Hoeveel uur rijden jullie op een dag(roadtrip) ?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:58

Goof schreef:
moonsparkle schreef:
Ik denk ook dat het het beste is om te rijden tot je denkt nou nog ff en dan ben ik er klaar mee en dan een hotel/airbnb zoeken. Zit Alleen een beetje met dat de auto vol zit met spullen het voelt een beetje onveilig bij drukke plekken :o maar misschien is het juist ook een voordeel als het ergens druk is. Het is altijd een gepuzzel om alle camping gear in de auto te krijgen dus die halen we er liever pas uit als we dan in Spanje zijn. Hoe is jullie ervaring met op de dag zelf nog een hotel/airbnb boeken?


Er is altijd iets te vinden, ik heb nog nooit meegemaakt dat dat niet gelukt is. Ook niet in het hoogseizoen. Even van de snelweg af, een dorp in en dan iets zoeken. Nooit een probleem.
Ik heb ook serieus nog nooit meegemaakt dat er bij een hotel/ airbnb geen parkeerplek was trouwens :')
Wat is het probleem met kampeerspullen in de auto?


Da's echt een kwestie van mazzel, wij hebben al 2x een hotel zonder parkeerplaats erbij getroffen. Was 5 minuten lopen dichtstbijzijnd, op zich geen ramp, maar heb zelf voorkeur voor afgesloten/bewaakte parkeerplaats ivm vouwwagen, die kunnen ze zonder moeite leegtrekken (en dat gebeurt ook regelmatig helaas).

In de tijd van internet vind je idd altijd wel wat als je geen eisen hebt. Vroeger met mn ouders meermaals in de auto moeten slapen omdat er niets te vinden was :')

moonsparkle
Berichten: 21792
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 15:36

Ik denk dat ik voor het plan ga gewoon rijden en via booking.com kijken of er wat in de buurt is. Ook vandaag zie ik best veel mogelijkheden langs de route terwijl het hoogseizoen is. Ik ben alleen licht autistisch daardoor vind ik het dan spannend van als ik dan iets boek zo last minute dat ze niet opeens heel verbaasd zijn dat ik binnen een uur voor de deur ben oid :') krijg je na het boeken gelijk het adres te zien of moet je dan wachten op een reactie?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8374
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Hoeveel uur rijden jullie op een dag(roadtrip) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:39

Via booking reserveer je toch gewoon een kamer in een hotel of B&B? Daarvan staat gewoon altijd het adres er bij.
Bij AirBnB is dat niet zo maar daar lukt het vaak ook niet om op de bonnefooi te gaan :)

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:40

Je kan direct boeken via Booking. Als er geen beschikbaarheid is, staat de boeking gewoon niet open. Meestal kan je ook aangeven hoe laat je aankomt, dus ook binnen een uur. Geen enkel probleem.

moonsparkle
Berichten: 21792
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 15:59

Bedankt bokkers :D ik zie wel het adres maar zonder huisnr volgens mij

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Hoeveel uur rijden jullie op een dag(roadtrip) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 16:19

Sommige huizen en hotels hebben gewoon geen huisnummer. Bestaat echt in Frankrijk, hier in Spanje ook. Meestal staat het hotel wel in je navigatie of Google Maps of heb je genoeg aan een straatnaam.

moonsparkle
Berichten: 21792
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 16:22

MoniqueT schreef:
Sommige huizen en hotels hebben gewoon geen huisnummer. Bestaat echt in Frankrijk, hier in Spanje ook. Meestal staat het hotel wel in je navigatie of Google Maps of heb je genoeg aan een straatnaam.

:') om het makkelijk te maken, haha

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Hoeveel uur rijden jullie op een dag(roadtrip) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 16:43

Wij hebben ze tot nu toe allemaal kunnen vinden ;-)

germie

Berichten: 26090
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Hoeveel uur rijden jullie op een dag(roadtrip) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:16

Klopt, in Frankrijk zijn veel straten alleen voorzien van een straatnaam en geen huisnummer. En soms zijn die straten nog lang ook. Wel altijd gevonden wat we zochten overigens.

Sam_I_Am
Berichten: 188
Geregistreerd: 09-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:50

Ik heb laatst 12 uur gedaan met 2 chauffeurs en dat zou ik sterk afraden. Je loopt sowieso uit want je moet eigenlijk wel echt elke 2 uur even de auto uit. En wij hebben niks bekeken maar echt 12 volle rij uren gedaan zonder file.

Ik denk dat 6 tot 8 rij uren meer dan genoeg is. Wij waren compleet kapot. En konden de dag we na nog 11 uur :')

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:33

Wij zijn onlangs richting Pyreneeën gereden.
We waren om 03.00 vertrokken vanuit Groningen en waren om 15.30 uur in Limoges. Hotel naast de snelweg rond 13.00 uur geboekt diezelfde dag. Auto vol kampeerspullen.
Eigenlijk alle hotels rondom belangrijke snelwegen in Frankrijk hebben wel een parkeerplaats hoor en vaak een hek rondom de parkeerplaats. Nog nooit het idee gehad dat de auto leeg gejat zou worden snachts. En anders gewoon wat opties op je route alvast opzoeken met bijvoorbeeld een parkeergarage ofzo in de buurt. Maar ik zou er niet zo druk om maken.
Gewoon gaan rijden en als je geen zin meer hebt een hotel zoeken. :)
Via booking.com inderdaad. Even de app downloaden en vanuit de app kun je zelfs navigeren naar je hotel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:47

SdaphneS schreef:
Wij zijn onlangs richting Pyreneeën gereden.
We waren om 03.00 vertrokken vanuit Groningen en waren om 15.30 uur in Limoges. Hotel naast de snelweg rond 13.00 uur geboekt diezelfde dag. Auto vol kampeerspullen.
Eigenlijk alle hotels rondom belangrijke snelwegen in Frankrijk hebben wel een parkeerplaats hoor en vaak een hek rondom de parkeerplaats. Nog nooit het idee gehad dat de auto leeg gejat zou worden snachts. En anders gewoon wat opties op je route alvast opzoeken met bijvoorbeeld een parkeergarage ofzo in de buurt. Maar ik zou er niet zo druk om maken.
Gewoon gaan rijden en als je geen zin meer hebt een hotel zoeken. :)
Via booking.com inderdaad. Even de app downloaden en vanuit de app kun je zelfs navigeren naar je hotel
Ik denk ook niet dat kampeerspullen heel aantrekkelijk zijn om te stelen. :P Mijn auto heeft vol verhuisspullen ook eens drie dagen in Chantilly gestaan. Een telefoon of portemonnee is snel uit een auto gejat en meegenomen, maar verhuisdozen en kampeerspullen stop je niet even snel in je zak zeg maar. :))

Kabayo

Berichten: 14110
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:07

Wij rijden altijd in 1x door naar Zweden. Misschien 4 plaspauzes. Verder geen chauffeur wissel. Dat is zon 12 uren rijden. Tijd en afstand vliegt zo om. Heb er nooit moeite mee gehad

Vorig jaar 8 uren naar Duitsland gereden om mijn veulen af te zetten bij zijn nieuwe eigenaar. Toen wel een chauffeur wissel. Ook toen iets van 4x gestopt om veulen water aan te bieden en plaspauzes. Ging ook heel makkelijk allemaal

MarliesV

Berichten: 15251
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:17

moonsparkle schreef:
Ik denk dat ik voor het plan ga gewoon rijden en via booking.com kijken of er wat in de buurt is. Ook vandaag zie ik best veel mogelijkheden langs de route terwijl het hoogseizoen is. Ik ben alleen licht autistisch daardoor vind ik het dan spannend van als ik dan iets boek zo last minute dat ze niet opeens heel verbaasd zijn dat ik binnen een uur voor de deur ben oid :') krijg je na het boeken gelijk het adres te zien of moet je dan wachten op een reactie?


Zo doen wij het altijd. Meestal rijden we max 1000 km op een dag, maar als we na 600 km er klaar mee zijn, dan zoeken we een overnachting via booking.com en gaan slapen.
Nog nooit vooraf een B&B geboekt, altijd op die manier een plekje gevonden, ook in het hoogseizoen.

Leuke vind ik wel dat je soms op hele bijzondere plekken overnacht, wat je vooraf nooit bedacht had.
Laatste keer letterlijk in the middle of nowere, super gaaf! 2 km oprijlaan alleen voor deze B&B.