Egypte 2022

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36701
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:34

Vast wel!

Bij Fayrouz kun je heel mooi snorkelen, zeker als je een minuut of tien de andere kant (rechts) op loopt. Even een verplicht zwemvest halen bij de diving school wel. Heb je al een snorkelmasker? Anders raad ik je aan om er een bij Decathlon te kopen.

Er gaat ook een shuttlebus naar een winkelcentrumpje, kun je veel kleding en bijvoorbeeld specerijen kopen. Is best grappig om eens naartoe te gaan voor souvenirtjes.

Het resort zelf is mooi, netjes verzorgd, vriendelijk personeel dus goeie keuze, echt. :j

Ik ga zelf ook altijd een week, lang zat als ik alleen ga. :))

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:39

Top, dank je wel weer! De reden dat ik ernaartoe ga is minder leuk, maar ik ga het vast naar mijn zin hebben.

Roosch

Berichten: 36701
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:41

Geen probleem natuurlijk, als je nog meer vragen hebt, gewoon stellen!

Welke periode wil je boeken?

Wat vervelend van de reden. :(:)
Ik gebruik deze solovakanties ook altijd om even goed tot mezelf te komen. Het is af en toe wat roerig op een bepaald vlak en dan moet ik echt even afschakelen. Met een boekje, zee, een lekkere cocktail en een goed hotel kom ik heeeel ver altijd. Hopelijk doet het jou ook goed!

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:51

Ik zou eigenlijk 2 weken gaan cruisen door de Caribbean, maar deze sukkel brak op weg naar het vliegveld in Duitsland haar elleboog. Dus dat werd een enkele reis ziekenhuis en weer retour naar Nl.
Nooit in de Caribbean aangekomen dus. Maar ik had me zo verheugd op een lekker zonnetje dat ik nu alsnog een goedkoper reisje naar de zon heb geboekt.

Roosch

Berichten: 36701
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:52

Sjemig wat een pech! Ben je tzt wel weer wat mobieler?

Hopelijk ga je genieten!

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:55

Ja, dat verwacht ik wel. En anders maar snorkelen met 1 arm, haha. Een cocktail vasthouden gaat ook wel lukken 8-)
Ik heb inderdaad zo’n Decathlon masker.

Roosch

Berichten: 36701
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:56

Ja, een cocktail met één hand moet wel lukken, maar het zou toch ook wel praktisch zijn als je jezelf aan kan kleden/je bikini aan kan trekken. :D :D anders geloof ik dat je een aardig bijzondere vakantie gaat beleven. :))

Mocht je internet willen kun je op het vliegveld bij de strandjes een Egyptische data simkaart kopen. Heb je gewoon lekker bereik op het hele resort mee.

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:00

O ja, dat wil ik zeker. Zijn er strandjes bij het vliegveld?

Roosch

Berichten: 36701
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:02

Oh verhip die autocorrect. :D :D

Standjes Roos, standjes. De strandjes komen later in de reis pas. :')

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:18

De standjes worden in je eentje wat lastiger O:)

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:13

Fitzroy schreef:
Ik heb nog even een vraagje. Ik kan 8 of 10 dagen boeken, ik ga naar Fayrouz Plaza. Vluchttijden van Transavia zijn nogal ruk terug, pas 20.30 uur. Weet iemand of je die dag nog op je kamer mag blijven?
Heb je dan echt 7 dagen daar of eigenlijk meer 6 ?


Ruk? Juist fantastisch als je pas in de avond terug vliegt.

Volgens mij is de normale uitcheck tijd 10:00, maar je kan je koffer in een speciale ruimte achter laten en de rest van de dag mag je nog gewoon van alle voorzieningen en buffetten enz gebruik maken. Je hebt dan alleen geen eigen kamer meer.

Ik was op de laatste dag nog met een dagtour mee gegaan, maar had een privé transfer naar het vliegveld dus dat ging allemaal net.

Maar je kan óók gewoon de laatste dag lekker aan het zwembad of op het strand liggen. Je loopt vanaf het strand zó de pier op en einde pier stap je bovenop het rif het water in. Dus snorkelen kan ook nog.

10 dagen zijn er dus eigenlijk 8, want aankomst dag en vertrekdag zijn niet de meest leuke dagen, zeker als je op de aankomstdag pas in de avond aankomt, dan "mis" je die gehele dag.

8 dagen zijn er om deze reden eigenlijk 6...

Mijn ideale vluchten zijn heen vroeg in de ochtend en terug zo laat mogelijk in de avond, om zoveel mogelijk tijd op vakantie te zijn.

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 14:31

Ik wil proberen de laatste dag ook mijn kamer te houden. Dan heb je dus wel 7 dagen, want die dag telt gewoon mee.

Even wat andere vragen:

- kun je ook met Amerikaanse dollars terecht (die heb ik nl niet gebruikt en dus over)
- kun je van het buffet alles eten of moet je salades links laten liggen vanwege het water waarmee het gewassen is?

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 14:39

Fitzroy schreef:
Ik wil proberen de laatste dag ook mijn kamer te houden. Dan heb je dus wel 7 dagen, want die dag telt gewoon mee.

Even wat andere vragen:

- kun je ook met Amerikaanse dollars terecht (die heb ik nl niet gebruikt en dus over)
- kun je van het buffet alles eten of moet je salades links laten liggen vanwege het water waarmee het gewassen is?


Ik heb gewoon alles gegeten. Na navragen wassen ze alles met mineraalwater. De Egyptenaar zelf drinkt óók het kraanwater niet. Ook ijsblokjes worden met mineraalwater gemaakt.

Amerikaanse dollars weet ik niet.

Of je de kamer mag houden hangt geloof ik af of die kamer weer verhuurd is dezelfde dag of niet. Hangt denk af van wanneer je gaat (schoolvakanties?) En welke soort kamer je geboekt hebt. Logisch natuurlijk: de vakantieganger na jou wil natuurlijk óók zo snel mogelijk inchecken en zit er niet op te wachten tot in de avond te moeten wachten op z'n kamer. Blijft de kamer leeg, dan zal het vast mogelijk zijn.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:05

Ik zou er niet te blind vanuit gaan dat ze de groenten en fruit wassen met mineraalwater. Mijn vriend waste heel lief m’n appeltje onder de kraan om hem daarna aan me te geven… Heb het wel overleefd (zonder diarree) dus op zich.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:23

PeerAppel schreef:
Ik zou er niet te blind vanuit gaan dat ze de groenten en fruit wassen met mineraalwater. Mijn vriend waste heel lief m’n appeltje onder de kraan om hem daarna aan me te geven… Heb het wel overleefd (zonder diarree) dus op zich.


Ik ben in dat Hotel geweest en heb het gevraagd. Is van Belgische eigenaren. En slechte recensies zitten ze echt niet op te wachten! Ik heb er de week prima alles kunnen eten zonder erge problemen (mijn maagdarmstelsel is altijd automatisch van slag zodra ik op vakantie ga, waar ook heen...)

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:44

Flits Roy, ook Amerikaanse dollars zijn geliefd daar ja, er is daar bijna niet meer aan te komen.

Over het kraanwater weet ik niet zo goed

Roosch

Berichten: 36701
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 22:23

Fitzroy schreef:
Ik wil proberen de laatste dag ook mijn kamer te houden. Dan heb je dus wel 7 dagen, want die dag telt gewoon mee.

Even wat andere vragen:

- kun je ook met Amerikaanse dollars terecht (die heb ik nl niet gebruikt en dus over)
- kun je van het buffet alles eten of moet je salades links laten liggen vanwege het water waarmee het gewassen is?

Bij Fayrouz is alles goeie kwaliteit wat ik heb ervaren. :j

Afgelopen jaar wel wat last gehad van m'n buik maar dat lag niet wan de kwaliteit van het voedsel.

Ik had wel een dag bij het restaurant aan het strand gegeten en daar wat te vet gegeten, m'n buik vond dat niet leuk. :')

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 07:57

Fitz wat leuk dat je zo alsnog naar de zon kan, je kan er met dollars betalen. Tenminste dat zeiden ze in een winkel in Naama bay vorige week tegen mij en in ons hotel stonden ook veel dingen in Egyptische ponden, euro’s en dollars aangegeven.

Onze reisleiding gaf aan zelfs je tanden te moeten poetsen met water uit flesjes maar dat heb ik daar echt nog nooit eerder gedaan. Nu wel braaf gedaan. Ik heb deze keer voor t eerst wat last van m’n darmen gehad maar de week voor vertrek was een deel van mijn collega’s getroffen door buikgriep en mijn reis maatje kreeg na terugkomst dezelfde klachten dus ik ga er meer vanuit dat het een virusje was.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 21:08

Ik kom even inbreken :)

Ik ben een aantal jaar terug op vakantie naar Egypte geweest, we verbleven toen ook in Fayrouz Plaza. Wij hadden ook een late vlucht terug en hebben toen de kamer langer kunnen aanhouden. Misschien voordeel van dat wij gouden bandjes hadden (geen idee of ze dat systeem nog steeds gebruiken), maar denk het niet hoor :)

Ik ben daar behoorlijk ziek geworden, maar het hotel heeft er alles aangedaan om te zorgen dat ik me snel beter voelde. Ik was samen met een andere Nederlandse man ziek en hij kreeg de zelfde zorg. Geen idee of het direct aan het eten lag, ik reageer vaak heftig op eten, zeker wanneer ik op vakantie ben.

Ik heb een fijne tijd gehad daar. heerlijke kunnen snorkelen, schilpadden, zeekoeien en dolfijnen gezien.

In ieder geval veel plezier!

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 23:31

Bedankt allemaal voor de tips.
Ik zat ook even een aantal blz terug over een simkaart te lezen, die je op het vliegveld kunt kopen. Is dat goed te doen, als in heb je daar tijd voor voordat je de transferbus in gaat?

Mandyy

Berichten: 30511
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 09:14

Toen wij dat deden ging dat heel snel en stonden er geen rijen.

Roosch

Berichten: 36701
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 12:26

Tijd zat voor! Is zo gepiept, met 5 minuten kun je met SIM en al weer verder.

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 23:14

Tijd zat voor, ik heb t zelf nooit gedaan, ik heb genoeg aan de wifi.
Hoef op vakantie niet 24/7 bereikbaar te zijn. Op de meeste resorts kan je ze ook kopen trouwens.

Mandyy

Berichten: 30511
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 23:22

Op resorts is het veel duurder.

Roosch

Berichten: 36701
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:07

Mandyy schreef:
Op resorts is het veel duurder.

Dat ook. :j

In verband met omstandigheden moet ik op vakantie een paar uur via Teams in een belangrijke bijeenkomst inbellen.

Ik ga op het vliegveld maar even flink gb inslaan zodat ik sowieso genoeg heb. En anders maar bijkopen op het resort indien nodig.

Heb m'n onderwatercamera ingesteld en geleerd hoe ik die op m'n snorkel kan bevestigen. Nieuwe toilettas komt ook net binnen dus die vast gevuld met haarproducten en Rituals. Nu word ik echt ongeduldig. :')