Handbagage Tui

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26918
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Handbagage Tui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 16:16

Hallo
Ik heb een vraagje over de handbagage.
De afmetingen mogen zijn 55 x 40 x 20

Betekent dit dat bijvoorbeeld 50 x 36 x 26 niet mag ?

Nyaleti

Berichten: 6334
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Handbagage Tui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:25

Nee dat mag niet.

De laatste jaren heb ik veel gevlogen (niet met TUI) en hebben ze nog nooit m'n handbagage gewogen of opgemeten.
Maar, misschien dat ze daar nu wat strenger in zijn omdat veel mensen nu juist alleen handbagage mee nemen.
Is het een tas? Misschien kun je die een beetje frommelen zodat ie toch in de bak met afmetingen past?

moonsparkle
Berichten: 21792
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:27

Ben nog nooit gecheckt maar ik denk dat het inderdaad handig is als je 'm wel in dat formaat kunt duwen. Misschien heb je iets erin wat je tijdelijk aan kunt doen?

daantjuhhh

Berichten: 26918
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Handbagage Tui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 16:29

Ja mag dat induwen wel?
Ik vind het prima om hem niet helemaal vol te doen.

marleen_88

Berichten: 14124
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:33

Wij vliegen altijd met Tui. Ik heb heel wat soorten en maten handbagage het vliegtuig in zien gaan.
Ik vermoed niet dat er moeilijk wordt gedaan.

daantjuhhh

Berichten: 26918
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 16:37

marleen_88 schreef:
Wij vliegen altijd met Tui. Ik heb heel wat soorten en maten handbagage het vliegtuig in zien gaan.
Ik vermoed niet dat er moeilijk wordt gedaan.

Ja mijn broertje had ook altijd zijn mega voetbal tas mee. Nog nooit moeilijk over gedaan.
Maar nu met alle problemen vermoed ik dat ze iets strenger zouden kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:46

Ik zie vaak zat dat ze het controleren. Maar als je 'm gepropt in dat bakje krijgt, is er niks aan de hand. Gewoon zorgen dat je tot dat formaat kan proppen dus :+

germie

Berichten: 26090
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:49

Als het niet ongeveer meer dat formaat is krijg je wel problemen. In principe is die 26 cm te dik. Zorg voor een zachte koffer of trolley, dan kun je dingen verschuiven en dan kun je het wel minder houden dan die 26cm.
Vorig jaar stonden ze in de rij dingen uit te delen aan koffertjes en rugzakken die wel mee mochten in het vliegtuig. Het liefst wilden ze alles in het ruim hebben. Je mocht toen wel je gewone handbagage gratis inchecken en een kleiner tasje meenemen het vliegtuig in. Op deze manier kreeg je vorig jaar 10kg extra ruimbagage gratis. Maar dat is er nu af zo te zien.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:50

Vorig jaar met TUI gevlogen naar CuraƧao, handbagage werd niet gecheckt op exact formaat.

Ik had zo'n (harde) rolkoffer van de Action mee, geen idee wat het formaat daarvan was, maar ik had 'm niet uitgeritst zeg maar en gevoelsmatig is hij dikker dan 20 cm. Hier valt dus niet mee te proppen zeg maar :P

Indien je wel iets hebt waarmee je kan proppen, zorg dat je in je andere tas (die onder je stoel komt) ruimte hebt om eventueel iets over te pakken.

daantjuhhh

Berichten: 26918
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 16:51

germie schreef:
Als het niet ongeveer meer dat formaat is krijg je wel problemen. In principe is die 26 cm te dik. Zorg voor een zachte koffer of trolley, dan kun je dingen verschuiven en dan kun je het wel minder houden dan die 26cm.
Vorig jaar stonden ze in de rij dingen uit te delen aan koffertjes en rugzakken die wel mee mochten in het vliegtuig. Het liefst wilden ze alles in het ruim hebben. Je mocht toen wel je gewone handbagage gratis inchecken en een kleiner tasje meenemen het vliegtuig in. Op deze manier kreeg je vorig jaar 10kg extra ruimbagage gratis. Maar dat is er nu af zo te zien.

Hij is 6 cm te dik.
Maar het is een stoffen weekend tas.
Dus ik kan m wel platter drukken

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:52

germie schreef:
Als het niet ongeveer meer dat formaat is krijg je wel problemen. In principe is die 26 cm te dik. Zorg voor een zachte koffer of trolley, dan kun je dingen verschuiven en dan kun je het wel minder houden dan die 26cm.
Vorig jaar stonden ze in de rij dingen uit te delen aan koffertjes en rugzakken die wel mee mochten in het vliegtuig. Het liefst wilden ze alles in het ruim hebben. Je mocht toen wel je gewone handbagage gratis inchecken en een kleiner tasje meenemen het vliegtuig in. Op deze manier kreeg je vorig jaar 10kg extra ruimbagage gratis. Maar dat is er nu af zo te zien.


Dat is ook zo! Ze wilden alles wel in het ruim hebben, waarom was dat eigenlijk?

Ik heb het niet gedaan, ik had belangrijke dingen in mijn handbagage, mocht mijn koffer kwijt raken.

Fitzroy

Berichten: 25177
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Handbagage Tui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 19:43

Omdat ze ivm corona zo min mogelijk verplaatsing wilden hebben in het vliegtuig. En als je koffer dan een paar vakken verder ligt, wat soms het geval is, moet je toch weer door het gangpad lopen.

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn koffer. En ik heb geen van de afmetingen. Het is een fikse trolley.