Dubai

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 13:27

Wij gaan begin september een weekje naar Dubai en ik ben op zoek naar tips voor leuke uitstapjes, goedkope restaurantjes etc. Bij ons verblijf zit een excursie inbegrepen, we gaan met een 4x4 door de woestijn rijden.
Wij houden niet zo van uitgaan/drinken dus daarin zoek ik geen tips.
Alle info is welkom

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 13:52

Naar de oude Souks (goud en kruiden)dat zijn markten in het oudere gedeelte, langs de haven er is ook een klein museum over hoe ze vroeger leefden in Dubai.
Er zijn diverse moderne winkelcentra bv Dubai Mall waar je soms je ogen uitkijkt met indoor aquarium, skibaan en ijsbaan.
Burj Khaliffa, Burj Al Arab en met de monorail naar Atlantis hotel op Palm eiland met mooi aquarium en waterpretpark.
Souk Madinat Jumarah ook gezellig. De grote Moskee of dagje naar ABU Dhabi.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:54

Bij de 4X4 zit vaak ook een Kamelenrit (bij ons iig).

Kijk goed of je het als dierenliefhebber in het kader van het dierenwelzijn wijs vindt om dat te doen. Gelukkig paste bij ons bijna iedereen ervoor (en deed bijna niemand het).

Verder alleen tips voor dure restaurants en hotels haha dus aan mij heb je niet echt iets. Oh ja, de mall met aquarium/ waterfall natuurlijk maar die had je denk al gevonden, indoor ski paradijs. Oh, wat wel leuk was, was de glazen glijbaan op weet ik hoe grote hoogte.

https://www.allesoverdubai.info/sky-views-dubai/

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 20:28

Ja die glijbaan had ik gezien, supergaaf! Denk alleen dat mijn man het iets minder vind, die heeft hoogtevrees :D

Goede tip van het kameelrijden, dat zit inderdaad bij de excursie erbij.

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:20

Kameelrijden staat hier nog op het wensenlijstje in Egypte. Waarom zou je dat niet doen? Ik heb ook op een olifant gereden in 2003 en daar werd echt wel netjes voor die dieren gezorgd, en het was in hun natuurlijke omgeving. Ik heb daar toen echt geen foute dingen gezien. Er werd daar toen echt al op gelet. En toch is het tegenwoordig notdone omdat de dieren wel wreed getraind worden zegt men tegenwoordig. Toen werd er gezegd dat het niet zo was. Ik kan dat ritje toen niet meer veranderen, maar ik wil dan graag weten waar ik op moet letten als ik ergens op een dier stap, en dan gaat het vooral om verborgen leed wat je niet direct kunt zien.

Kamelen worden al eeuwen gebruikt als lastdieren, dus moeten ze lopen met wonden? Worden ze niet goed verzorgd? Dat vind ik dan notdone, waar moet je op letten? Is het verborgen leed of direct te zien?

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:45

'Alles' in Dubai is in verhouding gewoon duur (behalve de taxi's, die zijn in Nederland weer duur).
Het vermaak is ten top, wel is bijna alles binnen, geen terrasjes (wel rooftops ed).

Ik vond zelf het 4x4 door de woestijn over de duinen echt te gek, kameelrijden niet gedaan. :)
Verder is alles er te doen maar wel met prijskaartje.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:20

germie schreef:
Kameelrijden staat hier nog op het wensenlijstje in Egypte. Waarom zou je dat niet doen? Ik heb ook op een olifant gereden in 2003 en daar werd echt wel netjes voor die dieren gezorgd, en het was in hun natuurlijke omgeving. Ik heb daar toen echt geen foute dingen gezien. Er werd daar toen echt al op gelet. En toch is het tegenwoordig notdone omdat de dieren wel wreed getraind worden zegt men tegenwoordig. Toen werd er gezegd dat het niet zo was. Ik kan dat ritje toen niet meer veranderen, maar ik wil dan graag weten waar ik op moet letten als ik ergens op een dier stap, en dan gaat het vooral om verborgen leed wat je niet direct kunt zien.

Kamelen worden al eeuwen gebruikt als lastdieren, dus moeten ze lopen met wonden? Worden ze niet goed verzorgd? Dat vind ik dan notdone, waar moet je op letten? Is het verborgen leed of direct te zien?

Goede vraag!

Als dierenliefhebber ga je dit snel genoeg zien. Tenminste; ik was met een gezelschap die niet per se dierenliefhebbers waren maar die er ook echt direct voor pasten.

Als je foto's op Instagram opzoekt, zal je snel genoeg ook zien hoe de vlag erbij staat. Diverse kampen hebben kamelen met echt wel wonden, pijnlijk tuigage (snijwonden singels), er lopen mensen bij met stokken om ze continue te laten staan en liggen (echt niet normaal oke hoe vaak), er zitten vaak twee dikke toeristen op tegelijk om tijd te besparen, ze hebben vage muilkorven op en ik kan nog wel even doorgaan. Het erge vond ik een scherp touw om de neus in kamelenkleur (zag je echt bijna niet) waarmee ze de dieren dus echt dwongen te liggen. Die touwen zaten bijna in de ogen als ze niet direct gingen liggen. Ze hadden er een halster in een felle kleur over om dat enigszins te verdoezelen. Niet oke!
Dit moet geen enkele toerist willen ondersteunen, hoe leuk het ook is voor een foto op Instagram.

Zullen vast ook goede bedrijven zijn!
Laat ik het zo zeggen: hou je koppie erbij :-). Ik wilde het ook heel graag maar was snel genezen toen ik het zag.

OJA wat ik echt tof vond was Sandboarden, snowboarden in de woestijn! Daar heb ik nog wel foto's van. Heel cool.

Voor de mensen die wel echt van luxe houden enzo de volgende aanraders:
- high tea Burj al Arab, het enige 7-sterren hotel van de wereld waar je anders niet "zomaar" binnen komt
- Versace Hotel, super hotel maar ook leuk voor diner/ lunch ed.
- Armani Hotel, hebben een bar in de Burj Khalifa die je wel echt moet zoeken! En alleen in kunt via het hotel.

Wij zijn ook nog Hard Rock cafe geweest (zit er trouwens ook een op het vliegveld maar dus ook in Festival city) was ook leuk.

Het meest tegenvallen vond ik Burj Khalifa naar de top maar dat was echt net een mierrennest.

OHJA geen idee of je nog Covid testen moet doen voor de terugweg, maar rapid tests zijn super zeldzaam daar dus wij konden overal alleen PCR en dat duurt 24u dus wij waren bijna te laat (gingen uit van rapid). Kun je wel op vliegveld doen, maar dat is MEGA duur.

Vlieg je met Emirates? Als je in de A380 vliegt, lekker genieten!

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 09:24

Nee vlieg met KLM
Anders neem ik zo'n test vanuit Nederland wel mee, we zijn beide wel gevaccineerd. Maar volgens mij hoef je niet te testen.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:30

Ik heb ook de 4x4 tour gedaan, inclusief sandboarden en kamelenrit, maar ik moet zeggen dat bij ons de kamelen er prima uit zagen. De kamelenrit was heel kort en begin van de avond en ik heb geen wond of naar tuig gezien, dus er zijn zeker ook bedrijven waar het netjes geregeld is.

Verder inderdaad zou ik zeker de souks bezoeken en de malls. De Burj Khalifa hebben wij ook gedaan, net als de Palm. Wij hebben het toen gecombineerd met de F1 race in Abu Dhabi. Die is er in september natuurlijk niet, maar je kan wel in Abu Dhabi naar het pretpark wat bij het circuit zit, Ferrari World. Als je van achtbanen houdt is dat zeker een aanrader; de snelste achtbaan ter wereld staat daar.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:03

tjakka123 schreef:
'Alles' in Dubai is in verhouding gewoon duur (behalve de taxi's, die zijn in Nederland weer duur).
Het vermaak is ten top, wel is bijna alles binnen, geen terrasjes (wel rooftops ed).

Ik vond zelf het 4x4 door de woestijn over de duinen echt te gek, kameelrijden niet gedaan. :)
Verder is alles er te doen maar wel met prijskaartje.


De taxi zijn goedkoop omdat de brandstof daar bijna niks kost.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:35

Wij hebben uren rondgelopen bij de malls, burj khalifa op gegaan en met een hop on hop off bus allerlei plekken in Dubai bezocht.
Ga ook zeker even naar Dubai Marina, heel leuk om rond te lopen.
Wij vonden een beach club als Nikki Beach heel leuk, maar wellicht is dat niet iets wat jullie helemaal past.

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:23

Denk niet dat je voor goedkope restaurantjes in Dubai moet zijn....

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:50

Wij eten in Dubai nooit duur , vooral bij de oude soukh , in die achteraf straatjes tussen de "lokale" mensen eten, vinden wij geweldig. Groot glas Mango sap en heerlijke eenvoudige gerechtjes. Wat ook leuk is bij de vis soukh een visje of garnalen ofzo kopen en dan klaar laten maken in 1 van de restaurantjes er naast. Daar vind je ook die grote manden met heel veel verschillende soorten dadels, heerlijk.
Reizen doen we meestal met de Metro, die brengt je bij bijna alle grote atracties. Met mijn moeder ook een keer ladies day op het locale strand gedaan, geweldig.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:57

Dubai kán heel duur zijn, maar hoeft echt niet.
Er zijn ook super veel lokale tentjes of juist grote amerikaanse ketens die over het algemeen ook niet duur zijn.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:41

De lokale tentjes sla ik liever over daar. Doe mij maar de luxe ketens. Een keer goed ziek geweest na het eten. Binnen 30 minuten kwam alles er weer uit.

De amerikaanse ketens zijn prima.
Laatst bijgewerkt door onpaard op 29-06-22 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:46

Als je op een verantwoordelijke plek kameel wilt rijden zoek dan eens naar ADCRC.ME op instagram.

Souk madina Jumeirah is leuk, veel restaurantjes en een oude souk ‘nagemaakt’ met kraampjes en souvenirs.
Al Seef ook, dan kun je voor 1 dirham met een abra naar de gold souk varen en weer terug.

JBR, La Mer en blue water zijn leuk voor cafeetjes en restaurantjes, aan het strand/water. Je kunt van JBR naar blue water lopen via de brug. Daar staat ook het reuzenrad.

Brandstof is op het moment 1,29 eu per liter maar dat is voor Dubai begrippen belachelijk duur (je rijdt er ook veel meer dan je in Nederland zou doen). Is in een jaar over de kop gegaan (+100%)

Paardrijden is leuk bij Mleiha stables in Sharjah, daar zit ook een archeologisch museum bij waar je dan gratis naar binnen mag. De paarden worden daar naar westerse standaarden verzorgd.

Burj Khalifa en de fonteinen zijn leuk als je een dagje naar Dubai Mall gaat.

Dubai Hills mall is ook leuk, met indoor achtbaan.

Watersport en jet ski’s kom je vanzelf tegen op praktisch elk strand.

The Pointe op de palm is leuk, restaurantjes en fonteinen, uitzicht op Atlantis en het nieuwe Royal Atlantis wat er naast zit.

Qua beach clubs kun je naar the Cove, Nikki beach, Barasti, Zero Gravity of Kite beach in Umm al Quwain
Kijk op google naar ladies nights en ladies days; heel veel offers en kortingen.

Ik weet niet of Global Village dan al weer open is, maar dat is ook de moeite waard. Wel ‘s avonds.

Qua eten kun je prima ‘street food’ eten, niks mis mee. Kraanwater zou ik overslaan tenzij je het in een waterkoker gooit om thee mee te zetten.

Gebruik voor taxi’s de Careem app ipv Uber; goedkopere taxi’s en kortingen. Je boekt dan namelijk de ‘gewone’ taxi’s.
Taxi’s met een roze dak zijn ladies only.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 18:00

Zo dan is de brandstofprijs daar inderdaad ook heel erg omhoog gegaan. Wij waren (inmiddels al weer heel lang geleden) bijna meer kwijt aan water dan aan benzine.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 18:13

Gaat maandelijks met +/- 50 fils omhoog op het moment, geen houden meer aan… zeker als je +100 km op een dag rijdt. Heb medelijden met de eigenaren van de supercars…

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:08

Bizar, ze halen het zelf uit de grond. Ooit een lekkende brandende pijpleiding gezien in Qatar. Dat maakt een lawaai, maar was wel heel bijzonder om te zien.

In Dubai daar heeft hotel little venice indruk op mij gemaakt. De gouden paarden bij de ingang en dat er overal grachtjes met water was vond ik erg gaaf om te zien.

De airport daarbij was de security strenger dan welke airport dan ook. Ik moest mn schoenen uit, en mn toolcard werd in beslag genomen.

We hebben 4 maanden in Qatar gewoond en moesten naar Dubai voor een visum verlenging. Qatar was best streng maar in Dubai was alles heel vrij en westers.

Ik wens je een mooie tijd daar ts. Toch gaaf om een keer mee te maken.

Woestijn jeep safari en overnachten in de woestijn is toch wel bijzonder.

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 19:39

Ik zag dat ons hotel redelijk buiten het centrum ligt, zo'n 7 km. Er zat wel een bushalte vlakbij maar kun je dan beter met de taxi gaan of met het ov? Zag dat je een Nol card kon aanschaffen om met het ov te gaan.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:53

Taxi kost weinig. Download de app ‘Careem’. Is goedkoper dan Uber

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:30

Wij hebben in Dubai alles met het OV gedaan, maar vooral met de metro.

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 22:54

Metro is 1,2 km lopen, dat is nog te doen als het niet te warm is :D

Maar had jij daar zo'n kaart voor en zo ja waar kun je die kopen? Zo'n nolkaart ofzo heet het.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:31

Wij hebben met een speedboat een tocht gedaan langs wat hoogtepunten, dat was echt een aanrader! Er worden er verschillende aangeboden via Getyourguide. Verder is het heel relaxed om een dag een strandbedje te huren ( https://www.kokobay.co/ deze vonden wij het leukst) en te genieten van drankjes, eten, zon en zee.

Oja, en wat je ook doet; gebruik géén zwarte taxi's! Dat zijn echt oplichters die 6x zo'n hoge prijs vragen. Mocht je geen internet hebben en Uber/Careem doet het niet, zorg dan dat je in een gele taxi stapt.

Malle_meid

Berichten: 192
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 20:45

Ik schop dit topic even omhoog :Y)

Februari 2024 ga ik waarschijnlijk naar Dubai. Nog mensen met goede tips? En wat vooral niet te doen?