Welke wijk in Londen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_deB

Berichten: 8281
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Welke wijk in Londen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 09:38

Ha allemaal,

In december wil ik een lang weekend naar Londen met een vriendin.
Ben er al 2x eerder geweest maar dat is jaaaaren geleden dus ik weet niet meer waar ik toen zat.

Welke wijk adviseren jullie?
Ik weet dat het metro systeem goed geregeld is in Londen dus veel is goed te bereiken.
We willen graag enigzins in het centrum, dichtbij alle bezienswaardigheden zitten.

Groetjes Karin

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Welke wijk in Londen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:50

Ik ga zelf eind oktober een midweek naar Londen, zit dan met een vriendin in een hotel in Notting Hill. Prima wijk qua afstanden. Niet in het centrum-centrum, maar met het openbaar vervoer ben je daar in een paar minuten. Zelf ook in de City / Barbican gewoond, ook prima qua locatie.

marley93

Berichten: 6048
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Welke wijk in Londen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:15

Ik heb wel eens in Camden Town in een hostel gezeten, dat was prima. Palmers Lodge Cottage heette dat, hele leuke sfeer en alles is goed bereikbaar met het OV.

Eleionomae

Berichten: 19604
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Welke wijk in Londen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:28

ik heb gezeten in een hotel aan de rand van Hyde Park bij Paddington station. Dat was echt een prima uitvalsbasis :)

Onali

Berichten: 18512
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:30

Eleionomae schreef:
ik heb gezeten in een hotel aan de rand van Hyde Park bij Paddington station. Dat was echt een prima uitvalsbasis :)



Ik ook. Paddington station, veel metroverbindingen en (inter)nationale treinen komen er op uit.
Vlakbij Hyde Park en op wandelafstand van veel dingen.


Ik wandelde vaak overal heen en ging terug met de metro.

Isabel_k

Berichten: 4772
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Welke wijk in Londen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:36

Als ik naar Londen ga zitten we vaak vlakbij Kings Cross. Dat is ook een fijne metro uitvalsbasis, maar ik heb ook een keer in Shore Ditch gezeten. Dat vond ik een fantastische wijk maar qua metro-verbindingen minder.

Happyhealthy
Berichten: 1180
Geregistreerd: 22-12-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke wijk in Londen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 11:28

Over 2 weken ga ik voor 4 dagen naar Londen en dan verblijven we in een Airbnb in Kings Cross. Deze wijk werd aangeraden door familie die in Londen wonen. Deze wijk heeft erg goede metro verbindingen en zelfs lopend is het goed te doen.
2 jaar geleden verbleef ik in Londen bij Westminster Bridge. Dit is ook een aanrader! Goede metro verbindingen en dicht in het centrum.

Hiraeth

Berichten: 3231
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 11:28

Londen is een beetje om en om qua 'goede' wijk en 'slechte' wijk. Ik vind zelf vaak de omgeving van Victoria Station ook wel fijn om te zitten, maar dat komt omdat ik nogal eens de bus pak vanaf het busstation daar.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Welke wijk in Londen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 11:37

In 2015 zat ik in een hostel op Borough High street. Vlakbij de Borough Market <3, The Shard, Tower Bridge, de Tate Modern en nog veeeeel meer bezienswaardigheden die mensen vaak overslaan.
De Northern Line brengt je supersnel naar de overkant van het water (Bank), vanwaar je eigenlijk alle grote attracties met 1 overstap kunt bereiken.

paddington

Berichten: 2474
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Welke wijk in Londen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 12:23

Ik ging regelmatig naar Londen voordat de corona uit brak maar mijn vaste stek is toch bij Kings Cross.

Daar kan je makkelijk de metro en de bus pakken naar het centrum of naar een ander deel van Londen zoals Camden Town.

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Welke wijk in Londen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 16:35

oppassen bij/met Islington, ook al heeft het leuke hoekjes.