Malta, een aanrader?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:00

Ik had een hotel in st. Julian.
Als strand st George Bay.

We zijn 1 dag naar Valetta geweest met een rondleiding.
Daar kreeg ik echt dat mix gevoel nog veel erger.
Hier een paar foto's van Valetta en Comino.
Comino was top. Alleen blijf ik erbij. De rest.. ik persoonlijk had m'n geld liever aan een ander land besteed :) Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Niqui

Berichten: 2188
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:03

Grappig wat de meesten hier zeggen over het huren van een auto. Ik ben echt een schijterd in de auto, maar daar heb ik daar geen last van gehad. Ja, het is rond Valetta druk en ze rijden links en soms wat chaotisch. Maar daar waren we snel aan gewend. Het is (vinden wij) handig als je niet afhankelijk bent van het openbaar vervoer en kan gaan en staan waar je wilt. Hierdoor kan je juist leuke strandjes en natuurgebieden opzoeken.
Dus als je je goed kunt aanpassen aan het links rjjden, dan zou ik me niet laten weerhouden om een auto te huren hoor.

Edit: nog even een foto van het zandstrand bij Mellieha:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Niqui op 15-06-22 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Picopico
Berichten: 896
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:07

Nou ja, het verkeer is druk ja en ze rijden links, maar de straten zijn soms ook ontzettend smal, zonder uitwijkmogelijkheden. De bus moest soms meerdere keren insteken om de bocht om te kunnen.

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:08

Ik ben maar op een plek op deze wereld geweest waarbij na 3 dagen weg wilde en dat was Malta. Nadeel was dat ik er nog 11 dagen moest blijven. Er is niets te vinden wat ook nog maar een beetje op natuur lijkt. Het is een grote stad. Toegegeven, het heeft mooie stukjes maar na 2 dagen had ik die wel bezocht.

Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik weer naar huis mocht.

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:16

Lieffiefi schreef:
Ik had een hotel in st. Julian.
Als strand st George Bay.

We zijn 1 dag naar Valetta geweest met een rondleiding.
Daar kreeg ik echt dat mix gevoel nog veel erger.
Hier een paar foto's van Valetta en Comino.
Comino was top. Alleen blijf ik erbij. De rest.. ik persoonlijk had m'n geld liever aan een ander land besteed :) [ [url=m/rKz7cW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7XQiAL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tHYFQp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/otgyG9.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ja, als je dat heel Malta noemt! Je bent in het meest toeristische gedeelte geweest. De andere kant van Malta is zoooo anders. Je bent zo te lezen niet in de historische steden geweest. En hebt veel overgeslagen waardoor je nooit over heel Malta kunt praten.

Picopico
Berichten: 896
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:18

Zoals gezegd hier wat foto's:

Malta:
Afbeelding

Afbeelding

Valetta:
Afbeelding

Gozo:
Afbeelding

Afbeelding

Comino:
Afbeelding

Afbeelding

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 17:11

maaikemuis schreef:
Ik ben maar op een plek op deze wereld geweest waarbij na 3 dagen weg wilde en dat was Malta. Nadeel was dat ik er nog 11 dagen moest blijven. Er is niets te vinden wat ook nog maar een beetje op natuur lijkt. Het is een grote stad. Toegegeven, het heeft mooie stukjes maar na 2 dagen had ik die wel bezocht.

Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik weer naar huis mocht.


Ik ben het zo helemaal met je eens!! Mijn geluk was dat we maar 6 dagen waren

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 17:49

fohadie schreef:
Lieffiefi schreef:
Ik had een hotel in st. Julian.
Als strand st George Bay.

We zijn 1 dag naar Valetta geweest met een rondleiding.
Daar kreeg ik echt dat mix gevoel nog veel erger.
Hier een paar foto's van Valetta en Comino.
Comino was top. Alleen blijf ik erbij. De rest.. ik persoonlijk had m'n geld liever aan een ander land besteed :) [ [url=m/rKz7cW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7XQiAL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tHYFQp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/otgyG9.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ja, als je dat heel Malta noemt! Je bent in het meest toeristische gedeelte geweest. De andere kant van Malta is zoooo anders. Je bent zo te lezen niet in de historische steden geweest. En hebt veel overgeslagen waardoor je nooit over heel Malta kunt praten.


Mooie aanname dit :D
Ga mezelf niet verdedigen maar heb wel meer plaatsen gezien :j

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 18:02

truus1957 schreef:
maaikemuis schreef:
Ik ben maar op een plek op deze wereld geweest waarbij na 3 dagen weg wilde en dat was Malta. Nadeel was dat ik er nog 11 dagen moest blijven. Er is niets te vinden wat ook nog maar een beetje op natuur lijkt. Het is een grote stad. Toegegeven, het heeft mooie stukjes maar na 2 dagen had ik die wel bezocht.

Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik weer naar huis mocht.


Ik ben het zo helemaal met je eens!! Mijn geluk was dat we maar 6 dagen waren


+1. Lang geleden alweer, maar de herinnering aan die vreselijke 5 daagse trip blijft me bij.

Mijn vader vond het er trouwens wel fantastisch. Hij was een liefhebber van cultuur en geschiedenis.

We hebben 1 dag een boottocht naar Sicilië gemaakt. Wat een prachtig eiland vonden we dat i.t.t. Malta! We baalden enorm dat we niet naar Sicilië maar naar Malta waren gegaan :-D

Houd je van erg stedelijk gebied, oude gebouwen en een rijke geschiedenis? Malta is your place to be!

Houd je juist van mooie natuur en rust? Please don't go!

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Malta, een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 20:07

Ja natuur en rust trekt ons meer.. En een huurauto ook. Dus we haken een beetje af..

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Malta, een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:43

Corsica al eens overwogen? Dat is zo'n prachtig en afwisselend eiland! Je hebt daar alles:

- ruig binnenland waar de tijd heeft stilgestaan
- Prachtige natuur
- Mooie zandstranden (regio Calvi)
- Krijtrotsen (regio Bonifacio)
- Kronkelende kustwegen langs een azuurblauwe zee
- Oude universiteitsstad Corte
Etcetera

Lees je er eens op in is mijn tip :j

Kaatje_S

Berichten: 1009
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:47

Een stalgenootje is er half mei geweest en was super enthousiast. De foto's die ik heb gezien waren ook echt een mix van cultuur, mooi helder water, stranden, planten/bloemen, rotsen. Zij hadden wel een auto gehuurd, zodat ze niet afhankelijk waren en lekker konden touren. Denk dat het dus ook wel afhangt van hoe makkelijk/relaxed je zelf bent en wat je verwachtingen zijn

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 21:44

Ik heb er een half jaar gewoond/ gewerkt (in het toerisme).

Om er te wonen en werken vond ik het verschrikkelijk, maar voor een dag of 6 vakantie is het denk ik wel leuk!


Ik heb zelf wel gereden in Malta (ik had geen keus :+ ) , het is te doen maar ze rijden er wel links en als gekken. Regelmatig hoorde ik van mensen dat ze hun gehuurde auto toch maar lieten staan omdat ze het rijden daar verschrikkelijk vonden. Daarnaast kan parkeren soms ook ellendig zijn (met name aan de kant van Sliema / St Julians).
Aan de kant van Buggiba/ Melieha is het wel goed te doen vond ik.
In Gozo kan je ook prima met de auto rijden en ook de oversteek met de ferry is geen enkel probleem.
Lokale bus werkt ook goed in Malta of anders de hop on hop off.


Als je meer van rust houdt zou ik zelf eerder in Mellieha verblijven. Mellieha heeft als 1 van de weinige plaatsen in Malta ook echt een fijn zandstrand. Het nadeel is alleen dat dit wat meer afgelegen ligt.
Buggiba vond ik qua drukte meevallen , maar vond ik geen mooi plaatsje om te zien. Voordeel van Buggiba is wel dat het iets centraler ligt dan
Mellieha. Sliema en met name St Julians zijn echt een stuk drukker maar ook wel gezellig.


Aanraders op Malta vond ik:
- Mdina, ga ook zeker taart eten bij La Fontanella. Hier hebben ze echt de lekkerste taarten met een prachtig uitzicht!
- Valetta
- 3 cities
- Marsaxlokk, hier liggen allemaal kleurrijke bootjes. Er is ook elke zondag een markt en het is dan ook gezellig druk daar.
- The Blue Grotto
- Dingli Cliffs
- Gozo, een dagje naar Gozo vind ik echt een aanrader! Je kan er mooi wandelen, heeft een aantal gezellige haventjes en is vooral een stuk rustiger dan Malta. Als je toch besluit om een auto te huren dan kan je daar prima rijden (vind ik).

Vanuit Valetta kan je ook de veerpont nemen naar Sliema, vanuit hier kan je dan ook wandelen naar St Julians langs de boulevard.

Mocht je nog iets willen weten kan je ook altijd een pb sturen :)

Picopico
Berichten: 896
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:01

citroen schreef:
- Mdina, ga ook zeker taart eten bij La Fontanella. Hier hebben ze echt de lekkerste taarten met een prachtig uitzicht!

Hier zijn wij 3x terug gekomen voor de baci cake :9 :o

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Malta, een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:06

Elke keer als wij op/in Malta op vakantie waren gingen we naar La Fontanella. Voor de chocoladetaart. De vakantie was niet OK zonder minstens 1x de chocoladetaart gegeten te hebben.

(Wij zijn er een 10 of 12x geweest, inmiddels zo'n 20 jaar geleden voor het laatst dus ik weet niet hoe het nu is. Destijds zaten wij meestal in St. Julians of Sliema en deden alles met de bus. Die was toen erg goedkoop en je kon er het hele eiland mee rond. Ik vond het een mooie mix van cultuur en strandvakantie.)

germie

Berichten: 26069
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:10

Ik snap echt die negatieve ervaringen met Malta niet. Ik heb zelfs even overwogen om te kijken of ik daar een baan kon vinden. Lekker duikwater bij de hand en daar werken met veelal beter weer dan in Nederland. Maar het blijft een eiland, ook al is het een land, dus het is klein. Een ander voordeel is dat je met een M paard direct daar tot de nationale top behoort, het niveau van paardrijden is er heel laag. Daar zou je dan zeker ook nog wat mee kunnen doen. Werken in de duiksport met reeds 40 duikscholen waarvan een deel elke 2 jaar van hand gaat wordt wel lastig.

Maar er is zeker nog wel wat rust en natuur te vinden. Als men zegt dat dat er niet is, dan ben je echt niet overal geweest. Bij de Red Tower is het zeker rustig en er is ook een foresta 2000 nature reserve.
Coral beach is rustig. Armier bay is mooi. Ras Il Qamie is heel ruig en rustig, daar woont ook niemand.
En Gozo is sowieso rustiger. Daar kun je ook overnachten.

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:26

Is Zakynthos voor jou ook geen optie? Dat is een kwartier langer vliegen en heb je wel van alles wat je wilt. Je kunt er leuk snorkelen, mooie kleine dorpjes, prima rond te rijden met de auto, mooie natuur (van rotskust tot mooi glooiend binnenland. Niet heel groot qua eiland. Prima voor 6 dagen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 10:27

Daihyo schreef:
Is Zakynthos voor jou ook geen optie? Dat is een kwartier langer vliegen en heb je wel van alles wat je wilt. Je kunt er leuk snorkelen, mooie kleine dorpjes, prima rond te rijden met de auto, mooie natuur (van rotskust tot mooi glooiend binnenland. Niet heel groot qua eiland. Prima voor 6 dagen.
[ [url=m/FCu0EL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/63LsiE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Vc6YVY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4N0DFU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CzY2OH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YyraRZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Zt3fxn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh dat is zeker ook een goede! We hadden Corfu ook op ons lijstje staan. Hebben nu wat vakanties naar Sardinië / Sicilië / Corfu en Zakynthos op ons lijstje staan. Nu nog afwachten of er wel vluchten gaan..

Skessa_
Berichten: 10692
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:16

Wij gaan naar Zakynthos en vliegen vanaf Rotterdam!
Corfu (vooral het noorden) is ook erg mooi <3

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Malta, een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 14:36

We hebben besloten voor Corfu te gaan. Mede door jullie ervaringen! Denken dat dat beter bij ons past wat betreft de natuur.