Met de trein naar Londen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Met de trein naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 09:45

Hallo bokkers,

Wij willen in de herfstvakantie een aantal dagen naar Londen. We willen graag met de trein.

Nu ben ik alvast wat aan het kijken naar prijzen/tijden etc. Soms zit er een behoorlijk verschil in de eerste en tweede klas.

Natuurlijk zit de eerste klas veel fijner, het is ongeveer 4 uur reizen.

Hebben jullie ervaring met eerste/tweede klas reizen? Wat zouden jullie aanbevelen? Het scheelt soms behoorlijk in prijs....

Groetjes Nienke

xSagan
Berichten: 675
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:50

Ik ben twee keer met de trein geweest. Beide keren 2e klas. Iedereen heeft vaste zitplaatsen en dat vond ik wel prettig. Ik heb de tweede klas dus niet als vervelend ervaren beide keren.:)

Dat was van de tijd dat het nog vanaf Brussel ging trouwens. Weet nog niet hoe het vanaf Rotterdam gaat.

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:57

Ik ben niet in de Eurostar geweest, maar de Thalys/TGV's en de ICE's zijn echt prima in de tweede klas, en dat verwacht ik van de Eurostar ook. (Wat ik op de foto's zie ik ook echt gewoon comfortabel.) Ik zou zeker niet teveel geld uitgeven aan een duurdere klasse.

RianneH

Berichten: 28269
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Met de trein naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:59

Ik vond het 10 jaar terug in de tweede klas prima te doen, al is het qua beenruimte wel krapper dan de gewone intercities hier in Nl. Verder comfortabel gereisd.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:01

Ik vond Eurostar eerste klas echt veel fijner dan tweede klas. Zeker met kinderen maakte dat echt wel verschil maar als er geen kinderen zijn zou ik die moeite niet nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:16

RianneH schreef:
Ik vond het 10 jaar terug in de tweede klas prima te doen, al is het qua beenruimte wel krapper dan de gewone intercities hier in Nl. Verder comfortabel gereisd.
Maar gelukkig mag je gewoon naar hartelust rondlopen. :P

Trein vind ik een van de meest comfortabele manieren om naar Londen te reizen, ik kan het je zeker aanraden, ook 2de klas! Geen gedoe met inchecken, dat eeuwige wachten op de luchthaven als je vliegt, geen gedoe met je eigen auto mee moeten nemen als je met de boot gaat: je stapt in Nederland in, pakt een boekje of whatever en je stapt een paar uur later uit in hartje Londen. :D

MarliesV

Berichten: 15251
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Met de trein naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:24

Ga je met de Eurostar? Want die heeft 3 klasses naar mijn weten, ik zou wel premier boeken (meer comfort) maar geen business class (te duur).

Let op: paspoort verplicht voor de UK tegenwoordig.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Met de trein naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 10:33

Bedankt voor alle reacties! 2e klas is dus prima *\o/* Dan ga ik daar verder naar kijken!

Paspoorten hebben we :D

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:42

Ik sluit me bij de rest aan. Hartstikke comfortabel, ook tweede klas. En het is ook gewoon echt niet ver. Ik zou er het extra geld echt niet voor over hebben. En je hebt sowieso een zitplaats met een fijne stoel:)

MarliesV

Berichten: 15251
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:51

WinSel schreef:
Bedankt voor alle reacties! 2e klas is dus prima *\o/* Dan ga ik daar verder naar kijken!

Paspoorten hebben we :D


Toppie, je hebt me trouwens nu wel op een idee gebracht haha :D

Veel plezier in Londen!

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Met de trein naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:00

Ik heb de tweede klas ook beide keren dat ik met de eurostar ben geweest als goed ervaren. Stoelen zijn stukje comfortabeler dan die van een intercity trein. Ook heb je overal gewoon stopcontacten. Zelf had ik idee dat beenruimte gelijk was aan intercity, maar ben zelf niet lang, dus kan ook dat het iets krapper was maar mij niet opviel. Vind het zelf iniedergeval een stuk comfortabeler dan de zitplekken in een budget airline.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:51

2e klas is goed te doen. Maar soms is de eerste klas niet zo veel duurder en dan zou ik dat zeker doen.