Olympische spelen 2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 17:22

Maar die kan je niet meer vinden voor de paardensport :) iemand die hem toevallig opgeslagen heeft?

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 17:27


splenius

Berichten: 1108
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:51

ik heb ook kaarten gekocht.
voor de dressuur ging eigenlijk heel makkelijk.
Heb 30 min in de wachtrij gestaan en kon voor alles nog kaarten kopen.
Heb alleen voor de finale gekocht op 3 en 4 augustus.
En dan 3e categorie C en 4e categorie B.
Maar heb je ook een stoel nr? Dat zie ik negens staan.

De B&B moeten we nog regelen. :D

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 13:49

Even vast een tip voor iedereen die met de auto gaat.

Kijk goed of je een mileusticker nog hebt zoja bestel hem dan op tijd want die periode zal erg druk zijn ivm de spelen, de tour de france en de zomervakantie voor stickers

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 22:31

Iemand een idee via waar bv doorverkoop is?

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 22:46

MarleenM schreef:
Iemand een idee via waar bv doorverkoop is?


Er komt een officiële site van de olympische spelen waar tickets doorverkocht kunnen worden. Ergens in het voorjaar komt die site online had ik gelezen.

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:42


moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 17:28

Ben benieuwd of ik mn kaartjes voor windsurfen nog kan verkopen :') dat had ik genomen toen je drie dingen moest nemen, maar het zit ook helemaal niet in de buurt

Nickeltje

Berichten: 28245
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:04

Zijn er meer mensen uit op kaarten voor het TeamNL huis in Parijs?
Ik heb op 12:01 een mail dat de verkoop van kaarten daarvoor gestart is.
Ik log nu, een uur later in en alles staat op "niet beschibkaar" ... Is alles dan al uitverkocht?

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:19

Ik kreeg die mail gister al, wilde nu eigenlijk gaan kopen... Ik ga is kijken!

edit: ik heb het gevonden! je moet je profiel even helemaal compleet maken, daarna de pagina opnieuw laden of opnieuw inloggen en dan zijn ze beschikbaar

wij gaan voor 2 augustus, dus hopelijk wint NL een medaille met de landenwedstrijd springen!

Nickeltje

Berichten: 28245
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:42

F5 bleek inderdaad de magische toets, en opnieuw inloggen...
Ik heb kaarten voor de vrijdag avond als de opening show is.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 15:02

Beetje rot van teamnl huis is dat het echt helemaal aan de andere kant van Parijs zit. Is nog best een wereldreis om er te komen.

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 15:35

Ja idd daarom hebben wij expres de dag gekozen dat we de dag erna ook niks hebben :+

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 15:56

Wel lastig, je weet niet hoe laat iemand gehuldigd gaat worden en we hebben elke avond wat op onze planning :') het zit ook niet echt in de buurt voor ons/van ons verblijf

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 16:54

Oh wij gelukkig niet, dus dat scheelt! is bij ons volgens mij ook iets van 50 minuten met de metro, gok dat we aardig wat powerbanks mee moeten nemen hahaha

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:20

hier geen kaarten ervoor vanwege de afstand.

ik ben voor dingen aan het kijken om de rest van de dag te doen dan. wat staat er bij jullie op het progamma?

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:38

Nog niks eigenlijk. Ik ga met m'n zusje, die is nog nooit in parijs geweest dus sws de toeristische dingen als eiffeltoren bekijken etc en we hebben zoiets van we doen wel kijken waar we zin in hebben

Nickeltje

Berichten: 28245
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:00

Wij gaan de donderdag voor de opening naar rugby toe. Die vrijdag hebben we nergens kaarten voor dus we gaan vanaf de camping in de buurt van Versailles na een ontbijtje op het gemak naar Parijs en zijn dan op tijd bij het TeamNL huis voor de opening. Daarna hebben wij kaarten voor de zaterdag-zondag-maandag onderdelen van de eventing...

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:02

Enzo_Ollie schreef:
Nog niks eigenlijk. Ik ga met m'n zusje, die is nog nooit in parijs geweest dus sws de toeristische dingen als eiffeltoren bekijken etc en we hebben zoiets van we doen wel kijken waar we zin in hebben


Mijn moeder is er ook nog nooit geweest en voor mij wel echt denk ik iets 18 jaar geleden :+
Maar ik snap niet hoe het ov werkt. mijn engels is niet zo goed, met de fiets zou het te doen zijn alleen ben ik bang dat mijn fiets dat gejat gaat worden :')

Plus mijn moeder kan niet erg lang fietsen

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:21

Ik ben er denk ik 10 jaar geleden met de middelbare school 1 dag geweest :+

ov moet ik nog uitzoeken, ik ga er stiekem vanuit dat het niet zo heel lastig zal zijn (maar met wie ik ook altijd naar een stad ga ik zoek altijd de metro etc uit, dus heb wel ervaring met andere steden :Y) )

ja daar zou ik ook bang voor zijn, meestal zijn vooral de metro's niet zo heel moeilijk te begrijpen, je hoeft alleen naar de kleur te kijken en welke richting, zelfs google maps geeft de juiste kleur aan!

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:02

ik zag dat vanaf 12:00 ook de officiële ticket verkoop is voor het team nl huis.

Thuis nog eens overgehad maar naast dat we niks met andere sporten hebben waardoor dan ( €27,50 voor een kaartje best veel is ) is dat ook 1,5 uur met het ov vanaf waar we zitten :+

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:10

Ik kreeg net een mailtje van NS International dat wij de treinkaartjes voor onze data konden kopen, kapot geschrokken van de prijzen (sommige tijden gewoon dik 100 euro meer dan als je in mei zou boeken). Snap best dat de Eurostar die prijzen duurder maakt maar dit vond ik wel heel belachelijk.
We spelen net quitte met auto of trein dus wel trein gekozen zodat we niet in Parijs hoeven auto te rijden. Wel eurostar een mail gestuurd dat ik het belachelijk vind :+

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:35

Enzo_Ollie schreef:
Ik kreeg net een mailtje van NS International dat wij de treinkaartjes voor onze data konden kopen, kapot geschrokken van de prijzen (sommige tijden gewoon dik 100 euro meer dan als je in mei zou boeken). Snap best dat de Eurostar die prijzen duurder maakt maar dit vond ik wel heel belachelijk.
We spelen net quitte met auto of trein dus wel trein gekozen zodat we niet in Parijs hoeven auto te rijden. Wel eurostar een mail gestuurd dat ik het belachelijk vind :+


Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht. Dat is het zelfde als met de hotel prijzen. Ze weten toch wel dat het volgeboekt zal worden.

Ook de toeristenbelasting gaat omhoog vanaf 1 jan tot na de spelen.

Ik ben bang dat het ook met de ov kosten daar gaat zijn

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:42

Ik had ook wel verwacht dat het meer was maar ik vind het verschil tussen ongeveer 50 euro en 150 wel heel veel enkele reis. Helemaal nu ze proberen de trein te stimuleren. Wij moeten 2x op en neer, allebei de keren is het vliegtuig 100 euro goedkoper.. (ik kijk trouwens nu en zie dat ivm tijd de 1e keer terug trein en vliegtuig even duur is).
ov kosten neem ik aan dat het gelijk blijft, lijkt me toch niet dat ze een weekabbonement die inwoners van Parijs ook gebruiken duurder maken? Nouja het is iets wat je wss maar 1x in je leven doet dus het is niet anders :+ :+

Nickeltje

Berichten: 28245
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:43

Bizar he, dit gaat totaal voorbij aan de basis gedachten van de Olympische Spelen, dat het ook voor "het gewone volk" te aanschouwen is.
Mijns inziens hoort bij dat aanschouwen ook dat je er voor gangbare prijzen moet kunnen komen.

Wat reizen betreft gaan wij met de auto. We hebben een camping vlak bij Versailles, gaan op de vrijdag naar Parijs maar dat zien we nog wel even hoe en wat en na de Spelen trekken wij nog een paar dagen Frankrijk in als vakantie dus is de auto toch wel makkelijk.