Singles reizen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 00:37

Shadow0 schreef:
Relaxed schreef:
En omdat jij je het niet kan inbeelden speelt dit voor niemand? :') Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren, genoeg andere opties die je kunt boeken, zowel bij Shoestring als andere organisaties.


Volgens mij zijn het zelfs dezelfde reizen, alleen iets andere data. (Maar ik heb ze niet allemaal naast elkaar gelegd.)


Hé vreemd het ging om Sri Lanka en hij mocht dus echt niet mee omdat hij een maand te oud was.

Kliekjes zijn echt vervelend en hoewel je het niet helemaal kunt voorkomen, heeft de reisleider er ook wel wat impact op.
Ik had het op 1 reis ook en vond dat zo poedersuiker dat er zich plots een groepje had gevormd en ja het was duidelijk dat daar niemand meer bij hoorde of ze gingen ook niet even bij iemand anders zitten of een praatje maken of zo. Ik vond dat wel naar eerlijk gezegd. Maar goed: ik pas zelf gewoon niet zo in het concept. Ben nogal een plantrekker en regel het veel liever zelf.

Maar als je goed met groepen kunt, en graag ontzorgd wordt, en alsnog iets wilt zien en doen is het echt een uitkomst. Of als de bestemming wat ingewikkeld is en je moet anders alleen gaan.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:47

Ik ben 3x op singles reizen gegaan met Shoestring! Thailand, Jordanië en Bosnië Herzegovina en Montenegro.
Wisselend succesvol vanwege wel/geen aansluiting bij mensen, maar die eerste 2 reizen waren echt heel tof en ik zou het zeker aanraden!

germie

Berichten: 26015
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:31

Hier ook een redelijke expert in single reizen, of alleen op vakantie gaan.

Allereerst trek je niets aan van een leeftijdsgroep. Je mag altijd boeken. het kan zelfs zo zijn dat ze groepen samenvoegen en dan zit toch alles weer bij elkaar. Dat heb ik ook al meegemaakt.

Ik heb ervaring met specifieke singlereizen en reizen waar ik gewoon als alleengaande geboekt heb.
De reizen met Fox waren singlereizen, was prima, maar Fox is veelal erg luxe en je ziet dan niet in het centrum van steden.

Bij Djoser heb ik meerdere groepsreizen gemaakt en gewoon de kamer gedeeld met vreemden. Niets mis mee. Ik vind de singletoeslagen gewoon belachelijk hoog.

Afgelopen februari ben ik met Tui alleen op pad geweest naar Finland. Daar was ik ook echt alleen, er waren wel medereizigers, maar die hadden dan alleen dezelfde vlucht en daar in het hotel een totaal ander programma. De reizigers die hetzelfde programma geboekt hebben kwamen in een ander hotel dan ik omdat ik alleenreizend was. Het hotel was goed, reisleiding niet gezien, ik heb wel wat aanspraak gehad hoor, maar het was absoluut geen groep. Het was maar 8 dagen, dus verveeld heb ik me ook niet. Maar 2 weken zo zou ik niet zomaar doen.

Als alleengaande bij echte groepsrondreizen ben je eigenlijk nooit alleen, je vindt zo aansluiting. Leeftijd doet er niet toe vind ik.

Mijn andere dingen van alleen reizen zijn werkelijk waar losse tickets boeken en naar onbekenden reizen waar je via facebook contact mee hebt. Dat vond ik best spannend, zeker naar Florida, maar heeft toch goed uitgepakt.

Mijn minste ervaring was een reis naar Malta, ik had specifieke wensen qua duiken (60m en dieper) en dat was allemaal geen probleem. Dus ticket geboekt en dan sta je daar, ja nee, je moet maar mee met een 40m groep, sorry er zijn een anderen die zo diep willen. Daar heb ik toch wel van gebaald.

Maar normaal is er dus niets mis met een reis boeken in je uppie, en als je een kamer wilt delen betaal je vaak geen toeslag.

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:30

Ik ben afgelopen maandag terug gekomen van een 12 daagse single reis naar Noorwegen. Vooraf was er nog wat stress over of het door zou gaan en hier miste ik toch wel het contact met mede reizigers wat er vooraf nog niet was. Verder hadden we een geweldige groep van 12 mensen. We hebben het met elkaar erg gezellig gehad. De reis zelf was helaas niet heel goed geregeld. Maar de groep zelf maakte dat ik toch een fantastische vakantie heb gehad. Ik zou dus niet zo snel meer bij deze organisatie boeken maar ik denk dat ik in het vervolg zeker vaker een single reis ga doen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:49

Wat jammer dat de organisatie wat tegenviel. Wel leuk dat de reis leuk was!!
Ik ben ook weer aan het kijken. Zou graag naar India gaan maar alleen vind ik wat spannend daar.

Faelynn

Berichten: 3151
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 14:17

Hoe is jullie ervaring met Shoestring?
Enerzijds wil ik heel graag sparen, maar omdat mijn gezondheid niet top is, en ik niet weet hoeveel jaar ik nog fysiek fit genoeg zal zijn om dit soort dingen te doen, knaagt het toch ook wel een beetje om wel te gaan. Deze vind ik in prijs dan nog wel te doen.
Deze reis spreek mij wel aan https://shoestring.nl/groepsreis-nepal- ... en-prijzen single of groepsreis maakt mij niet zo veel uit, al vind ik het wel prettig dat het inigzins op leeftijd ingedeeld is, er is de optie om te reizen met een groep van 18-45 jaar, dus dat is een plus.

Normaalgesproken ga ik helemaal alleen op vakantie als ik al ga, zo ben ik in 2020 in mn eentje naar Thailand geweest, niks van te voren geboekt behalve een vliegticket, en ter plekke per dag bekeken wat ik wou doen en zien. Ik vraag me dus wel een betje af of zo'n groepsreis met vooraf gemaakt schema niet te beperkend is.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 14:49

Sja het is niet mijn eerste keuze. Ik doe het alleen voor landen die, om wat voor reden dan ook, moeilijker te bereizen zijn.

Shoestring is prima, maar wel echt de budget optie.

kosseh

Berichten: 2608
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 15:02

Fealynn, ziet er uit als een gave reis!
Nepal staat hoog op mijn lijstje. Dit jaar nog even niet, die wandel tocht ga ik nog niet redden.

Geen ervaring met Shoestring

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 15:21


Faelynn

Berichten: 3151
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 16:47

Budget is prima, hou het graag betaalbaar, het hoeft ook niet luxe te zijn. Mijn voorkeur heeft inderdaad ook wel alleen reizen, maar denk dat ik voor dit land/type reis toch beter voor een organisatie kan gaan, hoop alleen dat ik het dan niet als te beperkend ervaar, maarja daar kom ik alleen achter als ik het probeer.

Die organisatie ken ik nog niet Lithya, zal t eens bekijken.

Kan totaal niet duidelijk vinden wat de huidige inreismaatrgelen zijn naar nepal omtrent corona. Veel oude informatie, en de website van de overheid zegt alleen maar: er zijn maatregelen en het is code geel. Maar wat zijn die maatregel dan? :Y)
Word je doorgestuurd naar een website van de Nepalese overheid zelf, maar daar is niks te vinden over corona überhaupt.
Dus mocht iemand het weten. Ik ben niet gevaccineerd en heb ook geen herstelbewijs, eventueel eenmalig testen zou ik geen probleem vinden, (mits ik mn reissom terug kan krijgen bij een positieve test en dus niet mogen vertrekken) maar op locatie in quarantaine is natuurlijk geen optie gezien de reisplanning. Daarna thuis in Nederland in "quarantaine" vind ik niet zo'n probleem.

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 21:15

Faelynn schreef:
Die organisatie ken ik nog niet Lithya, zal t eens bekijken.


Het is een Australische organisatie die al jaren bestaat. Ze houden overal goed de situatie en het vervoer in de gaten is mijn ervaring. Is er iets niet goed of veilig, wordt er overlegd met het hoofdbureau. Na iedere reis moeten de gidsen ook evalueren hoe alles is verlopen. Wordt goed de vinger aan de pols gehouden voor de kwaliteit en uitstapjes onderweg. Je hebt geplande activiteiten en momenten voor jezelf.

kosseh

Berichten: 2608
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 20:58

Iemand al geweest dit jaar?

Ik ga volgende week, voor het eerst mee op een singlereis. Best spannend. Nu al beetje aan het bedenken wat ik mee wil.
Vorige week pas geboekt, terwijl ik op het circuit was voor de F1. Perfecte plek om een vakantie te boeken :D.

Ben benieuwd of het bevalt. Wie weet ga ik hierna wel vaker.

Fitzroy

Berichten: 25146
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 22:16

Waar ga je naartoe en met welke organisatie? Ik ben heel benieuwd hoe je het vindt.

kosseh

Berichten: 2608
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 22:39


Fitzroy

Berichten: 25146
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 09:52

Maar dat is toch niet specifiek een single-reis? Een gewone groepsreis zoals ik het lees.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 10:32

Ik heb meerdere single reizen gedaan. Ik ging altijd met kras (nu tui) omdat bij hen een 1persoonskamer standaard was. Helaas is dat bij tui niet meer standaard zo.

Ik ben naar Moskou en Petersburg geweest. Dat was echt een enorm gezellige groep.

Daarna ben ik naar Sri Lanka geweest. Dat was ook een top reis. Groep had iets langer nodig om gezellig te worden.

Daarna ben ik naar Jordanië geweest. Op 1 beroerd hotel na ook een top reis met een leuke en jonge groep.

Ik ben ook naar Spanje geweest maar zowel de locaties van de hotels (ver buiten de stad) en de groep vond ik minder. De groep waren allemaal mensen die niet zo actief waren.

Daarna Vietnam gedaan . De reis was prima maar de groep was heel raar. Allerlei kliekjes die ook weer ruzie met elkaar kregen.

Nu ga ik in oktober met een gewone groepsreis naar Thailand. Ik ben benieuwd naar het verschil.

Ik vind reizen met een singlereis echt een prettige manier om wat van het land te zien. Maar binnen Europa was het niet mijn ding

Fitzroy

Berichten: 25146
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 10:39

En met welke organisatie ga je nu?

Ik wil volgend jaar graag naar Maleisië. Dat wordt waarschijnlijk ook een groepsreis omdat er geen singlereizen worden aangeboden naar Borneo. Qua comfort zou ik graag met Fox/ANWB gaan maar ik krijg juist de indruk dat daar wel echt veel stellen boeken, terwijl Djoser en Sawadee meer singles hebben.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 10:42

Ik ga nu met Tui. Dat was de meest prijsgunstige optie. Omdat het een groepsreis werd heb ik even de samenstelling van de groep afgewacht, maar dat was ook redelijk verdeeld qua leeftijd.

En ik heb 1 voordeel. Ik heb op mijn reis naar Moskou iemand ontmoet waarmee het goed klikt dus als onze agenda's en landen waar we naartoe willen matchen, dan boeken we dezelfde reis. Dus ik weet dat er altijd iemand in de groep zit waarmee het klikt

kosseh

Berichten: 2608
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 10:54

Fitzroy schreef:
Maar dat is toch niet specifiek een single-reis? Een gewone groepsreis zoals ik het lees.


96% reist alleen, dus zo goed als single reis.

Ze noemen het alleen geen single reizen omdat je niet single hoeft te zijn

kosseh

Berichten: 2608
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:13

Ondertussen weer terug van een super geslaagde reis met NoSun!

Was echt onwijs leuk.
Beetje lastige start, door Schiphol. Bij het bagage inchecken kwamen we er achter dat onze vlucht geanuleerd was...
Gelukkig was de reisorganisatie goed bereikbaar en hebben ze voor een oplossing gezorgd.
Ik vloog een dag later er heen. Het programma was zo aangepast dat we als nog alles konden doen, dus dat was helemaal top.

We hadden een hele leuke groep en fijne locatie. Activiteiten waren top geregeld. Van alle faciliteiten die de camping had mochten we onbeperkt gebruik maken, zoals de sauna's en fatbikes.

Kan NoSun dus zeker aanraden, mocht iemand nog een reisorganisatie zoeken.


Nu rustig kijken wat de volgende vakantie wordt.
Wil graag een sneeuwvakantie, met kans op noorderlicht. Dus opzoek naar een leuke reis in IJsland, Noorwegen, Zweden of Finland.

Swadewee heeft twee reizen die mij wel leuk lijken of weer via NoSun, voor de Zweeds Lapland reis.
Ook nog een vakantie gezien bij een Bokker in Zweeds Lapland. Paardagen rijden op Ijslanders en nog andere activiteiten.

Iemand nog andere tips? Vertrek datum in december of januari.

Fitzroy

Berichten: 25146
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:54

Er zijn er genoeg die kant op. Estivant, TUI, one2gether. Dat waren organisaties die ik zag qua singlereizen.

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 04:23

Beyondborders bied ook Lapland reizen aan.

Laura_
Berichten: 5384
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:35

Een collega van mij is ook erg enthousiast over groepsreizen, dus ze heeft mij ook een beetje enthousiast gemaakt. Zeker omdat ik niet altijd afhankelijk wil zijn als ik op vakantie wil. Dat ze geen vrij kunnen krijgen, of geen geld hebben.

Ik ben nu aan het overwegen om in maart naar Namibië/Botswana/Zimbabwe te gaan met beyond borders. Costa rica lijkt mij ook heel erg mooi!

Ben ook heel benieuwd wat ik van zo'n reis ga vinden

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:11

Ik ben recent met een groepsreis naar Costa Rica geweest. Super goede ervaring! De groep was heel gezellig en het was fijn dat alles gewoon geregeld was. :) Ik kan het iedereen aanraden!

Fitzroy

Berichten: 25146
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:14

Met welke organisatie was jij?