Morvan, vakantie tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloemetje75
Berichten: 1993
Geregistreerd: 19-07-11

Morvan, vakantie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 09:23

Voor komende zomer ben ik als bestemming aan het kijken naar de Morvan in Frankrijk.

Ik ga met mijn 2 zoons (14 en 16), een camper en tentje. 2e week van augustus.

De jongens vinden het best leuk om eens te wandelen, oude stadjes te bekijken maar willen zeker ook af en toe een dag zwemmen/waterfietsen/in/aan het water klooien. Ze hebben zelf gezegd dat ze eigenlijk vooral rust willen (dus geen klok kijken, geen gejaag, niet 3 activiteiten op een dag). Het dagelijkse school/sport/sociale leven is best heftig.

We gaan de week ervoor logeren bij vrienden van de jongens aan zee dus leeftijdsgenoten en gamen hebben ze dan ook wel even genoeg gezien.

Ik heb weinig eisen, schoon sanitair, electra en liefst wifi (maar dat mag ook prima alleen bij het sanitair/kantoor zijn).
Ik zoek absoluut geen camping met waterparken, entertainment avonden etc. een feestavond in het bijgelegen dorp of een markt in dat dorp is wel leuk.
Vers brood (eventueel op bestelling) op de camping of op max 10 min lopen is wel een must (eventueel kan ik een fiets meenemen).

Avallon staat sowieso op het lijstje om te bezoeken.

Hebben jullie verder tips? Welke meren zijn mooi, welke wandeling moeten we gedaan hebben, welke camping of dorp is een aanrader?

Ik spreek en versta genoeg Frans om me te redden, kan het ook redelijk lezen dus websites in het Frans zijn geen probleem.