Vliegen vanaf Rotterdam: chaos?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Vliegen vanaf Rotterdam: chaos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 10:12

Binnenkort vlieg ik vanaf de luchthaven Rotterdam - Den Haag. Weet iemand hoe de situatie daar is? Net zo erg als op Schiphol, of valt het mee? Op de app staat dat je er 2 uur van tevoren moeten zijn. Is dit genoeg? En mag je, net zoals op Schiphol, niet eerder dan de adviestijd naar binnen? We vliegen midden op de dag, op een doordeweekse dag.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Vliegen vanaf Rotterdam: chaos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:19

Ik ben op 1 juli vanaf Rotterdam gevlogen en kwam op 12 juli terug, dus of het nog helemaal relevant is..

Heenreis stond er een flinke rij voor de douane, maar uiteindelijk viel het mee en waren we er met 40 minuten doorheen. Koffer inleveren had 15 min geduurd. Na de security stond er wel een rij van een dik half uur voor de koffie en broodjes, dus neem die vooral zelf mee :+

Terugweg moesten we een uur wachten tot onze koffers er waren. Toen wij buiten kwamen stond de rij voor de security tot ver buiten voor de vertrekkende vluchten. Maar liep volgens mij alsnog vlot door. Stond ook genoeg personeel aanwijzingen te geven.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:29

Het ligt ook aan de tijd dat je gaat vliegen maar onze dochters zijn net terug en hebben totaal geen problemen gehad.
Ze waren gewoon verbaasd dat het zo vlot ging na alle horrorverhalen.
Zij vlogen in de avond heen en in de namiddag terug.

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Vliegen vanaf Rotterdam: chaos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:30

de problemen zijn op schiphol, niet op Rotterdam.
Vliegveld is een stuk kleiner, daardoor ben je ook sneller langs alle controles.

over chaos op Rotterdam (zoals op schiphol) heb ik nog niemand gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:50

Mri schreef:
de problemen zijn op schiphol, niet op Rotterdam.
Vliegveld is een stuk kleiner, daardoor ben je ook sneller langs alle controles.

over chaos op Rotterdam (zoals op schiphol) heb ik nog niemand gehoord.


Ook op andere vliegvelden zijn problemen, want overal is personeelstekort. Rotterdam en Eindhoven heb ik ook over lange rijen en problemen gehoord :j

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 17:42

Bedankt voor de reacties tot zover. :) Klinkt tot nu toe goed. Ik hoop op nog wat meer reacties.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:47

Wat ik sowieso heel fijn vind is dt je geen marathons hoeft te lopen daar!

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Vliegen vanaf Rotterdam: chaos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 18:22

Wij zijn afgelopen maandag vanaf Rotterdam vertrokken. Wij waren ook eerder aanwezig. Buiten hadden ze rijen gemaakt per bestemming en die gingen een voor een open. Wel tijdig zijn om in die rij vooraan te staan, maar eerder dan twee uur van te voren inchecken gaat dus niet. Security waren we zo doorheen omdat we dus vooraan in de rij van t inchecken stonden. Wij zijn nu in Marokko en ook dat ging vlot en soepeltjes. Wij vlogen 12.15. Om 09.00 waren we op t vliegveld, om 09.30 werd de rij voor bestemming marrakesh open gezet, rond 10.00 waren we ingecheckt, rond 10.20 door de security. Daarna broodje gegeten en gedronken. Paspoortcontrole voor Marokko was 11.20 ongeveer en waren we zo doorheen. Prima te doen allemaal!

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 18:39

Inderdaad wel fijn dat het kleinschalig is.

Bamisalami: dank, klinkt goed zo. Drie uur van tevoren op de parkeerplaats lijkt me dan een mooie tijd.

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Vliegen vanaf Rotterdam: chaos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 18:48

Dat hadden wij ook gedaan idd. 3 uur van te voren ongeveer. Ook koffie en broodjes halen ging prima, geen ellenlange rijen. Fijne vakantie alvast!

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 10:01

Dank je wel! :)

laura1987

Berichten: 7139
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Vliegen vanaf Rotterdam: chaos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 19:51

Ik heb je een pb gestuurd.
Werk daar dus kan zo goed als al je vragen beantwoorden :)