Uitje met een 1,5 jarige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manonutjuh

Berichten: 3016
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:13

Avonturenpark molenwaard is ook leuk.

lizy29

Berichten: 6244
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:28

Picknick mee, naar het bos of de Veluwe en daar lekker picknicken als gezin. Lekker samen de natuur ontdekken is voor zo'n uk al meer dan genoeg en ook voor jullie heerlijk ontspannen. Niet te moeilijk of te groots denken. En vergeet ook niet dat het in de vakantie ook gewoon stervensdruk is in de meeste parken.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:47

Burgers Zoo heeft ook een flink aquarium en zo'n tunnel. En anders koningin juliana toren of madurodam.

tienus63

Berichten: 12153
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:51

www.drentsekoe.nl Ruinerwold
belevingspad/blotevoetenpad bij theeschenkerij Het Groene Geschenk in Weerwille (Ruinerwold)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:01


Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:27

Wij hebben een kleine man van ruim 2 jaar en ik merk dat hij nu, op deze leeftijd, veel meer mee krijgt van dingen vergeleken met ruim een half jaar geleden.
Met anderhalf jaar is een speeltuin, kinderboerderij ed al een hele belevenis.
Geen idee waar je woont maar wil je naar iets “groters” zou ik kijken naar avonturen boerderij Molenwaard ( Groot Ammers) of Pukkemuk ( Dongen)

marleen_88

Berichten: 14105
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:30

Blotevoetenpad
Dagje strand
Kabouterpad in Schoorl is ook heel leuk voor jonge kinderen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34750
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:55

Sea Life in Scheveningen, een kinderboerderij. Eigenlijk vooral dingen waar niet belachelijk veel prikkels zijn, maar toch leuke dingen om te zien.

myk_en_shant

Berichten: 3270
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:39

Duinezathe in appelscha en drouwenezand in drouwen zijn erg leuke parken voor deze leeftijd. Beide zijn niet duur en is inclusief onbeperkt eten en drinken.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:43

SusanH schreef:
Sea Life in Scheveningen, een kinderboerderij. Eigenlijk vooral dingen waar niet belachelijk veel prikkels zijn, maar toch leuke dingen om te zien.


In Scheveningen heb je ook nog Legoland.

pillow
Berichten: 7841
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:46

Ik verbaas mij over wat hier allemaal aan ideeën naar voren worden gebracht. Het kind is 1,5 wat krijg die nou mee van bijv een blote voeten pad of zo'n pretpark Of überhaupt een dagje uit beseffen ze nog nauwelijks. Met 2 uur is het afgedraaid. Wat water en een zandbak of een leuk dierenparken is voldoende. Volgend jaar kun je vast meer ondernemen.

prugelpiet

Berichten: 12592
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:46

Ik weet niet waar je zit, maar in Friesland heb je Aqua Zoo, als onderwaterwereld favoriet is.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:55

pillow schreef:
Ik verbaas mij over wat hier allemaal aan ideeën naar voren worden gebracht. Het kind is 1,5 wat krijg die nou mee van bijv een blote voeten pad of zo'n pretpark Of überhaupt een dagje uit beseffen ze nog nauwelijks. Met 2 uur is het afgedraaid. Wat water en een zandbak of een leuk dierenparken is voldoende. Volgend jaar kun je vast meer ondernemen.


Helemaal eens, maar daar heb je zelf niet echt een uitstapje mee en op den duur is het wel leuk om zelf ook weer eens wat te zien ipv die zandbak met wipkip aan het eind van het dorp.

Ik zocht destijds gewoon iets wat leuk was voor ons en waar een hummel zich ook kon vermaken. Die herinnert zich er sowieso niets meer van.

Onze beste plek in die periode was een Tapas-tent op het strand (Spanje) met een klein glijbaantje en mini trampolientje ernaast :')
Wij blij en kind blij.

Anoniem

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 00:48

Drouwenerzand is leuk. Maar misschien nog leuker als hij ietsje ouder is? Kinde die toen mee was van 2 vond het helemaal geweldig!

Sealife Scheveningen en daarna aan het strand spelen ook leuk!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 01:16

pillow schreef:
Ik verbaas mij over wat hier allemaal aan ideeën naar voren worden gebracht. Het kind is 1,5 wat krijg die nou mee van bijv een blote voeten pad of zo'n pretpark Of überhaupt een dagje uit beseffen ze nog nauwelijks. Met 2 uur is het afgedraaid. Wat water en een zandbak of een leuk dierenparken is voldoende. Volgend jaar kun je vast meer ondernemen.


Heel veel ouders zijn gewoon trots en vinden het leuk om met hun kind(eren) ergens heen te gaan. Je maakt vaak leuke foto's en of een kind wel of niet alles meekrijgt, ze voelen wel de aandacht en speciale tijd samen.

Niet elk kind is na 2 uur afgedraaid. Ik kon mn zoon altijd overal mee naartoe nemen.

En dan neem je toch de tijd? Dan ga je lunchen, vallen ze in slaap in de wagen en wandel je wat rond.

Soms is een kind van 1,5 ook niet de eerste en zou je niet als gezin weg kunnen met de oudere kinderen.

Gewoon lekker doen waar je zin in hebt en zelf ook leuk vindt. Niet te moeilijk doen. Kinderen worden alleen maar makkelijker van overal mee naartoe gaan en niet zo vasthouden aan tijden.

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 06:44

pillow schreef:
Ik verbaas mij over wat hier allemaal aan ideeën naar voren worden gebracht. Het kind is 1,5 wat krijg die nou mee van bijv een blote voeten pad of zo'n pretpark Of überhaupt een dagje uit beseffen ze nog nauwelijks. Met 2 uur is het afgedraaid. Wat water en een zandbak of een leuk dierenparken is voldoende. Volgend jaar kun je vast meer ondernemen.

Wij hebben een Efteling abonnement genomen vanwege onze zoon van bijna 1.5. En dit vindt hij echt onwijs leuk! Hij kijkt zijn ogen uit in de attracties. De speeltuin om de hoek vindt hij misschien wel net zo leuk maar als ouders wil je ook wel eens wat anders doen :D.

F_inley

Berichten: 6413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 08:32

Hofpoppendamme in Zeeland is ook erg leuk om heen te gaan met die leeftijd.

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 08:59

Dagje strand valt sws al af, daar maak ik mijn kind echt niet blij mee. Blote voetenpad is ook een drama denk ik, meneer wil wel even lopen maar wil na een paar stappen gewoon bij paps in zijn nek of lekker zitten mokken op de grond.

Galja: Oh, ja ik ervaar dat niet met onze Kaj. Nu moet ik ook wel zeggen dat hij wat voor loopt kwa ontwikkeling en alles wel echt bewust mee maakt. Hij heeft ook een redelijk concentratie vermogen al. Hij is iets ouder als 1,5 nu, 21 maanden. Maar elk kind is anders daar in uiteraard he! :) Onze Kaj vind het heel leuk om echt iets ondernemends te doen.


Pillow: Ik ervaar dit niet zo met mijn kind moet ik zeggen. Zandbak is leuk voor 5 min, maar daarna zeker niet meer hoor voor meneer. Niet elk kind is zo. Kaj is best al wat verder in zijn ontwikkeling, heeft al een redelijk concentratie vermogen en is erg ondernemend met alles. Hij houdt er van om op pad te gaan en nieuwe dingen te ontdekken juist.

Pimaude: Drouwenerzand? Wat is dat? :o

Superpony: Ik vind dat je hier gelijk in hebt. Het is ook geen haast idd. Sterker nog, die van mij vind het heerlijk om er op uit te gaan.

Vevina: In welke attracties kan hij dan bv? Ik ben bang dat ik dadelijk heel veel geld uitgeef aan iets waar hij alleen het sprookjesbos kan zien en je na 15min wel hebt gezien.

F_inley: Wat is dat als ik vragen mag?

F_inley

Berichten: 6413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 09:25

Laatst bijgewerkt door F_inley op 29-07-22 09:27, in het totaal 2 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 09:25

Efteling doen wij elk jaar en ook met baby, en in middels peuter, kleuter.
Je groeit mee met de attracties en nu zijn we al bij de max&moritz en vliegende Hollander :').

Kleintjes mogen mee in de droomvlucht, symbolica (hoewel dat bij mijn oudste van destijds 2 geen succes was :+) fata morgana (is wel eng voor de kleintjes, hebben wij nog niet gedaan) wild waterbaan, laventrein, lavenland, draaimolens, bootjes, pagode, tuftufauto’s, het nest.
Er is heel veel voor kleintjes :j

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 09:46


myk_en_shant

Berichten: 3270
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:24

Drouwenezand en duinezathe zijn kleine attractie speelparken. Dat vooral ingericht is voor kinderen tot en met 13/ 14 jaar.
Drouwenezand heeft een grote zandbak met water attractie en kleine stoomlocomotief en draaimolens etc.
Duinezathe zit nu verkeerspark assen bij in, klim en klauter attributen, trampoline's.

Mjelleke
Berichten: 696
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:44

In welke regio zoek je? Op die leeftijd hoeft het allemaal nog niet super speciaal te zijn om een hele leuke tijd te hebben.

Bijvoorbeeld hier in de buurt Aquazoo Leerdam (aquariums), Geertje Hoeve Utrecht (lammetjes de fles geven, lekker spelen), Fort Lunet (kabouterspeurtocht), Natuurkwartier Nieuwegein (molen, kinderboerderij, water, en ook blotevoetenpad). Of een kano huren en onderweg picknicken.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 11:15

Strand is altijd een succes. Emmertje mee, schelpjes rapen, lekker prollen met water en zand.

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 11:20

Ingrid_92 schreef:
Strand is altijd een succes. Emmertje mee, schelpjes rapen, lekker prollen met water en zand.

Hier niet. Hij vind dat leuk voor 5 min, meer niet.