Roadtrip door het noorden van Duitsland, 2023

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:44

BeFunny schreef:
Weet er iemand een mooie plek in Duitsland tussen NL en Denemarken om mooi te wandelen (Bosrijk) geen stad of iets. Fijn als er een camperplaats in de buurt is. Anders alleen voor een mooie wandeling en dan weer door :j


wij zijn van de zomer in noord duitsland geweest, bij Scharbeutz en daar heb je sowieso super veel wandel gebieden ;)
Alleen moeten ze op dit moment wel aangelijnd ivm het wild.

Marjo

Berichten: 37238
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 10:45

Duisburg staat momenteel niet op het lijstje, en ligt ook niet op de route dus die zal ik niet meenemen volgend jaar :) Evenals het hele Ruhrgebied trouwens :)


BeFunny schreef:
Weet er iemand een mooie plek in Duitsland tussen NL en Denemarken om mooi te wandelen (Bosrijk) geen stad of iets. Fijn als er een camperplaats in de buurt is. Anders alleen voor een mooie wandeling en dan weer door :j


Kun je hier een ander topic voor aanmaken of een centrale opzoeken? :)

BeFunny

Berichten: 10606
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:49

Sorry voor de bevuiling ;)

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Roadtrip door het noorden van Duitsland, 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:02

Je start echt in Bremen? Ik zie namelijk dat de route over de 31 naar osnabruck gaat, vlak daarvoor kom je langs de Dorenther klippen en Tecklenburg. Ook erg leuk.

Marjo

Berichten: 37238
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 11:06

Qimm schreef:
Je start echt in Bremen? Ik zie namelijk dat de route over de 31 naar osnabruck gaat, vlak daarvoor kom je langs de Dorenther klippen en Tecklenburg. Ook erg leuk.


Ja ik heb vorig jaar wel geleerd dat ik eigenlijk langer op één plek wil blijven. Eerste dag flink wat kilometers maken en vanaf daar wat kleinere trips.

Locaties dichterbij huis wil ik dan 'bewaren' om met mijn moeder nog eens een paar dagen weg te gaan, dus ik ga ze zeker opslaan :D

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Roadtrip door het noorden van Duitsland, 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:10

Ah ja, dat is wel logisch :D Zo doen wij het meestal ook eigenlijk. Zo snel mogelijk, zo ver als mogelijk van huis geraken.

Marjo

Berichten: 37238
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Roadtrip door het noorden van Duitsland, 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 11:13

Ja precies. Ik ben alleen dus wil ook niet meer dan 5-6u per dag rijden eigenlijk. Dan is het gewoon zonde om na 2u al te stoppen :D

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:30

Qimm schreef:
Je start echt in Bremen? Ik zie namelijk dat de route over de 31 naar osnabruck gaat, vlak daarvoor kom je langs de Dorenther klippen en Tecklenburg. Ook erg leuk.

Gaaf ja. Die liggen aan de Europese wandelroute E1 en dan specifiek aan de Hermannsweg. Schijnt een van de mooiste hoogteroutes van Duitsland te zijn. Ik kwam 'm tegen op die website over het Osnabrücker Land: https://www.osnabruecker-land.nl/tour/hermannsweg. Ik snap heel goed dat je niet na twee uur al zo'n onderbreking wilt hebben, maar idd mooi om te bewaren voor een weekendje weg en/of voor wandelplannen.

Op de website van Wandelvrouw staan ook leuke tips (per land): https://www.wandelvrouw.nl/locatie/wand ... duitsland/

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 23:11

Heb je je vakantie in canada al gehad?

Ik heb net een kleine 'test' gedaan door naar de andere kant van Nederland te rijden, daar in een hotel en dan zien of dat goed gaat met rijden in mijn auto aangezien ik in mijn vorige auto na 1 uur rijden al kapot was. Nou, geweldig, helemaal blij, 5 uur rijden op 1 dag en bijna 1000 km in 3 dagen is voor mij echt uniek (normaal 3000 km per jaar) en geen centje pijn of ongemak onderweg :D Dus volgend jaar ga ik met een gerust hart ook touren in Duitsland, dan niet in een hotel maar op de camping. Ik wil alleen nog cruise control laten plaatsen in mijn auto, dat lijkt me wat handiger, ik ben dus echt niet goed in op constante snelheid rijden :n En een autohoes moet ik ook nog hebben :j

Ik heb alle plaatsen die hier genoemd worden opgeschreven, mijn buurman raadde nog aan om naar de bmw fabriek te gaan, moet een hele beleving zijn dus misschien ga ik daar ook even aan nog.

Marjo

Berichten: 37238
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Roadtrip door het noorden van Duitsland, 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 08:07

Canada moet nog gebeuren, volgende week om precies te zijn!

Wat leuk dat je inspiratie weet te halen uit mijn reis :D ben heel benieuwd hoe je het gaat hebben :)

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 11:55

Veel plezier dan volgende week! :D

Haha, ja sorry, betekent wel dat ik aan het meeliften ben op jouw topic inderdaad en dat ik weinig nuttige inbreng voor jou heb :o Maar ik ga niet jouw reis doen hoor, ik ga mijn eigen weg vinden :) Ik ben wel heel benieuwd waar jij overal gaat komen, dus ik blijf je zeker volgen!

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 12:49

Luneberger heide!
Ik ben daar afgelopen zomer samen met mij partner op vakantie geweest en hebben daar onder andere het wildpark bezocht een schitterende omgeving.

Ik las ook dat je in bremen start <3
Het oude centrum is meer dan schitterend echt de moeite om daar heen te gaan.

Tip van mij bespaar je eigen de moeite en ga niet naar Hamburg, centrum is niet gezellig en vooral veel bedelaars

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Roadtrip door het noorden van Duitsland, 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 14:06

Wat grappig om jouw route te lezen, wij hebben net deze zomer een roadtripje Berlijn, Cottbus, Dresden, Saksische Schweiz, Leipzig gedaan.

Was een geweldige vakantie en de natuur en de stad Dresden waren voor mij de hoogtepunten.

Veel plezier komende week trouwens!