Uitje met een 1,5 jarige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 13:04

Hey everybody!

8 Aug hebben ik en mijn man lekker een weekje vakantie. *\o/*
Mijn zoontje hebben we afgemeld bij de opvang en we willen lekker leuke dingen doen met hem.
Alleen wat is nou echt leuk met een 1,5 jarige?
We gaan regelmatig met hem wel eens zwemmen en naar de dierentuin of een ballorig.

Zelf dacht ik aan de efteling, maar met een 1,5 jarige is alleen het sprookjesbos te doen. :')

Nou vroeg ik mijn eigen af, wat doen jullie met jullie jonge kinders van die leeftijd?
Wat vinden jullie nou echt leuk voor zulke kleintjes?

We willen gewoon een xtje wat anders dan zwemmen en de dierentuin met hem.. :)

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:07

Strand, met weinig branding is eigenlijk altijd wel een succes. Beetje met zand spelen en met water spetteren.

Winged

Berichten: 33088
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:07

Blote voetenpad, kinderboerderij, ergens heen met de trein of boot, fietstochtje.

ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:07

blote voeten pad is erg leuk, of een kabouterpad. Zijn op diverse locaties in NL te vinden

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:10

Apenheul en Julianatoren vond ik echt leuk voor kleintjes. Maar er zijn meer wat kleinere parken en het ligt ook een beetje aan het kind wat ze leuk vinden.
Onze zoon was helemaal gefascineerd bij de vissen toen we naar Artis gingen toen hij klein was bijv. Daarop naar Dolfinarium en sea life geweest.
Maar ze vinden denk ik vooral het samen op pad zijn leuk.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:32

Kinderen van die leeftijd houden juist van herhaling dus wij gingen toen heeeeeel vaak naar dezelfde dierentuin.
Ze vinden dingen het leukst als ze het al kennen dus als je het voor het kind doet zou ik gewoon lekker hetzelfde blijven doen.
En als je voor jezelf gaat, kies een andere dierentuin, doe wel de Efteling of ga naar de Julianatoren of kies iets wat je zelf leuk vindt :)

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 13:34

superpony schreef:
Apenheul en Julianatoren vond ik echt leuk voor kleintjes. Maar er zijn meer wat kleinere parken en het ligt ook een beetje aan het kind wat ze leuk vinden.
Onze zoon was helemaal gefascineerd bij de vissen toen we naar Artis gingen toen hij klein was bijv. Daarop naar Dolfinarium en sea life geweest.
Maar ze vinden denk ik vooral het samen op pad zijn leuk.


Daar zat ik ook aan te denken idd! Mijn zoontje is ook helemaal gefixeerd op het onderwaterleven. Sea life is in scheveningen toch?

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 13:35

ChristaMoor schreef:
blote voeten pad is erg leuk, of een kabouterpad. Zijn op diverse locaties in NL te vinden

Nooit van gehoord, blote voetenpad _O- . Ik ga is googlen, thanxx

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:36

Efteling is zonde van je geld op die leeftijd.
Wat vind de kleine man leuk?

Is hij gek op tractoren, dan kijken of je bij een boer langs kan en of hij dan even in een tractor mag zitten. Issie gek op vliegtuigen? dan vliegtuigen spotten bij een vliegveld. Gek op de brandweer auto's? dan langs de (vrijwillige) brandweer en brandweerwagens kijken.
Gek op treinen? dan een stukje met de trein en een ijsje gaan eten ergens en weer terug met de trein.

met 1,5 zijn zulke dingen al heel leuk!

Kabouterpad was bij ons op die leeftijd leuk voor 1/4 - tot 1/3 van het pad. Daarna mochten we ze gaan dragen.

En wat het ene kind super vind, daar vind het andere niks aan!
Mijn oudste maakte ik op die leeftijd het meest blij met een zwembadje in de tuin waar ze zelf in en uit kon, spetteren, gietertje etc.
mijn jongste wenst niet nat te worden, en de tegels in de tuin ook niet. (Eigenlijk mag niks nat worden, ook geen spetters :+ ) maar haar deed ik een groot plezier met langs het water naar boten gaan kijken.

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:43

Ik zou het niet te gek maken, hij is nog zo jong. Iets simpels is vaak al leuk genoeg.
Ergens waar ze wat te zien hebben of lekker kunnen spelen.

Bijv, dagje strand, of leuk zwembad met peuter glijbaantjes.
Nijntje museum hoor ik ook goede verhalen over, zo iets.

snorkel1986

Berichten: 3041
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:46

Picknicken in dorp verderop bij de speeltuin

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 13:51

_Mir schreef:
Ik zou het niet te gek maken, hij is nog zo jong. Iets simpels is vaak al leuk genoeg.
Ergens waar ze wat te zien hebben of lekker kunnen spelen.

Bijv, dagje strand, of leuk zwembad met peuter glijbaantjes.
Nijntje museum hoor ik ook goede verhalen over, zo iets.

Dagje strand maak ik hem niet gelukkig mee. Dat vind hij prima voor een halfuur, en daarna word hij snot vervelend omdat hij geen zin meer er in heeft.

Hij vind het juist leuk als we echt iets doen, dierentuin bvb, zwemmen.

Iets met onderwaterwereld vind hij ook geweldig.


snorkel1986 schreef:
Picknicken in dorp verderop bij de speeltuin

Dit is idd wel een leuke!


verootjoo schreef:
Kinderen van die leeftijd houden juist van herhaling dus wij gingen toen heeeeeel vaak naar dezelfde dierentuin.
Ze vinden dingen het leukst als ze het al kennen dus als je het voor het kind doet zou ik gewoon lekker hetzelfde blijven doen.
En als je voor jezelf gaat, kies een andere dierentuin, doe wel de Efteling of ga naar de Julianatoren of kies iets wat je zelf leuk vindt :)


Ja klopt! Kaj zou dat niet erg vinden, wij daar in tegen vinden het wel leuk om een keertje wat anders te doen met hem haha. _O-

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:53

Kayley95 schreef:
superpony schreef:
Apenheul en Julianatoren vond ik echt leuk voor kleintjes. Maar er zijn meer wat kleinere parken en het ligt ook een beetje aan het kind wat ze leuk vinden.
Onze zoon was helemaal gefascineerd bij de vissen toen we naar Artis gingen toen hij klein was bijv. Daarop naar Dolfinarium en sea life geweest.
Maar ze vinden denk ik vooral het samen op pad zijn leuk.


Daar zat ik ook aan te denken idd! Mijn zoontje is ook helemaal gefixeerd op het onderwaterleven. Sea life is in scheveningen toch?


Ja klopt, kijken ze hun ogen uit. Maar elke dierentuin heeft wel iets van vissen en onder water.

Onze eerste keer dacht ik ook; we gaan naar apen, leeuwen en olifanten en bleven dus heel lang daar plakken en vond ik wel leuk eigenlijk.

En natuurlijk is 1,5 heel jong en moet je nog 100x ergens heen, maar het is voor jezelf ook leuk en de foto's voor later.

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:55

Kayley95 schreef:
superpony schreef:
Apenheul en Julianatoren vond ik echt leuk voor kleintjes. Maar er zijn meer wat kleinere parken en het ligt ook een beetje aan het kind wat ze leuk vinden.
Onze zoon was helemaal gefascineerd bij de vissen toen we naar Artis gingen toen hij klein was bijv. Daarop naar Dolfinarium en sea life geweest.
Maar ze vinden denk ik vooral het samen op pad zijn leuk.


Daar zat ik ook aan te denken idd! Mijn zoontje is ook helemaal gefixeerd op het onderwaterleven. Sea life is in scheveningen toch?


oceanium diergaarde blijdorp is ook gaaf

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 13:58

Citaat:
oceanium diergaarde blijdorp is ook gaaf


Die hebben ook een aquariumtunnel toch?

Marie111
Berichten: 4681
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:04

1,5? De kinderboerderij?

Op die leeftijd hebben ze nog een concentratieboog van 5 min.

Hij doet ook nog een middagdut?

Dan is een uurtje kinderboerderij in de ochtend of middag toch genoeg?

Ik bedoel, waarom uren rijden en sjouwen met spullen, terwijl ze zich daar later toch niks meer van herinneren?

Kleine kinderen houden van "vastigheid". Een uitje naar bekend terrein is voor jezelf ook veel relaxter.

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 14:06

Marie111 schreef:
1,5? De kinderboerderij?

Op die leeftijd hebben ze nog een concentratieboog van 5 min.

Hij doet ook nog een middagdut?

Dan is een uurtje kinderboerderij in de ochtend of middag toch genoeg?

Ik bedoel, waarom uren rijden en sjouwen met spullen, terwijl ze zich daar later toch niks meer van herinneren?

Kleine kinderen houden van "vastigheid". Een uitje naar bekend terrein is voor jezelf ook veel relaxter.


Wij vinden het leuker om er op uit te gaan, en Kaj overigens ook.Hij houdt van nieuwe dingen ontdekken.
Laatst bijgewerkt door Kayley95 op 27-07-22 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:08

@TS, weet je wat ook leuk is? Madurodam. Ik heb nog foto's van mezelf op Madurodam rond die leeftijd en dan zijn de hoge gebouwtjes nog even groot als ik zelf.

Gewoon een wagentje mee en af en toe lekker gaan zitten en iets nemen. Het is voor jezelf ook hartstikke leuk om samen iets te doen en de reacties van je kind te zien.

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:08

Kayley95 schreef:
Hey everybody!

8 Aug hebben ik en mijn man lekker een weekje vakantie. *\o/*
Mijn zoontje hebben we afgemeld bij de opvang en we willen lekker leuke dingen doen met hem.
Alleen wat is nou echt leuk met een 1,5 jarige?
We gaan regelmatig met hem wel eens zwemmen en naar de dierentuin of een ballorig.

Zelf dacht ik aan de efteling, maar met een 1,5 jarige is alleen het sprookjesbos te doen. :')

Nou vroeg ik mijn eigen af, wat doen jullie met jullie jonge kinders van die leeftijd?
Wat vinden jullie nou echt leuk voor zulke kleintjes?

We willen gewoon een xtje wat anders dan zwemmen en de dierentuin met hem.. :)


Efteling heeft nog wel meer wat leuk is voor (hele) jonge kinderen, maar ik zou toch wachten tot ie wat ouder is. Vaak zijn ze op die leeftijd ook al heel blij met een speeltuin oid.

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 14:11

@Superpony: ik ben daar eigenlijk nog nooit, is dat leuk ja? Ook voor kleintjes?

@Century: Ja dat dus, efteling vind ik toch meer voor als ze een jaar of 3 a 4 zijn. Dippiedoe of plopsaland met bumba zat ik ook aan te denken.

Lauwtjuh123

Berichten: 86
Geregistreerd: 24-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:13

Momenteel is hier een pannekoekenhuis met speeltuin favoriet.
Wij gaan ook regelmatig naar een 'rustpunt'. Is vaak bij boederijen, met een speeltuin en wat eenvoudige zelfbediening.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:18

De orchideeƫnhoeve is ook leuk.

Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:20

Kayley95 schreef:
Citaat:
oceanium diergaarde blijdorp is ook gaaf


Die hebben ook een aquariumtunnel toch?

Ja die hebben een aquarium tunnel.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:20

Kayley95 schreef:
@Superpony: ik ben daar eigenlijk nog nooit, is dat leuk ja? Ook voor kleintjes?

@Century: Ja dat dus, efteling vind ik toch meer voor als ze een jaar of 3 a 4 zijn. Dippiedoe of plopsaland met bumba zat ik ook aan te denken.


Ja, vind ik van wel. Ik vind Madurodam toch wel uniek. Ben er als kind meerdere keren geweest en met onze eigen zoon en eigenlijk 6jr geleden nog met mn gehandicapte broer.

Er zijn ook kleine, simpele activiteiten bij en je kan er ook lekker even zitten.

Toen ik klein was, was Efteling wel echt vooral sprookjesbos. Nu is het voor veel mensen ook te duur om met kleintjes te gaan die niet in de grote attracties kunnen, maar veel mensen vinden het nog steeds een leuk dagje uit.

Dan zou je ook naar Sprookjes wonderland in Enkhuizen kunnen gaan. Waren er net zelf geweest, ging de creche er een dagje heen.

SennaS
Berichten: 263
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Uitje met een 1,5 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:55

Als je de Efteling zelf leuk vindt dan zou ik gerust gaan. Je zoontje is nu nog gratis. Wij zijn met onze dochter met 11 maanden en 1.5 geweest. De 1e keer keek ze haar ogen uit, de 2e keer vond ze het echt geweldig. Er zijn behoorlijk wat attracties waar de kleintjes gewoon in mogen. Maar wij zijn wel fanatieke pretparkgangers, kan me voorstellen dat je dit minder snel zal doen als je zelf niet zo enthousiast bent.

Verder inderdaad veel naar de dierentuin en Sea Life was hier ook een groot succes.