Suriname tips gevraagd oa tijdens vliegen…..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Suriname tips gevraagd oa tijdens vliegen…..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 22:53

Jah hopelijk blijft Corona rustig…..:.:
Maar het plan is om van 09-11-22 tot 28-11-2022 op reis te gaan naar Suriname. Paramaribo bigi pan en binnenland echt de jungle in kaaimannentocht dag Frans Guinea staan pa op de planning…….

Ik heb wel eens gevlogen maar das lang geleden (2005 voor laatst) maar nog nooit zo’n lange vliegreis gehad we moeten nu 9,5 uur naar Paramaribo. …… 1,5 uur is het Max geweest…… iemand tips de do’s en don’ts mbt vliegen tegenwoordig…… je hoort zoveel en leest zoveel verhalen……. Wat is handig mee te nemen wat niet mbt handbagage ……

Verder mochten er mensen zijn die eerder in Suriname zijn geweest en daar nog leuke dingen weten om te bezoeken of tips hebben hoor ik het graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 23:38

Dit reiskussen was echt een gamechanger voor mij: https://www.amazon.co.uk/Travelrest-Ultimate-Travel-Ergonomic-Warranty/dp/B001DYDAEK Zoveel comfortabeler dan die nekkussens.

In mijn handbagage zit meestal niet veel anders dan in m'n handtas, afgezien van m'n belangrijke electronica, zoals camera, lenzen en evt. een iPad en een boek oid. Daarnaast neem ik meestal ook wat tandpasta en een tandenborstel mee, want ik vind het vaak wel lekker om bij aankomst even m'n tanden te poetsen, dan voel ik me toch iets minder goor, donkere vliegtuigsokken, want je schoenen wil je geen 9.5u aanhouden in het vliegtuig en de vloer is vies, en niet onbelangrijk: een extra onderbroek voor het geval je vlucht geannuleerd wordt of je lang vertraging hebt oid en je onverhoopt ergens moet blijven overnachten.

Let er wel op dat de regels mbt vloeistoffen in handbagage een stuk strenger zijn geworden sinds 2005. Het wordt wel weer wat meer losgelaten hier en daar, maar ik zou voor de zekerheid niets meenemen in je handbagage dat in een fles of tube van meer dan 100ml zit.

Tegenwoordig heeft elke stoel op lange vluchten z'n eigen entertainment systeem met films, series, muziek etc. dus je hoeft je niet te vervelen. :D

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 23:42

Sowieso zorg dat je comfort vliegt! Ik weet niet met welke maatschappij je gaat, maar echt, de beenruimte is echt ruk vanaf 1.70m als je het mij (1.86m) vraagt.

Verder ben je er in een poep en een scheet, dat lange vliegen stelde niets voor. Zorg dat je vroeg vliegt, dan heb je een hele dag en slaap je 's nachts ook prima en ga je makkelijk in het dag-nacht ritme door. (terug heb je wel een jetlag)
Neem een fijne koptelefoon mee, zodat je films kan kijken zonder dat je oren pijn gaan doen van de goedkope dopjes die ze uitdelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 23:47

Janine1990 schreef:
Sowieso zorg dat je comfort vliegt! Ik weet niet met welke maatschappij je gaat, maar echt, de beenruimte is echt ruk vanaf 1.70m als je het mij (1.86m) vraagt.

Verder ben je er in een poep en een scheet, dat lange vliegen stelde niets voor. Zorg dat je vroeg vliegt, dan heb je een hele dag en slaap je 's nachts ook prima en ga je makkelijk in het dag-nacht ritme door. (terug heb je wel een jetlag)
Neem een fijne koptelefoon mee, zodat je films kan kijken zonder dat je oren pijn gaan doen van de goedkope dopjes die ze uitdelen.
Met m'n 1,73 voldoet de "gewone" cattle class prima hoor. :P Vanaf 1,80 zou ik idd wel kijken naar meer beenruimte.

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 00:12

Mkango, scheelt dat echt zo veel? Ik heb afgelopen vlucht naar Curaçao zo'n opblaas ding waarin je met je armen en gezicht kon liggen, dat was het ook niet helemaal.

De oude eigenaren van mijn huis op Curaçao hebben een huis in Suriname gekocht voor de verhuur :) Leuk om te zien dat er een flink verschil zit tussen Curaçao en Suriname.

Vwb handbagage, zorg dat je ALLE accu's in de handbagage hebt zitten, niks in het ruim. Werd nu streng naar gevraagd en die ook vertraging want een prutser had toch nog wat in de ruim bagage gedaan... 1,5 uur later konden we vertrekken :roll:

Anoniem

Re: Suriname tips gevraagd oa tijdens vliegen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 00:20

Ik vind van wel. :j Ik doe hem vaak als een autogordel en kan er dan tegenaan hangen, in plaats van dat ik mezelf overeind moet houden en m’n nek een rare knik maakt.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Suriname tips gevraagd oa tijdens vliegen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 07:19

Beste tip nu is: stop in je hand baggage ook spullen om de eerste dagen door te komen. Dus bv ondergoed, korte broek, shirt, bikini, travel handdoek. Mocht je koffer niet aankomen dan heb je iig geen stress.

Thats_Me

Berichten: 10953
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Suriname tips gevraagd oa tijdens vliegen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 07:48

Leuk vooruitzicht! Doe lekker zittende kleding aan. Geen strakke kleding.

Ik zorg altijd voor een extra setje kleding in de handbagage.

Verder neem ik graag mijn ipod mini mee. Lekker oortjes in en wachten maar. Kan altijd in blijven ook als ik in slaap val of naar het toilet ga.

Verder veel drinken en regelmatig even naar het toilet om te rekken en strekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:17

Needje schreef:
Beste tip nu is: stop in je hand baggage ook spullen om de eerste dagen door te komen. Dus bv ondergoed, korte broek, shirt, bikini, travel handdoek. Mocht je koffer niet aankomen dan heb je iig geen stress.
Als je koffer niet aankomt, mag je shoppen op kosten van de luchtvaartmaatschappij. :)) Daarover stressen kies je zelf voor.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:22

Doe mij maar een lange vlucht ipv een korte....
Betere stoelen, entertainment on demand, maaltijden... Het is zo voorbij.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:23

Mkango schreef:
Als je koffer niet aankomt, mag je shoppen op kosten van de luchtvaartmaatschappij. :)) Daarover stressen kies je zelf voor.


Ja want als jij na een lange reis aankomt, je mega lang heb staan wachten op je koffer die er niet blijkt te zijn en je dus zonder naar je verblijf gaat heb je ook echt meteen zin om te gaan shoppen. Als dat überhaupt al kan op dat moment. :+
Shoppen kan de dag erna ook nog. Maar dan wel lekker in m'n korte broek en na een duik in het zwembad. :D

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:26

Mijn zwager woont nog in Suriname. Het vliegen op zich valt mee, je krijgt met grote regelmaat wat te eten en te drinken. Filmpje kijken, slapen als je dat goed kunt en de reis is voorbij. Alles bij elkaar ben je wel erg lang onderweg. Meer en zwaardere controles bij de douanes. Wat meer tijd kost. Seal je koffer goed in van te voren, dat scheelt alweer, dan kan er niets in gestopt worden en het valt jou direct op als je seal ergens kapot gemaakt is.
Mijn zwager mag graag de binnenlanden in, het Brokopondomeer is erg mooi, de oude binnenstad van Paramaribo, Bigipan een lagune, als je verder de amazone intrekt de dorpjes met de inwoners zijn bijzonder om te zien.
Houd wel heel goed de maatregelen in de gaten mocht straks alles rondom corona weer erger worden. In Suriname zijn ze dan erg streng en dat is ook de reden geweest dat ik mijn zus (helaas inmiddels daar overleden) en mijn zwager 2½ jaar niet heb kunnen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:27

Needje schreef:
Mkango schreef:
Als je koffer niet aankomt, mag je shoppen op kosten van de luchtvaartmaatschappij. :)) Daarover stressen kies je zelf voor.


Ja want als jij na een lange reis aankomt, je mega lang heb staan wachten op je koffer die er niet blijkt te zijn en je dus zonder naar je verblijf gaat heb je ook echt meteen zin om te gaan shoppen. Als dat überhaupt al kan op dat moment. :+
Shoppen kan de dag erna ook nog. Maar dan wel lekker in m'n korte broek en na een duik in het zwembad. :D
Been there, done that, bought the T-shirt. :D

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Suriname tips gevraagd oa tijdens vliegen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:15

Prima voor jou maar zoals ik al zei, het kan niet altijd meteen en niet iedereen heeft daar meteen zin in.
Veel plezier met je T-shirt!

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:25

ClauH schreef:
Doe mij maar een lange vlucht ipv een korte....
Betere stoelen, entertainment on demand, maaltijden... Het is zo voorbij.


Betere stoelen???? Welke maatschappij???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:27

Needje schreef:
Prima voor jou maar zoals ik al zei, het kan niet altijd meteen en niet iedereen heeft daar meteen zin in.
Veel plezier met je T-shirt!
Overigens in het verlengde van jouw tip: als je met een partner reist of als gezin: spullen verdelen over de bagage. Als 1 koffer dan niet aankomt, zit je ook niet zonder.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:29

Boek een nachtvlucht, lekker tukken en je bent er.
Neem oordoppen mee voor eventuele geluidsoverlast en ik neem ook graag extra eten mee.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:40

verootjoo schreef:
Boek een nachtvlucht, lekker tukken en je bent er.
Neem oordoppen mee voor eventuele geluidsoverlast en ik neem ook graag extra eten mee.


Maar dan heb je dus een ultralange nacht, want als je er bent is het weer nacht... Dat is niet lekker in het ritme komen... De terugweg wil je wel een nachtvlucht. ca. 19 uur Suri-tijd vertrekken en dan land je rond 9.30 de volgende ochtend.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:47

verootjoo schreef:
Boek een nachtvlucht, lekker tukken en je bent er.
Neem oordoppen mee voor eventuele geluidsoverlast en ik neem ook graag extra eten mee.


Als je naar Suriname vliegt heb je niet veel te kiezen. Heen vanuit NL is een dagvlucht standaard en terug vanuit Suriname vlieg je 's nachts.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:48

Janine1990 schreef:
verootjoo schreef:
Boek een nachtvlucht, lekker tukken en je bent er.
Neem oordoppen mee voor eventuele geluidsoverlast en ik neem ook graag extra eten mee.


Maar dan heb je dus een ultralange nacht, want als je er bent is het weer nacht... Dat is niet lekker in het ritme komen... De terugweg wil je wel een nachtvlucht. ca. 19 uur Suri-tijd vertrekken en dan land je rond 9.30 de volgende ochtend.

Heb je ook rekening gehouden met het tijdsverschil, tegen de tijd dat TS gaat zal dat 4 uur zijn. dus 4 uur vroeger dan hier in NL

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:22

meggiemeg schreef:
Janine1990 schreef:
Maar dan heb je dus een ultralange nacht, want als je er bent is het weer nacht... Dat is niet lekker in het ritme komen... De terugweg wil je wel een nachtvlucht. ca. 19 uur Suri-tijd vertrekken en dan land je rond 9.30 de volgende ochtend.

Heb je ook rekening gehouden met het tijdsverschil, tegen de tijd dat TS gaat zal dat 4 uur zijn. dus 4 uur vroeger dan hier in NL


Ja, ik heb deze vluchttijden terug van Curacao gehad, zit een uurtje verschil in, alleen is Suriname ook net een langere vlucht, dus klopt wel.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Suriname tips gevraagd oa tijdens vliegen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:44

Oh ja mijn lange vluchten gingen naar het zuiden, dat is anders :+

Winged

Berichten: 33088
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Suriname tips gevraagd oa tijdens vliegen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:17

Lekker zittende kleding, netflix even downloaden, slaapmaskertje en oordopjes mee, stoel aan het gangpad boeken (niet in de buurt van de wc!), gemakkelijke schoenen aan die je snel aan en uit kan trekken (wc's op sokken wil je niet) en go :)

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:25

Ik ben in 2009 en 2011 in Suriname geweest en ik ben fan :-) Ik denk alleen wel dat er sindsdien het nodig is veranderd (in negatieve zin, helaas) door de verder verslechterde financiële situatie (en Corona zal ook niet mee hebben geholpen).

Zelf vind ik de reisgids "Buitenkansjes" erg leuk, daar staan net wat andere dingen in dan in de standaard reisgidsen.

Een trip naar het binnenland zou ik inderdaad zeker doen, maar ik vond het ook leuk om gewoon in Paramaribo de "sfeer te proeven". Een ritje met de bus, schaafijs eten of eten bij bijv. Zus & Zo. Wij zijn in dezelfde periode geweest als jij gaat waardoor we ook de viering van onafhankelijkheidsdag en de intocht van Sinterklaas hebben meegemaakt. Voor een dagtrip is Brownsberg leuk en de verschillende aangelegde "strandjes" (de bekende Colakreek, Whitebeach en Overbridge maar wij vonden vooral ook de kleinere plekken zoals Parabello leuk). Wij hebben beide keren een auto gehuurd zodat we zelf op pad konden (trip naar het binnenland wel via een organisatie).

Vraag gerust als je nog iets wil weten.

Stampeltje
Berichten: 391
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Suriname tips gevraagd oa tijdens vliegen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:02

Voor mij zijn steunkousen, oordopjes, oogdruppels en een nekkussen echte musthaves. Voor kind reisde ik het liefst zo licht mogelijk met makkelijk kleding in laagjes. Nu gaat er een hele bende mee. Dus heb ik sowieso een koffertje mee en doe ik daarin extra kleding. Zelf neem ik altijd mijn tablet met downloads mee. Gebruik in het vliegtuig ook altijd oortjes ipv airpods ivm eventueel vallen. Verder vind ik het heel afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt. Bij tui boek ik sowieso een duurdere stoel. Maar vind ik bij Emirates/Singapore ed niet nodig. Ook neem ik bij tui echt een lading eten mee want vind het aanbod daar echt te weinig en wat je kan kopen niet echt gezond. (Geef evt dieeteensen voor de vlucht door)