Tips alleen op stedentrip naar Amsterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Tips alleen op stedentrip naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 11:47

Doordat ik dit weekend kindloos en vriendloos ben heb ik gister vrij last minute besloten om er morgen en overmorgen even een weekendje uit te gaan in mn eentje. *D
Dat is dus Amsterdam geworden. Hotelletje geboekt bij het Rijksmuseum in de buurt.

Zaterdagavond heb ik een kaart voor Boom Chicago stand up comedy. Maar verder ligt het nog vrij open allemaal. Rijksmuseum lijkt me wel leuk om te zien, boottourtje door de grachten...
Ik rijd ook nog even langs de boekhandel om een time to momo gids te halen, daar staan altijd wel leuke wandeltochten in.

Maar zijn er verder nog leuke dingen om te doen en dan met name als je alleen bent?

SnuitjeLove
Berichten: 1093
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:03

Ik ben laatst naar bodyworld geweest wat ik wel erg interessant vond. Daarnaast vind ik het ook altijd leuk om over de Albert Cuyp markt te lopen, de Dappermarkt in Oost of het Waterlooplein (hier hebben ze ook een leuke vintage winkel. Verder vind ik de 9 straatjes erg leuke winkeltjes hebben. Daarnaast ben je met de trein ook nog binnen 30 minuten op het strand van Zandvoort.

Je hebt ook nog het Amsterdamse bos, maar daar ben ik zelf nooit geweest. Misschien kun je daar nog leuk wandelen. En ik weet niet of ze in Amsterdam ook van die to go e-bikes hebben, maar wellicht kun je anders nog een leuk stukje fietsen.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Tips alleen op stedentrip naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 12:06

Ohja Bodyworld lijkt me ook wel interessant! Ik kom wel echt om de tourist uit te hangen, dus hoef niet perse te winkelen. :D
Heb je voor de e-bikes een app nodig, want dan is het handig als ik die al op mijn mobiel heb staan.

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Tips alleen op stedentrip naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:19


Niqui

Berichten: 2188
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:19

Kijk ook even op Social Deal of Groupon voor leuke uitjes en/of restaurants met korting.

Je hebt ook een Amsterdam City Card: Naast de toegang tot musea en attracties, stelt de I Amsterdam City Card je in staat gratis te reizen met het openbaar vervoer van GVB (bus, tram en metro). De kaart is verkrijgbaar voor 24, 48, 72 en 96 uur. Hier zit (zo te lezen) ook een rondvaart is, een gratis fiets en het Rijksmuseum en het Van Gogh Museum. Ik zie wel dat je de musea van tevoren moet reserveren.

Tip bij aankoop van de Card:
Citaat:
Momenteel is het scannen in het openbare vervoer van de tram en bussen niet mogelijk te scannen met de kaart.
Bij de metro is dit wel mogelijk, de tip die ik voor een volgend bezoek zou kunnen geven om een screenshot te maken van de city card, zodat deze niet automatisch doorscant naar de apple wallet - https://nl.trustpilot.com/review/iamsterdam.com
Laatst bijgewerkt door Niqui op 19-08-22 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Tips alleen op stedentrip naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:26

anne frank huis (maar wel vaak druk, we zijn in de corona tijd geweest)
madam teussaud (hoe schrijf je dat joh)

wel beide dus echt toeristen ding.

en anders even googlen op "amsterdam heeft alles" volgens mij net een boek uit met wat te bekijken

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Tips alleen op stedentrip naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 12:52

Social Deal heb ik al gedownload, dus die houd ik ook in de gaten.

Die City Card is wel een optie! Even kijken wat voordeliger is, omdat 24 uur misschien net te kort is en 48 uur weer te lang. :')

Anne Frank huis en Madam Tusseaud staan me nog vrij helder bij van jaaaaren geleden, dus die hoef ik niet perse te bezoeken.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Tips alleen op stedentrip naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:58

Scheepvaartmuseum vond ik ook mooi :-)

Je kunt sowieso met het pontje vanaf het Centraal Station naar de andere kant van het IJ varen. Daar zijn ook allerlei eettentjes en terrasjes enzo (en gewoon echt leuk om met de pont naar de andere kant te gaan).

Niqui

Berichten: 2188
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:06

Arzil schreef:
Social Deal heb ik al gedownload, dus die houd ik ook in de gaten.

Die City Card is wel een optie! Even kijken wat voordeliger is, omdat 24 uur misschien net te kort is en 48 uur weer te lang. :')

Anne Frank huis en Madam Tusseaud staan me nog vrij helder bij van jaaaaren geleden, dus die hoef ik niet perse te bezoeken.


De tweede dag van de City Card kost in verhouding een stuk minder. Dat kan toch wel interessant zijn!

SnuitjeLove
Berichten: 1093
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Tips alleen op stedentrip naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 19:28

Mocht je naar de bodyworlds gaan ze hebben vaak kortingsbonnetjes in de postcodeloterij agenda mocht je daar lid van zijn. Trek er goenoeg tijd voor uit, wij waren laatst 3 uur binnen en waren nog maar op de helft (wilden alles lezen :p) we moesten helaas weg omdat ze gingen sluiten.

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:59


ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 21:45

De zeven (negen?) straatjes zijn ook erg leuk om te bezoeken.

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:20

Als je geïnteresseerd bent in wetenschap/biologie dan is Micropia ook erg leuk! :D

Dat is een klein museum dat naast Artis zit (je kan erheen met een los kaartje) en het gaat over micro organismen. Je kan ook met microscopen allerlei mini beestjes en zo bekijken.

Ik vond dat erg leuk!!

Je bent er met 1 a 2 uurtjes wel doorheen, maar zeker een aanrader om erbij te doen :)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Tips alleen op stedentrip naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:49

Vergeet niet een rondje over de wallen te maken haha

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:56

Fearn schreef:
Als je geïnteresseerd bent in wetenschap/biologie dan is Micropia ook erg leuk! :D

Dat is een klein museum dat naast Artis zit (je kan erheen met een los kaartje) en het gaat over micro organismen. Je kan ook met microscopen allerlei mini beestjes en zo bekijken.

Ik vond dat erg leuk!!

Je bent er met 1 a 2 uurtjes wel doorheen, maar zeker een aanrader om erbij te doen :)

Dat wilde ik ook voorstellen. Ik heb mij daar ook uitstekend vermaakt!

Zelfs in de museumshop. Ze verkopen er Giant Microbes, pluche virussen en organen :') :))

Maar sowieso een heel interessante plek :j

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 22:56

Tot nu toe tickets geboekt:
Boom Chicago
Moco museum
Wallentour :+

Verder kijk ik morgen in de trein nog ff voor wat nadere activiteiten

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Tips alleen op stedentrip naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 07:42

Misschien is een museum jaarkaart ook nog wel voordeliger. Dan kan je bijna overal gratis naar binnen.

Evelyne79

Berichten: 4007
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Tips alleen op stedentrip naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 07:49

dungeon