Dagje weg naar de buurlanden als minderjarige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fotolijstje

Berichten: 2723
Geregistreerd: 17-09-21

Dagje weg naar de buurlanden als minderjarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 12:06

Ik wil eigenlijk een dagje weg (alleen) naar Belgie, Duitsland etcetera.
Iemand tips waar je goedkoop de trein/vliegtuig kan pakken :j en welke steden er leuk zijn om te bezoeken!

Kidde
Berichten: 3450
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 12:16


Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 12:37

Toen ik 16 was vond ik Berlijn super leuk. Je hebt er ook hele mooie musea van het oude Egypte bijvoorbeeld
Maar de stad zelf is ook mooi, vooral het verschil tussen het oosten en westen

Ik ben vroeger ook weleens met de bus een dag naar Londen geweest. Kom je daar heel vroeg in de ochtend aan en ga je weer in de avond weg. Londen is om te shoppen ook heerlijk en weer hele mooie musea als dat je ding is

Ik was met slangen reizen naar Londen. Zie dat ze nog steeds reizen aanbieden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 13:27

Leuk! Ja, Berlijn, Bremen, Antwerpen, Gent? Je kunt ook met de bus. De prijzen zijn inmiddels vast gestegen, maar ik ging een paar jaar geleden regelmatig voor een prikkie met de Flixbus naar Bremen. Je kunt je terugreis ook heel gemakkelijk omboeken, dat vond ik wel relaxed. Vind de bus/trein voor relatief korte afstanden veel fijner en het is natuurlijk veel beter voor het milieu!

fotolijstje

Berichten: 2723
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Dagje weg naar de buurlanden als minderjarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 13:44

Ja klopt dat het beter is voor het milieu! Ik ben alleen nog nooit met het vliegtuig geweest maar als ik naar Belgie zou gaan is het echt altijd met de bus/trein.
London lijkt me ook wel gaaf, alleen een beetje "ver".
Iemand in Copenhagen geweest?

Desireeeee
Berichten: 238
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 13:56

fotolijstje schreef:
Ja klopt dat het beter is voor het milieu! Ik ben alleen nog nooit met het vliegtuig geweest maar als ik naar Belgie zou gaan is het echt altijd met de bus/trein.
London lijkt me ook wel gaaf, alleen een beetje "ver".
Iemand in Copenhagen geweest?


Kopenhagen is een hele leuke stad! :D Zou ik zelf alleen wel langer naar toe gaan dan enkel 1 dagje. Het is ook vrij duur. Maar ze spreken er allemaal goed Engels, zijn heel behulpzaam en het eten is er ook heerlijk. Dus absoluut een aanrader :j

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 14:31

fotolijstje schreef:
Ja klopt dat het beter is voor het milieu! Ik ben alleen nog nooit met het vliegtuig geweest maar als ik naar Belgie zou gaan is het echt altijd met de bus/trein.
London lijkt me ook wel gaaf, alleen een beetje "ver".
Iemand in Copenhagen geweest?


Londen is met de bus 8 uur. Wij gingen snachts heen dus dan slaap je en snachts weer terug. Het viel me eigenlijk alles mee.

Als je wat verder wilt zou je ook naar Dublin kunnen in Ierland bijvoorbeeld. Is 1,5 uur vliegen en ze hebben heel goedkoop tickets

fotolijstje

Berichten: 2723
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Dagje weg naar de buurlanden als minderjarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 14:49

Dublin zou ook heel mooi moeten zijn :j
Dankjewel iedereen voor het meedenken trouwens!

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Dagje weg naar de buurlanden als minderjarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 15:02

Kopenhagen heb je zeker 2, maar liever 3 dagen nodig. Londen is net zo ver als je vliegt. Ook heel leuk!

Antwerpen is super leuk voor 1 dagje en heel goed te doen met de trein.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Dagje weg naar de buurlanden als minderjarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 15:59

Met de trein ben je in 4 uur en 10 minuten vanaf centraal Amsterdam, in hartje Londen.

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Dagje weg naar de buurlanden als minderjarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 16:14

Om te starten lijkt Antwerpen me wel makkelijk. Daar stopt de trein in hartje stad.

Hiraeth

Berichten: 3223
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:22

Voor een minderjarige, ook qua budget, lijkt Londen me beter te doen dan Dublin of Kopenhagen. In Londen heb je veel keus qua hostels voor een prikkie, terwijl Dublin en Kopenhagen beide wat duurder zijn qua hostels. Vooral Dublin. := De tickets voor de vlucht zijn dan wel weer spotgoedkoop.

Kopenhagen is qua Flixbus zo'n 30 euro, maar ik zou in dat geval kijken naar een optie waar je niet hoeft over te stappen om 3 of 4 uur 's nachts in Bremen of Hamburg. Dat heb ik één keer gedaan en ga ik binnenkort weer doen, maar daar voel ik me zelfs als 24 jarige man niet fijn bij. Als je gewoon 's nachts in de bus kunt blijven of overdag kunt reizen, is Flixbus juist héérlijk. :D

fotolijstje

Berichten: 2723
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Dagje weg naar de buurlanden als minderjarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 17:30

London treintickets zijn wel "prijzig" minimaal 90 euro en dat is geen retour volgensmij. Ik kan het ook fout hebben maar toen ik keek zag ik 100+ bedragen staan

Hiraeth

Berichten: 3223
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:34

Je kan de website omio gebruiken voor het vergelijken van bus/trein/vliegtuig. Dan kan je vaak wat beter kijken wat er op dat moment beter in je budget past. :D

fotolijstje

Berichten: 2723
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 15:49

Ik heb groen licht gekregen! *\o/*

Ik wil eigenlijk een beetje rond trekken met de trein, evt vliegtuig. Iemand tips?

Zwitserland lijkt me heel mooi, wel duur hoorde ik maar geen idee of dat te doen is met de trein met tussenstop ergens?

Oshaa
Berichten: 1048
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Dagje weg naar de buurlanden als minderjarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 15:59

Ik ben op mijn 16de een zomer (alleen) in Zwitserland geweest. Eerst 4 weken gewerkt op een boerderij in de Alpen en daarna nog ruim een week in Luzern, Bern en Basel geweest. Het is wel even zoeken naar hostels die een minderjarige toelaten, maar ze zijn er wel. Heen en binnen Zwisterland met de trein gedaan en terug met de bus. Voorkeur zeker voor de trein, al is die wel duurder.

Je kan overwegen een Interrail pass te kopen. Zeker als je langere afstanden gaat doen met de trein is dat mogelijk wel heel interessant.

Zorg dat je iets van een toestemmings formulier mee heb van je ouders. Bij mij deden ze op de grens met Zwisterland een beetje moeilijk (denk dat ze dachten dat ik was weggelopen), dus een brief of iets is aan te raden.

Veel plezier!

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Dagje weg naar de buurlanden als minderjarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 17:53

Ik zou lekker een stedentrip doen. Parijs, Antwerpen, Berlijn. Allemaal leuk!

fotolijstje

Berichten: 2723
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Dagje weg naar de buurlanden als minderjarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 10:01

Ik ga waarschijnlijk een Interrail pass kopen.
Iemand tips voor Frankrijk? Parijs lijkt me wel mooi maar gewoon té toeristisch.
Daarnaast wil ook de volgende landen aantikken:
Zwitserland
Italië
Oostenrijk
Tsjechië daar wil ik graag naar Praag
Denemarken
Evt wil ik ook naar Boedapest en Berlijn.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:42

Is een interrail ook niet gratis verkrijgbaar als je 18 wordt? Ik weet natuurlijk niet wanneer je wilt gaan en wanneer je 18 wordt maar zo iets zou je kunnen overwegen eventueel.

fotolijstje

Berichten: 2723
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Dagje weg naar de buurlanden als minderjarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 10:57

Nouja, ze worden weggegeven dan dus de kans dat je ze krijgt is klein.
Ik word in september 18 dus dat duurt eventjes

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:25

interrail ticket inderdaad ! echt geweldig om te doen !

verder is België een goede optie, onder de 26 reis je daar enkele reis voor 6/7 euro ongeacht de lengte van je traject. Ik reis voor mijn studie elke week van essen naar gent voor 13 euro heen en weer ! en belgië heeft mooie steden: Antwerpen, gent, brussel, brugge, luik. kan je een mooi rondje maken !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:12

https://www.slangenreizen.nl/

misschien staat hier iets voor je tussen? Ik heb hier wel eens een meerdaags tripje via vakantieveilingen ofzo gedaan, en het geheel is een stuk degelijker dan flixbussen. Nederlandse buschauffeurs ook, en bij Flixbussen is de kwaliteit van de chauffeurs niet altijd even fantastisch en de bushaltes zitten vaak, niet altijd, in achterstandswijken om de prijs te drukken.

En als je met een meerdaagse gaat zit er een hotel bij in.

Zoiets
https://www.slangenreizen.nl/stedentrip ... en-londen/

of zoiets

https://www.slangenreizen.nl/stedentrip ... en-brugge/

is denk ik wel echt leuk :) .Vind het zelf meevallen qua prijs, maar als je zelf een flixbus met hostel doet kan het wel goedkoper denk ik (en in een hostel heb je meer aanspraak)... Maar voor een eerste solo-trip is dit mss wel lekker juist,

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Dagje weg naar de buurlanden als minderjarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:18


Getup

Berichten: 8288
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Dagje weg naar de buurlanden als minderjarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 21:50

Mocht je door Luxemburg willen ( Luxemburg stad en dan de trein naar Parijs oid): in Luxemburg is het openbaar vervoer gratis.

fotolijstje

Berichten: 2723
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Dagje weg naar de buurlanden als minderjarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 10:45

Thanks voor de tips!

Ik zou graag door Frankrijk naar Zwitserland willen gaan.
Frankrijk graag een oud dorpje/stad, dat vind ik altijd zo mooi <3
Geneva in Zwitserland lijkt me ook zoooo mooi, vanuit daar dan Italië in gaan, Milaan, Rome en Venetië evt aantikken. Zo Oostenrijk in gaan, en dan Duitsland en Denemarken.
Ongeveer zo iets denk ik.