Tips voor vakantie (roadtrip-achtig) door mooie natuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Tips voor vakantie (roadtrip-achtig) door mooie natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:41

Wat je zoekt vind je inderdaad in bijna ieder Europees land. Maar als je slechts 7 a 10 dagen hebt, zou ik echt niet te ver gaan. Dan zou richting Ardennen, Hoge Venen, Vogezen, Duitsland, Frankrijk,... kijken. Wij zijn nu in Schotland, voor 2,5 week en we hebben nog maar zo weinig van het land kunnen zien vind ik :D En de boot kost toch serieus wat geld (idem voor Scandinavië als je bvb naar Oslo of Göteborg zou varen) en dan vind ik het zonde als je er geen lange vakantie van kan maken

Qua drukte valt het hier nu trouwens wel heel goed mee. Misschien "dankzij" Corona maar de toeristen lijken hier vooral Europeanen met een auto of camper. Nog nergens bussen gezien. Dus dit jaar is misschien nog wel hét moment voor de normaal drukkere plekken te bezoeken.

BeFunny

Berichten: 10544
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Tips voor vakantie (roadtrip-achtig) door mooie natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 12:37

Aahh ja 7 a 10 dagen heb ik even kennelijk overheen gezien.

3 weken was voor ons te weinig voor de reis naar en door Noorwegen. Wij gaan nu altijd 4 weken.

Kan wel schelen als je een nacht op de boot doet v.a Denemarken en terug ook. Dan heb je 8 dagen in Noorwegen . Dan zie je niet alles maar kun je echt wel een onvergetelijke reis maken hoor. Als wij de bruggen route doen. Is de eerste overnachting in Duitsland we doen rustig aan. 2 e in Denemarken of Zweden. Vaak blijven we dan nog 2 plaatsen in Zweden voor we de grens over gaan bij Noorwegen. En vaak tussendoor nog ergens hoog in Zweden. Maar dan ben je al bij al 2 weken onderweg.


Eyfel en Ardennen combineren is ook leuk. Maar hadden wij in 4 dagen gedaan _O-

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 13:14

https://ilovetheseaside.com/

Dit zijn lekkere boekjes voor als je een road trip wil maken. Je hoeft geen surfer te zijn om dit leuk te vinden. Er staan Veel leuke tips is. Tent mee of daktent op de auto (kan je huren) en gaan.

Mistie
Berichten: 977
Geregistreerd: 17-03-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Tips voor vakantie (roadtrip-achtig) door mooie natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 20:24

Wij zijn momenteel in Zweden en het is echt onverwacht prachtig! We zijn met de camper en kamperen voor de helft wild en voor de helft op campings. De campings zijn hier over het algemeen wel minder luxe dan bv Duitsland. De goed aangeschreven campings (vlgs park4night) nu al veelal vol, is onze ervaring. Daarom ook vannacht wildkamperen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 06:43

Wij zijn net terug van een roadtrip Sicilië. Wij hebben er 18 dagen over gedaan omdat we enorm veel dingen gezien en gedaan hebben ( boottocht naar de vulkaan Stromboli en ook een dag de Etna op geweest etc etc)
De route is 11 uur van de luchthaven Palermo weer terug naar de luchthaven.
Wij zijn overal 2 tot 4 nachten gebleven om veel bezienswaardigheden te bezoeken of met een boot weg te gaan. (Of een dagje strand en lui zijn. )
Alles stops lagen rond de 2 uur rijden uit elkaar alleen het laatste deel was 3,5 uur.
Wij hebben er grotendeels voor gekozen om de binnendoor route te nemen en niet de snelwegen. Afbeelding
De route is dus prima te doen in een week of 10 dagen al zul je dan keuzes moeten maken in bezienswaardigheden.
Wij hadden via easyJet vluchten van 93 euro pp retour. De huurauto was 400 euro voor 18 dagen.
Wij hebben niet in hotels overnacht maar overal appartementen of woningen gehuurd ( wel via booking) waarbij dit mijn favoriet was, al was de rest echt wel vergelijkbaar

http://www.booking.com/Share-nWLo2Qk


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Tips voor vakantie (roadtrip-achtig) door mooie natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 07:36

Ik weet niet wat je budget is en hoeveel luxe je wil maar anders is dit misschien nog een idee: https://www.anwb.nl/vakantie/fly-drive

Heel lang geleden een keer een fly drive vakantie gehad op de Peloponnesos en dat was erg leuk.

Maar van een rondje Luxemburg/Ardennen met de tent kan ik ook helemaal gelukkig worden. Dan vooral campings zoeken aan het water waar je 's avonds een vuurtje mag maken <3

Saksisch Schweiz is ook erg tof. Hier zijn we zelf met de trein naartoe geweest en hebben daar de Malerweg gelopen. Die heeft een paar toeristische plekken maar je kan er ook uren niemand tegen komen. Dresden is een leuke, gezellige stad om te bezoeken. Eventueel zou je nog even door kunnen steken Tsjechië in.