Tips Griekenland of Italië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Tips Griekenland of Italië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 22:41

Hoihoi,

Ja, het zoveelste "waar ga ik heen op vakantie" topic :') Maar ik dacht er zijn vast mensen die leuke tips hebben.

In de zomervakantie willen wij een week met het gezin weg, maar we twijfelen nog tussen Italië en Griekenland. En dan ook waar in Italië of Griekenland. We willen niet een meeega toeristische plek zoals Venetië of Amalfikust, maar ook niet in een afgelegen gat. De voorkeur gaat uit naar een huisje, hotel is ook een optie maar dat komt vast goed, we zijn vooral een beetje zoekende naar welke gebieden leuk/mooi zijn. We willen dus niet midden in de stad, liever wat meer in de natuur maar dat een dorpje op loopafstand nog wel te doen is. En aan de kust of een meer op loopafstand is toch wel iets wat we echt graag willen. Verder maakt het niet zoveel uit, dus ik ben heel benieuwd naar jullie aanraders.

En vinden jullie de temperaturen in Zuid-Europa te doen in augustus? Hoor wel vaak dat 40 graden daar beter te doen is dan 40 graden in NL door de hoge luchtvochtigheid hier. Vroeger, voor de economische crisis gingen we elk jaar naar Griekenland maar daar weet ik niet heel veel meer van. De Italiaanse kust spreekt me erg aan maar zou het ook wel leuk vinden weer terug te gaan naar een Grieks eiland :)

Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Re: Tips Griekenland of Italië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 11:48

En misschien een heel domme vraag maar zit aan elke kant van italië strand? :') Want in Nederland heb je bijv west heel veel strand maar in het Noorden een stuk minder, heeft met wind en zee richting te maken etc..

Skessa_
Berichten: 10692
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 11:55

Wij hebben net een vakantie naar Zakynthos geboekt.
Maar nog nooit geweest, dus kan nog niet zeggen of het een aanrader is ;)


Gaan er kinderen mee op vakantie?


2 jaar geleden zijn we op Cyprus geweest, vond ik ook erg tof.


In Italie lijkt de streek Puglia (Bari) me heel mooi en volgens mij is dat nog niet extreem toeristisch.

Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 12:07

Skessa_ schreef:
Wij hebben net een vakantie naar Zakynthos geboekt.
Maar nog nooit geweest, dus kan nog niet zeggen of het een aanrader is ;)


Gaan er kinderen mee op vakantie?


2 jaar geleden zijn we op Cyprus geweest, vond ik ook erg tof.


In Italie lijkt de streek Puglia (Bari) me heel mooi en volgens mij is dat nog niet extreem toeristisch.

Ik ben 16, mijn broer gaat denk ik niet mee.
Bedankt voor de tips, Cyprus ben ik geloof ik vroeger ook eens geweest :)

Charlottemv
Berichten: 907
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Tips Griekenland of Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 13:10

Zuid of oost Sardinië is ook prachtig en niet té toeristisch.

Afbeelding

Elguccia

Berichten: 118
Geregistreerd: 05-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 13:58

Charlottemv schreef:
Zuid of oost Sardinië is ook prachtig en niet té toeristisch.


In de zomer wordt Sardinië overspoeld door (Italiaanse) toeristen. Dan is het er megadruk.

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Tips Griekenland of Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 14:02

Ik ben op Samos, Rhodos, Kreta en Zakynthos geweest.
Stuk voor stuk prachtige Griekse eilanden.
Griekenland is Zeker een aanrader.

ellepel

Berichten: 47426
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 14:09


Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 14:15

Shetloveerrr schreef:
En misschien een heel domme vraag maar zit aan elke kant van italië strand? :') Want in Nederland heb je bijv west heel veel strand maar in het Noorden een stuk minder, heeft met wind en zee richting te maken etc..


Hallo google maps en je topolessen op school :D

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16195
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Tips Griekenland of Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 14:28

Domme vragen bestaan niet! Italië is op het hoge noorden na omringd door water/strand. (De laars)
In het noorden zijn wel veel prachtige meren met stranden. Op het gardameer na zijn die niet al te toeristisch, maar wel gezellig levendig.

Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 14:43

Essie73 schreef:
Domme vragen bestaan niet! Italië is op het hoge noorden na omringd door water/strand. (De laars)
In het noorden zijn wel veel prachtige meren met stranden. Op het gardameer na zijn die niet al te toeristisch, maar wel gezellig levendig.

Dankje!

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 15:40

Je kunt op elk eiland en in elk land wel stukken vinden die minder of eigenlijk niet toeristisch zijn. Ik boek meestal een airbnb op een niet toeristische plek maar waarvandaan ik wel alles goed kan bereiken. Je kunt ook heel makkelijk op google maps zoeken op hotels dan krijg je ook de airbnbs enz. En dan kijken hoe ver of dichtbij een toeristisch stuk zou willen zitten.

Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 15:51

moonsparkle schreef:
Je kunt op elk eiland en in elk land wel stukken vinden die minder of eigenlijk niet toeristisch zijn. Ik boek meestal een airbnb op een niet toeristische plek maar waarvandaan ik wel alles goed kan bereiken. Je kunt ook heel makkelijk op google maps zoeken op hotels dan krijg je ook de airbnbs enz. En dan kijken hoe ver of dichtbij een toeristisch stuk zou willen zitten.

Dankje, ik ga eens kijken

Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 17:30

Zouden jullie voor Noord-Italië eerder kiezen voor de auto of het vliegtuig? ruim 10 uur auto of 1 uur auto + 2 a 3 uurtjes vliegen (en natuurlijk komt daar de tijd op het vliegveld nog bij)

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 17:56

Met al het gedoe op het vliegveld zou ik kiezen om te rijden. Je kunt ook een overnachting halverwege maken waarbij je misschien ook nog tijd hebt om wat moois te bekijken.

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 18:00

Ik ben zowel met de auto als het vliegtuig naar Italië geweest en vond het handiger en prettiger met de auto. Noord-Italië vond ik minder dan midden en Zuid-Italië. In het Noorden zijn voor mijn gevoel veel te veel Hollandse (Holland House) campings.

Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tips Griekenland of Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 18:07

Ligt eraan hoe lang je gaat.
Ik persoonlijk houd erg van touren, dus ik zal altijd de voorkeur geven aan een auto.