Singles reizen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 08:09

Yonker schreef:
Dorine92 schreef:

Ik ben vorig jaar ook naar 2 landen geweest waar ze DTP en Hep A aanraden, maar ik heb ze niet genomen. Ga ik ook niet doen bij volgende reizen. Mijn ervaring is dat de adviezen nogal overtrokken zijn. Zo wordt er soms ook heel dramatisch gedaan over bijvoorbeeld malaria, terwijl alle mensen die daar wonen, zeggen dat het dikke onzin is.
Je kunt het beste even vragen aan een paar “buitenlanders” daar. Dus mensen die daar wonen en bijv een hotel of bepaalde excursies runnen. Zij kunnen je prima vertellen of het nou echt zo nodig is


Ik vind dit nogal een gevaarlijk advies, locals zijn geen artsen. Locals kunnen vaak sowieso veel beter tegen de omstandigheden in hun eigen land als wij Europese die een (te) schone leefomgeving gewend zijn.
Waarschijnlijk gebeurd er idd 999 van de 1000 keer niks en word je niet ziek maar je zal maar net die ene zijn die wel ziek wordt of die wel gestoken wordt door die ene malaria mug. Ik zou het risico iig niet lopen en gewoon de vaccinaties die aangeraden worden nemen :)


Niet te vergeten wat doet een verzekering tegenwoordig? Het valt onder je reisverzekering als je daar ziek wordt. Altijd ff checken hoe die daar in staan...

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:45

Eens dat je goed moet kijken waar je heen gaat of malaria nodig is. Maar Malaria is o.a. een Afrika nog een letterlijk levensgroot probleem waar dagelijks mensen aan sterven. Hep A en DTP zou ik sowieso halen. Allemaal ziektes die je niet wilt krijgen en dan ben je voorlopig weer onder de pannen.

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:04

Ik heb besloten om DTP en Hep A & B te halen. Combi A & B was bijna even duur als alleen A. Dan kan ik na Costa Rica een opvolgprik halen en dat zit ik ook meteen goed voor Indonesië. Malariapillen heb ik niet over nagedacht. Ik begreep dat Costa Rica relatief low risk is. Sawadee zegt neem genoeg DEET mee. Er zijn in de meeste hotels geen haakjes voor klamboes.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 13:30

Nienke98 schreef:
Ik heb besloten om DTP en Hep A & B te halen. Combi A & B was bijna even duur als alleen A. Dan kan ik na Costa Rica een opvolgprik halen en dat zit ik ook meteen goed voor Indonesië. Malariapillen heb ik niet over nagedacht. Ik begreep dat Costa Rica relatief low risk is. Sawadee zegt neem genoeg DEET mee. Er zijn in de meeste hotels geen haakjes voor klamboes.


Je hoeft voor Costa Rica geen malaria pillen mee maar wel goed insmeren met Deet.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:20

Hoihoi!

Is hier al weer eventjes stil, maar wil het topic toch omhoog schoppen :).

Vorige week heb ik voor begin november een rondreis geboekt door Marokko. Precies het deel van het zwaar getroffen gebied van de aardbeving. Kans is dus groot dat die niet door gaat.

Nu ben ik op zoek naar andere opties voor die periode, maar veel is al volgeboekt.

Weten jullie nog organisaties die in november reizen aanbieden?

Ik kom nu niet verder dan Nosun, Sawadee, Djoser, villevibes en Beyondboarders.
Liefst wil ik twee weken weg, maar voor 1 tot 3 weken sta ik ook open.
Budget ongeveer €2500

Wil echt heel graag op vakantie! Sta ook open voor plekken die goed reisbaar zijn alleen als vrouw en nu in deze korte tijd nog te regelen.
Laatst bijgewerkt door kosseh op 10-09-23 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:26

Shoestring!
Heftig die aardbeving.

Ik ga zondag weer op singlereis naar Jordanië met Shoestring. Heel veel zin in.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 22:38

Ik ben laatst ook voor het eerst met Shoestring weggeweest, vond het super leuk, echt een hele leuke reis gehad. Zou gewoon eens tussen de last minutes kijken die ze aanbieden :j

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 23:06

Narya schreef:
Ik ben laatst ook voor het eerst met Shoestring weggeweest, vond het super leuk, echt een hele leuke reis gehad. Zou gewoon eens tussen de last minutes kijken die ze aanbieden :j


Welke reis heb je gemaakt?

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 08:22

Bedankt voor de tip!

Zijn er ook reizen bij Shoestring waar de activiteiten al bij zitten? Wat ik tot nu toe heb gelezen is of een reisdag of een vrijedag. Optioneel iets bij boeken is wel mogelijk, maar vind het altijd wel gezellig om activiteiten met de hele groep te doen zelfde met eten.
Hoe is jullie ervaring daar mee?

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 08:39

kosseh schreef:
Bedankt voor de tip!

Zijn er ook reizen bij Shoestring waar de activiteiten al bij zitten? Wat ik tot nu toe heb gelezen is of een reisdag of een vrijedag. Optioneel iets bij boeken is wel mogelijk, maar vind het altijd wel gezellig om activiteiten met de hele groep te doen zelfde met eten.
Hoe is jullie ervaring daar mee?


Wij kregen in Costa Rica te horen van te voren welke activiteiten er de komende dagen waren en daar schreef je een soort van in. De ene activiteit deden we met de hele groep en de andere niet. Net waar de interesse van iedereen lag. Heb daar met 1 meisje paard gereden terwijl er 5 of 6 andere gingen raften. We aten wel paar gezamenlijk maar ook meer in kline groepjes want dat was makkelijker omdat de Costa ricanen niet zo snel zijn.

Ben benieuwd hoe het jordanie zal zijn. Dus dat kan ik je over 3 weken vertellen. Ga zondag weg!

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 10:20

xxxmh schreef:
Narya schreef:
Ik ben laatst ook voor het eerst met Shoestring weggeweest, vond het super leuk, echt een hele leuke reis gehad. Zou gewoon eens tussen de last minutes kijken die ze aanbieden :j


Welke reis heb je gemaakt?


Kirgizië, echt een aanrader :+:
De meeste van onze activiteiten waren dan wel inclusief, dan wel met de hele groep.. en een paar keer hebben we ons opgesplitst omdat niet iedereen wilde paardrijden bijvoorbeeld.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 14:38

xxxmh schreef:
Wij kregen in Costa Rica te horen van te voren welke activiteiten er de komende dagen waren en daar schreef je een soort van in. De ene activiteit deden we met de hele groep en de andere niet. Net waar de interesse van iedereen lag. Heb daar met 1 meisje paard gereden terwijl er 5 of 6 andere gingen raften. We aten wel paar gezamenlijk maar ook meer in kline groepjes want dat was makkelijker omdat de Costa ricanen niet zo snel zijn.

Ben benieuwd hoe het jordanie zal zijn. Dus dat kan ik je over 3 weken vertellen. Ga zondag weg!

Veel plezier Marize!
Ik heb Jordanie met Fox gedaan, daar deed je eigenlijk bijna alles met de hele groep samen omdat er nooit een keuze was.
Je had maar 1 restaurant op de route bijvoorbeeld waar de reisleiding het veilig genoeg achte om zonder voedselvergiftiging weer verder te gaan :+
Ook excursies was het of de excursie die aangeboden werd, of je kon in de bus blijven zitten.
Heel anders dan Costa Rica dus maar ook super leuk!

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:47

Voor de mensen die met shoestring zijn mee gegaan:
Ik twijfel al een tijdje om met deze organisatie naar Egypte of Marokko te gaan. Waren jullie met een singlereis of groepsreis mee? En hoe was de sfeer in de groep en de reisleider?

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 21:49

Nu in Jordanië met shoestring en in februari in Costa Rica met shoestring. Beide singlereizen. Costa rica was 18-45 en deze reis 25-35. Bevalt mij heel goed, goede reisleiders etc. Vindt zelf wel deze groep leuker als de andere groep. Ook omdat de leeftijd wat meer bij elkaar is.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 22:48

Grappig dat het over Jordanië gaat. Ik ben daar nu. Al 3,5 week. Je kunt daar prima alleen heen, scheelt je een heleboel geld en ik moet eerlijk zeggen... als ik zie hoe de meeste toeristen het land zien.. ik vind het echt heel zonde. Maar ik heb dan ook een hekel aan toeristische plekken, omdat de lokale bevolking daar meestal zwaar verpest raakt en zich gaat misdragen omdat ze ons zien als wandelende geldbomen.
Voor geïnteresseerden heb ik telefoonnummers van locals die geweldige kamelentochten kunnen regelen. Of evt te paard
Afbeelding
Ze kunnen alles voor je regelen vanaf dat je geland bent tot je weer weg vliegt en je bent afhankelijk van wat je wilt veel minder kwijt dan met een groepsreis. Plus, groepsreizen bieden zulke unieke ervaringen meestal niet aan.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 11:39

E4D schreef:
Voor de mensen die met shoestring zijn mee gegaan:
Ik twijfel al een tijdje om met deze organisatie naar Egypte of Marokko te gaan. Waren jullie met een singlereis of groepsreis mee? En hoe was de sfeer in de groep en de reisleider?


Ik ben met een singlereis meegegaan. Normaal backpack ik ook alleen, dus echt wel iets anders.. maar ik vond het echt een superleuke ervaring. Onze reis was helemaal vol, wat in dit geval ook wel fijn was, want dan zitten er altijd wel mensen tussen met wie je een goede klik hebt. Onze groep was voor alle leeftijden, maar varieerde een beetje tussen de 25-55. Over het algemeen hele leuke mensen die al veel van de wereld gezien hadden, en ik schat dat ongeveer een derde thuis ook gewoon een partner had.. de meeste mensen kwamen volgens mij met de insteek dat ze niet perse iemand hadden die die specifieke reis wilde maken, niet omdat ze op zoek waren. Is voor zover ik weet ook nergens iets romantisch gebeurd (misschien juist wel jammer, er waren echt wel leuke mannen mee *D). Reisleider was ook top: een local die qua leeftijden tussen ons in zat en ons heel veel heeft verteld over het land. En die toen het noodzakelijk was (twee medische issues) ook de juiste kennis had om dat af te handelen toen we ver van de bewoonde wereld zaten. Het grootste gedeelte van het programma hebben we samen gedaan, omdat we echt in the middle of nowhere zaten.. maar andere dagen hebben groepjes zich ook opgesplitst om te eten.. soms de dames alleen, of met kleinere clubjes waar je een betere klik mee had. Ik zou het zeker nog eens doen bij minder bekende bestemmingen :j

Offtopic: ik ben zowel in Egypte als Marokko meerdere keren geweest, en Marokko doe ik ook zonder problemen alleen.. Egypte heb ik wel mijn twijfels bij hoe prettig dat zou zijn (en dan heb ik er ook nog gewoond :+). Puur gevoelsmatig zou ik voor een groepsreis liever naar Egypte gaan, maar als je nooit eerder in het Midden-Oosten bent geweest is dat wel meteen de meest heftige plek die je kunt treffen. Ik vind Cairo echt Midden-Oosten overtreffende trap.. Marokko kan ook hectisch zijn, maar is als instaplocatie al wat prettiger. En Jordanië is ook supermooi, wat Dorine zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:25

Hi, weer single dus ik ben een leuke reis aan het uitzoeken. Nu zie ik bij Sawadee een mooie groepsrondreis naar Mexico en qua data past het precies tussen mijn opleidingsdagen en het sluit mooi aan op het einde van mijn huidige opdracht.

Ik heb alleen geen ervaring met Sawadee. Ik zie nu dat er 2 singles hebben geboekt en 3 (oudere) stellen. Krijg je bij Sawadee van tevoren een kennismakingsmogelijkheid of de optie om op Schiphol al elkaar te vinden (bijvoorbeeld groepsapp oid?)

Hoe is bij Sawadee de kwaliteit van de reis en de hotels? Ik heb ervaring met ANWB (destijds Fox) en dat was erg goed voor elkaar.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 19:29

Relaxed schreef:
Hi, weer single dus ik ben een leuke reis aan het uitzoeken. Nu zie ik bij Sawadee een mooie groepsrondreis naar Mexico en qua data past het precies tussen mijn opleidingsdagen en het sluit mooi aan op het einde van mijn huidige opdracht.

Ik heb alleen geen ervaring met Sawadee. Ik zie nu dat er 2 singles hebben geboekt en 3 (oudere) stellen. Krijg je bij Sawadee van tevoren een kennismakingsmogelijkheid of de optie om op Schiphol al elkaar te vinden (bijvoorbeeld groepsapp oid?)

Hoe is bij Sawadee de kwaliteit van de reis en de hotels? Ik heb ervaring met ANWB (destijds Fox) en dat was erg goed voor elkaar.


Ik ben meerdere keren met sawadee weg geweest en was altijd super geregeld qua vervoer en hotels, leuke reisleiding en mooie reisroutes.

Je krijgt toegang tot de app waarin je met je groepsgenoten kan chatten voor de reis van start gaat ( ongeveer 4-5 weken voor vertrek) en vaak kan je op Schiphol al wel mensen eruit pikken ( herkenbaar aan wandelschoenen meestal, en Sawdee labels aan tassen o.a. ) Ik ben zowel alleen mee geweest als bv met een vriendin maar altijd priima ervaringen gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 08:53

Thx, ik heb geboekt! *\o/*

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:43

Mag ik dit topic omhoog schoppen? In heb besloten om in september met een singlereis mee te gaan. Ik heb eventueel een leuke optie gezien op Tui naar Italië 8 dagen. Maar wellicht hebben jullie nog opties!

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:44

Ik twijfel tussen 2 reizen voor dit jaar. Wilde eerst naar Thailand gaan en dan in juli 3 weken met Shoestring omdat dan de reis is van 25-35 jaar. Maar zag van de week de reis van 2 weken naar bali en komodo. Die kan ik in de categorie 25-35 jaar in juni doen of in oktober. Ga ik allebei de reizen doen of 1 reis. Haha luxe probleem. Woon nog thuis dus ene kant denk ik, nu kan het nog. Afgelopen jaar in februari naar Costa Rica geweest en in september naar Jordanië. De reis van Costa Rica was 18-45 jaar en de reis van Jordanië 25-35 jaar en vond die leeftijdscategorie toch leuker.
Twijfelsss... de reis naar bali en komodo is ook een nieuwe reis dus kan daar geen recensies van lezen maar ziet er wel echt heel mooi uit.