Egypte 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:05

Hallo allemaal, kom hier even binnen vallen. Wij gaan 7 maart voor 9 dagen naar Hurghada. Is voor ons de eerste keer. En vindt het best wel spannend. Ben benieuwd wat voor inentingen jullie hebben gehad, hebben jullie tips wat wel/niet te doen. We verblijven in hotel Bella Vista. En willen graag snorkelen. Ik wil graag 1 of 2x duiken. En vinden het leuk om wat winkeltjes te kijken. Zou ook heel graag dolfijnen zien. Hoop dat jullie tips voor ons hebben.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 01:02

Ik ga niks nemen qua entingen.
Tickets zijn inmiddels geboekt. Vertrek 11 maart en kom in de nacht aan op Sharm. 10 april vlieg ik vanaf Hurghada weer terug. Dus tijd zat zou je denken. Ga alleen wel het hele land door reizen dus kom alsnog tijd tekort geloof ik

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 14:02

Ik heb voor andere bestemmingen al mn vaccinaties gehaald, dus heb voor Egypte niks nodig.

Tips, genieten! Geen water uit de kraan drinken. En een boottocht maken met snorkelstops, vond ik erg leuk!

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:47

Hebben jullie problemen ervaren met ziek worden van voedsel uit restaurants daar?

En waar kan ik in Sharm het beste zitten? Is er een bepaalde wijk of gebied wat leuk is?
Ik wil echt een goedkoop hotel of hostel dus max 15 euro per nacht. Iemand tips?

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 22:41

Dorine92 schreef:
Hebben jullie problemen ervaren met ziek worden van voedsel uit restaurants daar?

En waar kan ik in Sharm het beste zitten? Is er een bepaalde wijk of gebied wat leuk is?
Ik wil echt een goedkoop hotel of hostel dus max 15 euro per nacht. Iemand tips?


Ik heb standaard wat last van m'n darmen op vakantie, eet toch anders en door all inclusive eet ik stiekem toch méér dan zou moeten....

Maar niet echt ziek geworden in het hotel waar ik zat, maar dat kan per hotel natuurlijk verschillen.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 23:04

mvdende schreef:
Dorine92 schreef:
Hebben jullie problemen ervaren met ziek worden van voedsel uit restaurants daar?

En waar kan ik in Sharm het beste zitten? Is er een bepaalde wijk of gebied wat leuk is?
Ik wil echt een goedkoop hotel of hostel dus max 15 euro per nacht. Iemand tips?


Ik heb standaard wat last van m'n darmen op vakantie, eet toch anders en door all inclusive eet ik stiekem toch méér dan zou moeten....

Maar niet echt ziek geworden in het hotel waar ik zat, maar dat kan per hotel natuurlijk verschillen.


Oh dat meer eten dan zou moeten doe ik nooit..
Maar ik ga flink rondreizen dus zal op veel verschillende plekken moeten eten. Ik zal ook regelmatig gewoon heel simpel gaan eten denk ik. Tonijn uit blik en crackers en dat soort dingen. En wellicht kan ik daar een mesje kopen en op de markt vers fruit en groente kopen en zelf schillen. Maar ik ga bijvoorbeeld ook een nijlcruise doen, en bij bepaalde excursies en hotels zit het eten er bij in. Ik ben vooral bang voor een voedselvergiftiging dus echt overgeven enz. Ik heb dat in Cuba gehad en toen was ik 4 hele dagen uit de running en ik kwam 3 of 4 kilo lichter terug van vakantie

Abby_Snow

Berichten: 636
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:03

Dorine92 schreef:
Hebben jullie problemen ervaren met ziek worden van voedsel uit restaurants daar?

En waar kan ik in Sharm het beste zitten? Is er een bepaalde wijk of gebied wat leuk is?
Ik wil echt een goedkoop hotel of hostel dus max 15 euro per nacht. Iemand tips?


Mijn favoriete restaurant in sharm is El Masrien. Die zit gewoon in naama bay bij al die winkels.

Ik ga in juni naar sharm, heb heel goedkoop amphoras blu kunnen boeken op booking.com is wel een resort. Vaak ga ik ook wel naar delta sharm is met allemaal appartementen, moet je dus wel zelf koken maar de Carrefour zit er zowat naast. Echt ervaring met hostels heb ik niet in sharm.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 19:30

Abby_Snow schreef:
Dorine92 schreef:
Hebben jullie problemen ervaren met ziek worden van voedsel uit restaurants daar?

En waar kan ik in Sharm het beste zitten? Is er een bepaalde wijk of gebied wat leuk is?
Ik wil echt een goedkoop hotel of hostel dus max 15 euro per nacht. Iemand tips?


Mijn favoriete restaurant in sharm is El Masrien. Die zit gewoon in naama bay bij al die winkels.

Ik ga in juni naar sharm, heb heel goedkoop amphoras blu kunnen boeken op booking.com is wel een resort. Vaak ga ik ook wel naar delta sharm is met allemaal appartementen, moet je dus wel zelf koken maar de Carrefour zit er zowat naast. Echt ervaring met hostels heb ik niet in sharm.


Oke maar dat gebied naama bay is dus wel een chill gebied? Waar je leuk je rondje kunt lopen? En waar mooie stranden zijn?

Ik zie idd op google maps dat er een carrefour is waar je je boodschappen kunt doen (en ik neem aan dat ze daar de producten gewoon scannen zodat je niet opgelicht kunt worden met de prijzen, dat je als buitenlander 10x zoveel betaalt?).

Als dat beetje het mooie gebied van Sharm is moet ik idd misschien daar maar even wat boeken voor de eerste nacht

Mandyy

Berichten: 30497
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:21

Ik vind Naama Bay het gezellige deel. :j

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:25

En wat bedoel je met gezellig dan? Want ik ga alleen, ik hoef niet uit te gaan of shoppen enz. Gezellige straatjes vind ik natuurlijk wel leuk. En ik zal daar boodschappen moeten doen op de eerste dag, want ik reis alleen met 1 klein stuk handbagage

Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:38

Zijn er nog tips voor Hurghada? Plekjes die we moeten zien. Of leuke trips?

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:00

Daar ga ik ook heen dus ik ben ook benieuwd. Alleen voor de terugvlucht dus denk dat ik er maar kort ben. 1 of 2 dagen

Mandyy

Berichten: 30497
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:08

Dorine92 schreef:
En wat bedoel je met gezellig dan? Want ik ga alleen, ik hoef niet uit te gaan of shoppen enz. Gezellige straatjes vind ik natuurlijk wel leuk. En ik zal daar boodschappen moeten doen op de eerste dag, want ik reis alleen met 1 klein stuk handbagage

Leuke barretjes, levendig, winkeltjes.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:34

Mandyy schreef:
Dorine92 schreef:
En wat bedoel je met gezellig dan? Want ik ga alleen, ik hoef niet uit te gaan of shoppen enz. Gezellige straatjes vind ik natuurlijk wel leuk. En ik zal daar boodschappen moeten doen op de eerste dag, want ik reis alleen met 1 klein stuk handbagage

Leuke barretjes, levendig, winkeltjes.

Ahh ja ik hecht meer waarde aan authentieke straatjes, mooie moskeeën desnoods, en mooie stranden. En in principe vind ik stranden zonder parasols en bedjes het mooiste, maargoed ik heb het idee dat ik dat in Sharm niet hoef te verwachten.. van die natuurlijke stranden die heel mooi zijn maar waar het rustig is. Dus ja als er dan in ieder geval heel mooi gesnorkeld kan worden ben ik al super blij

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 14:41

Volgens mij heb ik mn overnachtingsplek gevonden. Ik ga gewoon lekker kamperen in Ras Mohamed national park. Lekker rustig en prachtige natuur. Lijkt me beter dan in het midden van een toeristisch oord als Sharm :D

Fitzroy

Berichten: 25142
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:01

Ik ga ook bijna en heb nog een paar vragen:
- ik gebruik vitamines en slaappillen zonder recept. Ook nog medicijnen op recept maar daar heb ik een uitdraai van de apotheek voor. Zijn ze moeilijk met medicijnen?
- en etenswaren als in sultana koekjes of snelle Jelle? Ik vind het altijd fijn om zoiets bij me te hebben.

Mandyy

Berichten: 30497
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:30

Nooit problemen gehad met medicijnen/koekjes. :)

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 19:33

Mandyy schreef:
Nooit problemen gehad met medicijnen/koekjes. :)

Ik zal de koekjes wel daar moeten kopen want mag alleen 1 stuk handbagage mee voor 4 weken en eigenlijk moet mn cap daar ook bij in zitten. Maar vrees dat ik die thuis moet laten

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:34

Mandyy schreef:
Ik vind Naama Bay het gezellige deel. :j

Sluit ik me bij aan en old market is ook leuk maar minder “ luxe”

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:37

Fitzroy schreef:
Ik ga ook bijna en heb nog een paar vragen:
- ik gebruik vitamines en slaappillen zonder recept. Ook nog medicijnen op recept maar daar heb ik een uitdraai van de apotheek voor. Zijn ze moeilijk met medicijnen?
- en etenswaren als in sultana koekjes of snelle Jelle? Ik vind het altijd fijn om zoiets bij me te hebben.


Totaal niet moeilijk, ik heb ook altijd een berg medicatie mee als zware pijnstillers en antibiotica en vitamines etc nooit ook maar iemand die er naar vraagt. Ik sleep ook snelle Jelle en sultana mee en dat maakt ook nooit uit.

Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 23:03

Fitzroy wanneer ga je en waarheen?

Fitzroy

Berichten: 25142
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 23:59

Ik ga naar Marsa Alam, dus niet naar Hurghada. Ik ga helemaal niets doen haha. Ik heb iedereen moeten beloven dat ik goed uitkijk waar ik loop en alleen maar van het hotel naar het strand en de zee mag lopen _O- En ik mag gelukkig wel snorkelen van de fysio.

Dees

Berichten: 18929
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 00:57

Wat leuk! Wij gaan in juni ook naar Marsa Alam :D

En binnenkort op snorkel-les haha.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:26

Nimber schreef:
Mandyy schreef:
Ik vind Naama Bay het gezellige deel. :j

Sluit ik me bij aan en old market is ook leuk maar minder “ luxe”

Oh dan vind ik dat waarschijnlijk leuker

Fitzroy

Berichten: 25142
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 19:43

Even een vraagje aan de all-inclusive gangers: geven jullie ook fooi in de resorts en aan wie en hoe vaak?