Reismaatje gezocht en aangeboden (verzameltopic)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Reismaatje gezocht en aangeboden (verzameltopic)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 12:00

Hi Bokkers,

Een poosje geleden heb ik een topic geopend voor een paardrijvakantie voor alleenstaanden. Daaruit bleek toch wel dat meer mensen alleen gaan. En soms is dat best spannend of 'gewoon' minder leuk dan samen. Op Facebook heb je verschillende groepen met reismaatjes gezocht en aangeboden. Toen dacht ik: dit kan ook gewoon op bokt. Een gemeenschappelijke factor hebben we al: paarden :D

Wellicht leuk om hier oproepen te plaatsen. Wie je bent, waar je heen wil, hoelang je weg wil et cetera.
Dit kunnen lange vakanties zijn, maar ook dagjes of weekendjes weg.

Hopelijk komen er leuke matches uit voor prachtige reizen *\o/*

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Reismaatje gezocht en aangeboden (verzameltopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:04

Wat een leuk idee! Ik heb voor nu geen plannen. Maar wie weet komt er iets voorbij waarvan ik zeg. Dat wil ik wel!

Chantalla

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:13

Leuk, ik kom ook meelezen!

Voor aankomende zomer heb ik nog geen plannen. Ik wil wel weg, maar weet eigenlijk niet zo goed wat. Dus wie weet zie ik hier iets leuks voorbij komen :)

Misschien is wat informatie over mezelf handig? Chantal, 26 jaar, en woon in Drenthe. Vakanties met paard zijn al gepland dus iets zonder is welkom. Ik ben op vakantie geen strandligger, maar ook geen hele actieve hiker :Y) Vind vliegen geen probleem, maar ik pak ook gerust de auto met tent voor een vakantie.

Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 14:26

Super leuk! Ik zal ook wat typen.

Elin, 26 jaar (Drenthe) en ik wil graag meer van de wereld gaan zien. Minder plannen (en piekeren) en gewoon wat leuke weekendjes, midweekjes e.d. pakken. (of een keer een verre reis naar Curaçao)
Voor nu lijkt het me vooral leuk om weekendjes te doen, zoals op vakantiepiraten vaak naar de steden gaan.

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Reismaatje gezocht en aangeboden (verzameltopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 16:49

Ik volg ook even!
Ik ben Anne, 34 en woon in Groningen stad.
Hoi van dingen zien en doen op vakantie, maar ook een dagje strand is heerlijk

Anoniem

Re: Reismaatje gezocht en aangeboden (verzameltopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:10

Ooh dit is een leuk topic! :D

Ik ben Annette, 31, woon in Groningen stad. Wel van plan om binnen een half jaar de stad uit te verhuizen maar wel nog in de provincie te blijven.

Ik hou van buitenritten maken, heb geen eigen paard dus huur dan wel eens een paard maar heb verder geen mensen in mijn kring/omgeving die ook van paarden houden en daarnaast ook geen auto dus ergens komen is dan niet altijd even makkelijk en alleen gaan ook niet altijd even leuk natuurlijk.

Daarnaast vind ik dagjes weg, uitjes enzo ook heel leuk. En in eigen land sightseeing gaan doen in mooie plekken staat ook hoog op mijn lijstje. Ben inmiddels zover dat als ik graag wat wil dat ik ook wel alleen ga maar samen is natuurlijk ook altijd gezelliger :D

Justme_Lisaa

Berichten: 2176
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:34

Oh dit is een topic naar mijn hart!

Ik ben Lisa, 29 jaar oud uit Gouda. Twee maal een single groepsreis gemaakt naar Java/ Bali & Zuid-Afrika.
Ik hou het meest van verre reizen, maar vanwege het geld kan dat niet iedere maand. Een weekend weg zo nu en dan is ook tof! Een paard heb ik helaas niet meer, maar zonder zou ik zeker overwegen.

Ik zoek nog iemand die mee wil met een groepsreis of single groepsreis. Zodat ik het eens kan ervaren hoe het is als je niet helemaal alleen alleen bent. Vrienden maak je toch wel; maar het is dan anders haha :D

Edit; ik ben geen echte zonaanbidder, maar hou ook niet van constant actief. In between zeg maar, zoals het op single reizen georganiseerd is vaak. Een mix van vrije tijd en geplande activiteiten :)

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Reismaatje gezocht en aangeboden (verzameltopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:06

Ik ga volgen. Dit jaar zit een vakantie er waarschijnlijk niet in, hoop in ieder geval volgend jaar weer een stedentrip te kunnen maken :D

Chantalla

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:19

Justme_Lisaa schreef:
Oh dit is een topic naar mijn hart!

Ik ben Lisa, 29 jaar oud uit Gouda. Twee maal een single groepsreis gemaakt naar Java/ Bali & Zuid-Afrika.
Ik hou het meest van verre reizen, maar vanwege het geld kan dat niet iedere maand. Een weekend weg zo nu en dan is ook tof! Een paard heb ik helaas niet meer, maar zonder zou ik zeker overwegen.

Ik zoek nog iemand die mee wil met een groepsreis of single groepsreis. Zodat ik het eens kan ervaren hoe het is als je niet helemaal alleen alleen bent. Vrienden maak je toch wel; maar het is dan anders haha :D

Edit; ik ben geen echte zonaanbidder, maar hou ook niet van constant actief. In between zeg maar, zoals het op single reizen georganiseerd is vaak. Een mix van vrije tijd en geplande activiteiten :)


Heb je nog tips voor aanbieders van dit soort reizen? Alleen dan iets dichterbij. Ik heb er toevallig van de week naar gekeken, maar werd nog niet helemaal enthousiast. Kwam wat dingen tegen in Schotland en Scandinavie, heel tof, maar hele dagen hiken, kanoën en mountainbiken is me wat teveel van het goede.

In die zoektocht kwam ik ook dit weekend tegen: https://www.unpluggedoutdoor.nl/bergmeid-weekend/ dat weekend past mij niet (en ik denk dat ik niet actief genoeg ben :+ ), maar wie weet is het iets voor iemand anders in het topic.

Justme_Lisaa

Berichten: 2176
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:28

Chantalla schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Oh dit is een topic naar mijn hart!

Ik ben Lisa, 29 jaar oud uit Gouda. Twee maal een single groepsreis gemaakt naar Java/ Bali & Zuid-Afrika.
Ik hou het meest van verre reizen, maar vanwege het geld kan dat niet iedere maand. Een weekend weg zo nu en dan is ook tof! Een paard heb ik helaas niet meer, maar zonder zou ik zeker overwegen.

Ik zoek nog iemand die mee wil met een groepsreis of single groepsreis. Zodat ik het eens kan ervaren hoe het is als je niet helemaal alleen alleen bent. Vrienden maak je toch wel; maar het is dan anders haha :D

Edit; ik ben geen echte zonaanbidder, maar hou ook niet van constant actief. In between zeg maar, zoals het op single reizen georganiseerd is vaak. Een mix van vrije tijd en geplande activiteiten :)


Heb je nog tips voor aanbieders van dit soort reizen? Alleen dan iets dichterbij. Ik heb er toevallig van de week naar gekeken, maar werd nog niet helemaal enthousiast. Kwam wat dingen tegen in Schotland en Scandinavie, heel tof, maar hele dagen hiken, kanoën en mountainbiken is me wat teveel van het goede.

In die zoektocht kwam ik ook dit weekend tegen: https://www.unpluggedoutdoor.nl/bergmeid-weekend/ dat weekend past mij niet (en ik denk dat ik niet actief genoeg ben :+ ), maar wie weet is het iets voor iemand anders in het topic.


Mijn voorkeur gaat naar de ANWB, altijd goed bevallen. Maar Shoestring is zeker ook geen verkeerde :)

Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 19:02

Super leuk! Zijn er hier mensen die het leuk vinden om op citytrip te gaan in het weekend? Ik wil graag wat plekken "afstrepen". Wat bezienswaardigheden checken en dan ergens lekker een terrasje pakken voor een hapje eten en misschien iets cultureels bekijken.

evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:55

Hoihoi

mag ik me hier ook melden.
wil graag weer eens echt op vakantie, maar helaas niemand die mee kan.
Zit nu dus ook te twijfelen of ik eens een groepsreis wil doen maar vind dit ook wel een beetje spannend...
Wellicht heeft iemand hier tips? wil zelf graag naar de zon.
misschien is hier ook wel iemand die dit wat lijkt, kan het altijd proberen.

Ben zelf 28jaar en ben woonachtig in Emmen.
Rij nog af en toe paard, maar ben voornamelijk bezig met mijn minipaardje :D
vind het altijd wel leuk om een beetje sightseeing te doen.

germie

Berichten: 26043
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Reismaatje gezocht en aangeboden (verzameltopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:57

Hier ook een alleenstaande. Mijn wens is nog eens de Kilimanjaro te beklimmen, dus als iemand daar ook zin in heeft :)

Verder hou ik niet van strandhangen. Dat heb ik na 30 minuten gezien, dan moet er weer een fles op de rug om te duiken. Duiken is geweldig. Dus duikers, meld je maar.

Qua singlereizen, ik heb ervaring met Djoser en Fox. Beiden zijn goed. En ik ben in februari gewoon met Tui geweest in m'n uppie. Daar had ik eigenlijk weinig aanspraak omdat het allemaal stellen en gezinnen waren en ieder zijn eigen programma had. Als alleengaande kwam ik voor elke activiteit in een andere groep, maar dat was niet erg. Ik had gratis extra excursies gekregen.
Groepsreizen zijn prima alleen te doen is mijn ervaring, maar met Tui is er niet echt sprake van een groepsreis zeg maar, tenzij je voor het voormalige Kras aanbod gaat. Ook dat kan prima alleen. Kras was altijd goed.

evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:32

Hoihoi,

Ik zou graag tussen 29-08 en 11-09 nog een paar dagen naar de zon willen.
Misschien is hier iemand die in deze periode ook vrij is en het leuk lijkt?
Al is het maar voor een paar dagen.
Ik zat zelf te denken aan griekenland of spanje een van de eilanden of een kleine citytrip.
Ik dacht ik probeer het hier gewoon nooit geschoten is altijd mis :D

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:04

leuk topic. Ik ben 42 jaar. Ga 15 aug tm 28 augustus naar Noorwegen/ Zweden. Autotoer/ hiken. Hond gaat mee. Mocht iemand zin hebben om mee te gaan, meld je gerust. Ik slaap in auto/ tentje. Zelf een tentje mee is dus wel handig. Alleen Braggfors op 27 aug staat vast (bezoeken van een vriendin). Voor de rest heb ik nog geen flauw idee. Iig een meerdaagse hike in rustig gebied, en lekker rondtoeren.

Bij erg slecht weer wordt het trouwens Zwitserland en dan hiken boven de boomgrens (ivm wildkamperen). Ik mijd de steden zoveel mogelijk en ben NIET van plan naar winkels te gaan etc. Eten neem ik allemaal mee, om weg te blijven bij de drukte.

Justme_Lisaa

Berichten: 2176
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 12:31

Ik ga het toch maar hier ook ingooien. In november/ december wil ik het liefst met een vriendin naar Londen gaan. Maar er bestaat een kans dat zij niet vrij krijgt en ik dus alleen ‘moet’. Ik wil mega graag, maar echt alleen alleen ben ik nog nooit gegaan. Iemand hier ervaring met alleen alleen naar Londen reizen? Gaat met de trein, hotel ligt aan het Strand. Wil wel wat dingen doen, maar merk dat ik het echt wel spannend vind om helemaal alleen te gaan ipv met een groepsreis :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 12:43

Justme_Lisaa schreef:
Ik ga het toch maar hier ook ingooien. In november/ december wil ik het liefst met een vriendin naar Londen gaan. Maar er bestaat een kans dat zij niet vrij krijgt en ik dus alleen ‘moet’. Ik wil mega graag, maar echt alleen alleen ben ik nog nooit gegaan. Iemand hier ervaring met alleen alleen naar Londen reizen? Gaat met de trein, hotel ligt aan het Strand. Wil wel wat dingen doen, maar merk dat ik het echt wel spannend vind om helemaal alleen te gaan ipv met een groepsreis :)
Ik heb in Londen gewoond, het is prima te doen in je eentje. :) Net als in elke grote stad moet je wel een beetje je gezonde verstand gebruiken, maar Strand ligt op zich in een prima gebied waar je ook 's avonds veilig kunt lopen. Mijn tip is om wat dingen te kiezen die je sowieso wilt doen en om een klein beetje een plan te maken en misschien hier en daar wat dingen te boeken, dan heb je alvast een beetje houvast en gooi je jezelf niet helemaal in het diepe.

Ik woon nog tot in ieder geval half december in Newmarket, ongeveer een uurtje buiten Londen, dus als je het prettig vindt, kan ik ook best een dagje naar Londen komen om je op sleeptouw te nemen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Reismaatje gezocht en aangeboden (verzameltopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 14:56

Een kennis gaat regelmatig naar Londen. Die loopt alles in haar eentje, ook redelijk laat trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 15:25

poes schreef:
Een kennis gaat regelmatig naar Londen. Die loopt alles in haar eentje, ook redelijk laat trouwens.
Ik deed dat ook rustig maar als je het niet gewend bent, is bijvoorbeeld Shoreditch niet altijd de prettigste plek. :P

Justme_Lisaa

Berichten: 2176
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 20:50

Mkango schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Ik ga het toch maar hier ook ingooien. In november/ december wil ik het liefst met een vriendin naar Londen gaan. Maar er bestaat een kans dat zij niet vrij krijgt en ik dus alleen ‘moet’. Ik wil mega graag, maar echt alleen alleen ben ik nog nooit gegaan. Iemand hier ervaring met alleen alleen naar Londen reizen? Gaat met de trein, hotel ligt aan het Strand. Wil wel wat dingen doen, maar merk dat ik het echt wel spannend vind om helemaal alleen te gaan ipv met een groepsreis :)
Ik heb in Londen gewoond, het is prima te doen in je eentje. :) Net als in elke grote stad moet je wel een beetje je gezonde verstand gebruiken, maar Strand ligt op zich in een prima gebied waar je ook 's avonds veilig kunt lopen. Mijn tip is om wat dingen te kiezen die je sowieso wilt doen en om een klein beetje een plan te maken en misschien hier en daar wat dingen te boeken, dan heb je alvast een beetje houvast en gooi je jezelf niet helemaal in het diepe.

Ik woon nog tot in ieder geval half december in Newmarket, ongeveer een uurtje buiten Londen, dus als je het prettig vindt, kan ik ook best een dagje naar Londen komen om je op sleeptouw te nemen.


Bedankt voor je aanbod, zal het zeker onthouden! Heb voor nu best wel wat leuke dingen gepland, hopelijk kunnen we er met z’n tweeën heen en anders ziet het er als een spannende, maar gezellige eerste solo trip uit :)

germie

Berichten: 26043
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Reismaatje gezocht en aangeboden (verzameltopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:31

Mocht er nog iemand volgend jaar juli of augustus meewillen de Kilimanjaro op via de Lemosho route van 8 dagen en daarna 3 of 4 dagen safari willen doen, meld het maar.

Annuuuhh

Berichten: 1136
Geregistreerd: 31-12-09
Woonplaats: Tromsø

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:19

HoiHoi,

Ik wil mij ook melden! :D

Ik ben Anna, 28 jaar en woon in Leeuwarden.

Ik wil dit jaar in oktober nog graag naar Tromsø te Noorwegen voor een weekje, ik heb er gewoond en mis deze plek. Maar
met z'n 2en gaan is goedkoper dan alleen :+ Dus mocht er iemand mee willen, stuur me dan een pb'tje!

Justme_Lisaa

Berichten: 2176
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:29

Hier toch uiteindelijk in m’n eentje de trip naar Londen geboekt, wilde graag dingen doen waarbij ik andere niet mee kreeg (Harry Potter studio’s en de musical van The Lion King :) ). Heel spannend, toch een tikje zenuwachtig, maar ook heel nieuwsgierig. Ga voor 4,5 dag, dus ben heel benieuwd :D

paddington

Berichten: 2472
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:10

Justme_Lisaa schreef:
Hier toch uiteindelijk in m’n eentje de trip naar Londen geboekt, wilde graag dingen doen waarbij ik andere niet mee kreeg (Harry Potter studio’s en de musical van The Lion King :) ). Heel spannend, toch een tikje zenuwachtig, maar ook heel nieuwsgierig. Ga voor 4,5 dag, dus ben heel benieuwd :D


Wat gaaf! Wanneer ga je?

Faelynn

Berichten: 3156
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:32

Justme_Lisaa schreef:
Hier toch uiteindelijk in m’n eentje de trip naar Londen geboekt, wilde graag dingen doen waarbij ik andere niet mee kreeg (Harry Potter studio’s en de musical van The Lion King :) ). Heel spannend, toch een tikje zenuwachtig, maar ook heel nieuwsgierig. Ga voor 4,5 dag, dus ben heel benieuwd :D


Gaaf! Beetje jaloers, ik wil ook nog de harry potter studio's ooit een keer bezoeken. En the lion king musical kan ik je aanraden, heb m jaaaren geleden al eens gezien, is heel mooi :j