Ferry Genua - Palermo (Sicilië)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Ferry Genua - Palermo (Sicilië)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 08:11

Bokt is groot ... wie is er wel eens met een ferryboot van Grandi Navi Veloci mee geweest mét overnachting (bijvoorbeeld van Genua naar Palermo)?

Ik wil een cabin reserveren voor mijn man en mij omdat de overtocht 20,5 uur duurt, maar wat kan ik verwachten? Bij de diverse opties heb ik twijfels. Ticket is inclusief een zitplaats op een Pullman - stoel, maar dat valt voor ons af en er zijn geen tweepersoons-hutten aan boord.

Wat overblijft, keuze uit:
eerste optie: 3 - persoonshut familiesuite, buiten (ticket overtocht +147 euro)
tweede optie: 3 - persoonshut suite, laat uitchecken (ticket overtocht +165 euro)
derde optie: 4 - persoonshut binnen (ticket overtocht +80 euro)

Begrijp ik het goed dat je als stel in een drie of vierpersoonshut met een ander persoon of ander stel de hut / slaapkamer deelt?
En de optie 'laat uitchecken', wat betekent dat ... first in -last out op de boot?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Ferry Genua - Palermo (Sicilië)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:24

Ik verplaats dit topic naar Bokt er op Uit

Daar past het beter

Zebraatje
Berichten: 141
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:33

Ik heb geen ervaring met deze specifieke ferry.
Maar wel met andere veerboten en ferry overtochten.

Normaal gesproken deel je geen hut. Met 2 personen kan je dus een 3 of 4 persoon hut boeken en dan met 2 personen verblijven. Je boekt waarschijnlijk een hut en geen bed.
Een buitenhut zit aan de buitenkant van de boot en heeft een raam.
Een binnenhut zit aan de binnenkant en heeft dus geen raam.

Laat uitchecken zal betekenen dat je bijvoorbeeld pas om 12.00 uur uit je hut moet ipv om 10 uur.
(geen idee wat de ferry tijden zijn).

bij het op en af rijden van de boot zal alles door elkaar staan en dit staat waarschijnlijk los van de hut die je evt geboekt hebt.

Veel plezier op Sicilie!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 11:49

Dank je wel voor je info, Zebra :) . We gaan het ervaren :):) ! Andere jaren gingen we steeds vliegen, maar dit keer eens met de auto omdat ik daar twee maanden blijf.

We hebben toch maar voor optie 2 gekozen, de meest 'veilige' optie. Mijn man zegt: "Ik ga echt niet het risico lopen dat je in een vier-persoonshut met een ander stel ligt dat 'snachts besluit om het 'extra' gezellig te maken." :+ (Ik denk zelf altijd praktischer ... andermans haren in de wastafel of douche :r )

Directferries.com is een rare site hoor ... Speciale aanbieding: ticketprijs 175 euro. Pullman-stoelen geen extra kosten, de rest is een meerprijs. En dan denk je: 175 euro + meerprijs ... toch? Maar nee, de speciale aanbieding geldt alleen voor het ticket inclusief Pullman-stoelen, voor een ticket met hut betaal je een hogere ticketprijs plus meerprijs 8)7 .

germie

Berichten: 25995
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ferry Genua - Palermo (Sicilië)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:53

Ik ben wel met de ferry naar Engeland geweest, geen hut gedeeld en gewoon een binnenhut genomen. Je slaapt er toch immers en verder wil je liever in een grote ruimte met grote ramen zitten. Maar even kunnen slapen is wel fijn. Mijn ervaring is dat de douches in zo'n hut ook goed zijn, en ik had toen normale bedden qua lengte en breedte.

Bertje16
Berichten: 179
Geregistreerd: 27-05-21

Re: Ferry Genua - Palermo (Sicilië)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:11

wij zijn eens naar Sardinie geweest vanaf Genua maar gewoon Pullman stoelen dat is ook niet zover. 's nachts heen overdag terug. Op de ferry was bijna alles dicht dus knap saai. Sommige medepassagiers maken er ook echt een puinhoop van. Overdag was prima bovendeks. Geen ervaring met hutten dus

Apple

Berichten: 76199
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:13

Ik heb geen ervaring met deze Ferry, maar wel met NLD-UK. Daar boek je ook gewoon de hut en heb je niet dat er extra mensen bij je in de hut gezet worden.

De toeslag voor een hut is normaal. Je boekt over het algemeen je ticket, maar als er een overnachting bij zit dan ben je verplicht om er ook een hut bij te boeken. Afhankelijk van wat voor soort hut betaal je dus meer.

Wij nemen meestal een binnenhut. Je komt er toch alleen om te slapen en daarnaast hebben wij met buitenhutten gehad dat we meer lawaai hadden van de motor of van de ankerketting.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 14:18

Apple schreef:
Ik heb geen ervaring met deze Ferry, maar wel met NLD-UK. Daar boek je ook gewoon de hut en heb je niet dat er extra mensen bij je in de hut gezet worden.

De toeslag voor een hut is normaal. Je boekt over het algemeen je ticket, maar als er een overnachting bij zit dan ben je verplicht om er ook een hut bij te boeken. Afhankelijk van wat voor soort hut betaal je dus meer.

Wij nemen meestal een binnenhut. Je komt er toch alleen om te slapen en daarnaast hebben wij met buitenhutten gehad dat we meer lawaai hadden van de motor of van de ankerketting.

Tuurlijk is een toeslag normaal, maar de basisprijs van een ticket was blijkbaar geen 175 euro zoals de website doet voorkomen, vandaar dat ik maar zat te rekenen en rekenen en elke keer een euro of 50 tekort kwam.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:20

Ik ben met de vrachtwagen op de boot van genua naar Palermo geweest. Haal vooraf wat in de supermarkt die daar aan de kade zit. Het eten op de boot is erg duur. En eet geen kip! Toen die tijd was de pestolasagne wel heel lekker.
Qua hutten weet ik het niet precies, maar weet wel dat wij tegen onze opdrachtgever hadden gezegd ook echt niet met andere in een hut te gaan, dat is gelukt. Waren eigenlijk best snel aan de overkant omdat ik het meeste van de tijd lekker geslapen heb.

Apple

Berichten: 76199
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:22

Oh zo, op die manier bedoel je :-), ik lees nu je bericht en snap beter hoe ze de prijzen in elkaar proberen te zetten.

Het is trouwens zeker de moeite waard om een hut te boeken ook al is dat niet verplicht. Al is het alleen maar dat je meer privacy hebt, gewoon kunt douchen en naar de WC kunt en gewoon languit kunt slapen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 14:35

Apple schreef:
Oh zo, op die manier bedoel je :-), ik lees nu je bericht en snap beter hoe ze de prijzen in elkaar proberen te zetten.

Het is trouwens zeker de moeite waard om een hut te boeken ook al is dat niet verplicht. Al is het alleen maar dat je meer privacy hebt, gewoon kunt douchen en naar de WC kunt en gewoon languit kunt slapen.

Je hoeft idd niet perse een hut te boeken, maar 20 uur aan boord en 'snachts op een soort vliegtuigstoel hangen ... daar rusten wij niet meer van uit. We hebben de avond vooraf een groot verjaardagsfeest in het Duitse Erlabrunn, dus die nacht zal ook niet al te lang zijn :7 :)) . Een beetje goed slapen op de boot is dus wel gewenst.

N_B_N schreef:
Ik ben met de vrachtwagen op de boot van Genua naar Palermo geweest. Haal vooraf wat in de supermarkt die daar aan de kade zit. Het eten op de boot is erg duur. En eet geen kip! Toen die tijd was de pestolasagne wel heel lekker.
Qua hutten weet ik het niet precies, maar weet wel dat wij tegen onze opdrachtgever hadden gezegd ook echt niet met andere in een hut te gaan, dat is gelukt. Waren eigenlijk best snel aan de overkant omdat ik het meeste van de tijd lekker geslapen heb.

Goeie tip! Ik had expres de foodpass niet meebesteld, mijn darmen kunnen nogal wisselend reageren. Sowieso denk ik dat het avondeten niet gepast had; we varen pas om 21.30 uur weg en komen de dag erop om 18.00 uur aan.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 14:43

germie schreef:
Ik ben wel met de ferry naar Engeland geweest, geen hut gedeeld en gewoon een binnenhut genomen. Je slaapt er toch immers en verder wil je liever in een grote ruimte met grote ramen zitten. Maar even kunnen slapen is wel fijn. Mijn ervaring is dat de douches in zo'n hut ook goed zijn, en ik had toen normale bedden qua lengte en breedte.

De ferry naar Engeland heb ik ook wel eens gehad, maar vanaf Calais was dat natuurlijk een eitje. Ik hoop idd ook op lekkere douches en gewoon een normale maat bed en een goed matras is voor mij genoeg. Ik kan bij ons niet uit het ticket opmaken of we binnen of buiten zitten. Wel de optie van zo laat mogelijk eruit hoeven te gaan. Verschrikkelijk om nog uren met je koffertje of weekendtas te moeten zeulen.

Bertje16 schreef:
wij zijn eens naar Sardinie geweest vanaf Genua maar gewoon Pullman stoelen dat is ook niet zover. 's nachts heen overdag terug. Op de ferry was bijna alles dicht dus knap saai. Sommige medepassagiers maken er ook echt een puinhoop van. Overdag was prima bovendeks. Geen ervaring met hutten dus

Die afstand is idd wel een stuk korter. Ik heb wel wat recensies gelezen van de GVN Excelsior en die zijn wisselend. Buiten het bed, douche en privacy in de hut, zijn we niet zo moeilijk. Geen behoefte aan winkeltjes en animatiegebeuren.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 14:59

Vandaag met Sicilië in mijn gedachten kwam ik weer even op dit topic uit en wil hem ter info voor anderen nog afmaken.

Gem schreef:
Ik wil een cabin reserveren voor mijn man en mij omdat de overtocht 20,5 uur duurt, maar wat kan ik verwachten? Bij de diverse opties heb ik twijfels. Ticket is inclusief een zitplaats op een Pullman - stoel, maar dat valt voor ons af en er zijn geen tweepersoons-hutten aan boord.

Wat overblijft, keuze uit:
eerste optie: 3 - persoonshut familiesuite, buiten (ticket overtocht +147 euro)
tweede optie: 3 - persoonshut suite, laat uitchecken (ticket overtocht +165 euro)
derde optie: 4 - persoonshut binnen (ticket overtocht +80 euro)

Begrijp ik het goed dat je als stel in een drie of vierpersoonshut met een ander persoon of ander stel de hut / slaapkamer deelt?
En de optie 'laat uitchecken', wat betekent dat ... first in -last out op de boot?


N_B_N schreef:
Ik ben met de vrachtwagen op de boot van genua naar Palermo geweest. Haal vooraf wat in de supermarkt die daar aan de kade zit. Het eten op de boot is erg duur. En eet geen kip! Toen die tijd was de pestolasagne wel heel lekker.
Qua hutten weet ik het niet precies, maar weet wel dat wij tegen onze opdrachtgever hadden gezegd ook echt niet met andere in een hut te gaan, dat is gelukt. Waren eigenlijk best snel aan de overkant omdat ik het meeste van de tijd lekker geslapen heb.

We hebben uiteindelijk idd een hut met zeezicht geboekt met optie 'laat uitchecken'. De eerste keus was een goede: het duurde nog best lang voor we vertrokken en vanuit je hut heb je de eerste tijd nog wat te zien aan kustlijn, lampjes, etc.

Lange, keurig opgestelde rijen auto's op de kade, maar je had geen idee hoe laat je de boot op kon. Even snel naar het winkeltje, maar er was erg weinig te krijgen. Vooral frisdrank, water en heel veel chuppa-chups lolly's en Pringles :D . Uiteindelijk mocht alléén de bestuurder in de auto blijven, de rest van de inzittenden moest de auto voor het inrijden de boot op. Blij dat ik de tickets op zak had, die moest je tonen.

De hut was prima, geen geluidsoverlast met een goed bed, kastruimte, een schone douche + toilet, handdoeken en bekertjes voor tandenpoetsen. Honden en / of katten kunnen ook mee aan boord, maar niet in de hut. Ze verblijven in een dierenruimte en mogen overdag op het dek blijven of uitgelaten worden. Sommige dekken waren dus best smerig, de bemanning doet zijn best om een paar keer per overtocht de dekken af te spuiten. Aan boord en op zee géén wifi of internettoegang tot Palermo, dus alles vooraf uitzoeken!

De aangeprezen 'luxe' op de veerboot was niks: alles dat geen geld oplevert was gesloten. Het zwembad was leeg (geen water), de bioscoop / theater bood niets, de bibliotheek was op slot. De gokkasten ( :$ ) waren open en de drie restaurantjes gingen afwisselend enkele uren open ( :$ ). Wij hebben er alleen gebruncht, tegen (idd, wat NBN zegt) een flinke prijs. We waren blij met onze zelf-meegenomen etenswaren.

In het winkeltje bij de haven een fles wijn en water gekocht voor de eerste avond en ik was weer erg blij met mijn noodwaterkokertje die al jaren in mijn koffer woont. We hebben erg goed geslapen en genoten van de dag in de zon op het dek met aan alle kanten zee en soms een bootje <3 .

De optie 'laat uitchecken' doen we niet meer. Nagevraagd hoe laat 'laat uitchecken' was (17.30 uur de hut verlaten), maar om 17.00 uur toen we alles weer ingepakt hadden en we aangekleed op bed een laatste powernap deden omdat we nog een aantal uur autorijden te gaan hadden, werd er hard op de deur gebonsd. Een enorm boze schoonmaakploeg dat er na 16.00 uur (!) nog mensen in de hutten waren. De kaart met 'late uitcheck' op de deur hadden ze geen boodschap aan. Eruit!

De paar uur die volgden waren minder prettig: nog 2,5 uur met je koffertjes staand binnen wachten in de warme hallen tot we om 19.30 uur richting de auto's mochten. Het uitrijden was chaotischer dan het inrijden, want onze auto bleek een verdieping onder de losklep te zitten. Iedereen moest dus achteruit in het donker, tussen andere auto's door en sommigen deden pogingen tot de auto omkeren :x . Geen succes, chaos dus :+ .

Op de terugweg van Sicilië hebben we de korte oversteek bij Messina genomen richting de punt van de laars. Vanwege de uren die we daarna nog wilden rijden was dat handiger.
We zijn weer een ervaring rijker.