Uitje met een 1,5 jarige

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 11:21

Mjelleke schreef:
In welke regio zoek je? Op die leeftijd hoeft het allemaal nog niet super speciaal te zijn om een hele leuke tijd te hebben.

Bijvoorbeeld hier in de buurt Aquazoo Leerdam (aquariums), Geertje Hoeve Utrecht (lammetjes de fles geven, lekker spelen), Fort Lunet (kabouterspeurtocht), Natuurkwartier Nieuwegein (molen, kinderboerderij, water, en ook blotevoetenpad). Of een kano huren en onderweg picknicken.


Ik woon in Brabant, in de richting van Eindhoven. Maar we zijn wel bereid om een stukje te rijden hoor.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 11:28

Papegaaienpark Veldhoven vond hier mijn metekind helemaal geweldig

Yvette81

Berichten: 463
Geregistreerd: 29-08-15

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 11:32

Combi zand em water vonden mijn kinderen altijd leuk. Bij een strandbad of pomp in speeltuin.
Wandelen in het bos. Picknicken. Ijsje eten. Stukje fietsen. Dierentuin vonden ze als ukkies ook al leuk. Beetje rondkijken vanuit de buggy. Iets met een ander gezin met kleine kindjes. Binnenspeeltuin voor baby s, met een baby hoekje.

Sure_lee

Berichten: 10434
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 11:36


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34781
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:14

Kinderen van 1,5 vinden bijna alles maar kort leuk. Die van mij destijds wel iig. Daarom is iets waar je langs loopt met kind in de wagen, en waar ze rustige prikkels opdoen ideaal als uitje.

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 17:48

SusanH schreef:
Kinderen van 1,5 vinden bijna alles maar kort leuk. Die van mij destijds wel iig. Daarom is iets waar je langs loopt met kind in de wagen, en waar ze rustige prikkels opdoen ideaal als uitje.

Die ervaring deel ik niet met mijn kind moet ik zeggen. Strand vind hij iig niks. Maar een half dagje dierentuin, lunchen met een speeltuintje er bij en er echt een dagje op uit gaan vind hij heerlijk hoor.

VogeltjeM

Berichten: 3763
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 19:01

In jouw regio zou ik voor Toverland gaan :) Beekse Bergen ook superleuk. Voordeel vind ik dat ze in de tussentijd in de auto kunnen pitten :')

Als je verder weg kan is Plopsaland in de Panne ook superleuk. Daar zijn heel veel attracties voor +75cm en ook een bumbashow etc.

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 19:33

En Hemelrijk? Daar is van alles wat, binnenspeeltuin, diverse speeltuintjes, beekje om goud te zoeken, je kunt ook zwemmen en een beetje wandelen. En bij jou in de buurt :D. Even denken met begin 2 ben ik volgens mij naar de beekse bergen gegaan. Dat was erg leuk ook. En in Best zit ook een klein pretpark, Dippiedoe. In Duitsland ben ik naar Kalkar geweest, maar toen was ze 1, dus dat is ook weer anders. Toen waren de grote legoblokken heel interessant. Maar ze mocht toen bijna nergens in. Slagharen vond ik trouwens ook wel leuk. Daar waren ook wel dingen voor de kleintjes, maar al het spannends was wel meer voor grotere kinderen.

Suzanne F.

Berichten: 49465
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 20:40

Dippiedoe? Is ook leuk voor kleintjes.

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 15:29

Kayley95 schreef:
Galja: Oh, ja ik ervaar dat niet met onze Kaj. Nu moet ik ook wel zeggen dat hij wat voor loopt kwa ontwikkeling en alles wel echt bewust mee maakt. Hij heeft ook een redelijk concentratie vermogen al. Hij is iets ouder als 1,5 nu, 21 maanden. Maar elk kind is anders daar in uiteraard he! :) Onze Kaj vind het heel leuk om echt iets ondernemends te doen.


Op die leeftijd maken die 3 maanden wel degelijk verschil. Die van ons is 27 maanden maar als ik zeg dattie 2 jaar is doe ik hem eigenlijk te kort ( en 2,5 jaar klinkt dan beter bij hem)

Dan zou ik gaan voor Pukkemuk of Dippiedoe idd. Pukkemuk was hier een groot succes en Molenwaard vond hij ook helemaal geweldig!

xLiez

Berichten: 1898
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:28

Landgoed Hoenderdael is ook erg leuk!

Emj_23
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:45

Zooparc Overloon, ben ik al een aantal keer geweest met nichtjes in de leeftijd. Leuk rondje om te lopen, niet te druk, leuke speeltuin. Jongste is de leeftijd van jouw kleine en die heeft zich echt prima vermaakt. Heel veel aapjes en die kon ze prima aanwijzen.