concept na 7 jaar erin werken :D

In deze tijden is het echt een koopje. Ben benieuwd bij welke maatschappij.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15938
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Transfer Van Milano Malpensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:06

Easy Terra zoekt automatisch de goedkoopste tussen alle aanbieders. Maar moet zeggen dat ik Italie buiten het seizoen niet duur vind qua autohuur en ik ga toch regelmatig.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Transfer Van Milano Malpensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:09

Aja een beetje gelijk rentalcars dus? Wel interessant.

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 20:31

janderegelaa schreef:
€ 76,65 de neus. Voor 5 dagen kunnen rijden waar je maar heen wilt. Ik vind het een koopje. Openbaar vervoer als met bussen vind ik niet zo best in Italie. Nova Milanese is maar een klein dorpje. Naar het circuit is denk al een km of 10 fietsen. En Italie is niet plat zoals hier en heeft ook niet echt fietspaden. Ech niet eigenlijk. Maar goed, kan niet in jullie portemonnee kijken natuurlijk.


Huh hoe vind jij die? Want die vind ik niet. Is van 7 sept tot 12 sept :P

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15938
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:34

Earth schreef:
janderegelaa schreef:
€ 76,65 de neus. Voor 5 dagen kunnen rijden waar je maar heen wilt. Ik vind het een koopje. Openbaar vervoer als met bussen vind ik niet zo best in Italie. Nova Milanese is maar een klein dorpje. Naar het circuit is denk al een km of 10 fietsen. En Italie is niet plat zoals hier en heeft ook niet echt fietspaden. Ech niet eigenlijk. Maar goed, kan niet in jullie portemonnee kijken natuurlijk.


Huh hoe vind jij die? Want die vind ik niet. Is van 7 sept tot 12 sept :P


Je moet het maal 3 doen...

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Transfer Van Milano Malpensa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 20:49

Ohhh zo haha. Ok ok.