We gaan het zien... in Canada!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oshaa
Berichten: 1048
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 01:19

plutolover schreef:
wow gaaf

het is een droom van mij en mijn vriend om ooit op vakantie te gaan naar canada voor o.a orka in wild spotten.


Gewoon doen! Het is zo een ontzettend mooi land!
10 jaar geleden heb ik in mei een roadtrip door BC gemaakt en oa een walvis safari gedaan.
Was echt super gaaf. We hadden ook het geluk om orca's te zien (iets wat bij zo een safari niet vanzelfsprekend is) en ook grizzly en zwarte beren.

Dit was van de trip 10 jaar geleden:


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:58

Oshaa schreef:
maj0 schreef:
Zag ik nou vanmiddag Beer voorbij komen op de facebook pagina van Stichting Zino?


Ja dat klopt! Een "hoe is het met" stukje :)


super gaaf! Wij zijn noodopvang voor Zino vandaar dat ik het ken (plus we hebben zelf ook een friese stabij)


wauw die foto's van die orka's

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:00

In het juiste seizoen zijn ze niet zo moeilijk te spotten. Dit is van twee jaar geleden.

Afbeelding
Orca
Afbeelding
School Orca's met babys
Afbeelding
Stellar Sea Lions

en van dit jaar

Afbeelding
Grizzly
Afbeelding
Black Bear


Afbeelding
Bald Eagle
Onze emigratieplannen verlopen volgens schema... :)

Oshaa
Berichten: 1048
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 18:23

sevke schreef:
In het juiste seizoen zijn ze niet zo moeilijk te spotten.

Onze emigratieplannen verlopen volgens schema... :)


Zeker! Het is alleen niet altijd duidelijk dat het seizoensgebonden is :). Wij hadden vorige maand hier iemand die er eigenlijk vanuit ging dat je orca's ziet tijdens een walvissafari. Helaas voor hun zagen ze er geen, omdat het seizoen een beetje voorbij is. Al ligt het eraan vanuit waar je gaat. Er zijn enkele pods die residential zijn, maar 1 daarvan is bescherm en de leefgebieden zijn niet toegankelijk en voor de andere moet je vanuit een dorpje op VI vertrekken. Degene uit Vancouver zijn vooral afhankelijk van de transient en die zijn grotendeels al weg. Tenminste, dit is wat ik ervan heb begrepen!

Wat fijn dat de plannen volgens schema verlopen! Hebben jullie al een idee van wanneer jullie ongeveer zouden verhuizen?

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:26

Richtdatum is januari 2024. We zijn momenteel bezig met onze bedrijven te verkopen. Dat gaat uiteraard niet op 1 2 3 ...
En deze winter willen we ook eens naar de Atlantische kust. Nova Scotia.

Oshaa
Berichten: 1048
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 21:09

Hier zijn we ook al weer een paar weken verder. Weken waarin we ontdekt hebben dat ze hier echt slecht zijn in het weer te voorspellen :+

The Rains zijn er nu toch wel echt! Al valt het nog steeds wel mee. Vandaag hebben we een 'extreme rainfall warning' met kans op 'flash flooding and loss of life". Nu regent het wel al de hele ochtend flink, maar zijn het ook geen extreme hoosbuien ofzo. Ik kan nog prima uit mijn raam van het uitzicht genieten :o . Ook hebben we eigenlijk aardig veel droge dagen gehad - terwijl er regen werd voorspeld.
We kijken nu maar gewoon naar buiten om te weten welk weer het is...

Door de slechte weersvoorspellingen zijn we er niet heel veel op uit geweest. Vorig weekend naar de "Whonnock Giant Pumpkin Contest" geweest. Dat voelde zo ontzettend Candian! Whonnoch is het dorpje waar we in wonen (al wonen we officieel in Maple Ridge, maar dat is 10 km verder op). Elk jaar organiseren ze een contest bij het meer met "guess the weight' wedstrijdjes, warme choco en muffins. We zijn even wezen kijken en het had wel wat. De grootste pumpkin was 700 kg! Al waren er ook genoeg kleintjes ;). Natuurlijk moesten we met alles meedoen, inclusief het raden van de gewichten (standaard 50% er naast, wij deden het natuurlijk in kilograms, en hier wordt alles in ponden gedaan) en een herstachtig familieportret.

Verder vooral druk geweest met de universiteit en het afmaken van de owl houses. Gisteren nog een wandeling gemaakt in zowel de zon als in de regen. Het parkeerterrein was helemaal leeg, terwijl we in een vrij populair gebied waren! We hebben nog een weekend roadtrip in de bergen in de planning staan, maar daarvoor wachten we een iets zonniger weekend af. Als die nog eens komt *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oshaa
Berichten: 1048
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 20:31

Voor de stille meelezers - als die er nog zijn ;) - We gaan verhuizen!
Per 1 december gaan we naar een huurhuis in hetzelfde dorp als waar we nu zitten (al zitten we nu 15km buiten het dorp). We gaan in een vrij typische American-suburb wonen, maar wel met grote tuin en uitzicht op de bergen.

Het is allemaal erg snel gegaan, iets wat we totaal niet hadden verwacht. We waren al een paar weken aan het denken over misschien tot gaan zoeken naar een huurhuis. Er komen voor mij steeds meer mogelijkheden op de universiteit, waardoor ik gewoon veel meer tijd daaraan moet (en mag) besteden. Uiteindelijk is dat waarvoor we hier zijn en wil ik daar ook 100% voorgaan. Daarnaast begon mijn man ook te voelen dat hij meer wilde doen. Hij heeft het gevoel (doordat hij geen ervaring heeft in renovaties enzo) dat hij weinig toegevoegde waarde heeft, iets wat voor hem echt nodig is om zich goed te voelen. Tel hierbij de drukte in huis op (we zijn nu met 6, wat eigenlijk teveel is. Merken we ook aan onze hond die de drukte niet helemaal fijn meer vind) en wat andere dingetjes mbt de Workaway host (al zijn het echt fijne mensen, er zijn toch hier en daar wat dingetjes die meewegen). Uiteindelijk afgelopen vrijdag besloten toch te gaan zoeken, met het idee dat het maanden kon gaan duren. Al ongeveer een jaar volg ik de FB-groepen over huurhuizen hier en overal lees ik hoe onmogelijk het is in de huidige markt en helemaal met een hond.

Vrijdag een bericht naar 2 huizen gestuurd. 1 nodigde ons meteen uit voor een bezichting op zaterdag. Het andere huis stuurde zaterdagochtend een mail of we een uur later kon komen kijken. We zaten op dat moment in een koffieshop in de buurt omdat we door een storm geen elektriciteit meer hadden (net zoals 300.000+ huishoudens in de omgeving), dus we konden er meteen heen. De 2 huizen bekeken en 1 viel al af door de prijs gecombineerd met de wijk, geen omheinde tuin etc. De andere was wel heel interessant, leuke wijk, omheinde (maar kleine tuin). Na de bezichtigingen zijn we Maple Ridge ingegaan voor wat boodschappen. Tijdens de lunch (om 14.30u) gereageert op een ander huis in de buurt. 2 minuten later werden we uitgenodig voor een (al geplande) bezichtingsmoment om 15u. Gelukkig waren we in de buurt en stonden we 20 minuten later voor de deur. Garden suite (begane grond) met toegang tot een grote omheinde tuin, 2 slaapkamers, open keuken en badkamer in een leuke buurt. Huis is iets kleiner dan de andere, maar wel leuke layout. Even in de buurt en het park vlakbij gewandeld.

Op zondagochtend een bericht naar huis 3 gestuurd (huis 1 ook, maar daar moesten we een heel application pakket invullen) dat we geintresseerd waren (wetende dat ze al 10+ bezichtingen hadden gehad). 10 minuten later krijgen we bericht dat we het mogen huren! Gisteren het contract getekend en op 1 december gaan we verhuizen. Zondag ook nog even in de buurt gaan wandelen en het ligt op 1.5 km wandelen van de eerste trails in Golden Ears (dat park van 600 vierkante km en meerdere 2000m+ bergen) en een leuke hondenlosloopwei. We moesten even schakelen (zo verwacht je maanden te zoeken, zo heb je binnen 24 uur een huurhuiz), maar we hebben er wel echt zin in. Ik heb me meteen opgegeven voor enkele extra cursussen die ik al wilde doen, maar niet kon combineren met het werk hier. Mijn man is nu sollicitaties aan het uitsturen, al hebben we niet perse een loon extra nodig om het te kunnen betalen (maar prettig is het wel).

Foto's volgen als we er wonen :). Voor nu een foto van deze morgen. Het is jammer voor Beer dat hij niet meer het grote terrein heeft, maar de tuin is echt ruim en we kunnen weer veel makkelijker lekker gaan wandelen. En dat is uiteindelijk wat hij het leukst van allemaal vind!


Afbeelding


Op het moment is hier de winter begonnen, met een sneeuwgrens op 100m hoogte en vrieskou. Komende 10 dagen is de voorspelling zon en koud - heerlijk! Het valt nog mee hoeveel regendagen we hebben gehad. Denk in totaal 2x 24 uur van flinke regen, maar verder viel het erg mee. Iedereen blijft wel zeggen dat "The Rains" nog gaan komen, maar ondertussen geloven we dat bijna niet meer :o

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:45

Er is nog minstens één stille meelezer. Fijn, een eigen plek!

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:51

Ja ik lees ook mee! Wat fijn ja, gewoon een eigen huurhuis. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik ben ook heel benieuwd wat je op de uni gaat doen :j
Ik kruip weer onder m'n meeleessteen.

CupCakes_

Berichten: 3338
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:53

Heerlijk een eigen plek, Beer gaat er vast ook zeker van genieten! <3

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:00

Stille meelezer ook. Leuke update

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:01

Wat fijn dat jullie zo snel een prettig huis gevonden hebben. Ik ben benieuwd naar jullie volgende avonturen.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:17

Ik lees zeker nog mee!! Wat een leuk nieuws, heel benieuwd naar de foto’s

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:20

Ook deze stille volger leest nog steeds mee!

Wat een wending! Wel een hele positieve

miereneter

Berichten: 2551
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:23

Ik volg ook in stilte. Ben eigenlijk stikjaloers, of ja, vol bewondering dat jullie dit gewoon doén. Misschien wel het mooiste land ter wereld. Ben er honderd jaar geleden ook geweest (maar dan aan de andere kant, Quebec), onvergetelijke natuur.

Tof dat jullie een huis hebben gevonden op een goede plek en geschikt voor Beer, leuk om te lezen dat alles zo vlot gaat!

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:40

Stille meelezer! Gefeliciteerd met jullie eigen stekje.

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:45

ook ik ben nog een stille meelezer.

geweldig dat jullie al zo snel kunnen gaan verhuizen. En dan ook nog een leuke buurt en huisje.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:46

Ik lees ook nog gezellig stil mee. Wat fijn dat jullie zo snel een huurhuis hebben kunnen vinden *\o/*

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:47

Wat fijn dat jullie toch voor een eigen huis gaan, zal het leven een stukje relaxter maken denk ik zo, ondanks de extra activiteiten.

Gefeliciteerd dus!

Emj_23
Berichten: 1192
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:42

Gefeliciteerd, kan mij voorstellen dat een eigen plekje wel fijn is. Ben ook benieuwd naar de foto's!

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 10:01

Wat fijn dat jullie een eigen plek hebben gevonden! Ik vind de natuur zo mooi daar

Oshaa
Berichten: 1048
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 18:58

Dankjulliewel allemaal! We zijn echt al een beetje aan het aftellen :). En de Balckfriday deals in de gaten aan het houden. Mijn man vindt de americano koffie die je hier vrijwel altijd krijgt niet echt lekker, dus nu op zoek naar een espressomachine. De timing is gelukkig wel goed met Blackfriday!

Gisteren nog langs de Alouette river gewandeld. Deze loopt ook vlak langs ons nieuwe huis, maar wij waren iets verder stroom opwaarts. Het was een lichtelijke aanslag op de zintuigen - overal liggen dode zalmen.
Als je de stank naast je neer kon leggen was het wel heel mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 20:24

Oeh spannend nieuw huis!!

We willen wel foto's als het zo ver is he

Oh je weet dat het zo gaat maar blijft sneu die dode vissen. Gaat de hond er niet in rollen?

Oshaa
Berichten: 1048
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 20:45

Twee updates op 1 dag kan alleen als er iets bijzonders is gebeurd ;). Al is het voor hier niet zo bijzonder denk ik.

Vannacht heeft er een beer in onze auto ingebroken en geprobeerd in de 2 andere auto's te komen. Geen schade bij ons (behalve vies van binnen), de anderen hebben bijtplekken op de deur handles en pootafdrukken. Wel alleen aan de passagiers kant grappig genoeg.


Afbeelding

Afbeelding

Weer een goede reminder dat het hier echt samenleven met wilde dieren is!

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: We gaan het zien... in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 23:38

Krijgen beren de portieren dan open :?
Of hoe komen ze in de auto?

Bizar zeg, net hooligans :wow: