Egypte 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:45

Maak ik nooit mee.
Even gecheckt en is bij de vakantie discounter ook niet!

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:51

TamaraFloor schreef:
Maak ik nooit mee.
Even gecheckt en is bij de vakantie discounter ook niet!


Oh, jawel. Ook al geprobeerd bij personen 1 persoon in te vullen? Dan ga je erg weinig kloppende bedragen zien..

En ik heb net even gezocht, maar voor 1 persoon, van 18-25 juni, Marsa Alam inclusief vluchten transfer, grote handbagage, 20kg ruimbagage en all inclusive zit je niet in een van de betere hotels. Zijn er een paar voor onder de €650, die kwalitatief véél minder zijn dan Blend Elphistone waar ik nu geboekt heb.

Maar voor €650 eindtotaal kan ik echt niets fatsoenlijk vinden.

En Frankfurt was mijn eigen keuze, 't was die luchthaven of 2 vakantiedagen kwijt als ik bij Düsseldorf wilde blijven. (Of €113 bijbetalen voor een nacht langer en vliegen vanaf Keulen)

Fitzroy

Berichten: 25159
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 22:03

Precies dat, MvdEnde. Net ook even gekeken en dan staat er bv. € 761,- en dan klik ik door en dan is het ineens 300,- duurder. Dus nee, dan boek ik liever bij Sunweb of zo. Dan zie je gelijk wat het echt kost.

Dorine92
Berichten: 5345
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 22:24

Als zij vluchten gaan wijzigen kunnen zij gewoon opdraaien voor die kosten lijkt mij. Bij trip.com hebben ze toen ook een hotelovernachting voor me betaald en ik had mijn trein/metro kosten en eten ook kunnen declareren als ik zo slim was geweest om dat te verzinnen

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 22:35

Dorine92 schreef:
Als zij vluchten gaan wijzigen kunnen zij gewoon opdraaien voor die kosten lijkt mij. Bij trip.com hebben ze toen ook een hotelovernachting voor me betaald en ik had mijn trein/metro kosten en eten ook kunnen declareren als ik zo slim was geweest om dat te verzinnen


Deze doet nogal lastig.... understatement!

Ze hadden bijvoorbeeld op hun website tijdens het boeken staan dat 10kg handbagage inclusief was, na betaling van de reis bleek er helemaal geen handbagage bij te zitten! Dàt was met een telefoontje snel opgelost (alhoewel het door issues met Tui De pas vorige week echt geregeld was) maar helaas hadden ze óók de prijs van de reis aangepast tussen betaling en bevestiging. Ik had de totale reissom in één keer voldaan, maar na voltooiing van de volledige betaling bleek er een dag later ineens out of nowhere €25 bijgekomen te zijn. Of ik dat nog ff wilde voldoen..... niemand lon mij uitleggen waar die €25 ineens vandaan gekomen was, maar ik moest maar betalen. Voet bij stuk gehouden en uiteindelijk zijn ze akkoord gegaan met kwijtschelding van dit bedrag, aangezien ik het gewoon echt niet oké vind dat er na boeking en betaling ineens gewoon een bedrag bovenop gerekend kan worden zonder uitleg daarbij.

En nu dus die annulering....

Ik kreeg 17:51 een mail met de vraag welke vlucht ik prefererde, de Frankfurt of Keulen met bijbetaling. Ik moest dus binnen 9 minuten beslissen, want om 18:00 gaan ze sluiten. Ik heb vrij vlug de beslissing genomen, maar niet vlug genoeg, want mijn mail om 18:00 is niet meer in behandeling genomen. Nu dus hopen dat die vluchten vanaf Frankfurt niet vannacht volgeboekt raken....

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 12:55

Is wel boven je budget wat ik zag maar de prijzen blijven bij vakantie discounter echt hetzelfde. Ook met 1 persoon!

Kimmie235
Berichten: 318
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 18:01

mvdende schreef:
Dorine92 schreef:
Als zij vluchten gaan wijzigen kunnen zij gewoon opdraaien voor die kosten lijkt mij. Bij trip.com hebben ze toen ook een hotelovernachting voor me betaald en ik had mijn trein/metro kosten en eten ook kunnen declareren als ik zo slim was geweest om dat te verzinnen


Deze doet nogal lastig.... understatement!

Ze hadden bijvoorbeeld op hun website tijdens het boeken staan dat 10kg handbagage inclusief was, na betaling van de reis bleek er helemaal geen handbagage bij te zitten! Dàt was met een telefoontje snel opgelost (alhoewel het door issues met Tui De pas vorige week echt geregeld was) maar helaas hadden ze óók de prijs van de reis aangepast tussen betaling en bevestiging. Ik had de totale reissom in één keer voldaan, maar na voltooiing van de volledige betaling bleek er een dag later ineens out of nowhere €25 bijgekomen te zijn. Of ik dat nog ff wilde voldoen..... niemand lon mij uitleggen waar die €25 ineens vandaan gekomen was, maar ik moest maar betalen. Voet bij stuk gehouden en uiteindelijk zijn ze akkoord gegaan met kwijtschelding van dit bedrag, aangezien ik het gewoon echt niet oké vind dat er na boeking en betaling ineens gewoon een bedrag bovenop gerekend kan worden zonder uitleg daarbij.

En nu dus die annulering....

Ik kreeg 17:51 een mail met de vraag welke vlucht ik prefererde, de Frankfurt of Keulen met bijbetaling. Ik moest dus binnen 9 minuten beslissen, want om 18:00 gaan ze sluiten. Ik heb vrij vlug de beslissing genomen, maar niet vlug genoeg, want mijn mail om 18:00 is niet meer in behandeling genomen. Nu dus hopen dat die vluchten vanaf Frankfurt niet vannacht volgeboekt raken....


Wat waardeloos zeg, je had al zo goed je best gedaan iets te vinden, heb je t gevonden en helemaal geboekt en dan dit. Ik heb geen idee wat wat dat betreft allemaal zo maar wel en niet mag, maar lijkt me toch gek, ineens een totaal andere vlucht. Die druk om snel te moeten beslissen is ook niet fijn. Ga je nu annuleren en verder zoeken? Wat is je plan? Ik denk niet dat ik beter kan zoeken dan jij, ik heb al vaker gelezen dat jou het heel goed gelukt is, dus ik kan je niet echt helpen :(

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 20:08

Kimmie235 schreef:
mvdende schreef:


Deze doet nogal lastig.... understatement!

Ze hadden bijvoorbeeld op hun website tijdens het boeken staan dat 10kg handbagage inclusief was, na betaling van de reis bleek er helemaal geen handbagage bij te zitten! Dàt was met een telefoontje snel opgelost (alhoewel het door issues met Tui De pas vorige week echt geregeld was) maar helaas hadden ze óók de prijs van de reis aangepast tussen betaling en bevestiging. Ik had de totale reissom in één keer voldaan, maar na voltooiing van de volledige betaling bleek er een dag later ineens out of nowhere €25 bijgekomen te zijn. Of ik dat nog ff wilde voldoen..... niemand lon mij uitleggen waar die €25 ineens vandaan gekomen was, maar ik moest maar betalen. Voet bij stuk gehouden en uiteindelijk zijn ze akkoord gegaan met kwijtschelding van dit bedrag, aangezien ik het gewoon echt niet oké vind dat er na boeking en betaling ineens gewoon een bedrag bovenop gerekend kan worden zonder uitleg daarbij.

En nu dus die annulering....

Ik kreeg 17:51 een mail met de vraag welke vlucht ik prefererde, de Frankfurt of Keulen met bijbetaling. Ik moest dus binnen 9 minuten beslissen, want om 18:00 gaan ze sluiten. Ik heb vrij vlug de beslissing genomen, maar niet vlug genoeg, want mijn mail om 18:00 is niet meer in behandeling genomen. Nu dus hopen dat die vluchten vanaf Frankfurt niet vannacht volgeboekt raken....


Wat waardeloos zeg, je had al zo goed je best gedaan iets te vinden, heb je t gevonden en helemaal geboekt en dan dit. Ik heb geen idee wat wat dat betreft allemaal zo maar wel en niet mag, maar lijkt me toch gek, ineens een totaal andere vlucht. Die druk om snel te moeten beslissen is ook niet fijn. Ga je nu annuleren en verder zoeken? Wat is je plan? Ik denk niet dat ik beter kan zoeken dan jij, ik heb al vaker gelezen dat jou het heel goed gelukt is, dus ik kan je niet echt helpen :(


Ik heb die Frankfurt vlucht geaccepteerd. Was mijn eigen inbreng ook, 't was die vlucht, Düsseldorf met poedersuiker vluchttijden of annuleren.

Tis gewoon niet anders. De gehele reis annuleren zou betekenen helemaal niet op vakantie gaan. En ik kijk er echt naar uit.

Het alternatief wat de reisorganisatie aanbood was 1 dag eerder vliegen vanaf de oorspronkelijke luchthaven Düsseldorf, maar dan zou ik pas om 22:05 in Egypte landen de 1e dag, voordat je dan in je hotel bent.... ben je wel een paar uur verder en ben je dus de gehele 1e dag kwijt en een deel van de 2e dag, aangezien je niet om 08:00 aan het ontbijt zit als je pas na 02:00 in je bedje ligt.

De terugweg zou de vlucht om 10:30 vertrekken. Met 2,5 uur van te voren op de luchthaven aanwezig zijn én een transfer van minimaal een uur, zou dat dus betekenen rond 06:30 al uit het hotel vertrekken, dus óók de laatste dag zou dus komen te "vervallen"

Dan houd je van je 8 dagen vakantie dus maar een 5 1/2 dag over.

Dan maar liever extra kosten, maar wél enigzins gunstige vluchttijden. Land nu rond 17:30 dus dan kan ik precies aanschuiven bij het avondeten en kan je in de avond rustig je koffer uitpakken en nog met een cocktail van de avond genieten. En terug vlieg ik pas rond 18:30, dus dan heb je nog de hele ochtend om rustig je koffer in te pakken, te ontbijten en eventueel nog een frisse duik te nemen voordat je de transfer bus in gaat. Dan heb je alsnog 2 reisdagen, maar dan ben je die 2 dagen tenminste nog enkele uren in je hotel ipv pas na middernacht aankomen en voor het ontbijt alweer weg.

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 06:29

Ik vlieg in september en onze vluchttijden heen zijn ook al aangepast. Super gunstig voor ons.
Maar er staat altijd wel bij dat de vliegtijden kunnen wijzigen!

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 07:50

x_Jeanine_x schreef:
Ik vlieg in september en onze vluchttijden heen zijn ook al aangepast. Super gunstig voor ons.
Maar er staat altijd wel bij dat de vliegtijden kunnen wijzigen!


Vliegtijden kunnen wijzigen, maar in dit geval werden de vluchten GEANNULEERD! Optie 1 was één dag eerder vanaf Düsseldorf met slechte tijden heen én terug.

Of dus nu Frankfurt, orginele datum, maar dus andere luchthaven.

Dit wordt mijn 3e jaar zon vakantie in het voorjaar en de andere 2 x ging het wél goed met de vluchttijden. (Nu was 2022 maandag boeken, vrijdag vliegen, dus ze hadden überhaupt weinig tijd de vluchten aan te passen) vorig jaar langer op voorhand geboekt en ook geen problemen gehad met aangepaste vluchttijd.

Dit jaar gaat het dus wél mis helaas.

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 11:09

Zo kort lontje Mvdende.

Ik was er nog wat bij aan het typen. Maar m'n telefoon flipte en daarna niet meer geprobeerd op bokt te komen.
En reageerde niet eens specifiek op jou.