België, zuiderbuurtjes wat moeten we zien?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19642
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: België, zuiderbuurtjes wat moeten we zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 22:06

BillyJ waar vond jij dat honden mee mogen naar de kikmolen? Ik kan dat nergens vinden. Als dat zo is, zou perfect zijn!

Poes, ik vraag me af waarom dat is? Natuurwater is zoveel mooier dan een chloorbad :oo . Met of zonder hond.

Eerlijk is eerlijk, waren we thuis geweest, dan waren we zonder hond gaan zwemmen en was ze lekker koel in huis gebleven. Maar ik laat haar hier niet alleen in een voor haar vreemde omgeving (vakantiehuisje) achter en dus gaat ze mee. Ik had alleen niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn om zoiets simpels te vinden! Bij ons heb je veel zandafgravingen die niet meer gebruikt worden, meertjes enz waar je lekker kan zwemmen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: België, zuiderbuurtjes wat moeten we zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 22:51

Geen idee maar ik sliep vroeger quasi wekelijks in een b&b aan het water in NL en heb daar veel interessante gesprekken over gehad. De meesten onder ons of toch velen hebben nog nooit in België in open water gezwommen en sommige zelfs helemaal nergens. Ik doe het ook zelden overigens.

Kmbrly

Berichten: 1847
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 23:24

Ik moet denken aan de aspermansvijver.
Weet niet als je er effectief mag zwemmen. Maar het is best wel een mooi stukje(vind ik zelf).

Mijn hond / paard en ik hebben ook al in de Maas gezeten.

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 00:35

Def schreef:
Voor wandelen in de Ardennen met (helder) water zou ik voor Ninglinspo gaan. Prachtige omgeving met meerdere wandelingen die je kunt maken. Zwaar en wat minder zwaar. Wij zijn er destijds met 30 graden geweest dat was ideaal voor de honden omdat ze overal in het water kunnen.

La Roche is een leuk stadje in de Ardennen met veel activiteiten en winkeltjes en lekker eten.


Wilde ik ook voorstellen, ik vond het eterisch. Ik was er in het vroege voorjaar, en de bomen hadden een licht groene waas van nieuwe blaadjes, het licht werd er zo mooi door gefilterd dat het een sprookjesachtige sfeer creërde. Alleen... Volg niet de bordjes van het restaurant want die ga je niet vinden ik heb het wel gedaan en uiteindelijk hebben we 2 uur meer gelopen dan nodig was. Al vond mijn hond dat toen niet erg.

Muronia

Berichten: 19642
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: België, zuiderbuurtjes wat moeten we zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 12:10

Helaas tig mailtjes verder en gewoon niks gevonden in de wijde omtrek. Het is veel te warm om een flink eind te wandelen nu. Dit is wel een beetje een domper hoor.

Kmbrly

Berichten: 1847
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 12:18

Muronia schreef:
Helaas tig mailtjes verder en gewoon niks gevonden in de wijde omtrek. Het is veel te warm om een flink eind te wandelen nu. Dit is wel een beetje een domper hoor.

Ook niet in het bos ?

Schuur_

Berichten: 4904
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 12:25

Er zijn wel plaatsen maar die zijn niet allemaal legaal ;)

Zo gingen wij vroeger altijd naar Lommel, de Putten en de Sahara

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: België, zuiderbuurtjes wat moeten we zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 12:36

Honden mogen zwemmen op de kalmthoutse heide. Is een hondenroute daar. Ik ken het niet zo goed, want ik vind mensen met honden niet altijd zo leuk haha.
Kalmthoutse heide is wel erg mooi.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: België, zuiderbuurtjes wat moeten we zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 12:43

De Teut in Zonhoven.

Muronia

Berichten: 19642
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: België, zuiderbuurtjes wat moeten we zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 19:00

We zijn uiteindelijk bij de Oolderplas uitgekomen. Daar was het goed vertoeven :D

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: België, zuiderbuurtjes wat moeten we zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 00:45

In het meer van butgenbach heb ik toen zwemmers gezien en ook zwemmende honden :)
Er zijn kleine stukjes gras/"strand"