Paardrijden in IJsland, waar?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Paardrijden in IJsland, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 13:17

Hi!

De zoekfunctie heb ik al even proberen te gebruiken, maar daar werd ik niet direct heel veel wijzer van. Dus, vandaar dit topic!

Mijn moeder en ik vliegen over twee weken naar het land waar ik al mijn hele leven van droom; IJsland. <3
Nu willen we hier natuurlijk ook heel graag gaan paardrijden. Ik rijd zelf meerdere keren per week en ook in het bos, voor mijn moeder is het wat langer geleden. Ze heeft wel veel ervaring, maar heeft ter voorbereiding een paar lesjes genomen. Zo konden haar spieren weer even wennen :D

Mijn voorkeur gaat uit naar een rit van ongeveer 3 uur en uiteraard willen we graag alle gangen van de IJslanders zelf ervaren. :) De eerste twee dagen verblijven wij op Snaefellsness, hier zouden wij tijd hebben om te gaan paardrijden. Een andere optie is op de laatste dag, dan verblijven we in Reykjavík. Bij voorkeur dus stallen die hier in de buurt zijn. Nu mijn vraag: welke stal raden bokkers aan om te gaan rijden? En, is het aan te raden om deze ritten nu al te boeken? Of zijn we misschien al wel wat aan de late kant? :o

Gezocht naar ervaringen en aanbevelingen dus, ik hoor het graag van jullie! :)

Skessa_
Berichten: 10708
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 13:27

Wij hebben een rit gedaan bij Solhestar. https://solhestar.is/

Geboekt via een vvv bureau in Reykjavik. Werden opgehaald en terug naar ons hotel gebracht.

Super leuke rit gehad!

miccamaaike

Berichten: 8686
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Paardrijden in IJsland, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 13:37

Geen tips voor een plek, maar let wel even op dat het niet toegestaan is om gebruikte (leren) paardrijkleding mee te nemen.

Pandora2
Berichten: 19878
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 13:39

Bokker Kuggur vragen, die woont op Ijsland :D

Brimi_Disa

Berichten: 499
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 13:47


Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:16

Ik heb een 3 uur durende tocht door het delta gebied gedaan op 3,5 uur ten noorden van Reykjavik.
Bij Hestasport, Varmahlíð
https://riding.is/

Ik heb de rit geboekt op de dag dat wij bij de cottages (ze verhuren dus ook vakantiehuisjes :+ ), aankwamen.
Dat was geen probleem.

roosjenat

Berichten: 1496
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Paardrijden in IJsland, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:53

Hier goede ervaring met Ishestar. Ligt net naast Reykjavik.

Vriendelijke begeleiders en leuke IJslanders! Zag er ook netjes verzorgd uit daar.

Ingrid_92

Berichten: 2830
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:15

Ik heb paardgereden bij Oddstadir in Borgarnes. Was écht een aanrader. Het is er zeer kleinschalig, ik had daardoor een privérit en mocht zelf een route kiezen. Ze hebben zelf een groot terrein om over te rijden met een eigen waterval. Ik kon kiezen uit een stukje de heuvels in rijden, of langs de weg en dan flinke stukken tölten. Heb er heerlijk gereden. De begeleider had veel kennis over de gangen en kon mij haarfijn uitleggen hoe ik een zuivere tölt moest rijden. De paarden waren ook goed verzorgd en vrolijk.
https://oddsstadir.is/

Afbeelding

Ik heb een rit van 2 uur gemaakt, maar ik merkte dat ze heel meedenkend zijn. Als je aangeeft een rit van 3 uur te willen, is dat misschien ook wel mogelijk.

MarloesHJ

Berichten: 2487
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Paardrijden in IJsland, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 23:32

Ik heb bij Eldhestar een week gereden. Dat ligt niet zo heel ver van Reykjavik af. Er waren daar veel verschillende opties qua routes.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Paardrijden in IJsland, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 23:35

Ishestar, skalakot en eldhestar zijn allemaal goed :j

shadowstar

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:03

Ingrid_92 schreef:
Ik heb paardgereden bij Oddstadir in Borgarnes. Was écht een aanrader. Het is er zeer kleinschalig, ik had daardoor een privérit en mocht zelf een route kiezen. Ze hebben zelf een groot terrein om over te rijden met een eigen waterval. Ik kon kiezen uit een stukje de heuvels in rijden, of langs de weg en dan flinke stukken tölten. Heb er heerlijk gereden. De begeleider had veel kennis over de gangen en kon mij haarfijn uitleggen hoe ik een zuivere tölt moest rijden. De paarden waren ook goed verzorgd en vrolijk.
https://oddsstadir.is/

[ [url=m/00D8lc.jpg]Afbeelding[/url] ]




Ik heb een rit van 2 uur gemaakt, maar ik merkte dat ze heel meedenkend zijn. Als je aangeeft een rit van 3 uur te willen, is dat misschien ook wel mogelijk.


Ik heb vandaag dankzij jou tip hier ook 2 uur heerlijk gereden! Wat was dat genieten!
Bedankt voor je tip

Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 20:42

shadowstar schreef:
Ingrid_92 schreef:
Ik heb paardgereden bij Oddstadir in Borgarnes. Was écht een aanrader. Het is er zeer kleinschalig, ik had daardoor een privérit en mocht zelf een route kiezen. Ze hebben zelf een groot terrein om over te rijden met een eigen waterval. Ik kon kiezen uit een stukje de heuvels in rijden, of langs de weg en dan flinke stukken tölten. Heb er heerlijk gereden. De begeleider had veel kennis over de gangen en kon mij haarfijn uitleggen hoe ik een zuivere tölt moest rijden. De paarden waren ook goed verzorgd en vrolijk.
https://oddsstadir.is/

[ [url=m/00D8lc.jpg]Afbeelding[/url] ]




Ik heb een rit van 2 uur gemaakt, maar ik merkte dat ze heel meedenkend zijn. Als je aangeeft een rit van 3 uur te willen, is dat misschien ook wel mogelijk.


Ik heb vandaag dankzij jou tip hier ook 2 uur heerlijk gereden! Wat was dat genieten!
Bedankt voor je tip


Wat leuk! Dan is het topic toch goed van pas gekomen :D

Wij zijn uiteindelijk bij Ishestar geweest, is erg goed bevallen. :)

Ingrid_92

Berichten: 2830
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:59

shadowstar schreef:
Ingrid_92 schreef:
Ik heb paardgereden bij Oddstadir in Borgarnes. Was écht een aanrader. Het is er zeer kleinschalig, ik had daardoor een privérit en mocht zelf een route kiezen. Ze hebben zelf een groot terrein om over te rijden met een eigen waterval. Ik kon kiezen uit een stukje de heuvels in rijden, of langs de weg en dan flinke stukken tölten. Heb er heerlijk gereden. De begeleider had veel kennis over de gangen en kon mij haarfijn uitleggen hoe ik een zuivere tölt moest rijden. De paarden waren ook goed verzorgd en vrolijk.
https://oddsstadir.is/

[ [url=m/00D8lc.jpg]Afbeelding[/url] ]




Ik heb een rit van 2 uur gemaakt, maar ik merkte dat ze heel meedenkend zijn. Als je aangeeft een rit van 3 uur te willen, is dat misschien ook wel mogelijk.


Ik heb vandaag dankzij jou tip hier ook 2 uur heerlijk gereden! Wat was dat genieten!
Bedankt voor je tip


Leuk! Ook samen met Denise (de schoondochter) gereden? Het leuke met haar vond ik dat ze ook precies wist uit te leggen hoe je een zuivere tölt moest rijden en daar ook de tijd voor nam om je dat te laten ervaren.

shadowstar

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-12-14

Re: Paardrijden in IJsland, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 06:35

Ja zeker! Ik mocht gewoon mijn eigen ding doen en zei volgde wel, heerlijk!

Denk er zelfs over na om volgend jaar de 8 dagen rit te doen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Paardrijden in IJsland, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 07:32

Zo’n langere tocht met losse kudde is echt een mega ervaring. Het tempo ligt vaak hoog omdat je veel wisselt en de kudde nu eenmaal moet volgen. Heel gaaf.