Wie is er op vakantie geweest in Napels en Samos?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Wie is er op vakantie geweest in Napels en Samos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 21:37

Ik ben op zoek naar mensen die eerder op vakantie zijn geweest in Napels omdat ik overweeg hier van de zomer heen te gaan. Wie kan er ervaringen met mij delen?
Zelf ben ik 32, ik zou met een groep mee gaan van 30-49. Eigenlijk is dat niet mijn voorkeur maar er zijn ook mensen van 2x 32, 2x 34, 1x 36 dus ik ben niet helemaal de guppie van de groep. :')

Waar ik over twijfel:
-Ik houd van een lekker strand maar heb gehoord dat niet alle stranden van Napels goed toegankelijk zijn voor toeristen? Hoe moet ik dit voor mij zien? Het hotel ligt op een gunstige locatie niet ver van het centrum van Castellammare di Stabia. De eerste toegankelijke stranden liggen op ca. 3 kilometer afstand van het hotel.
Maar ik ben erg benieuwd hoe dit in de praktijk zit, zijn er gewoon heel weinig stranden te vinden?
-De tijd van iedere avond de kroeg in heb ik echt wel gehad maar misschien 1/2 max 3x uit, b.v. de discotheek in lijkt me misschien wel leuk. Kan dat in Napels?
-Is Napels erg duur? Waar moet ik het ongeveer mee vergelijken? Het hotel is op basis van logies/ontbijt.

Eigenlijk heb ik dezelfde vragen over Samos behalve dan over het strand. De groep zou hier ongeveer hetzelfde verhaal zijn qua leeftijd.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:29

Heel eerlijk? Ik vond Naples geen fijn gevoel geven en zou er zeker niet 's nachts alleen over straat willen gaan. Of in een groep, for that matter. Voor een lekkere strandvakantie zou ik naar Griekenland gaan.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wie is er op vakantie geweest in Napels en Samos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:30

Napels is hartstikke onveilig, de kans dat je er beroofd wordt is groot.
Waarom zou je uberhaupt naar zo'n grote stad gaan als je een strandvakantie wil? Ga gewoon naar een Grieks eiland (Samos dus bijv.) of naar iets als Tenerife.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 13:41

Narya schreef:
Heel eerlijk? Ik vond Naples geen fijn gevoel geven en zou er zeker niet 's nachts alleen over straat willen gaan. Of in een groep, for that matter. Voor een lekkere strandvakantie zou ik naar Griekenland gaan.



Bedankt voor je reactie. Vervelend dat je je vakantie zo ervaren hebt. Ik zou er zelf ook niet (snel) alleen heen gaan maar het ging nu om een georganiseerde groepsreis gaan met nederlandse reisleiding. Dat zou mij wel al een veiliger gevoel geven maar het is goed om in gedachten te houden.
Waarschijnlijk ga ik deze zomer naar Griekenland en dan specifiek Lesbos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:42

Samos is echt een betere keuze in dit geval inderdaad.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 13:46

elnienjo schreef:
Napels is hartstikke onveilig, de kans dat je er beroofd wordt is groot.
Waarom zou je uberhaupt naar zo'n grote stad gaan als je een strandvakantie wil? Ga gewoon naar een Grieks eiland (Samos dus bijv.) of naar iets als Tenerife.



Dank je voor het reageren. Goed om te weten.
De reden dat ik misschien naar Napels wilde was omdat de reis mij heel erg aansprak qua programma en Italië een heel leuk land vind maar al in Toscane geweest ben. Daarnaast zijn veel andere reizen die ik op het oog had en wilde boeken geannuleerd dus ben ik gedwongen om wat breder te kijken. Steden welke aan de kust liggen, b.v. Napels, en dus citytrip en strand combineren trekken mij altijd erg aan!
Tenerife ben ik toevallig vorig jaar nog geweest en dat viel mij heel erg tegen. Ik heb daar geen spijt van maar zou er niet nog een keer heen gaan en zou het ook niet snel aanraden.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:57

Napels is echt super leuk!! <3
Wij zijn afgelopen herfst op vakantie geweest naar Italië voor een rondreis en zijn gestart met een weekend Napels en daarna oa doorgereisd naar de Amalfikust.
Het was zo mooi en leuk dat ik heel graag nog eens terug wil {:} en ik heb me in Napels eigenlijk niet onveilig gevoeld, maar heb ook niet laat in de avond alleen op straat gelopen ofzo.

Ik ben zelf niet op het strand bij Naples geweest, dat deel hebben wij bij Sorrento en Positano gedaan.
Wanneer je echt voor strand gaat zou ik dus Napels met Sorrento combineren of zelfs wat verder langs de Amalfikust.

Napels is totaal niet duur! Je kunt er heerlijk eten bij restaurantjes en wijnbars. Ik heb er de lekkerste pizza margarita gegeten voor 10 euro en bij wijnbars krijg je zo veel snacks naast je wijntje dat je geen avondeten of lunch meer hoeft :D .

Aanraders zijn local food tours of tour via Baia bikes met nederlandse gidsen. Daardoor zijn we echt bij super leuke plekken in de stad gekomen. Dit kan zowel privé als in een groep.

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 13:58

Ik vond Napels echt heel erg leuk voor een paar dagen, wij hebben de Vesuvius beklommen en zijn naar Solfatara geweest. Dat is echt een aanrader als je vulkanisme interessant vindt! Voor de stranden moet je er wel echt niet heen gaan, er is in principe alleen maar haven. Wij hadden een stukje rotsstrand gevonden een stuk buiten de stad, maar dat was het niet echt waard. Het eten was er echt geweldig en ik heb me helemaal niet onveilig gevoeld (moeder en dochter).

Ik zou er niet langer dan een paar dagen heen gaan. Wij zijn 3 dagen geweest en daarna naar de Amalfi kust vertrokken voor de zon en de stranden!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 14:14

E4D schreef:
elnienjo schreef:
Napels is hartstikke onveilig, de kans dat je er beroofd wordt is groot.
Waarom zou je uberhaupt naar zo'n grote stad gaan als je een strandvakantie wil? Ga gewoon naar een Grieks eiland (Samos dus bijv.) of naar iets als Tenerife.



Dank je voor het reageren. Goed om te weten.
De reden dat ik misschien naar Napels wilde was omdat de reis mij heel erg aansprak qua programma en Italië een heel leuk land vind maar al in Toscane geweest ben. Daarnaast zijn veel andere reizen die ik op het oog had en wilde boeken geannuleerd dus ben ik gedwongen om wat breder te kijken. Steden welke aan de kust liggen, b.v. Napels, en dus citytrip en strand combineren trekken mij altijd erg aan!
Tenerife ben ik toevallig vorig jaar nog geweest en dat viel mij heel erg tegen. Ik heb daar geen spijt van maar zou er niet nog een keer heen gaan en zou het ook niet snel aanraden.

Dat is persoonlijke beleving dan waarschijnlijk,zelf heb ik een fijne reis gehad op Tenerife, erg mooi als je met de auto gaat rondtoeren. Maar die meest toeristische strandplaats is dan juist weer niet mijn ding.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 17:15

Josien_ schreef:
Napels is echt super leuk!! <3
Wij zijn afgelopen herfst op vakantie geweest naar Italië voor een rondreis en zijn gestart met een weekend Napels en daarna oa doorgereisd naar de Amalfikust.
Het was zo mooi en leuk dat ik heel graag nog eens terug wil {:} en ik heb me in Napels eigenlijk niet onveilig gevoeld, maar heb ook niet laat in de avond alleen op straat gelopen ofzo.

Ik ben zelf niet op het strand bij Naples geweest, dat deel hebben wij bij Sorrento en Positano gedaan.
Wanneer je echt voor strand gaat zou ik dus Napels met Sorrento combineren of zelfs wat verder langs de Amalfikust.

Napels is totaal niet duur! Je kunt er heerlijk eten bij restaurantjes en wijnbars. Ik heb er de lekkerste pizza margarita gegeten voor 10 euro en bij wijnbars krijg je zo veel snacks naast je wijntje dat je geen avondeten of lunch meer hoeft :D .

Aanraders zijn local food tours of tour via Baia bikes met nederlandse gidsen. Daardoor zijn we echt bij super leuke plekken in de stad gekomen. Dit kan zowel privé als in een groep.



Er zijn verschillende excursies die aangeboden die volgens mij wel mooiere stranden bieden bv:
-dagje Sorrento (zit ook al bij de prijs)
-excursie naar Capri, volgens mij is dat wel echt mooi qua strand?
-Amalfikust naar Amalfi en Positano.
Wanneer was je in Napels en zou je die tijd van het jaar aanraden? Waarschijnlijk wordt het dit jaar een andere bestemming maar voor volgend jaar is het zeker een optie. :j

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 17:18

JusticeJ schreef:
Ik vond Napels echt heel erg leuk voor een paar dagen, wij hebben de Vesuvius beklommen en zijn naar Solfatara geweest. Dat is echt een aanrader als je vulkanisme interessant vindt! Voor de stranden moet je er wel echt niet heen gaan, er is in principe alleen maar haven. Wij hadden een stukje rotsstrand gevonden een stuk buiten de stad, maar dat was het niet echt waard. Het eten was er echt geweldig en ik heb me helemaal niet onveilig gevoeld (moeder en dochter).

Ik zou er niet langer dan een paar dagen heen gaan. Wij zijn 3 dagen geweest en daarna naar de Amalfi kust vertrokken voor de zon en de stranden!


Zoals ik al eerder tegen Josien_ zei zijn er wel meerdere excursies waar je bij mooie stranden komt:
-dagje Sorrento (zit ook al bij de prijs)
-excursie naar Capri, volgens mij is dat wel echt mooi qua strand?
-Amalfikust naar Amalfi en Positano.
Daarnaast zijn er nog meer excursies maar die zijn meer cultureel gericht. Als ik er heen zou gaan dan zou ik er bewust voor kiezen om meerdere excursies te gaan doen maar het is goed om te weten dat de stranden in/om Napels zelf de moeite niet echt zijn.

Gaabje
Berichten: 932
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Wie is er op vakantie geweest in Napels en Samos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 17:37

Ik weet niet of ik helemaal neutraal ben over Napels want mijn moeder komt er vandaan. Ik ben een paar jaar geleden nog met een vriendin geweest en toen heb ik me ook helemaal niet onveilig gevoeld, maar dat kan ook komen omdat ik italiaans spreek. Dan wordt er misschien toch anders naar je gekeken. En ik weet welke delen minder fijn zijn. Daar zitten ook veel van de straatverkopers bvb. Qua strand is Napels inderdaad niet ideaal. Vele inwoners (waaronder mijn familie) trekken ook naar andere plekken om echt een strandvakantie te hebben. Maar die heb je wel in de buurt. Verder is er in de omgeving gewoon ontzettend veel moois. Pompeii zou ik zeker bezoeken. Van de eilanden is Capri wel echt bij far het duurst, super toeristisch. Ischia is een groter eiland en een stuk minder duur. Daar heb je ook veel mooie stranden.

Al met al zou ik Napels niet afraden, zeker niet met een georganiseerde groepsreis, maar in grote steden is het wel verstandig goed op je spullen te letten en bvb je tas aan de voorkant te houden ipv op je rug.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 17:52

Ik ben 3 of 4 x in Napels geweest.
Heb me niet onveilig gevoeld. Het leger stond op diverse plaatsen, dat kan je een onveilig gevoel geven of juist veilig..
Ik had er niets van..
De stad zelf is mooi maar vond het vrij smerig. Iets met maffia en vuilniszakken.
Wel leuk en tof een keer meegemaakt te hebben.

We hebben een ferry naar Ischia genomen, supertof eiland!

Ik zou gewoon gaan en genieten.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Wie is er op vakantie geweest in Napels en Samos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:47

Wij waren eind September in Napels en het was meestal zo'n 23-26 graden.
Sorrento is leuk en Capri is echt prachtig. Wij hebben ook een erg leuke boottocht daar naartoe gedaan.
Ischia schijnt wel rustiger en net zo mooi te zijn maar ik ben er zelf niet geweest.

Amalfi en Positano zijn mooi om te zien, maar erg duur.

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Re: Wie is er op vakantie geweest in Napels en Samos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:06

Napoli is een fantastische stad, met een hele rijke cultuur, interessante musea, lekker eten (pizza voor 3-4 euro) en heerlijke wijn. Het is een stad, dus bij definite is er meer criminaliteit dan in een gemiddeld Nls dorp. Maar eerlijk gezegd voel ik me niet minder veilig dan in gelijk welke andere grote stad. Als je op zoek bent naar stranden zou ik inderdaad Sorrento en/of Amalfi opzoeken. Capri is ook een optie, maar eerlijk gezegd vind ik dat het eiland al z'n eigenheid is verloren in functie van (luxe)toerisme.

Hou er wel rekening mee dat het tijdens de zomermaanden erg warm kan zijn in Zuid-Italië, er zullen weinig dagen zijn onder de 30 graden.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 18:27

Gaabje schreef:
Ik weet niet of ik helemaal neutraal ben over Napels want mijn moeder komt er vandaan. Ik ben een paar jaar geleden nog met een vriendin geweest en toen heb ik me ook helemaal niet onveilig gevoeld, maar dat kan ook komen omdat ik italiaans spreek. Dan wordt er misschien toch anders naar je gekeken. En ik weet welke delen minder fijn zijn. Daar zitten ook veel van de straatverkopers bvb. Qua strand is Napels inderdaad niet ideaal. Vele inwoners (waaronder mijn familie) trekken ook naar andere plekken om echt een strandvakantie te hebben. Maar die heb je wel in de buurt. Verder is er in de omgeving gewoon ontzettend veel moois. Pompeii zou ik zeker bezoeken. Van de eilanden is Capri wel echt bij far het duurst, super toeristisch. Ischia is een groter eiland en een stuk minder duur. Daar heb je ook veel mooie stranden.

Al met al zou ik Napels niet afraden, zeker niet met een georganiseerde groepsreis, maar in grote steden is het wel verstandig goed op je spullen te letten en bvb je tas aan de voorkant te houden ipv op je rug.



Goede tip om misschien Ischia te bezoeken i.p.v. Capri. Ik heb zelf ook het gevoel dat als je de taal van de bevolking spreekt ze je als toerist serieuzer nemen... Ik had ook wat op Google opgezocht en qua cijfers is er helemaal niet zo veel criminaliteit in Napels. Maar een ding is wel zeker, als ik naar Napels zou gaan dan met een georganiseerde groepsreis omdat de groep maar ook professionele reisleiding gewoon een stuk veiligheid geeft. :j

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 18:28

Lieffiefi schreef:
Ik ben 3 of 4 x in Napels geweest.
Heb me niet onveilig gevoeld. Het leger stond op diverse plaatsen, dat kan je een onveilig gevoel geven of juist veilig..
Ik had er niets van..
De stad zelf is mooi maar vond het vrij smerig. Iets met maffia en vuilniszakken.
Wel leuk en tof een keer meegemaakt te hebben.

We hebben een ferry naar Ischia genomen, supertof eiland!

Ik zou gewoon gaan en genieten.



Bedankt voor je reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:44

Ik zou zeker naar Napels gaan.. er is echt zat te beleven, ook in de directe omgeving. Voor strand zal je wel echt naar een eiland moeten. Capri is ontzettend duur, maar vond het wel erg mooi (en druk). Ischia is dan, als je puur voor strand zitten gaat, denk een betere optie.

Heb mij er ook absoluut niet onveilig gevoeld (was er met een vriendin). Wij waren wel nooit tot laat buiten, hele dag rondsjouwen was het fijn in de avond niks te doen. Wel de lekkerste pizza's laten bezorgen dan telkens :+

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wie is er op vakantie geweest in Napels en Samos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 19:33

Een vriend van ons heeft een jaar in Napels gewoond en is helemaal napels fan, wij zijn er vorig jaar geweest en vonden het een interessante stad er is zoveel te zien !
Echt leuk om te doen, en ja de simpelste pizza's zijn daar wel echt t lekkerst.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wie is er op vakantie geweest in Napels en Samos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 19:36

Napels is best leuk voor een dagje of twee, daarna had ik het wel gezien. Je kunt wel nog makkelijk een dagje pompeii kijken vanaf napels. Strand heb ik niet gezien maar nouja, ook niet gezocht eigenlijk