Hoeveel uur rijden jullie op een dag(roadtrip) ?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:03

moonsparkle schreef:
Prairy schreef:
Zoek dan een landelijk gelegen b&b of zoiets. Of met privé parkeerplaats, dan zit je wel goed vaak.

Kijk wel even dat je om Parijs heen gaat, wat een ruk route is dat zeg.


B en b leek mij het meest top, maar ik denk dus dat je dat wel echt van te voren moet boeken?


Via Booking vind je meestal ook nog wel wat hoor. We kijken dan vaak ongeveer een uur van te voren binnen een bepaalde straal. Soms ben je positief verrast, soms valt het tegen maar wij hebben niet veel eissen over het algemeen.
Laatst in een Chinees restaurant-hotel geslapen. Kwa locatie zat het midden in de industrie maar het had eigen parkeerplaatsen, een heerlijk terras in een binnentuin en de kamers + ontbijt was heel prima.

Als je wel wilt boeken, neem dan in iedergeval iets met 24 uurs aankomst. Niets zo naar als tegen de klok te moeten rijden omdat de receptie om 9 uur dicht gaat.

caro29
Berichten: 8055
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Hoeveel uur rijden jullie op een dag(roadtrip) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:08

Wij gingen vroeger met de auto naar oa Spanje. Vertrokken vroeg in de ochtend rond 4.00u. Onderweg een paar stops en lunch. Meestal in zuid Frankrijk overnachten en dag erop afmaken.
Ik weet niet of ik het nu aandurf want ik ben alleen met een kind en kan niet afwisselen met rijden.
Ik zou gewoon naar rijden en zodra je het zat bent een hotel boeken.

smurffie

Berichten: 11134
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Hoeveel uur rijden jullie op een dag(roadtrip) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:11

Ik hou met 2 bestuurders maximaal 1000 km op 1 dag aan.
Alleen zou ik max 600 doen wel met voldoende stops.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:22

Wij boeken eigenlijk altijd wel een hotel voor de heenweg, altijd in een plaats die we graag willen bezoeken (en een geschikte parkeergelegenheid voor onze vouwwagen). Heel veel hotels via booking.com zijn gratis te annuleren op de dag zelf, maar dit hebben we nog nooit hoeven doen eigenlijk. We bouwen gewoon ruim speling in, zijn er nog nooit na etenstijd geweest. Ff opfrissen en dan lekker het dorpje in en uit eten. Nooit extra druk hierdoor gevoeld, wij vinden het juist fijn een einddoel te hebben. Op de terugweg boeken we niet, omdat het heel wisselend is hoe laat we kunnen en willen vertrekken, dan kijken we hoe ver we komen.

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:24

germie schreef:
REims-Troyes is niet het snelste, dan zou je over Parijs gaan, en dan kom je ook bij Vierzon uit. Ik rij naar de Lot altijd over Parijs naar Vierzon.


Dat zeg ik ook niet. Wel dat het een stuk relaxter rijdt.

germie

Berichten: 26089
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:29

MoniqueT schreef:
germie schreef:
REims-Troyes is niet het snelste, dan zou je over Parijs gaan, en dan kom je ook bij Vierzon uit. Ik rij naar de Lot altijd over Parijs naar Vierzon.


Dat zeg ik ook niet. Wel dat het een stuk relaxter rijdt.

DIe kant is mooier ja, maar ik vond het 2 weken terug toch wat tegenvallen helaas. Terug de tolweg maar gepakt. Als ik nog eens de tijd heb wil ik via La Pucelle-domremy rijden, daar is Jeanne D'Arc geboren, daar ben ik al eens geweest, maar helaas geen foto gemaakt toen. Dat is weer net een andere weg, dan zou je ook via Luxemburg kunnen gaan.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:46

MoniqueT schreef:
germie schreef:
REims-Troyes is niet het snelste, dan zou je over Parijs gaan, en dan kom je ook bij Vierzon uit. Ik rij naar de Lot altijd over Parijs naar Vierzon.


Dat zeg ik ook niet. Wel dat het een stuk relaxter rijdt.


Mijn ouders en ik verschillen daar ook van instelling.
Ik heb echt vreselijk de schurft aan die 90 kmh binnenwegen (die in mijn verschil zelfs echt net zo snel zijn als tol).
Toch betaal ik liever mijn tol, ookal ben ik dan niet perse sneller. Ik vind dat veel fijner en constanter rijden op de snelweg.

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Hoeveel uur rijden jullie op een dag(roadtrip) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:57

Kwestie van voorkeur inderdaad. Wij rijden nu al 12 jaar regelmatig heen en weer en kiezen steeds vaker voor een soort mini-vakantie. We hebben het ook al eens in een keer gedaan zelfs, spoedgeval. Maar dat raad ik niemand aan, al waren we eigenlijk niet eens moe. Kwestie van op tijd wisselen en een groot deel in de nacht rijden.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10479
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Hoeveel uur rijden jullie op een dag(roadtrip) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:05

Een deel van de B&B's kun je ook via booking.com boeken.

Toen wij onverwachts een extra nacht in de Uk door moesten brenegn ivm een geannuleerde vlucht heb ik om 17.30 lokale tijd nog een hotel kunnen boeken voor de nacht. Dat was wel in Londen zelf dus dat zal wel iets schelen.

germie

Berichten: 26089
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:30

Sizzle schreef:
MoniqueT schreef:


Dat zeg ik ook niet. Wel dat het een stuk relaxter rijdt.


Mijn ouders en ik verschillen daar ook van instelling.
Ik heb echt vreselijk de schurft aan die 90 kmh binnenwegen (die in mijn verschil zelfs echt net zo snel zijn als tol).
Toch betaal ik liever mijn tol, ookal ben ik dan niet perse sneller. Ik vind dat veel fijner en constanter rijden op de snelweg.

Tussen Reims en Troyes heb je veel 90km ja, maar ook 50km EN FLITSPALEN. Verder zijn veel wegen gewoon 80, dus het is echt concentreren op de RN's. dat vind ik wel echt een nadeel.

Goof

Berichten: 28975
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:36

moonsparkle schreef:
Ik denk ook dat het het beste is om te rijden tot je denkt nou nog ff en dan ben ik er klaar mee en dan een hotel/airbnb zoeken. Zit Alleen een beetje met dat de auto vol zit met spullen het voelt een beetje onveilig bij drukke plekken :o maar misschien is het juist ook een voordeel als het ergens druk is. Het is altijd een gepuzzel om alle camping gear in de auto te krijgen dus die halen we er liever pas uit als we dan in Spanje zijn. Hoe is jullie ervaring met op de dag zelf nog een hotel/airbnb boeken?


Er is altijd iets te vinden, ik heb nog nooit meegemaakt dat dat niet gelukt is. Ook niet in het hoogseizoen. Even van de snelweg af, een dorp in en dan iets zoeken. Nooit een probleem.
Ik heb ook serieus nog nooit meegemaakt dat er bij een hotel/ airbnb geen parkeerplek was trouwens :')
Wat is het probleem met kampeerspullen in de auto?

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Hoeveel uur rijden jullie op een dag(roadtrip) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:43

Tussen Reims en Troyes pakken wij gewoon de tolweg.

moonsparkle
Berichten: 21790
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 12:46

Goof schreef:
moonsparkle schreef:
Ik denk ook dat het het beste is om te rijden tot je denkt nou nog ff en dan ben ik er klaar mee en dan een hotel/airbnb zoeken. Zit Alleen een beetje met dat de auto vol zit met spullen het voelt een beetje onveilig bij drukke plekken :o maar misschien is het juist ook een voordeel als het ergens druk is. Het is altijd een gepuzzel om alle camping gear in de auto te krijgen dus die halen we er liever pas uit als we dan in Spanje zijn. Hoe is jullie ervaring met op de dag zelf nog een hotel/airbnb boeken?



Er is altijd iets te vinden, ik heb nog nooit meegemaakt dat dat niet gelukt is. Ook niet in het hoogseizoen. Even van de snelweg af, een dorp in en dan iets zoeken. Nooit een probleem.
Ik heb ook serieus nog nooit meegemaakt dat er bij een hotel/ airbnb geen parkeerplek was trouwens :')
Wat is het probleem met kampeerspullen in de auto?


Dat ik bang ben dat de auto wordt leeggehaald :o Niks erin niks eruit maar omdat het altijd zo'n puzzel is om het in mijn kleine auto te krijgen wil ik het er niet uithalen tot Spanje.

Ik had eerst ook nagedacht over wel of niet tolwegen maar we nemen wel de tolweg, we hebben 2 weken daarom willen we ook wel zo snel mogelijk in Spanje uitkomen ;) maar in 1 x gaan we echt niet doen


Ik kan natuurlijk wel een paar dagen kijken op booking bij plekken waar we langskomen om een beeld te krijgen wat er op de dag zelf nog beschikbaar is. Ik spreek geen woord Frans dus ik weet niet of bellen zin heeft :')

prugelpiet

Berichten: 12599
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:51

Ligt helemaal aan jullie zelf, TS. De een stapt achter het stuur en rijdt fluitend 5 uur door en kan eigenlijk nog wel verder, de ander is na 2 uur moe en gaar.

Ik ben gewend veel en lang te rijden, overdag tour ik uren door en word ik daar echt niet moe van, muziekje of podcast aan en gaan. Maar zet me ‘s nachts achter het stuur en ik moet er na een uurtje of 3 echt weer achter weg. Even een rondje buiten helpt dan ook niet, mijn ogen worden te moe van het kijken naar niks behalve donker.

Alles valt en staat met wat je aan kan en gewend bent. Maar hou het veilig. Liever iets te vaak stoppen onderweg en wat dichterbij overnachten, dan moe achter het stuur. Vooral in het buitenland rijden vind ik altijd ruk, hou de grote wegen aan. Je gaat echt een ellendige route krijgen als je binnendoor pakt.

Mijn ervaring is wel dat als je het niet gewend bent, het echt wel pittiger kan zijn. Hou er ook rekening mee dat je lijf nog best eens zeer kan gaan doen van het zitten in een auto. Het is niet te vergelijken met een vrachtwagen waar chauffeurs uren in zitten, die zijn gemaakt daarvoor en auto’s niet.

moonsparkle
Berichten: 21790
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 12:53

We maken vaker roadtrips maar niet langer dan 7 uur gereden tot nu toe ;) maar dagelijks hoef ik bijna geen auto te rijden

Ik vind het ook wel leuk om de ervaringen te lezen maar ook de tips rondom overnachten +:)+

Goof

Berichten: 28975
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:58

moonsparkle schreef:
Goof schreef:



Er is altijd iets te vinden, ik heb nog nooit meegemaakt dat dat niet gelukt is. Ook niet in het hoogseizoen. Even van de snelweg af, een dorp in en dan iets zoeken. Nooit een probleem.
Ik heb ook serieus nog nooit meegemaakt dat er bij een hotel/ airbnb geen parkeerplek was trouwens :')
Wat is het probleem met kampeerspullen in de auto?


Dat ik bang ben dat de auto wordt leeggehaald :o Niks erin niks eruit maar omdat het altijd zo'n puzzel is om het in mijn kleine auto te krijgen wil ik het er niet uithalen tot Spanje.



Nee joh, ben je gek. Je bent niet de enige hoor die 'even snel' overnacht op doortocht naar het zuiden.
Rijd een dorp in, overnacht en parkeer je auto voor de deur. Niets aan de hand.

Dorien66

Berichten: 1659
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:01

Goof schreef:
Het lijkt wel een wedstrijdje 'lang in de auto zitten'

Dit :j

Wij gaan vaak op de bonnefooi op vakantie met een cabriolet, liefst via de Alpen naar Italie.
We beginnen de eerste dag altijd met een flinke ruk snelweg door Duitsland. Na 400-500 km gaan we ervan af en gaan we toeren via B-wegen en zoeken op een gegeven moment een hotel. De dagen daarna blijven we toeren via B-wegen en stoppen als we het zat zijn. We reserveren dus nooit, gaat altijd goed, ook in de Alpen.
Terug doen we meestal in twee dagen. Vaak is het dan 1.400-1.500 km. Drie jaar geleden hebben we daar een uitzondering op gemaakt en zijn we vanuit Palaia (onder Pisa) in een keer naar huis gereden. 1.300 km en volgens Google maps 14,5 uur rijden. Tot de Zwitserse grens ging het supervlot, daarna niet meer. Een grote file-bende, tot ver in Zuid-Duitsland. We hebben er uiteindelijk 14 uur over gedaan, maar het was echt de laatste keer dat we zo’n afstand achter elkaar reden. Zoals iemand anders hier al schreef; de dag erna waren we zo vreselijk brak, dat het eerder thuis zijn compleet teniet werd gedaan. Onze max is sindsdien 800-900 op een dag, en we rijden allebei.

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Hoeveel uur rijden jullie op een dag(roadtrip) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:06

Wij gaan eind deze maand richt Pistoia Italië. Rijden eerste dag 11/12 uur. Beide kunnen we rijden. En dan overnachting met ontbijt. En dan nog een uurtje of 5 rijden.

We ontwijken de tolwegen dus veel binnen door, maar dat zijn uit ervaring altijd de mooiste ritten <3

chanicha

Berichten: 12191
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:20

Wij merkten toen dat we best in de buurt van de tolwegen reden maar het was zoveel leuker binnendoor.
Ik zou het niet meer kunnen in een keer en mijn man ook niet al is hij gewend de hele dag te rijden, veiligheid voor alles.

cursebreaker

Berichten: 11564
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:31

Ik denk dat het enorm persoonlijk is met wat je fijn vind qua afstanden, maar ook de drukte op de weg zal een rol spelen met hoe veel je 'kunt hebben' op een dag denk ik.

Wij hebben onze rit naar de Dordogne in Frankrijk vorig jaar over 2 dagen verdeeld; was een 10/11u durende reis in totaal van een 1000km zoiets. Maar wij hadden ook onze hond mee en het was voor haar de eerste keer zo lang rijden, we kenden de route ook nog niet qua drukte e.d., dus wij hebben besloten een hotel overnachting te boeken vooraf en dus zo'n 5,5u per dag gereden (met 3/4 stops in totaal op beide dagen).

Volgend jaar gaan we naar dezelfde locatie terug en gaan we ook weer een hotel overnachting doen, dat is ons wel goed bevallen moet ik zeggen. De route zelf was redelijk rustig grotendeels, dus gelukkig niet veel intensieve stukken qua verkeer, maar voor mij hoeft 10/11u op 1 dag rijden niet zo. Nu kunnen we gewoon in de ochtend vertrekken na een rustige opstart ipv dat we anders midden in de nacht zouden vertrekken als je langer moet rijden weer.

De hotel overnachting vind ik ook wel weer wat toevoegen, dat je even stopt in een omgeving waar je misschien nog wat leuks kunt zien ook. Ik loop dan met de hond altijd even een extra rondje en kan er dan van genieten om even een andere omgeving op te snuiven zeg maar. Hotel hebben we via booking.com geboekt, was helemaal prima :j

Als het zou moeten, zouden we het ook in 1 dag kunnen doen, ook met de hond wel. Maar ons is het opbreken van de reis wel goed bevallen, dus gaan we volgend jaar ook weer zo doen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8373
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:40

Ik denk dat de enige veilige oplossing hier al wel genoemd is, kijk hoever je komt en als je het zat wordt dan boek je wat zodat je daar kan slapen.

Als beroepschauffeur zie ik hier wel wat dingen voorbij komen waarvan ik denk 'dussssss'. Nu scheelt het dat de meeste niet in 1 ruk heen en weer rijden of deze tijden dagen achter elkaar willen rijden maar álsjeblieft hou jezelf in de gaten en wissel bij het minste geringste idee van moeheid of gebrek aan concentratie.
Het is zo enorm link om ineens meer dan 4 uur te rijden als je dat niet gewend bent. Zonder dat je het merkt zak je af en gaat het fout. Ik heb het zelf gehad en dat is echt niet lekker :n
Maand geleden heeft mijn vader het op 2,5 uur rijden gehad. Hij moest nog 30 minuten en had niet het idee dat hij moe was, hij herinnert zich alleen dat hij moest gapen. Die hebben ze op de kop uit de sloot naast de a28 moeten peuteren.
Maar nu ook in de vakantie periode, mensen die terug komen en op de snelweg echt 2 banen oversteken voor ze wakker schieten -O-

Tuurlijk, je hebt vakantie en je wilt er zo veel mogelijk uithalen. Maar doe relaxed, neem lekker een kop koffie op een pauze plek en ga een kwartiertje lopen en je benen strekken. Stop bij vermoeidheid en kom gewoon veilig aan +:)+

Prairy
Berichten: 9186
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:42

Hoeveel km moet je ongeveer? Als je al weet dat je na zoveel km wel een beetje klaar bent (800-1000km?) dan zou je nu natuurlijk ook alvast een paar opties in de buurt van de weg kunnen zoeken en die als favoriet opslaan. Mocht je dan in de buurt komen en willen stoppen dan kijk je of er nog beschikbaarheid is of dat je nog even verder wil rijden naar de volgende optie.

germie

Berichten: 26089
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Hoeveel uur rijden jullie op een dag(roadtrip) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:45

Ik rij nooit meer dan 1.5 uur achter elkaar. Dan moet ik allang weer plassen en mijn benen strekken. Haha.

cursebreaker

Berichten: 11564
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:49

Muiz schreef:
Ik denk dat de enige veilige oplossing hier al wel genoemd is, kijk hoever je komt en als je het zat wordt dan boek je wat zodat je daar kan slapen.

Als beroepschauffeur zie ik hier wel wat dingen voorbij komen waarvan ik denk 'dussssss'. Nu scheelt het dat de meeste niet in 1 ruk heen en weer rijden of deze tijden dagen achter elkaar willen rijden maar álsjeblieft hou jezelf in de gaten en wissel bij het minste geringste idee van moeheid of gebrek aan concentratie.
Het is zo enorm link om ineens meer dan 4 uur te rijden als je dat niet gewend bent. Zonder dat je het merkt zak je af en gaat het fout. Ik heb het zelf gehad en dat is echt niet lekker :n
Maand geleden heeft mijn vader het op 2,5 uur rijden gehad. Hij moest nog 30 minuten en had niet het idee dat hij moe was, hij herinnert zich alleen dat hij moest gapen. Die hebben ze op de kop uit de sloot naast de a28 moeten peuteren.
Maar nu ook in de vakantie periode, mensen die terug komen en op de snelweg echt 2 banen oversteken voor ze wakker schieten -O-

Tuurlijk, je hebt vakantie en je wilt er zo veel mogelijk uithalen. Maar doe relaxed, neem lekker een kop koffie op een pauze plek en ga een kwartiertje lopen en je benen strekken. Stop bij vermoeidheid en kom gewoon veilig aan +:)+


Ja ik ken ook persoonlijk mensen - schoonzus en haar ouders heel wat jaartjes geleden - die echt al een zwaar ongeluk hebben gehad op autosnelweg oa omdat ze in slaap zijn gevallen - een godswonder dat ze het overleefd hebben want auto ging meermaals over de kop en ook dat er gelukkig geen andere weggebruikers in de buurt zaten op dat moment - of waarbij het nog voorkomen kon worden dat het een ongeluk zou worden gelukkig maar wel al slingerend over de autobaan gingen - schoonbroer van me die voor ons reed waarbij dat gebeurde.

En iedereen denkt dat het ze niet gebeurd totdat het gebeurd.

Heftig van je vader ook zeg :(
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 01-08-22 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy
Berichten: 9186
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Hoeveel uur rijden jullie op een dag(roadtrip) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:52

Sinds ik een keer als bijrijder zo ongeveer in coma gevallen ben zonder dat ik het ook maar enigszins door had, zorg ik dat ik zeker op tijd stop inderdaad. Je merkt er echt helemaal niets van dat je ineens weg bent.