Oostenrijk, mooie wandelplekken etc.

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ApplePapple

Berichten: 2744
Geregistreerd: 12-02-13

Oostenrijk, mooie wandelplekken etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 11:04

Hoi allemaal,

Over een paar weekjes gaan wij naar Oostenrijk. We vliegen op Innsbruck en hebben nu in de planning staan om dan naar Ebbs te gaan want deze haflinger fanaat wil enorm graag naar het Fohlenhof. Dit gaan we natuurlijk maar 1 dag doen dus blijven er meerdere dagen over om te wandelen.
Dus in de omgeving van Innsbruck tot aan Ebbs mag het zijn, Tirol mag ook.

Wat zijn mooie plekken, waar ook duidelijke routes voor zijn? We hebben geen voorkeur wat we perse willen zien, alle natuur is mooi!

Wellicht heeft iemand ook nog een pareltje qua overnachting? Hoeft niet luxe, als het maar niet te druk is. En fijne bedden voor onze tere rugjes :=


Oh, en als iemand een plek weet waar je een rit kan doen te paard? Hou ik me aanbevolen, ik ben een gevorderde ruiter. (en als het dan met haflingers is ben ik helemaal gelukkig :o )
Overigens heb ik de zoekfunctie hier al voor gebruikt maar welke eruit kwamen waren niet in de buurt van waar wij zitten of inmiddels al gestopt of dat je maar een dag van te voren kan aanmelden...

Bedankt alvast!!

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Oostenrijk, mooie wandelplekken etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:41

Er zijn daar zoveel wandelroutes, alles is mooi.
Wat ik als tip kan geven om te bezoeken is de kristalwelten in Wattens. Je kan daar mooi wandelen maar het museum is ook zeker de moeite waard.
Innsbruck en omgeving zijn ook erg mooi.
Veel plezier!

Amado
Berichten: 1344
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:02

Ik ben toevallig net 2 weken terug van een weekje innsbruck. Innsbruck zelf is mooi, maar met een dagje lopen heb je alles gezien.
Naar de top van innsbruck is mooi, maar een flinke conditie is nodig. Top Of Innsbruck, Hafelekar 1, 6020 Innsbruck, Oostenrijk
Is t adres daarvan om specifiek te zijn.

Maar ook bij Hungerburg heb je mooie wandelstukken met uitzicht
Afbeelding

Afbeelding

Maar het mooiste vond ik toch wel de stad..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:07

In de buurt van Ebbs heb je de Griessbachklamm. Erg mooie route om te lopen :)
Er zijn wel meer van dat soort 'klammen', ik zou daar eens op googlen als ik jou was.

In Kitzbühel (in de buurt van die bovengenoemde Klamm) zit een goede stal, Henntalhof. Heb ik altijd met veel plezier gereden, ze zorgen ook goed voor de paarden en de routes zijn mooi (minimaal 2 uurs rit, een uur is niet zo spannend). :) Niet alleen maar Haflingers helaas haha.

Bovenstaande is allemaal tussen de 40 en 55 minuten van Ebbs af.

Mocht je nog interesse hebben in een slaapplaats in de buurt mag je mij een berichtje sturen, wij hebben daar accommodatie. Maar voel je vooral niet verplicht, ik kan je ook zat andere plekken aanraden :))

maessie

Berichten: 5773
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Oostenrijk, mooie wandelplekken etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:03

Kristalwelten is inderdaad wel een aanrader! Ook kun je in Schwaz een zilvermijn in (silbermeinen) wel koud in de berg, een extra jasje is wel aangeraden. Kufstein is met zijn vesting en leuke winkelstraatjes ook gaaf! De hengstalm zou ik zeker ook meenemen! En mocht t zo uitkomen in Duitsland over de grens bij Ebbs zit een grote Krämer, ben alleen de plaatsnaam even kwijt.. :+ weet geen wandelroutes, wij zijn daar niet zo van :o (al ist wel prachtig die omgeving!) In Walchsee kun je met een bootje het meer op. Ook kun je daar bij een manege een rit boeken, wel op tijd doen, bij ons was het al snel volgeboekt, en ist niet gelukt daardoor helaas. Wij gaan dit jaar meer richting Imst is de bedoeling, dat is de andere kant Innsbruck, daar weet ik nog niet zoveel te vinden :D

Eef01
Berichten: 281
Geregistreerd: 20-10-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:19

Ik heb afgelopen jaar een aantal maanden in Innsbruck gewoont, wel grotendeels tijdens de winter dus heb alleen de eerste weken kunnen wandelen.
De bergen rondom Innsbruck zijn erg mooi, hierboven werd al Top of Innsbruck genoemd, dat is op de berg Nordkette, is mooi en ookwel de moeite waard, maar stiekem vind ik het uitzicht vanuit de Patscherkofel mooier, je hebt dan uitzicht op de Nordkette en aan de andere kant op het stubaiergebergte uit mn hoofd. Wandeling naar boven is ook minder intensief. Patscherkofel ligt direct bij Innsbruck.

Wat verder van Innsbruck kun je erg mooi wandelen, heb dat zelf niet meer gedaan omdat er al sneeuw lag maar weet van vrienden dat Höttinger Alm mooi is, ook nog goed bereikbaar vanuit Innsbruck. Op oa https://www.tirol.at/orte/a-innsbruck/w ... 948c46bb7f en de website van de stad Innsbruck staan ook mooie wandelsuggesties

Edit: Nordkette en Patscherkofel hebben dus beide uitzicht op de stad. Voor evht puur natuur moet je iets verder weg gaan
Laatst bijgewerkt door Eef01 op 25-05-22 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Niqui

Berichten: 2189
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Oostenrijk, mooie wandelplekken etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:31

Omgeving Innsbruck heb ik helaas niet zo veel tips voor je. Wel over de Montafon, het Brandnertal (o.a. Lünersee!) en het Klostertal én buitenritten op haflingers daar. Maar dat is 1.5 uur rijden van Innsbruck en te ver voor jullie..

Er zijn hele leuke facebookpagina's die jullie aan goede wandelingen en accommodatie kunnen helpen.
Oostenrijk vakantietips: https://www.facebook.com/groups/2442074976071451
Nederlandstalige verblijven in Oostenrijk: https://www.facebook.com/groups/403159116425847

ApplePapple

Berichten: 2744
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Oostenrijk, mooie wandelplekken etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 18:54

Wat een super tips allemaal!!! Hartelijk dank, hier gaan we zeker wat dingetjes van bezichtigen!

maessie

Berichten: 5773
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Oostenrijk, mooie wandelplekken etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:58

In die facebookgroepen kun je op plaatsnaam zoeken, dan kom je ook nog goeie tips tegen!

(Mocht iemand nog een tip hebben voor een (eventueel haflinger)stal omgeving Imst die bergritten doet, let me know!)

Texas02

Berichten: 4741
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Oostenrijk, mooie wandelplekken etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:05

De Krimmler Watervallen zijn daar ook niet te ver vandaan denk ik? Ik ben er nog nooit geweest, maar dat moet ook prachtig zijn. Seefeld is ook heel mooi, daar hebben mijn moeder en ik een keer een koetstocht gedaan. Dat was toen in de sneeuw, maar volgens mij gaan ze gewoon het hele jaar door. Bij Fiaker poedersuiker was dat. Was een hele mooie route! Wij hadden toen twee stoere Gelderlanders voor de kar :j

Niqui

Berichten: 2189
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:48


maessie

Berichten: 5773
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Oostenrijk, mooie wandelplekken etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 16:59

Ooh super! Dank je!

ApplePapple

Berichten: 2744
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 16:04

maessie schreef:
Kristalwelten is inderdaad wel een aanrader! Ook kun je in Schwaz een zilvermijn in (silbermeinen) wel koud in de berg, een extra jasje is wel aangeraden. Kufstein is met zijn vesting en leuke winkelstraatjes ook gaaf! De hengstalm zou ik zeker ook meenemen! En mocht t zo uitkomen in Duitsland over de grens bij Ebbs zit een grote Krämer, ben alleen de plaatsnaam even kwijt.. :+ weet geen wandelroutes, wij zijn daar niet zo van :o (al ist wel prachtig die omgeving!) In Walchsee kun je met een bootje het meer op. Ook kun je daar bij een manege een rit boeken, wel op tijd doen, bij ons was het al snel volgeboekt, en ist niet gelukt daardoor helaas. Wij gaan dit jaar meer richting Imst is de bedoeling, dat is de andere kant Innsbruck, daar weet ik nog niet zoveel te vinden :D


Ik kan die echt niet vinden op internet... Iemand tips voor het adres?

We hebben ook besloten een dagje in Maurach te gaan wandelen!

Texas02

Berichten: 4741
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Oostenrijk, mooie wandelplekken etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:41

Irschenberg heeft wel een Kramer, ik weet niet of deze bedoeld wordt, maar daar kom je denk ik wel langs.

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:42

Wij gaan in de winter altijd naar st Johann in Tirol. Das niet zo ver bij insbruck vandaan. Mooie en gezellige regio daar.

Maar volgens mij maakt het niet uit waar je heen gaat in Oostenrijk. Het is overal prachtig :D

maessie

Berichten: 5773
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:21

Ja Irschenberg inderdaad! En mocht je in Innsbruck komen, daar zit een Equiva. :j

Wij zitten dit jaar vlakbij Fügen (zillertal) en we zitten redelijk in de buurt van een haflingerfokker in Münster waar we een rit gaan doen :D

Texas02

Berichten: 4741
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Oostenrijk, mooie wandelplekken etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 01:34

Voor een overzicht van alle Kramer winkels kun je trouwens op kraemer.de kijken. Daar staat een compleet overzicht op van alle Megastores (https://www.kraemer.de/MEGA-STORES), op de Nederlandse site staan maar een paar, dat is best irritant soms.

ZwarteHeks

Berichten: 621
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:49

Mocht je nog alles gepland hebben, heb ik nog een tip. Vanuit Innsbruck kan je een tram pakken richting Stubaital voor wandelingen, evt. gondel van Fulpmes voor de Schlick, gigantisch mooi daar boven. :j

In Innsbruck zit ook nog Pferdesportcentrum Aldrans, geen idee of zij evt. ritten organiseren, maar valt te vragen.

Marjo

Berichten: 37308
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 15:25

Innsbruck zelf zeker niet overslaan. De trip omhoog naar de Hafelekarspitze is écht écht de moeite waard. Ik weet niet hoe getraind jullie zijn, want je kan daar ook omhoog wandelen :)

Vorig jaar ben ik er geweest, en dat uitzicht bovenaan is echt zo indrukwekkend!
Je gaat vanaf het centrum gemakkelijk met de trein en kabelbaan omhoog, wat perfect op elkaar aansluit :)

Afbeelding

Afbeelding