Egypte 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie235
Berichten: 318
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:04

Dorine92 schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Dorine92, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Een duidelijke nee, is vaak al voldoende. of nee bedankt ik kan het zelf.


Had wel een bijzondere duikschool/verhuur gebeuren :+ Beetje onderhandeld over de prijs om te kunnen suppen met 2 personen. Vervolgens komen we daar, wil die toch meer hebben. Zijn we weggelopen, kwamen ze ons toch weer halen. Prima toch voor ons afgesproken bedrag kunnen suppen. Maar toch eerder de sups terug gebracht omdat ze niet hard genoeg waren en was nog wat.

Prima. De dag erna hadden manlief en ik een boottocht met dezelfde mensen :Y)
Wij die boot op, praatje etcetc. helemaal prima. Komt die later naar ons toe of wij wilden duiken, kosten xx . ik zo nee, ik heb mijn brevetten, maar manlief duikt niet. Accepteerde die en prima. 1ste stop prima gesnorkeld, 2de stop laat hij mensen snorkelen (hij typische komaf, zij helemaal in gewaad en hoog zwanger) Maar ik was al weer in het water gelijk toen hij zij dat wij het water in mochten. Kom ik terug bij de boot, zie ik de typische man in het water liggen en de vrouw op het punt staan om te gaan zwemmen.
Ik dacht, blijf maar in de buurt want dit kan nooit goed gaan. En ja hoor, vrouw in paniek aan het verdrinken, man in paniek, duikinstructeur wilde haar redden, nog meer paniek. Ik lag er inmiddels naast, duik instructeur en die man van haar weg geduwd, haar vast gepakt en gekalmeerd naar de boot mee genomen. Beide konden duidelijk niet zwemmen.
Die beste duikinstructeur heeft mij met de 3de stop op sleeptouw genomen om mooie plekken te spotten :D Kon ik zelf ook wel. Maar die waren wel onder de indruk :Y)
Heb hem later ook maar verteld dat dit geen slimme zet was.

Oh ja dat heb ik ook vaak gelezen. Prijs tussentijds verhogen. Ook bij taxi's trouwens. Dus ik regel ze allemaal vooraf met of via iemand die ik vertrouw


Taxinummer onthouden waar je in stapt en het is beter om achterin plaats te nemen

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:09

@Dorine, wat een nare verhalen... Ik vind veel Egyptenaren inderdaad erg opdringerig, maar dit is echt abnormaal gedrag. Dat je hierbij geen fooi geeft vind ik meer dan normaal. Ik heb het dan ook over een paar euro fooi, niet over €50 voor een koffertje tillen.

@Kimmie, een appartement met 2 slaapkamers, vier hoog in Hurghada. Oud, niet werkende airco. Ja, €200 per maand. En dat is de "luxe" optie, want je kunt er ook voor kiezen om in de faciliteit van het hotel te slapen, maar dat blijkt echt veel erger te zijn dan dat vieze oude appartement. Wij leven hier echt in weelde. En ja, daar werken we hard voor, maar zij net zo. Een paar euro is voor ons een stuk minder waard dan voor hen en dat is gewoon zo.

Kimmie235
Berichten: 318
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:11

PeerAppel schreef:
@Dorine, wat een nare verhalen... Ik vind veel Egyptenaren inderdaad erg opdringerig, maar dit is echt abnormaal gedrag. Dat je hierbij geen fooi geeft vind ik meer dan normaal. Ik heb het dan ook over een paar euro fooi, niet over €50 voor een koffertje tillen.

@Kimmie, een appartement met 2 slaapkamers, vier hoog in Hurghada. Oud, niet werkende airco. Ja, €200 per maand. En dat is de "luxe" optie, want je kunt er ook voor kiezen om in de faciliteit van het hotel te slapen, maar dat blijkt echt veel erger te zijn dan dat vieze oude appartement. Wij leven hier echt in weelde. En ja, daar werken we hard voor, maar zij net zo. Een paar euro is voor ons een stuk minder waard dan voor hen en dat is gewoon zo.


Oke, dat is duur, vertelde het personeel dat?

Fitzroy

Berichten: 25142
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:22

Pfff, wat een verhalen.
Ik denk overigens dat ik me zelf ook heb op laten lichten haha. Ik heb niets afgedongen bij een complete schoonheidsbehandeling. Gezicht, manicure en pedicure. Ik heb nl niet afgedongen. En verder nog slippers gekocht want ik kreeg overal blaren. Ook niet afgedongen.
Dus ik zal wel teveel betaald hebben.
Wat betaalde jij voor massage; Roosch?

MvdEnde, ik ben iedere dag heel vroeg op het strand en het personeel doet echt niet aan handdoekje leggen . Dat zijn de mensen zelf.
Dus waarschijnlijk was je gewoon laat op strand.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:25

PeerAppel schreef:
@Dorine, wat een nare verhalen... Ik vind veel Egyptenaren inderdaad erg opdringerig, maar dit is echt abnormaal gedrag. Dat je hierbij geen fooi geeft vind ik meer dan normaal. Ik heb het dan ook over een paar euro fooi, niet over €50 voor een koffertje tillen.

@Kimmie, een appartement met 2 slaapkamers, vier hoog in Hurghada. Oud, niet werkende airco. Ja, €200 per maand. En dat is de "luxe" optie, want je kunt er ook voor kiezen om in de faciliteit van het hotel te slapen, maar dat blijkt echt veel erger te zijn dan dat vieze oude appartement. Wij leven hier echt in weelde. En ja, daar werken we hard voor, maar zij net zo. Een paar euro is voor ons een stuk minder waard dan voor hen en dat is gewoon zo.

Nouja dat kun je ook niet altijd zeggen hoor. Niet iedere toerist die naar Egypte gaat bulkt van het geld, en niet iedere Egyptenaar verdient/krijgt weinig. Als ik in het appcontact merk hoe laks letterlijk driekwart is, lijkt het me vrij aannemelijk dat ze geld zat hebben als een klant hen schijnbaar niet boeit.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:32

Dorine, het ging hier voornamelijk om het personeel in een all inclusive resort volgens mij. Als ik mijn vriend moet geloven is €300 per maand dan een goed loon. Ik bulk overigens ook zeker niet van het geld. Moet ook sparen voor een vakantie, maar ik zorg wel dat ik nog een beetje geld mee heb om fooi te kunnen geven. De bedragen die hier pp genoemd worden leg ik dan ook zeker niet neer voor een vakantie.

Kimmie, mijn vriend vertelde dat. Via Facetime heb ik het appartement gezien en ik zou er niet willen wonen. Hij is er heel blij mee, gelukkig.
Laatst bijgewerkt door PeerAppel op 02-03-24 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:34

De meeste moeten een kamer delen met zijn meerdere als je een hotel hebt buiten een stad en er verder niks is.
Al die verhalen die ik hoor herken ik echt niet!
Wij hadden een privé tour geboekt van 3 dagen naar Aswan.
Op een gegeven moment kwamen we er achter dat wij 2 euro voor wat te drinken betaalde en hij 20 cent. Vanaf toen heeft hij al ons drinken gehaald.
Toen we terug kwamen wouden wij hem 50 euro fooi geven ook omdat hij veel voor ons betaald had. Maar hij wou het absoluut niet aannemen want we waren inmiddels vrienden geworden en daar neem je geen geld van aan.
En ik heb meer van dit soort verhalen.
Wel ben ik van mening dat alles begint bij jezelf. Ik ben heel open en geïnteresseerd in hun leven.
Doe je vriendelijk en beleefd dan zal je dat altijd terug krijgen.
Ook zonder fooi.
En nee is bij mij ook nee en dan is het prima.
En inderdaad werken ze hele lange dagen en zijn ze amper vrij voor een mini loontje!
Ook zijn alle kosten net zoals hier veel duurder geworden maar de salarissen niet.

Kimmie235
Berichten: 318
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:35

PeerAppel schreef:
Dorine, het ging hier voornamelijk om het personeel in een all inclusive resort volgens mij. Als ik mijn vriend moet geloven is €300 per maand dan een goed loon. Ik bulk overigens ook zeker niet van het geld. Moet ook sparen voor een vakantie, maar ik zorg wel dat ik nog een beetje geld mee heb om fooi te kunnen geven. De bedragen die hier pp genoemd worden leg ik dan ook zeker niet neer voor een vakantie.

Kimmie, mijn vriend vertelde dat. Via Facetime heb ik het appartement gezien en ik zou er niet willen wonen. Hij is er heel blij mee, gelukkig.


Oh, komt jouw vriend uit Egypte?

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:37

Fitzroy schreef:
Pfff, wat een verhalen.
Ik denk overigens dat ik me zelf ook heb op laten lichten haha. Ik heb niets afgedongen bij een complete schoonheidsbehandeling. Gezicht, manicure en pedicure. Ik heb nl niet afgedongen. En verder nog slippers gekocht want ik kreeg overal blaren. Ook niet afgedongen.
Dus ik zal wel teveel betaald hebben.
Wat betaalde jij voor massage; Roosch?

MvdEnde, ik ben iedere dag heel vroeg op het strand en het personeel doet echt niet aan handdoekje leggen . Dat zijn de mensen zelf.
Dus waarschijnlijk was je gewoon laat op strand.



Dat doen inderdaad voornamelijk de gasten zelf, maar ik walg ervan! Om 06:30 al je handdoekje op een bedje leggen en daarmee het bedje claimen terwijl je vervolgens zelf pas om 11:00 op het bedje gaat liggen.

Al die tijd dus een bedje bezet houden terwijl je er geen gebruik van maakt :r

Vervolgens kom ik om 09:30 op het strand en zijn alle bedjes "leeg" als in géén mens te zien, maar alle bedjes geclaimd! Dan heb je aan mij dus echt een verkeerde en kan je je handdoeken elders ophalen!

Natuurlijk haal ik nooit persoonlijke items weg, want dan is het duidelijk dat het bedje weldegelijk gebruikt wordt, maar de "eigenaar" even in het water ligt of aan de bar een drankje aan het halen is. Maar dat héél vroeg in de ochtend al bedjes gaan claimen vind ik gewoon écht not done! En bij Fayrouz trouwens ook tegen de regels en dan leggen de medewerkers misschien geen handdoeken neer, ze halen ze óók niet weg, zeker niet bij de mensen die ze dik fooi geven... terwijl als de medewerkers zich aan de door het hotel gestelde regels zouden houden, alle handdoeken na 1 uur onbezet weggehaald dienen te worden.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:51

mvdende schreef:
Fitzroy schreef:
Pfff, wat een verhalen.
Ik denk overigens dat ik me zelf ook heb op laten lichten haha. Ik heb niets afgedongen bij een complete schoonheidsbehandeling. Gezicht, manicure en pedicure. Ik heb nl niet afgedongen. En verder nog slippers gekocht want ik kreeg overal blaren. Ook niet afgedongen.
Dus ik zal wel teveel betaald hebben.
Wat betaalde jij voor massage; Roosch?

MvdEnde, ik ben iedere dag heel vroeg op het strand en het personeel doet echt niet aan handdoekje leggen . Dat zijn de mensen zelf.
Dus waarschijnlijk was je gewoon laat op strand.



Dat doen inderdaad voornamelijk de gasten zelf, maar ik walg ervan! Om 06:30 al je handdoekje op een bedje leggen en daarmee het bedje claimen terwijl je vervolgens zelf pas om 11:00 op het bedje gaat liggen.

Al die tijd dus een bedje bezet houden terwijl je er geen gebruik van maakt :r

Vervolgens kom ik om 09:30 op het strand en zijn alle bedjes "leeg" als in géén mens te zien, maar alle bedjes geclaimd! Dan heb je aan mij dus echt een verkeerde en kan je je handdoeken elders ophalen!

Natuurlijk haal ik nooit persoonlijke items weg, want dan is het duidelijk dat het bedje weldegelijk gebruikt wordt, maar de "eigenaar" even in het water ligt of aan de bar een drankje aan het halen is. Maar dat héél vroeg in de ochtend al bedjes gaan claimen vind ik gewoon écht not done! En bij Fayrouz trouwens ook tegen de regels en dan leggen de medewerkers misschien geen handdoeken neer, ze halen ze óók niet weg, zeker niet bij de mensen die ze dik fooi geven... terwijl als de medewerkers zich aan de door het hotel gestelde regels zouden houden, alle handdoeken na 1 uur onbezet weggehaald dienen te worden.

Als ik dit lees ben ik zo blij dat ik niet in resorts ga zitten :D
Eerst kamperen in het nationaal park, daarna steeds afwisselend hostels, kleine familie hotelletjes, en kamperen. En nog 2 nachten op de boot ook.

en een paar nachten in bussen en treinen, dat dan weer wel

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:14

Fitzroy schreef:
Pfff, wat een verhalen.
Ik denk overigens dat ik me zelf ook heb op laten lichten haha. Ik heb niets afgedongen bij een complete schoonheidsbehandeling. Gezicht, manicure en pedicure. Ik heb nl niet afgedongen. En verder nog slippers gekocht want ik kreeg overal blaren. Ook niet afgedongen.
Dus ik zal wel teveel betaald hebben.
Wat betaalde jij voor massage; Roosch?

MvdEnde, ik ben iedere dag heel vroeg op het strand en het personeel doet echt niet aan handdoekje leggen . Dat zijn de mensen zelf.
Dus waarschijnlijk was je gewoon laat op strand.

Haha die zullen onwijs blij met je zijn geweest! :)) altijd onderhandelen met dit soort dingen. Daar zijn ze ook volledig op ingesteld. Is niet mijn hobby maar ik word er steeds beter in. Ik gok dat je iemand z'n dag hebt gemaakt door het volle pond te betalen. :))

Ik had twee massages van 50 minuten voor 60 euro. Hij begon ergens ruim in de 100 euro met zn openingsbod. :')
Ook nog een kappersbehandeling (basiskleur en highlights) voor 75 euro. Ik zou er hier minstens 160 voor hebben betaald. De highlights waren alleen een tikje te geel dus m'n vriendin heeft er nog een toner over heen gegooid bij thuiskomst maar alsnog heel nette prijs. :))

Ook ik bulk niet van het geld maar ik ga altijd voor een enorm nette prijs op reis. Ik neem altijd wat kleingeld mee voor fooien. :j

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:35

Roosch schreef:
Haha die zullen onwijs blij met je zijn geweest! :)) altijd onderhandelen met dit soort dingen. Daar zijn ze ook volledig op ingesteld. Is niet mijn hobby maar ik word er steeds beter in. Ik gok dat je iemand z'n dag hebt gemaakt door het volle pond te betalen. :))

Ik had twee massages van 50 minuten voor 60 euro. Hij begon ergens ruim in de 100 euro met zn openingsbod. :')
Ook nog een kappersbehandeling (basiskleur en highlights) voor 75 euro. Ik zou er hier minstens 160 voor hebben betaald. De highlights waren alleen een tikje te geel dus m'n vriendin heeft er nog een toner over heen gegooid bij thuiskomst maar alsnog heel nette prijs. :))

Ook ik bulk niet van het geld maar ik ga altijd voor een enorm nette prijs op reis. Ik neem altijd wat kleingeld mee voor fooien. :j


Voor wat voor dingen moet je dan onderhandelen? Bij mij heeft het nog nooit gewerkt. Ze zeggen gewoon oke succes veel plezier bij die goedkopere aanbieder doeiii
Zegt trouwens ook wel iets over hoe "arm" deze betreffende mensen schijnbaar zijn

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:43

Nouja eigenlijk op alles. Kan het niet geven ze aan dat het fixed prices zijn. In winkels/marktkraampjes staan er ook geen prijzen vermeld. Het is echt onderdeel van de cultuur daar om te onderhandelen. Heeft niets te maken met hoe "arm" ze zijn; het is onderdeel van de cultuur.

Ik vond dit stukje waar je ook meer leest over fooien:

https://www.gwktravelex.nl/online-reism ... sen/egypte

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:46

Roosch schreef:
Nouja eigenlijk op alles. Kan het niet geven ze aan dat het fixed prices zijn. In winkels/marktkraampjes staan er ook geen prijzen vermeld. Het is echt onderdeel van de cultuur daar om te onderhandelen. Heeft niets te maken met hoe "arm" ze zijn; het is onderdeel van de cultuur.

Ik vond dit stukje waar je ook meer leest over fooien:

https://www.gwktravelex.nl/online-reism ... sen/egypte

Ik vind het vooral schijt irritant. Ik wil namelijk van tevoren weten wat het kost. Moet mijn budget over een maand verdelen dus ik moet continu blijven rekenen

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:50

Gewoon voor jezelf een prijs in gedachten houden wat je ergens voor wil betalen. Bijvoorbeeld: je hebt een broek, jurkje, vest en omslagdoek op het oog. Je wil er maximaal 30 euro voor betalen. Hij geeft aan dat het 65 euro kost. Haalt z'n rekenmachine erbij om je 'een goede deal' te geven. Jij gaat er flink onder zitten, zo kom je elkaar tegemoet en heb jij hopelijk een leuke deal voor een leuke prijs :j .

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:53

Roosch schreef:
Gewoon voor jezelf een prijs in gedachten houden wat je ergens voor wil betalen. Bijvoorbeeld: je hebt een broek, jurkje, vest en omslagdoek op het oog. Je wil er maximaal 30 euro voor betalen. Hij geeft aan dat het 65 euro kost. Haalt z'n rekenmachine erbij om je 'een goede deal' te geven. Jij gaat er flink onder zitten, zo kom je elkaar tegemoet en heb jij hopelijk een leuke deal voor een leuke prijs :j .

Ja ze vragen wel eens wat wil je er dan voor betalen maar als je dan antwoord geeft zeggen ze nee. Dan denk ik waarom vraag je het dan :+
Nja ik ben er iig al moe van voordat ik überhaupt vertrokken ben -O-

Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:19

Hoeveel geld nemen jullie mee in Egyptische ponden? We gaan 9 dagen, all inclusive, willen 3 excursies doen maar die kunnen we online of via euro betalen.

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:20

Ik neem altijd gewoon euro's mee, die hebben ze graag. :j

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:38

Ik neem euro's mee. 2000 ofzo. Ruim genoeg zodat ik niet in de problemen kan komen door geld tekort. Maar ben niet van plan dat allemaal op te maken
Ga wel een maand hoor en elke dag een vol programma dus met 200 euro kom ik niet weg

Fitzroy

Berichten: 25142
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:54

Ik heb dollars bij me van de geannuleerde cruise en die pakken ze ook gewoon aan.

Ja, dat dacht ik al, Roosch. Ik was nu 120,- kwijt voor alles samen en dat vond ik al super netjes haha. In Nl betaal je dat bijna voor de gezichtsbehandeling alleen.

Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:17

Waar boeken jullie je uitstapjes? Willen graag duiken en naar dolfinhouse. Verdere tips ☺️ zijn welkom

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:44

Bonnelover schreef:
Waar boeken jullie je uitstapjes? Willen graag duiken en naar dolfinhouse. Verdere tips ☺️ zijn welkom

Op internet zoeken oa via get your guide en viator, maar dan de organisatie zelf benaderen want meestal is het daar goedkoper

Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:33

Dorine92 schreef:
Bonnelover schreef:
Waar boeken jullie je uitstapjes? Willen graag duiken en naar dolfinhouse. Verdere tips ☺️ zijn welkom

Op internet zoeken oa via get your guide en viator, maar dan de organisatie zelf benaderen want meestal is het daar goedkoper


Daarbij geen last van opdringerige gidsen/medewerkers?

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:56

Bonnelover schreef:
Dorine92 schreef:
Op internet zoeken oa via get your guide en viator, maar dan de organisatie zelf benaderen want meestal is het daar goedkoper


Daarbij geen last van opdringerige gidsen/medewerkers?

Geen idee ik ben nog niet geweest. Vertrek maandag over een week.
Vind veel Egyptenaren over de app iig schijtirritant. Geven nooit antwoord op je vraag en zeggen alleen maar you trust me it will be nice. Ja grapjas daar trappen we niet in. Ik wil precies weten wat het kost en wat we gaan doen, en anders boek ik wel bij iemand anders

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 07:56

Ik herken een deel van de verhalen ook niet, ik speur altijd alles af en t lukt altijd wel onder de 500 euro te blijven voor een week ultra all incl. Nou ga ik nooit in vakantie periodes dus het handdoekje leggen heb ik nog nooit meegemaakt. Tours heb ik tot nu toe altijd bij MTS geboekt en dat was op1 na echt top. Alles goed geregeld voor een mooie prijs. Die keer dat t niet goed was, konden zij niets aan doen. Er was een groep toeristen mee die terror waren. Halverwege de tour naar een plek wilden die niet tot de route en de excursie behoorden en toen de chauffeur en de gids dat niet wilden doen uit hun plaat gingen en zelfs onderling ruzie kregen. Wij hebben toen halverwege een taxi terug gepakt

Afdingen is een sport en doe ik over de hele wereld ook in Nederland en werkelijk waar het zal je nog verbazen hoeveel korting je zelfs bij winkels nog kan krijgen. Ik vraag gewoon; als ik die en die koop kan je dan wat met de prijs doen?
Zo heb ik echt veel geld van een wasmachine en koelkast af gekregen toen ik ze vorig jaar bij t zelfde bedrijf bestelde.